آرد

آرد نخودچی اعلی

وزن : 250 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 34,125 تومان
  • طبیعت و مزاج آرد نخودچی گرم و خشک می باشد.
  •  سبب بهبود رشد مو می­شود و با ریزش مو مبارزه می‌کند
  •  کلسترول را کاهش می‌دهد
  • دیابت را در تحت کنترل نگه می‌دارد
  •  سبب عملکرد مناسب سیستم قلبی عروقی می‌شود اا
  • برای جایگزینی گلوتن بهترین است
  • فشار خون را تحت کنترل نگه می‌دارد
  • با کم‌خونی مبارزه می‌کند:
  • ماده‌ی خوراکی مناسبی برای کمک به روند از دست دادن وزن است
  •  استخوان­ها را تقویت می‌کند.
  •  برای دوران بارداری مفید است
  • پوست را صاف و زیبا می‌کند و تیرگی پوست را به طور طبیعی برطرف می‌کند
  •  برای پوست‌های خشک فایده داردو پوست را نرم کند و منافذ پوست را کوچک می‌کند
  • پوست چرب را پاکسازی می‌کند با آکنه مبارزه می‌کند و لکه‌های پوستی را حذف می‌کند
  •  موی بدن را کاهش می‌دهد.
  • می‌توانید از آن را به عنوان یک اسکراب استفاده کنید.و پوست را سفت می‌کند

آرد نخودچی باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

آرد نخودچی یکی از بهترین و محبوب ترین آرد های فاقد گلوتن و جایگزین اصلی آرد گندم است که از نخودچی پوست کنده شده و بدون نمک به دست می آید.

مواد مغذی موجود در آرد نخود مشابه مواد مغذی نخود هستند. یکی از خواص آرد نخود این است که مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارد و گلوتن ندارد. از آنجایی که این نوع آرد منبع خوبی از فیبر به شمار می‌رود، می‌تواند هرگونه مشکل مربوط به دستگاه گوارش را برطرف کند. این آرد همچنین سطح قند خون را متعادل می‌کند و به همین دلیل در درمان دیابت مفید است. آرد نخود برای سلامت قلب یک ترکیب عالی به شمار می‌رود و می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند. بر اساس نتایج یک مطالعه‌ی هندی آرد نخود سرشار از اسید لینولئیک و اسید اولئیک است که در دسته‌ی اسیدهای چرب اشباع نشده قرار می‌گیرند. این آرد همچنین منبع خوبی از ویتامین‌هایی مانند ریبوفلاون، نیاسین، فولات و بتاکاروتن است.

یکی از تفاوت های عمده ی آرد نخودچی که آن را از دیگر انواع آرد متمایز می کند، آن است که آردها و غلات طی فرآیند تصفیه مقدار زیادی از ویتامین B خود را از دست می دهند. اما از آنجا که آرد نخودچی نیاز به تصفیه ندارد، میزان ویتامین و فیبر آرد نخودچی که برای سلامتی مفید است، در آن باقی می ماند و ارزش غذایی و مواد مغذی آرد نخودچی حفظ می شود. آرد نخودچی بهترین جایگزین برای حبوبات است.

جایگزین آرد گندم در پخت‌وپز؛ترکیب با آرد گندم برای افزایش خاصیت غذاهای پختنی؛به‌عنوان ماده‌ای که می‌تواند به‌طور طبیعی به سوپ‌ها و خورش‌ها غلظت ببخشد؛استفاده در غذاهای سنتی هندی مانند پاکورا و لادو؛استفاده در تهیهٔ پنکیک و کرپ؛نانی سبک برای همراهی با غذاهای سرخ‌کردنی.

خواص آرد نخود

پوست را صاف و زیبا می‌کند

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

 آرد نخود را با زردچوبه و کمی آب مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی آماده شود.

 ماسک آماده شده را روی صورت بمالید و در حدود نیم ساعت صبر کنید تا خشک شود و سپس آن را بشویید.

این ماسک به ما کمک می‌کند تا پوستی زیباتر داشته باشیم بدون اینکه از مواد شیمیایی مضر بر روی پوست‌مان استفاده کنیم.

پوست را سفت می‌کند

برای جلوگیری از شل شدن پوست، یک تخم‌مرغ بردارید و زرده و سفیده‌ی آن را از هم جدا کنید. سفید را خوب بزنید و آن را با ۲ تا ۳ قاشق چایخوری آرد نخود مخلوط کنید. یک ماسک یکدست و صاف آماده کنید و آن را روی پوست بمالید و به مدت حدود نیم ساعت صبر کنید تا خشک شود. انجام این کار به صورت هفتگی با جلوگیری از شل شدن پوست و درخشان کردنش، جوانی را به آن برمی‌گرداند.

موی زائد بدن را کاهش می‌دهد

در هند، آرد نخود برای کاهش موهای بدن نیز استفاده شده‌است. مادرها معمولا روی بدن شیرخواران از خمیر حاصل از ترکیب آب و آرد نخود استفاده می‌کنند و به این ترتیب در هنگام رشد نوزاد، موی کم‌تری در بدنش رشد می‌کند. این کار را می‌توانیم در هنگام بزرگسالی نیز انجام بدهیم و به این ترتیب میزان موی بدن‌مان کاهش خواهد یافت و این یعنی زحمت کم‌تری برای حذف آنها خواهیم کشید.

سبب بهبود رشد مو می­شود

کمی ژل آلوئه­ ورا را با آرد نخود مخلوط کنید، کمی آبلیمو به آن اضافه کنید و یک ماسک مو آماده کنید. ماسک به‌دست آمده را روی موهای‌تان استعمال کنید تا موهایی قوی‌تر، ضخیم‌تر و شفاف‌تر به‌دست بیاورید.

 کلسترول را کاهش می‌دهد

آرد نخود چربی ترانس ندارد، و به همین دلیل نقشی در افزایش کلسترول بد ندارد. چربی‌های سالم در آرد نخود به کاهش LDL (کلسترول بد) و همچنین کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

 دیابت را در تحت کنترل نگه می‌دارد

آرد نخود دارای شاخص گلیسمی پایین است و این بدان معناست که باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون نمی‌شود. استفاده از آن به جای آرد گندم معمولی و به عنوان کربوهیدرات برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

سبب عملکرد مناسب سیستم قلبی عروقی می‌شود

این مقدار سدیمی که در آرد نخود وجود دارد به ما کمک می‌کند تا از ماهیچه‌های قلب محافظت کنیم چرا که نباید (با مصرف بیش از اندازه‌ی سدیم) آنها را خسته کنیم. فیبر محلول در نخود نیز سلامت قلب را حفظ می­کند.

برای جایگزینی گلوتن بهترین است

آرد نخودچی گلوتن ندارد و سرشار از مواد مغذی است به همین دلیل یکی از بهترین منابع غذایی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن یا آلرژی به گندم محسوب می شود.

افرادی که به گلوتن آلرژی دارند، می­توانند محصولاتی مانند گندم (حاوی گلوتن) را با آرد نخود جایگزین کنند و مجبور به حذف هیچ گونه ماده‌ی مغذی نباشند.

 فشار خون را تحت کنترل نگه می‌دارد

منیزیم موجود در آرد نخود به کاهش فشار خون بالا کمک می­کند.

با کم‌خونی مبارزه می‌کند

آرد نخودچی حاوی پروتئین، پتاسیم، منیزیم و روی می باشد. همچنین در ویتامین های گروه B که بسیار در سطح انرژی ما نقش دارند بسیار غنی است. آهن حاصل از نخود نیز یکی دیگر از مزایای مهم آرد نخود چی است زیرا خطر کم خونی را کاهش می دهد.

آرد نخود به لطف آهن فراوانی که دارد، به افراد مبتلا به کم­خونی کمک می‌کند تا با کمبود آهن مبارزه کنند و زندگی سالم‌تری داشته باشند.

باعث کاهش وزن می شود

ماده‌ی خوراکی مناسبی برای کمک به روند از دست دادن وزن است
آرد نخود به دیلل فیبر زیادی که دارد، به ما کمک می‌کند که به مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشیم و از این رو گرسنگی را تحت کنترل نگه می‌دارد و به مدیریت وزن اضافی کمک می‌کند.

 استخوان­ها را تقویت می‌کند

نخود حاوی فسفر است که در ترکیب با کلسیم به تشکیل استخوان کمک می‌کند. آرد نخود حاوی ویتامین تیامین (B۱) است، و به همین دلیل مواد غذایی را که ما می‌خوریم به انرژی تبدیل می‌کند و ما را سرحال نگه می‌دارد.

 برای دوران بارداری مفید است

آرد نخود به دلیل فولات فراوانی که دارد، به توسعه نخاع و مغز جنین کمک می‌کند و سبب می‌شود که کودک سالمی متولد شود.

طبع آرد نخودچی چیست؟

طبیعت و مزاج آرد نخودچی گرم و خشک می باشد. آرد نخودچی سرشار از آنتی اکسیدان ها، تیامین، ویتامین B6، فولات، آهن، فسفر، منیزیم، مس، منگنز، سلنیوم، پروتئین و فیبر است.

موارد مصرف آرد نخودچی

آرد نخودچی را می توان به عنوان جایگزین آرد سفید و آرد گندم برای تهیه انواع نان، کیک، شیرینی (شیرینی آرد نخودچی)، کلوچه، پنکیک و حلوا استفاده کرد.

از آرد نخودچی برای تهیه انواع غذا های هندی مانند پاکورا، سوپ، خورش و املت استفاده می شود.

از آرد نخودچی برای تهیه انواع ماسک مناسب پوست صورت استفاده می کنند.

برای خرید آرد نخود اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید آرد نخود  # خواص آرد نخود  # ماسک صورت # رفع موهای زائد

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای آرد نخودچی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط