شیره

شیره انگور خالص و طبیعی

وزن : 1400 گرم

قیمت برای شما : 320,000 تومان
قیمت : 390,000 تومان
  • طبع شیره انگور گرم و تر است.
  • در درمان کم خونی موثر است.
  • انرژی زا و خون ساز است.
  • سرشار از آنتی اکسیدان ها است.
  • خواص ضد سرطانی دارد.
  • رقیق کننده خون است و گردش خون را بهبود می بخشد.
  • در تقویت بنیه تاثیر گذار است.
  • احتمال حملات قلبی را کاهش می دهد.
  • قند بالایی دارد و مغذی است.
  • بیماری ها و دردهای فصل سرما را تسکین می دهد.
  • غلیظ کننده شیر مادر است.
  • چاق کننده است.
  • روند پیری را به تاخیر می اندازد.
  • در زیبایی و سلامت پوست موثر است.
  • فشار خون بالا را درمان می کند.
  • مانع از واریسی شدن رگ ها می شود.
  • حجم عضلات را افزایش می دهد.
  • باز کننده گرفتگی هاست.
  • سطح کلسترول خون را متعادل می کند.

دستور مصرف:

مقدار مصرف معمول شیره انگور برای افراد مختلف متفاوت است. برای بزرگ‌سالان یک تا سه قاشق غذاخوری و برای کودکان یک تا سه قاشق مرباخوری در روز مقدار مناسبی است.



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

شیره انگور یکی از فرآورده‌های انگور است که از آب انگور به دست می‌آید و بسیار مفید و پرخاصیت است.

شیره انگور کالری بیشتری نسبت به انگور دارد و مصرف میزان کمی از آن باعث تأمین انرژی مورد نیاز بدن می‌شود. این شهد دارای ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و کلسیم است. باوجود خواص زیاد، مصرف شیره انگور برای تمام افراد توصیه نمی‌شود و ممکن است برای برخی مضر باشد.

خواص شیره انگور خالص و طبیعی  در طب اسلامی

شیره انگور که در طب سنتی دبس یا دوشاب نیز نامیده می‌شود، فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. طبع این خوراکی گرم و تر است و بیش‌تر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

این شهد شیرین بسیار مقوی، مغذی و ضد نفخ است و به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی ازجمله کلسیم، پتاسیم، منیزیوم، آهن و ویتامین‌های A، B، C برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است بنابراین نباید از خوردن آن غافل شد.

شیره انگور انرژی‌زاست چون قند طبیعی زیادی دارد و این قند خیلی سریع در بدن حل‌شده و انرژی بدن را تأمین می‌کند. این شیره گیاهی به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند فشارخون بالا، افزایش کلسترول خون، آمبولی و رگ‌های واریسی کمک می‌کند و ازآنجاکه حاوی ماده‌ی معدنی پتاسیم است موجب رقیق شدن خون و جلوگیری از حمله قلبی می‌شود. دوشاب همچنین برای درمان عفونت و التهاب بسیار مؤثر است و اثرات شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از فواید دوشاب، غلیظ کردن شیر مادر است، به همین دلیل اگر شیر مادری رقیق باشد، می تواند در کنار بقیه درمان ها شیره انگور را مصرف کند.

مصرف شیره در افرادی که فشارخون دارند، منجر به افزایش فشارخون آن ها نمی شود. خواص,تهیه شیره انگور,کالری شیره انگور یکی از خواص شیره انگور اثر ضد التهابی و نرم کنندگی در ناحیه حلق است احتیاط کنید

از آنجا که شیره انگور دارای طبعی گرم است بنابراین خوردن زیاد آن برای افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند، توصیه نمی شود. همچنین به علت مقادیر بالای قند موجود در آن، افراد دیابتی باید از خوردن آن خودداری کنند.

ویژگی های شیره مرغوب شیره مرغوب شیره ای است که رنگ آن شفاف بوده و خاک آلود نباشد. مصلح شیره انگور مصلح دوشاب یا شیره انگور، تخم ریحان است. اگر از ضعف عمومی بدن رنج می برید یا مبتلا به کم خونی هستید می توانید شیره انگور را در برنامه غذایی خود بگنجانید

شیره انگور خالص و طبیعی  و درمان کم‌خونی

کم‌خونی بیماری است که اغلب افراد به‌ویژه خانم‌ها به دلیل رژیم غذایی ناسالم گرفتار آن می‌شوند. شیره انگور حاوی آهن و ویتامین B۱۲ است که با بالا بردن سطح گلبول قرمز در بدن نقش بسیار مؤثری را در خون‌سازی ایفا می‌کند و یک درمان مؤثر برای رفع کم‌خونی است.

این ماده غذایی حدود یک‌سوم از نیاز روزانه‌ی بدن به آهن را تأمین می‌کند. برای استفاده از شیره انگور به‌منظور درمان کم‌خونی بهتر است هرروز صبح، یک الی دو قاشق غذاخوری از این شیره مصرف شود، این کار باعث افزایش تولید آهن در بدن می‌شود و از بروز کم‌خونی پیشگیری می‌کند.

غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، همراه با خون‌سازی و خواص آنتی اکسیدانی است.
سرشار از ویتامین‌های A، B، C، پتاسیم و آهن است و مقاومت بدن را در برابر بیماری افزایش می‌دهد.

غنی بودن آن از آهن و پتاسیم است که برای تشکیل سلول‌های هموگلوبین که اکسیژن را به خون می‌رسانند ضروری است و از سلامت قلب محافظت می‌کن اصل بدون واسطه ازتولید کننده-خون سازد.

یکی دیگر از خواص شیره انگور، رقیق کننده خون است که خطر سکته را کاهش می‌دهد.

یکی از فواید شیره انگور این است که قند طبیعی موجود در آن به سرعت هضم شده و به بدن انرژی می‌بخشد.

انگور، خون را رقیق می‌کند، در برابر فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و بسیاری از بیماری‌های ناشی از رگ‌های واریسی محافظت می‌کند. به بیماران، به ویژه کسانی که از لخته شدن خون و بیماری‌های عروقی رنج می‌برند، توصیه می‌شود شیره انگور هر روز بخورند. خواص شیره انگور آن‌قدر زیاد است که شمارش آن‌ها تمام نمی‌شود.
به لطف مقدار زیادی پتاسیم موجود در آن، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

 مولد خون صالح (خون سالم و طبیعی و بدون مواد زائد) است. اگر از ضعف عمومی بدن رنج می برید یا مبتلا به کم خونی هستید می توانید شیره انگور را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با توجه به اینکه شیره انگور خونساز بوده و مقوی بدن است، افرادی که ضعف عمومی دارند یا مبتلا به کم خونی هستند، می توانند شیره انگور را همراه شیربرنج یا سمنو بخورند، یا به صورت شربت، سرکه شیره استفاده کنند.

بازکنندگی گرفتگی ها

یکی دیگر از خواص شیره انگور بازکنندگی گرفتگی هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشود، می توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

ضدالتهابی و نرم کنندگی

یکی از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی در ناحیه حلق است، به همین دلیل افرادی که به خصوص در فصول سرد سال دچار التهاب حلق می شوند و به دنبال آن سرفه می کنند، توصیه می شود که از غرغره شیره انگور با آب استفاده کنند.

یک درمان عالی برای درمان یبوست است. شیره انگور به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند، به خصوص وقتی برای صبحانه مصرف می‌شود. هنگامی که به طور منظم مصرف می‌شود، درمانی برای یبوست مزمن است.

پیشگیری از سرطان با مصرف شیره انگور خالص و طبیعی 

شیره انگور دارای آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و بسیار قوی است. این آنتی‌اکسیدان‌ها با پیچیدن به دور سلول‌های بدن، از سرطانی شدن آن‌ها توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها محرک ترشح بیشتر گلبول سفید نیز هستند. عامل افزایش سطح گلبول سفید در بدن به همراه وجود مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم و آهن در این شیره گیاهی موجب بالا رفتن ایمنی بدن می‌شود و بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

خواص شیره انگور برای پوست

فواید شیره انگور برای پوست بسیار زیاد است. مصرف آن باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست و جلوگیری از پیری پوست می‌شود. همان‌طور که گفته شد این شهد گیاهی گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد که این امر به خوش‌رنگی و سرخی پوست صورت کمک می‌کند. شیره انگور در برابر اثرات مضر نور آفتاب از پوست محافظت کرده و برای التیام ورم‌هایی که به دلیل ضربه در بدن ایجادشده، بسیار مؤثر است. قرار دادن شیره انگور به‌صورت مستقیم بر روی پوست، لک و چین‌وچروک‌های آن را از بین می‌برد و از افتادگی پوست پیشگیری می‌کند.

شیره انگور مؤثر در تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

شیره انگور یا دوشاب به دلیل داشتن قند طبیعی و ویتامین‌های حیاتی، باعث تقویت سلول‌های مغزی می‌شود و می‌تواند انرژی فعالیت این سلول‌ها را به‌خوبی تأمین کند. همچنین مواد غذایی که طبع گرم دارند برای بهبود عملکرد سلول‌های مغزی بسیار مفید هستند به همین علت شیره انگور نقش مؤثری در تقویت حافظه و جلوگیری از پیری مغز دارد.‌

خواص شیره انگور برای چاقی

شیره انگورافزایش دهنده وزن بدن است. از دیگر فواید این خوراکی شیرین، افزایش حجم عضلات است. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد را به کسانی که کارهای سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می کنند چراکه علاوه بر مقوی بودن، باعث افزایش حجم عضلات می شود.

افراد کم‌ بنیه و لاغرهم می‌توانند از شیره انگور برای چاق شدن و تأمین انرژی بدن خود استفاده کنند. این شیره به دلیل داشتن کالری بسیار زیاد باعث چاقی می‌شود به همین علت مصرف زیاد آن به افراد چاق یا کم‌تحرک توصیه نمی‌شود. این افراد نباید از مخلوط شیره انگور با شیر یا چای استفاده کنند چون باعث ایجاد چربی اضافه در بدنشان و اضافه‌وزن بیشتر می‌شود؛ به‌ عبارت‌ دیگر، مواد غذایی که به همراه شیره انگور مصرف می‌شوند، می‌توانند در اثرگذاری آن بر وزن بدن تأثیرگذار باشند.

خواص شیره انگور برای کودکان

شیره انگور به دلیل داشتن مقدار زیاد مواد معدنی و ویتامین‌ها، برای رشد کودکان مؤثر است. چون کودکان برای رشد به مواد مغزی بیشتری نیاز دارند توصیه می‌شود در رژیم غذایی آن‌ها از شیره انگور استفاده شود. ازآنجایی‌که شیره انگور کالری بالایی دارد برای کودکان ضعیف، لاغر و یا افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند بسیار مفید است.

خواص شیره انگور برای دوران بارداری

وجود مواد مغذی زیاد در شیره انگور، باعث تقویت قوای جسمانی زنان کم‌ بنیه به‌خصوص در زمان بارداری می‌شود و به رشد بهتر جنین کمک می‌کند. در این خوراکی شیرین ترکیباتی ازجمله فسفر، کلسیم، منیزیم و ویتامین K وجود دارد که برای بالا بردن تراکم استخوان‌ها عالی هستند. از این‌ رو مصرف آن در زمان بارداری برای جبران کمبود کلسیم توصیه می‌شود. مادرانی که در معرض ابتلاء به دیابت دوران بارداری هستند نباید در مصرف شیره انگور زیاده‌روی کنند همچنین مصرف آن به افرادی که قبل از بارداری به دیابت مبتلا بودند توصیه نمی‌شود.

خواص شیره انگور خالص و طبیعی رازقی (400 گرمی) برای اعصاب

شیره انگور به دلیل دارا بودن منیزیوم در ترکیب خود، حجم کلسیم موجود در رگ‌های عصبی و خونی را متعادل می‌کند و باعث آرامش اعصاب می‌شود و به همین علت برای افرادی که افسردگی دارند باعث بهبود خلق و افزایش نشاط می شود و انرژی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مضرات شیره انگور

فواید شیره انگور بسیار زیاد است اما با توجه به ویژگی‌های جسمی افراد و نحوه مصرف آن ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. طبع این شهد خوراکی گرم و تر است بنابراین مصرف زیاد آن برای افراد گرم‌ مزاج ممکن است باعث غلیظت  صفرا و در نتیجه ایجاد سردرد، بالا رفتن حرارت بدن و جوش زدن در صورت و بدنشان شود. برای رفع این حالات می‌توان از تخم ریحان و یا میوه‌های تازه با طبع سرد استفاده کرد. علاوه بر آن با وجود قند زیادی که در این شیره وجود دارد مصرف آن برای افراد دیابتی نیز توصیه نمی‌شود. همچنین وجود کالری بالا در شیره انگور باعث چاقی و اضافه‌وزن در افراد کم‌تحرک که ورزش منظم ندارند می‌شود و بهتر است این افراد نیز در مصرف این خوراکی اعتدال را رعایت کنند.

مقدار مصرف شیره انگور

مقدار مصرف معمول شیره انگور برای افراد مختلف متفاوت است. برای بزرگ‌سالان یک تا سه قاشق غذاخوری و برای کودکان یک تا سه قاشق مرباخوری در روز مقدار مناسبی است ولی در کل مقدار مصرف آن کاملاً متناسب با ذائقه افراد است، فقط باید دقت کرد که با توجه به طبع گرم و قند بالای موجود در شیره انگور، افراد گرم‌مزاج و دیابتی در مصرف این شیره زیاده‌روی نکنند.

شیره انگور را کی بخوریم؟

یکی از بهترین زمان‌های استفاده از شیره انگور فصل زمستان است. بدن انسان براثر سرما، به‌خصوص در فصل زمستان، دچار ضعف می‌شود. و به دلیل خواص مفیدی که این شیره گیاهی در درمان و تسکین بیماری‌های فصول سرد دارد. مصرف آن در این زمان از اهمیت بالاتری برخوردار است. یکی دیگر از خواص این ماده خوراکی اثر نرم‌کنندگی و ضدالتهابی در ناحیه حلق است. به همین علت کسانی که در این فصول دچار التهاب حلق می‌شوند می‌توانند از قرقره مخلوط شیره انگور و آب برای درمان سرفه استفاده کنند. ولی به‌طورکلی در تمام طول سال می‌توان این شیره مقوی را مصرف کرد.

شیره انگور سرشار از خواصی است که در فصل پاییز نباید از خوردن آن غافل شد. شیره که از انگور گرفته می شود، دارای قند بالایی بوده و بسیار مقوی و مغذی است، ضد نفخ است و در تقویت بنیه بدن تاثیر زیادی دارد، انرژی زا و خون ساز هم است.


# خرید شیره انگور  # خواص شیره توت

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای شیره انگور خالص و طبیعی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط