عرق

عرق گل گاوزبان یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 56,250 تومان
قیمت : 59,063 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی گل گاوزبان
  • طبیعت آن گرم و خشک است.
  • تقویت عمومی بدن
  • تقویت اعصاب و قلب
  • ضد عفونی کننده دستگاه گوارش
  • معالج سردی مزاج
  • ضد تهوع
  • مفید در درمان تورم
  • ادرار آور
  • مفید در درمان سرماخوردگی
  • مفید در درمان کم خونی
  • مفید برای افراد سوداوی مزاج
  • مفید برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید

 

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق گل گاوزبان، آب غلیظ یا عصاره ی خالص از برگ های گل گاوزبان است که با روش تقطیر آب به دست می آید، در طب سنتی این عرق دارای طبیعت گرم و خشک  است. و همه خواص برگ گل گاوزبان را دارد.

عرق گل گاوزبان از برگ‌های این گیاه به دست می‌آید. گیاه گل گاوزبان بومی ایران است و در بسیاری از مناطق ایران رشد می‌کند. این گیاه خواص درمانی دارد و حاوی مقدار زیادی ویتامین و املاح معدنی و همچنین دارای موسیلاژ (لعاب)، فلاونوئید، آنتوسیانین و… است. خواص عرق گل گاوزبان شامل نشاط آور، مقوی، نیکوکننده رخسار و ضدعفونی کننده دستگاه گوارش است. گل گاو زبان ادرار آوراست و در درمان سرفه و سرماخوردگی تاثیر مثبت دارد و از همه مهم تر بر اعصاب اثر آرام بخش نیز میگذارد. منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌هاست و همچنین برای قلب مفید میباشد. این گل دارای طعمی ملایم است و با اینکه خواص دارویی زیادی دارد اصلا مزه دارو نمیدهد. طبع عرق گل گاوزبان گرم و خشک است. این عرق گیاهی یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای افراد سرد مزاج است. خرید عرق گل گاو زبان برای درمان سرماخوردگی، مشکلات تنفسی، درمان بی‌خوابی و… انجام می‌شود.

گل گاوزبان یکی از عجایب طبیعت سلسله جبار البرز و دماوند است، دمنوش این گیاه یکی از قدیمی ترین و پر طرفدارترین دمنوش های گیاهی در میان افرادی است که بنا به دلائلی دچار کم خونی و فشارخون پایین هستند، معمولا این افراد از ضعف ، بی حالی و گاهی سرگیجه شکایت دارند. از طرفی تهیه دمنوش برای برخی افراد در موقیعتهایی مانند : زمان رانندگی ، محل کار و… بسیار مشکل بوده و نیازمند به موردی که به صورتی آماده باشد هستند، عرق گاوزبان نیز همان خواص درمانی این گیاه را داراست و فقظ باید به این نکته توجه داشت که طعم و رنگ دمنوش را ندارد که این به راحتی قابل قبول است.

خواص درمانی 

برای گل گاوزبان، فواید زیادی نام برده‌اند. عرق گل گاوزبان حاوی بخش قابل توجهی ویتامین C، ویتامین B، کلسیم، سدیم، پتاسیم، روی، آهن، منیزیم، بتاکاروتن و آنتی‌اکیسدان است. عرق گل گاو زبان برای بهبود قدرت ایمنی بدن، درمان بسیاری از بیماری‌ها و تقویت اندام‌های حیاتی بدن بسیار مفید است. از گل گاوزبان میتوان برای درمان بیماری‌های مختلفی مثل، اگزما، روماتیسم مفصلی، استرس، سندرم پیش از قاعدگی، دیابت، اختلال نقص توجه-بیش فعالی، آسم، بیماری قلبی، سکته مغزی،‌ تب،‌ سرفه و افسردگی استفاده کرد. مصرف این عرق برای تمام افراد مجاز است. اما برای مصرف مداوم آن بهتر است با پزشک مشورت کنیم. 

تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی است و شایع ترین شکل زوال عقل میباشد که منجر به اختلال حافظه میشود. روغن گل گاوزبان می تواند انتقال امواج عصبی را افزایش داده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. در برخی از مطالعات جدید محقق‌ها تاثیر عرق گل گاوزبان را بر اختلالات حافظه بررسی کردند. نتایج حاکی از این بود که گل گاو زبان نه تنها یادگیری را بهبود میبخشد بلکه بر درمان آلزایمر هم تاثیر مثبت دارد. به عبارت دیگر مصرف عرق گل گاوزبان میتواند منجر به بهبود اختلال شناختی ناشی از آلزایمز شود.

مفید برای پوست

عرق گل گاو زبان برای درمان اگزما بسیار مفید است. اسید گاما لینولنیک موجود در عرق گل گاو زبان دارای خواص ضد التهابی بوده و به درمان قرمزی پوست و خارش ناشی از اگزما کمک می کند. این عرق برای روشنی پوست و درمان تیرگی استفاده می‌شود. عرق گل گاو زبان باعث شادابی و حفظ تازگی پوست می‌شود. خواص عرق گل گاو زبان برای جوانسازی و درمان علائم پیری پوست کاربرد دارد. این عرق گیاهی به صورت خوراکی و موضعی برای پوست استفاده می‌شود. مصرف موضعی آن به پاکسازی پوست از آلودگی‌ها کمک می‌کند. عرق گل گاو زبان سرشار از ترکیبات فنل است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکند و تاثیر آسیب رادیکال‌های آزاد رو کاهش میدهد. به این ترتیب با پیری و بیماری مبارزه میکند. همچنین در طب سنتی از دمنوش گل گاو زبان به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان آکنه و جوش صورت استفاده می شود.

قبل از استفاده مداوم از عرق گل گاو زبان برای پوست، بهتر است تست حساسیت انجام دهیم. ابتدا مقداری عرق گل گاو زبان روی پنبه می‌ریزیم و پوست را با آن ماساژ می‌دهیم. 15 دقیقه صبر می‌کنیم. در صورتی که اثری از قرمزی، سوزش، خارش و التهاب مشاهده نشد، می‌توانیم با خیال راحت از آن برای پوست استفاده کنیم.

دم‌کرده یا عرق گل گاوزبان، دمنوشی برای سرماخورگی

برای درمان خلط سینه برای کسانی که سرماخوردگی دارند موثر است؛ این افراد باید هر شب و هر صبح یک فنجان از این عرق بنوشند همچنین در درمان تنگی نفس و سینه درد و گرفتگی صدا هم مفید است.  همچنین و فلاونوئید و ویتامین c که دشمن سرماخوردگی است در ترکیبات این گیاه وجود دارد. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که گل گاو زبان با تقویت سیستم ایمنی بدن ما رو در مقابل تمام بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا و حتی کرونا ایمن میکند. اگه شما نوشیدن این عرق رو در رژیم غذایی‌ خود مخصوصا توی فصل‌های سرد قرار دهید، درصد اینکه به این بیماری‌ها دچار شوید خیلی کم میشود. علاوه بر این دارای خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی بوده و به درمان سرماخوردگی و گلودرد کمک می کند. گل گاو زبان به دلیل خواص خلط آور طبیعی که دارد می تواند به درمان آسم و برونشیت کمک کند. در طب سنتی از چای گل گاوزبان برای کاهش تب بالا استفاده می شود.

گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد. دم‌کرده گل گاوزبان را به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است. این دمنوش به شرط ترش نبودن به خصوص در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی، یک نوشیدنی مناسب برای بهبود حال بیمار است. گل گاوزبان در درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف نیز موثر است.

تقویت اعصاب 

این عرق به دلیل دارا بودن خواص تسکین‌دهنده برای درمان بیماری‌های عصبی توصیه می‌شود. در طب سنتی در رابطه با گل گاو زبان بیان شده که این گیاه متعادل کننده تمام مزاج‌ ها است. همچنین نتایج تحقیقات علمی بیان میکند که این گیاه اثر تسکین دهنده و تقویت کننده روی سیستم عصبی مرکزی دارد و به ویژه در موارد خستگی عصبی خیلی مفید است.

گل گاوزبان همچنین حاوی سیلیکون میباشد که می تواند اثر بازسازی قدرتمندی روی سیستم عصبی داشته باشد. گل گاوزبان در انتقال تکانه‌های عصبی مفید بوده و همچنین از آسیب عصبی جلوگیری میکند.

درمان افسردگی و اضطراب

عرق گل گاوزبان نه تنها تقویت کننده جسم است بلکه به خاطر ترکیبات و طبع گرمی که دارد نشاط آور روح نیز میباشد و به دلیل خواص شادی آور و آرام بخش طبیعی که دارد به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند. در بعضی از شهرهای ایران در مراسمات عزاداری برای پذیرایی از عرق گل گاوزبان استفاده می‌کنند.

عرق گل گاو زبان دارویی طبیعی برای درمان بیماری افسردگی است. این عرق استرس و اضطراب را درمان می‌کند. از خواص عرق گل گاو زبان برای آرامش و درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود. در طب سنتی از چای گل گاوزبان برای درمان وسواس در افراد استفاده می شود.

کاهش درد پریود

عرق گل گاو زبان برای درمان دردهای پریود خواص بی‌نظیری دارد. این عرق به دلیل خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی که دارد، یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان کمر درد و دل درد در زمان قاعدگی میباشد و باعث کاهش انقباضات رحم می‌شود و دردهای پریود را از بین می‌برد. عرق گل گاوزبان برای باعث تنظیم هورمون‌های زنان می‌شود و از نامنظمی پریود جلوگیری می‌کند.

همچنین عرق گل گاوزبان برای درمان افسردگی و ناراحتی‌های ناشی از دوره‌های قاعدگی و یائسگی مفید است و از اختلالات خلقی این دوره پیشگیری می‌کند.. همان‌طور که اشاره کردیم طبع عرق گاو زبان گرم است. این عرق سردی رحم را از بین می‌برد و از دردهای شدید در دوره پریود جلوگیری می‌‌کند.

سم زدا و ادرار آور

برگ‌های گل گاوزبان به طور طبیعی ادرار آور هستند یعنی دفعات و برون ده ادرار رو افزایش میدهند. این برگ‌ها با تحریک کلیه‌ها به پاکسازی بدن از مایعات اضافی کمک می‌کنند. این عامل باعث میشود که بدن اسید اوریک و کریستال های اضافی رو دفع کند و از ایجاد بیماری‌هایی مثل سنگ کلیه و نقرس جلوگیری شود. دمنوش گل گاوزبان به درمان التهاب و ورم کلیه کمک می کند و برای رفع بی اختیاری ادراری مفید می باشد.

 دیگر خواص

این عرق گیاهی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و مانع از بروز بیماری‌های خطرناک می‌شود.

گل گاوزبان تقویت کننده روحیه و اعضای اصلی بدن مثل قلب، کبد و کلیه است.

گیاه گل گاوزبان و عرق آن دارای منیزیم و آنتی اکسیدان‌ها بوده، از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

چون حاوی کلسیم است به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

عرق گل گاو زبان باعث افزایش ویتامین A در بدن و تقویت سوی چشم می‌شود.

این عرق از آسیب به لوله عصبی جلوگیری می‌کند.

عرق گل گاو زبان از گرفتگی رگ‌ها پیشگیری کرده و برای بدن بسیار مفید است.

این عرق انرژی‌زا است. مصرف آن به افرادی که دچار ضعف بدن هستند، توصیه می‌شود.

به دلیل وجود آهن می توان کمبودهای بدن را جبران نموده و باعث می گردد تا تصفیه خون صورت پذیرد.

خواص ضد التهابی دارد و برای کاهش و از بین رفتن ورم های بدن مفید می باشد.

برای درمان آرترویت روماتوئید مناسب است.

برگ تازه گل گاو زبان برای درمان جوش‌های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان موثر است.

عرق گل‌گاوزبان برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان مفید است.

گل گاو زبان شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اَخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد.

گل گاو زبان در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است.

موارد منع مصرف

عرق گل گاوز بان ضرری برای سلامتی ندارد. اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

زیاده روی در مصرف گل گاو زبان می تواند باعث معده درد و اختلال در عملکرد دستگاه گوارش شود

کسانی که فشار خون بالا دارند و افرادی که داروهای آرام بخش و ضد افسردگی مصرف می‌نمایند بهتر است از این عرق ننوشند.

اگر مبتلایان به فشارخون می خواهند گل گاوزبان مصرف کنند باید از مصلح آن یعنی لیمو هم استفاده کنند.

همچنین افراد دچار مشکلات زمینه‌ای کبد و مجاری صفراوی در مصرف آن احتیاط و به مقدار کم از آن استفاده کنند.

برای افراد مبتلا به فشارخون بالا و زنان باردار نیز مضر است.

گل گاو زبان حاوی مقادیری آلکالوئید است به همین دلیل توصیه می شود که نوزادان و کودکان و زنان باردار و زنان شیرده از مصرف آن اجتناب کنند.

مقدار زیاد این داروی گیاهی، علائمی مثل خستگی، احساس سبکی سر، گشاد شدن مردمک چشم و مسمومیت کبدی به دنبال دارد و مصرف آن همراه با داروهای سیستم عصبی مرکزی مثل ضد افسردگی‌ها، ضد اضطراب‌ها، آرام‌بخش‌ها، خواب‌آورها و آنتی‌هیستامین‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق گل گاوزبان ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق گل گاوزبان به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق گل گاوزبان # خواص عرق گل گاوزبان # قیمت عرق گل گاوزبان # خرید عرقیات سنتی # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق گل گاوزبان یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط