بابونه

بابونه اردبیلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 45,000 تومان
قیمت : 54,000 تومان
  • طبع بابونه گرم و خشک است.

  • برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفیده و عفونت های ناشی از سرماخوردگی رو از بین می بره

  • درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است

  • درمان کننده سردرد و میگرن

  • ضد نفخ و باد معده و روده است

  • برطرف کننده اختلالات یائسگی است

  • چای بابونه جهت رفع دردهای دندان درآوردن کودک بسیار مفیده

  • ضد آلرژی

  • درمان کننده دردهای قفسه سینه و قلبه

  • سنگ مثانه را خرد و دفع می کنه

  • جلا دهنده پوست و مو می باشد

  • بخور گل بابونه جهت بهبود آکنه و جوش های صورت توصیه شده

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بابونه گاوی، گیاهی است یک‌ساله، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر که به صورت خودرو در مزارع و کنار جاده‌ها می‌روید و یا توسط کشاورزان کشت می شود . ساقه آن دارای انشعاباتی است و برگ‌های آن بریدگی‌های باریک و دراز با ظاهر برگچه‌مانند دارد.

از مهمترین خواص بابونه گاوی : آرامش بخش ،خواب آور ، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ، تقویت کننده و آرامش بخش دستگاه هاضمه خصوصا معده است . ضمن اینکه در صورت مصرف کردن طولانی مدت بابونه گاوی به دلیل بالا بودن مواد موثره کامازولن ، برای پوست مو وزیبایی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .

۱. بابونه آلمانی یا کامومیل

این بابونه برای مصریان و رومیان باستان یک گیاه شناخته شده بود و آن را به الهه خورشید تقدیم می‌کردند، چون بابونه آلمانی را داروی همه دردها می‌دانستند و از آن به عنوان آرام بخش و تسکین‌دهنده استفاده می‌کردند. بابونه آلمانی از قرن پانزدهم در اروپا به عنوان یک گیاه دارویی استفاده شد.

کشت انبوه بابونه آلمانی از قرن شانزدهم در کشور آلمان آغاز گردید وکشورهای پرتغال و فرانسه نیز از این گیاه جهت درمان بیماری‌ها استفاده کردند. حتی در قرون وسطی از این گیاه جهت خوشبو کردن هوا استفاده می‌شد و کف اتاق‌ها را با این گیاه می‌پوشاندند.

۲. بابونه رومی یا  شیرازی

بابونه رومی (Chamaemelum nobile) یک گیاه چند ساله بومی اروپای غربی و ایرلند شمالی است. چای ساخته شده از بابونه رومی به طور سنتی در درمان اختلالات دستگاه گوارش مانند تهوع ، گاز ، استفراغ و سوزش قلب مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی شناخته شده است و از آن برای کاهش التهاب بر روی پوست استفاده می‌شود.

در کتب سنتی ایران به این بابونه، بابونه شیرازی هم گفته شده است. طبع بابونه رومی گرم و خشک است. از خواص بابونه رومی می توان به لطیف کننده و مقوی دِماغ و اعصاب و افزایش نیروی جنسی اشاره کرد و برای رفع تب و لرز از ایام قدیم مورد توجه بوده است، برای تنظیم قاعدگی مناسب بوده و ترشح شیر را افزایش می‌دهد و برای رفع سردرد و کاهش ورم‌ها و خرد کردن سنگ مثانه مفید است و در موارد گرفتگی مجاری ادراری و کم بودن ترشحات عادت ماهیانه می‌تواند کاملا مفید است.

3 - بابونه اردبیلی

بابونه شیرازی با بابونه اردبیلی فرق آنچنانی با هم ندارند. و تنها تفاوت این دو در این است که؛ بابونه اردبیلی دارای گل‌های درشت‌تر است و ارتفاع و قد این گیاه دو برابر بابونه شیرازی است.

هفت خاصیت درمانی دمنوش بابونه

از این ماده گیاهی امروز در بسیاری از محصولات استفاده می‌شود که از جمله محصولات مراقبت از پوست تا لوازم آرایشی و یا رایحه درمانی را شامل می‌شود، بابونه که بیشتر از دمنوش آن استفاده می‌کنند، به عنوان یک نوشیدنی آرامش بخش پس از یک روز طولانی شناخته می‌شود و می‌تواند برای حفظ سلامت بدن و یا ذهن مؤثر باشد، هفت خاصیت دمنوش بابونه عبارتند از:

۱ - کاهش استرس

دمنوش تهیه شده از بابونه یک نوشیدنی عالی برای آرامش و کاهش استرس به حساب می‌آید. دمنوش بابونه به دلیل طبیعت گرم خود می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند، برای به دست آوردن بهترین نتیجه درمانی از این گیاه، یک یا دو فنجان دمنوش بابونه را روزانه و به هنگامی که احساس استرس دارید، بنوشید.

محققان تاکید دارند دمنوش بابونه باعث افزایش سروتونین و ملاتونین در بدن می‌شود که هردوی آنها، دو هورمونی هستند که برای کاهش استرس به کار می‌روند. با افزایش این هورمون‌ها می‌توانید راحت‌تر استراحت کنید و بگذارید استرس روز از بین برود.

بابونه می‌تواند سبب کاهش (تنش همراه با میگرن و سردرد) شود، همچنین ترکیبات شیمیایی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در دمنوش بابونه باعث باز شدن رگ‌های خونی و کاهش التهاب می‌شود، کاهش التهاب نیز خود می‌تواند به تسکین دردهایی مانند اسپاسم عضلات و گرفتگی‌های قاعدگی کمک کند.

۲ - کمک به خواب بهتر

همان طور که ترکیبات آرامش بخش دمنوش بابونه در کاهش استرس و اضطراب مؤثر است، این نوشیدنی می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر بخوابید و آرامش بیشتری داشته باشید. چای بابونه برای افرادی که از اختلالات خواب مانند «آپنه خواب» و بی خوابی رنج می‌برند، به مانند ماده‌ای خواب آور است.

۳ - کمک به سلامت پوست

نوشیدن دمنوش بابونه اگرچه می‌تواند مزایای فراوانی برای ذهن و بدن داشته باشد؛ اما از آن می‌توان برای درمان مشکلات پوستی و بهبود جراحات نیز استفاده کرد، از دمنوش بابونه همچنین می‌توان به شکل مستقیم بر روی پوست استفاده کرد و از فواید آن برخوردار شد.

دمنوش بابونه دارای خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند مشکلات پوستی مانند اگزما و روزاسه (آکنه بزرگسالی) را برطرف کند. پلی فنول‌ها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در دمنوش بابونه می‌تواند روند بهبود زخم‌ها را تسریع کرده و چین و چروک‌ها و جوش‌ها را به حداقل برساند.

۴ - کمک به هضم غذا

دمنوش بابونه می‌تواند به حل مشکلات دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک پذیر همراه با ناراحتی معده و شکم کمک کند. همچنین باید گفته شود بابونه که به شکل سنتی در درمان قولنج در کودکان به کار می‌رود، در رفع گاز معده و جلوگیری از زخم معده نیز موثر است.

۵ - تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از فواید سلامتی دمنوش بابونه، توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از سرماخوردگی و مبارزه با آنفلوانزا است، رایحه معطر بابونه به پاکسازی سینوس‌های گرفته، کمک می‌کند. خواص تسکین دهنده بابونه نیز می‌تواند به تسکین علائم گلو درد کمک کند.

۶ - بهبود سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از عامل‌های مهم مرگ و میر در آمریکا به شمار می‌رود، خوشبختانه دمنوش بابونه می‌تواند به سالم نگه داشتن قلب شما کمک کند. بابونه می‌تواند به کاهش فشار خون و کلسترول بد (LDL) کمک کرده و سطح فشار خون شما را در حد متوسط نگه دارد.

۷ - تقویت موهای سالم

یکی دیگر از کاربردهای موضعی دمنوش بابونه، تقویت سلامت و درخشانی موهای افراد است. ترکیبات ضد التهابی این نوشیدنی می‌تواند خارش و خشکی پوست سر را که ممکن است به شوره منجر شود، کاهش دهد. بابونه همچنین یک روشن کننده طبیعی مو است، بنابراین می‌توانید با استفاده از آن روی پوست سر خود به موهای روشن‌تری برسید. برای این کار، تنها کافی است موهای خود را با دمنوش سرد بابونه زیر دوش آبکشی کنید.

طرز تهیه دمنوش بابونه و عسل

تهیه دمنوش بابونه و عسل بسیار ساده است و نحوه درست کردن آن دقیقا مثل درست کردن چای است.

مواد لازم

۲ قاشق سر پر بابونه خشک
۱/۵ لیوان آب

طرز تهیه و مصرف

برای درست کردن این دمنوش کافی است تا ابتدا آب را بجوشانید و پس از آن بابونه را داخل یک قوری بریزید. و بعد از اضافه کردن آب به آن اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد.

پس از آن با استفاده از یک صافی، دمنوش را داخل یک لیوان بریزید و اجازه دهید کمی خنک شود. پس از آن می‌توانید عسل طبیعی را اضافه و میل کنید.


# خرید بابونه اعلی # خرید دمنوش بابونه # درمان میگرن # دمنوش خواب آور

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بابونه اردبیلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط