پودر

پودر نشاسته گندم اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 34,125 تومان
  • طبع نشاسته سرد و خشک است.
  • نشاسته خوراکی منبعی غنی از فیبر، کلسیم، آهن و ویتامین B است.
  • رفع بوی بد دهان
  • بهبود عفونت دندان، تسکین التهاب و خونریزی لثه ها
  • کاهش کلسترول و تنظیم کننده قند خون
  • پیشگیری از سرطان
  • درمان درد و آبریزش چشم
  • درمان سرماخوردگی، گلودرد و رفع تنگی نفس
  • کمک به درمان اسهال و یبوست
  • کاهش خونریزی های قاعدگی و بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی
  • نوعی پودر بچه طبیعی
  • درمان سرفه و کمک به ریه
  • روشن کننده و جلوگیری از افتادگی پوست (در ترکیب با گلاب و به صورت ماسک روی پوست)
  • درمان ناراحتی های پوستی مثل آفتاب سوختگی، گزیدگی، سوزش پوست و …
  • آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست (در ترکیب با ماست و به صورت ماسک روی پوست)

پودر نشاسته  گندم باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

نشاسته (starch)، یک ماده شیمیایی سفید، از جنس کربوهیدرات پلیمری، دانه ای و آلی است که توسط همه گیاهان سبز تولید می شود. در واقع نشاسته زنجیره ای متصل به هم از مولکول های قند است. این پودر نرم، سفید و بی مزه، در آب سرد، الکل یا سایر حلال ها نامحلول است. فرمول شیمیایی نشاسته (C6H10O5)n است. این ماده جزء مهمی از برنج، ذرت، گندم، لوبیا، سیب زمینی و بسیاری از غذاهای گیاهی دیگر را تشکیل می‌دهد.

نشاسته به کشک گندم معروف است. نشاسته گل همان نشاسته ی گندم می باشد.گرانول نشاسته گندم نوعی دیگر از نشاسته فوق تصفیه با دانه بندی کاملا متفاوت ناشی از شیوه خشک کردن با دمای پایین و زمان طولانی می باشد که باعث حفظ بیشتر خصوصیات فیزیکی اولیه نشاسته از جمله قوام، مقاومت ژل و ویسکوزیته بیشتر نشاسته می شود.

تفاوت نشاسته ذرت و گندم

به طور کلی نشاسته‌ها شباهت‌های بیشتری نسبت به تفاوت‌هایشان دارند. این شباهت‌ها باعث می‌شود بتوانیم از بسیاری از نشاسته‌ها به جای دیگری استفاده کنیم. اما با توجه به تفاوت در اساس مواد غذایی طبعاً تفاوت‌هایی در نشاسته‌های آن‌ها نیز وجود دارد. در ادامه تفاوت نشاسته ذرت با گندم را بیان کرده‌ایم.

غلظت

قدرت غلیظ شدن نشاسته گندم کمتر از نشاسته ذرت است. با این حال، بافت و شفافیت نسبتاً یکسانی دارند.

گلوتن

گلوتن پروتئین موجود در گندم و جو محسوب می‌شود. بنابراین این ماده در نشاسته گندم وجود دارد اما نشاسته ذرت فاقد آن است. با توجه به اینکه دستگاه گوارش بعضی از افراد به این ماده حساسیت دارد، نشاسته ذرت نسبت به نشاسته گندم انتخاب مناسب تری است.

کاربرد نشاسته:

در حال حاضر از نشاسته در تهیه انواع فرآورده های غذایی (انواع شیرینی ها، فرآورده های گوشتی، ماکارانی، نان حجیم و فانتزی، انواع سس کچاپ و سس های خوراکی)، انواع شربت های قندی (گلوکز، دکستروز، فروکتوز و…)، سرم قندی و پرکننده در تولیدات دارویی، انواع کاغذ و کارتن، انواع چسب، خمیر مجسمه سازی و گل سازی، خوراک دام، طیور و آبزیان و… استفاده می شود.

نام گرانول نشاسته ارتباط نزدیکی با فرنی دارد و فواید آن برای افراد دچار سرماخوردگی بسیار مفید و ماده ای شفا دهنده است. از نشاسته برای کاهش و تسکین درد گلو استفاده می شود، همچنین باعث کم شدن سرفه و کنترل قند خون هم می شود.

نشاسته به طور کل برای غلیظ کردن و لعاب دادن به بیشتر انواع سس‌ها و سوپ‌ها استفاده می‌شود. در مقایسه با نشاسته ذرت، نشاسته گندم غلظت کمتری به خوراک می‌دهد.

نشاسته ذرت آب را به راحتی جذب می‌کند، مخصوصاً زمانی که گرم می‌شود. بنابراین می‌توانید از نشاسته ذرت به عنوان یک عامل غلیظ کننده مؤثر برای سوپ‌ها، خورش‌ها یا سس‌ها استفاده کنید. این نشاسته می‌تواند به عنوان پوششی برای پای میوه، تارت و سایر دسرها نیز استفاده شود. از نشاسته ذرت بیشتر در پخت شیرینی‌های مختلف به جای آرد استفاده می‌شود. این تغییر باعث بافت نرم و لطیفی می شود.

در ایران نشاسته گندم بسیار پر طرفدار است. از این نشاسته در تهیه انواع ماکارونی استفاده می‌شود. در تهیه برخی از انواع خمیرها، مانند خمیر پیراشکی یا نوعی از خمیر پیتزا، به نشاسته گندم نیاز است. معمولاً بهتر است نشاسته گندم را قبل از افزودن آن به هر چیزی در آب حل کرد، زیرا در غیر این صورت ممکن است به طور کامل در غذا حل نشود

نشاسته چه خواصی دارد ؟

برخلاف باور مردم نشاسته به هیچ عنوان چاق کننده نیست و فواید آن بیشمار است

تنظیم قند خون

نشاسته منبع غنی از کربوهیدارتهاست که می تواند قند خون را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش حساسیت به انسولین شود.

نوعی پودر بچه طبیعی

پودر نشاسته با خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی در طب سنتی همواره برای بهبود التهابات ،سوختگی ها و عرق سوز (ناشی از پوشک زیاد) در نوزادان استفاده می شده است.

تقویت معده

محققان دانشگاه کلرادو آمریکا دریافته اند که نشاسته با خواص فیبر می تواند هضم را بهبود داده و باعث تقویت دستگاههای گوارشی بخصوص معده شود.

درمان جوش

نشاسته خاصیت چسبندگی بالایی دارد که با جذب چربی های اضافی صورت می تواند باعث بهبود و رفع جوش و آکنه شود.

خواص نشاسته برای عفونت دندان

نشاسته را مقداری آب مخلوط کنید و سه نوبت صبح،عصر و شب آن رادر دهانتان غرغر کنید تا التهاب و خونریزی لثه هایتان را رفع و حتی بوی بد دهانتان را از بین ببرد.

کاهش سرطان روده بزرگ

 رژیم غذایی نشاسته می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

درمان سرفه و گرفتگی صدا

پودر نشاسته را در مقداری آب گرم حل کنید و آنقدر بهم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود سپس آن را بنوشید تا هم درد سینه شمارا تسکین دهد و هم گرفتگی صدایتان رفع شود.

رفع یبوست با نشاسته

ازفواید دیگر نشاسته، فیبر بالای آن است که می تواند از یبوست بکاهد، بنابراین خوردن یک لیوان شیر که با یک قاشق نشاسته ترکیب شده می تواند موثر باشد.

منبع انرژی

در رژیم های غذایی، تبدیل گلوکز به انرژی از وظایف نشاسته است ؛که به این منظور می تواند موجب شود گلوکز به دیواره روده ای جذب شده و منبع انرژی سلول و تمام بدن شود.

بهبود گزش حشرات

نشاسته با خواص ضد التهابی در درمان سوزش و خارش جای نیش حشرات می تواند موثر باشد بنابراین مقداری از نشاسته را با مقداری از آب زعفران مخلوط کنید و بر محل گزش بمالید تا التیام یابد.

رفع خشکی و درد گلو

برای تسکین درد و خشکی گلو 2 الی 3 قاشق از پودر نشاسته را در یک لیوان آب سرد حل کرده و حرارت دهید و سپس یک قاشق عسل را به آن اضافه کرده و اجازه دهید غلیظ شود بعد از خنک شدن میل نمایید.

سفید کردن پوست

برای داشتن صورت و دستان سفید مقداری مساوی از نشاسته و آبلیمو را در یک چهارم لیوان شیر مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه بر پوست و دست خود بمالید و آرام ماساژ دهید سپس با آب بشویید.

خواص نشاسته برای قلب

نشاسته با جذب بالای کالری و خاصیت ضد التهابی، علاوه بر سلامت عروق و بهبود جریان خونرسانی، می تواند سلامت قلب را در پی داشته باشد.

خواص نشاسته برای پوست

از خواص دیگر پودر نشاسته شادابی و نرمی پوست است لذا به نسبت برابر از از نشاسته و ماست را برداشته و در ظرفی مخلوط کرده به مدت 15 دقیقه بر پوست بگذارید.

بهبود درد چشم

برای درمان درد و قرمزی چشم مقداری پودر نشاسته را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود سپس آن را بر چشمتان به مدت 20 دقیقه بگذارید.

رفع اسهال

برای رفع اسهال و دل پیچه های آن می توانید پودر نشاسته را با مقداری نبات و یک قاشق روغن بادام بجوشانید و بعد میل نمایید.

خاصیت نشاسته برای بدنسازی

نشاسته دارای کربوهیدارت هایی است که به جذب کالری، آب و مواد مغذی کمک کرده و نقش مهمی در عضله سازی دارد.

مضرات نشاسته :

 مصرف آن برای زنان باردار بخصوص در ماه های اولیه توصیه نمی شود زیرا باعث نقص جنینی می شود

 به ندرت امکان دارد حساسیت پوستی، ایجاد کند اما بهتره در کودکان و افراد حساس زیاده روی نشود

 مصرف آن در نوزادان بخصوص نوزادان زیر یکسال توصیه نمی شود

برای خرید پودر نشاسته  گندم به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده نشاسته # خرید نشاسته گل # خواص نشاسته گل # خرید نشاسته گل # خرید نشاسته گندم # خزید گرانول نشاسته # starch

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای پودر نشاسته گندم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط