جو

جو دوسر پرک فوری

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 74,100 تومان
قیمت : 89,000 تومان
  • طبع جودوسر گرم و خشک است
  • بهبود سیستم گوارش بدن و معده
  • درمان یبوست
  • بیماری های مختلف پوستی
  • مناسب برای کاهش وزن
  • کمک به زیبایی و درخشندگی پوست
  • قابل استفاده برای افرادی که از کبد چرب رنج می برند.
  • برای مبتلایان به فشارخون یک گزینه مناسب به شمار می رود.
  • افرادی که با قند خون و دیابت درگیرند می توانند از جو پرک استفاده کنند.
  • جو دوسر برای ورزشکاران و بدنسازی بهترین پیشنهاد محسوب می گردد.
  • جودوسر باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

جو دوسر یا یولاف، نوعی غلات کامل است که با نام علمی Avena sativa شناخته می‌شود.جودوسر یکی از سالم‌ترین غلات روی زمین است جودوسریکی از سالم‌ترین غلات روی کره‌ی زمین است؛ غله‌ی سبوسداری که گلوتن ندارد و منبع بزرگی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. مطالعات نشان داده که جودوسر، فواید زیادی برای سلامتی دارد که شامل کاهش وزن، کاهش قند خون و کاهش احتمال بیماری‌های قلبی می‌شود.

اشکال مختلف جو دوسر

جو دوسر کامل بسیار سفت هست و پخت آن طول می کشد به همین دلیل بیشتر به صورت پوست کنده، جو پرک و بلغور جو دوسر استفاده می شود.
به همین دلیل بیشتر افراد، جو دوسر نیمه‌ کوبیده (پَرک)، آردشده یا خُردشده را ترجیح می‌دهند. جوی پرک فوری یا همان پرک، نوعی است که بیشترین فرآوری روی آن انجام شده که به کوتاه‌ترین زمان برای پخته شدن نیاز دارد اما بافت آن حریره‌ مانند می‌شود.

جو دوسر را معمولاً برای صبحانه به عنوان اوتمیل مصرف می‌کنند. در این صورت جو در آب یا شیر جوشانده می‌شود. اوتمیل بسیار خوشمزه و چیزی شبیه فرنی است و با میل کردن آن از خواص جو دوسر بهره مند خواهید شد. از جودوسر همچنین در کلوچه‌ها، گرانولا، کوکی‌ها و سایر خوراکی‌های خوشمزه خانگی استفاده می‌شود.

بسیار مغذی بوده و منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبر به شمار می‌رود. سرشار از آنتی اکسیدان کمک به کاهش فشار خون کمک به بهبود سطح قند خون کمک به کاهش وزن کمک به درمان آسم کمک به تسکین یبوست و حرکات روده کمک به کاهش کلسترول حمایت از سیستم قلب و عروق؛ بهتر است مبتلایان به بیماری‌های قلبی یک بار در روز جو دوسر مصرف کنند. کمک به حفظ سلامت استخوان کمک به رشد مومی کند.

موارد مصرف جودوسر

از نظر طب سنتی گرم و خشک محسوب می شود و مصلح آن کتیرا است. البته از نظر طب قدیم ایران این گیاه معتدل است. یعنی نه سرد و نه گرم است. این گیاه تقویت کننده، ملین، مسکن، التیام دهنده زخم ها، مقوی اعصاب، محرک و ضد عفونی کننده، مقوی برای قلب و خون، کاهنده کلسترول خون، ضد سرطان و کاهش دهنده فعالیت غده تیروئید است.

همچنین از این گیاه در عفونت مجاری تنفسی، حساسیت و آلرژی، کمبود ویتامین C و اسهال استفاده می شود. گیاه جودوسر در درمان روماتیسم نیز مفید است. جوشانده این گیاه در درمان بیماری های پوستی و اخلاط خونی مفید است. استفاده روزانه از این گیاه در لاغر شدن موثر است

طبع جو دوسر

طبیعت جو دوسر، جو دوسر پرک و بلغور جو دوسر به طور کلی معتدل می باشد. جو دو سر سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین B1، ویتامین B5، فولات، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، منگنر، فسفر، آهن، مس، روی، سلنیوم، پروتئین و فیبر است.

خواص درمانی جودوسر

این گیاه کاهنده قند و کلسترول و تقویت کننده

بیماران در دوران نقاهت، کاهنده فعالیت برخی ویروس‌ها و مواد شیمیایی سرطان‌زا در روده‌ها و تسهیل کننده عمل دفع و تخلیه مدفوع، تقویت کننده اعصاب و ضد اضطراب، آرام‌بخش و ضد افسردگی، تسکین دهنده درد کلیه برطرف کننده ورم‌های گرم و ضد فشارهای عصبی، رفع کمی ترشح ادرار و مسکن درد مثانه، خواب‌آور می‌باشد. در ضمن برای سرفه، گلودرد و اسپاسم‌های عضلانی نیز مفید است. در استعمال خارجی ضماد پخته آن با سرکه تسکین دهنده درد پهلو و درد گودی کمر می‌باشد.

فواید جو دوسر در رژیم لاغری

به عقیده ی متخصصان تغذیه مصرف منظم سبوس جو دوسر به لاغری کمک زیادی می کند. درحقیقت این ماده ی غذایی جلوی اشتها را می گیرد و باعث سیری طولانی مدتی می شود. سبوس جو دوسر سرشار از فیبرهای محلول در آب و فیبر پکتین است و می دانید که فیبرها به لاغری کمک زیادی می کنند.

اگر در طول صرف غذا از این ماده ی غذایی میل کنید و آب کافی بنوشید فیبرهای موجود در آن داخل معده حجیم می شود و به سرعت احساس سیری ایجاد می کنند.

از این ها گذشته سبوس جو دوسر اجازه ی انباشته شدن کالری ها در روده را نمی دهد. سبوس خاصیت چسبندگی بالایی دارد و برای همین به مواد مغذی و کالری های اطراف خود می چسبد. در نتیجه اجازه نمی دهد که کالری ها وارد خون بشوند و آن ها را از طریق مدفوع از بدن خارج می کند.

مزایای استفاده از جو دوسر و جو پرک در رژیم غذایی

جودوسر در درمان اگزما و خارش پوست می توان به شکلی موثر عمل کند.
خواص دارویی جو دوسر – درمان ضعف عمومی جوشانده دانه های بدون سبوس جودوسر در شیر که به آن یک زرده تخم مرغ اضافه شده باشد داروی بسیار مناسبی برای درمان ضعف مفرط ناشی از بیماری ها و همچنین تقویت کودکان و افراد مسن می باشد.

درمان یبوست و بواسیر جوشانده آرد و دانه های جو دو سر که صبح ناشتا به مقدار 2 تا 3 فنجان به مدت 2 تا 3 روز مصرف می شود اثر ملین داشته، یبوست را از بین می برد و از طرف دیگر بواسیر را نیز درمان می نماید.

درمان سنگ کلیه جوشانده 20 گرم دانه جو دو سر سبوس دار اثر مدر داشته و در درمان سنگ کلیه، انواع ناراحتی های کلیه، عدم دفع ادرار، آب آوردن انساج و … به کار می رود.

التیام زخمی برای التیام زخم های کهنه و شدید می توان از خمیر آرد جو دو سر مخلوط با مخمر آب جو استفاده نمود.

 

 
# خرید پرک جو دو سر فوری # بدنسازی # خرید جو دو سر # خرید بلغور جودوسر # یولاف # Avena sativa # اوتمیل

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای جو دوسر پرک فوری
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط