انیسون

انیسون ستاره ای اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 156,250 تومان
قیمت : 164,063 تومان
  • طبع انیسون ستاره ای گرم و خشک است.

  • از بین بردن باکتری ها

  • غنی از آنتی اکسیدان ها

  • از بین بردن عفونت های قارچی

  • افزایش سلامت قلب

  • مبارزه با آنفلوآنزای طبیعی

  • افزایش سلامت قلب

  • مبارزه با آنفلوآنزای طبیعی

  • تنظیم قند خون

❗️بادیان ستاره ای باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ان نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

انیسون ستاره ای Star anise از درخت همیشه سبزی به اسم Illicium verum می آید که بومی بخشی از ویتنام و چین است. این درخت همیشه سبز میوه ای شبیه ستاره دارد که به عنوان ادویه بخاطر عطر و طعمی که دارد به غذا اضافه می‌شود. این میوه ی ستاره شکل را قبل از رسیدن می‌چینند و زیر آفتاب خشک می‌کنند تا سخت شود.

بادیان ستاره ای که برخی آن را به اسم انیسون ستاره ای و بادیان خطایی می‌شناسند، با توجه به عطر و بو و شکل ستاره ای منحصر به‌ فردی که دارد بی تردید یک نوع ادویه خاص محسوب می‌شود.

این ادویه شگفت انگیز سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها و ترکیبات پلی فنولی، ویتامین C و آنتول است.

 بادیان ختایی با شکل ستاره ای خاص و زیبایی که دارد علاوه بر از بین بردن باکتری ها و قارچ ها خاصیت ضد آنفولانزایی نیز دارد. این ادویه ی شیرین برای سلامت قلب مفید بوده و قند خون را ثابت نگه می‌دارد.

اگر از بادیان ستاره ای همراه رژیم غذایی خود استفاده کنید و همچنین فعالیت بدنی مناسبی هم داشته باشید، سلامت بدن شما تضمینی خواهد بود.

طعم آن شبیه شیرین و تند شبیه به شیرین بیان، تخم رازیانه، میخک و دانه آنیسون است.

پودر این ادویه را میتوان به غذا استفاده کرد. اما وقتی از دانه درسته آن استفاده میکنیم، باید در هنگام سرو آنرا از غذا خارج کنیم.

آنرا به عنوان یک ادویه معطر بیشتر در کنار گوشت بکار میبرند، همچنین برای مرینیت انواع گوشت مناسب است. همچنین بادیان ستاره ای یکی از ادویه های پایه در بسیاری از ماسالا ها میباشد.

به دلیل عطر و طعم شیرین آن، بسیاری از آن در مربا و مارمالاد استفده میکنند.

خواص انیسون ستاره ای 

1. ضد ویروس گیاهی

یکی از محبوب ترین خواص دارویی انیسون ستاره ای، خواص ضد ویروسی آن است که به واسطه ی یک ماده شیمیایی به نام اسید شیکیمیک ایجاد می شود.

انیسون ستاره ای منبع اصلی اسید شیکمیک شناخته می شود؛ اسید شیکیمیک ترکیبی با قابلیت ضد ویروسی قوی است و به عنوان یکی از مواد اصلی فعال دارو های درمان آنفلوانزا استفاده می شود.

2. ضد قارچ طبیعی

مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در انیسون ستاره ای دارای خواص ضد قارچی قوی هستند و خطر ابتلا به عفونت های قارچی مانند قارچ چای ورزشکار را کاهش می دهند.

3. آنتی باکتریال طبیعی گیاهی

یکی دیگر از مزایای دارویی مهم انیسون ستاره ای این است که به دلیل خواص ضد باکتری قوی که دارد، از رشد باکتری های بیماری زا جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.و در درمان عفونت های دستگاه ادراری ناشی از باکتری های مختلف موثر باشد.

4. سرطان

انیسون ستاره ای به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و باعث مهار رشد سلول های سرطانی می شود.

5. درمان بی خوابی

انیسون ستاره ای به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و باعث درمان بی خوابی شبانه می شود.

6. معده و دستگاه گوارش

گفته می شود که دمنوش انیسون ستاره ای به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای درمان نفخ شکم، احتباس گاز در روده ها و یبوست مفید می باشد.

7. سلامت قلب

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در انیسون ستاره ای با کاهش رادیکال های آزاد بدن، خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش داده و به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

8. دیابت و قند خون

برخی مطالعات نشان داده اند که ترکیب قدرتمند آنتول موجود در انیسون ستاره ای می تواند در حفظ سطح قند خون مفید باشد.

9. کاهش علائم یائسگی

گفته می شود که انیسون ستاره ای به دلیل خواص استروژنیک که دارد، می تواند به کاهش علائم یائسگی کمک کند.

10. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در بادیان ستاره ای با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

روش های استفاده از انیسون ستاره ای در رژیم غذایی

بادیان ستاره ای طعم شیرین مشخصی شبیه به رازیانه دارد، اگرچه به هیچ یک از این ادویه ها مربوط نمی شود. انیسون ستاره ای به خوبی با گشنیز، دارچین، هل و میخک ترکیب می شود.

در آشپزی می توان ازبادیان ستاره ای به صورت کامل یا به صورت پودر شده استفاده کرد.

بادیان ستاره ای اغلب در غذاهای کلاسیک چینی، ویتنامی، هندی و خاورمیانه استفاده می شود به ویژه به عنوان یک تقویت کننده طعم در آبگوشت، سوپ و کاری.

بادیان ستاره ای یکی از ترکیبات چینی پنج ادویه و ادویه هندی گرام ماسالا شناخته شده است.

در طب سنتی چینی و عامیانه انیسون ستاره ای را در آب غوطه ور می کنند تا دمنوش درست شود که برای درمان عفونت های تنفسی، حالت تهوع، یبوست و سایر مشکلات گوارشی استفاده می شود.

بادیان ستاره ای همچنین یک افزودنی عالی برای غذاهای شیرین و دسرها مانند میوه های پخته شده، پای، نان و کلوچه ها است.

سعی کنید پودربادیان ستاره ای را بر روی کلوچه خود بپاشید یا چند غلاف کامل را در سوپ خود بریزید تا طعم و مزه آن بهتر شود.

برای خرید انیسون ستاره ای اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید انیسون ستاره ای # خواص انیسون ستاره ای # خرید  انیسون ستاره ای # Star anise # خرید بادیان ستاره ای # خرید بادیان خطایی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای انیسون ستاره ای اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط