عرق

عرق شیرین بیان یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 67,500 تومان
قیمت : 70,875 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی شیرین بیان
  • طبیعت آن گرم و خشک است.
  • تسکین درد معده
  • پیشگیری از سرطان معده،
  • بهبود مشکلات تنفسی و ریوی
  • تقویت اعصاب
  • کاهش مشکلات گوارشی
  • پایین آوردن تب و درمان سرفه
  • مقابله با استرس

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق شیرین بیان از گیاه شیرین بیان و به روش تقطیر ریشه شیرین بیان گرفته می شود.احتمالا با شنیدن نام شیرین بیان، طعم شیرین در خاطرتان بیاید اما جالب است بدانید که شیرین بیان طعم تلخی دارد.

طعم تلخ شیرین بیان را می توان به دلیل شیرینی بیش از اندازه آن دانست. شیرینی در حدود ۵۰ برابر بیشتر از شکر، لقب منبع شکر طبیعی را گرفته است. درواقع میزان شیرینی آن به حدی زیاد است که به تلخی می زند. عصاره شیرین بیان سیاه و خمیری شکل و شبیه به تریاک است و حتی در بو و مزه نیز شباهت زیادی به تریاک دارد. شیرین بیان یک قند طبیعی و بدون عارضه است که در ترکیب داروهای مورد نیاز دیابتی ها زیاد استفاده می شود.

همچنین در صنعت غذا، برای شیرین کردن محصولاتی همچون نوشابه و شکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن از قسمتهای دیگر این گیاه هم در تجویز های طب سنتی کاربرد داشته باشند، ولی ریشه شیرین بیان از مابقی قسمتها پرکاربردتر است.خواص عرق شیرین بیان کاملا شبیه خواص ریشه شیرین بیان است.یکی از عرقیاتی است که در پیشگیری از سرطان موثر است.

طبیعت عرق شیرین بیان گرم و خشک است. خواص عرق شیرین بیان شامل تسکین درد معده، پیشگیری از سرطان معده، بهبود مشکلات تنفسی و ریوی، تقویت اعصاب، کاهش مشکلات گوارشی، پایین آوردن تب، درمان سرفه، مقابله با استرس و درمان سرطان و ... می‌شود. این عرق گیاهی از عرقیجات پرکاربرد است. ریشه، برگ و مشتقات مختلف آن مانند عرق آن، راه حل بسیار مناسبی برای بیماری‌ها و امراض مختلف است.

از عرق شیرین بیان در برخی از عرقیات ترکیبی از قبیل معجون های معده و گوارش استفاده می شود.

ترکیبات عرق شیرین بیان

عرق شیرین بیان دارای خاصیت ضد ویروسی و ضد میکروبی است و سرشار از فلانوئید است. این عرق طبیعی حاوی ویتامین‌های E و گروه B است. املاح معدنی پتاسیم و منیزیم به مقدار فراوان در ترکیبات این عرق وجود دارند. این عرق شامل آهن، کلسیم، فسفر و سلنیم ، سیلیکون فسفر، کولین و روی هم می‌شود. عرق شیرین بیان بخش قابل توجهی بتاکاروتن،ازوئگوئتیدین،کورستین، فنول، تیمول و اسید فرولیک دارد. ترکیبی که باعث طعم شیرین این گیاه می شود، ترکیبی به نام اسید گلیسریزیک (Glycyrrhizic acid) یا گلیسیریزین است. این ترکیب ۵۰ برابر شکر شیرین تر است. مقدار این ماده در ریشه گیاه به گونه گیاه و محل و زمان برداشت آن وابسته است. میزان این ماده در سال های پایانی رشد گیاه به بیشترین مقدار خود می رسد.از خاصیت شیرین کنندگی این گیاه برای تولید شکلات و آبنبات و برخی نوشیدنی‌ها استفاده کردند.

خواص و کاربرد ها

خواص عرق شیرین بیان در تسکین معده درد 

شیرین بیان در مجامع سنتی و از گذشته به عنوان یک داروی موثر برای تسکین درد معده مورد استفاده قرار می گرفته. ریشه گیاه شیرین بیان دارای ماده ای بنام اسید گلیسیریزیک (glycyrrhizic acid) است . این ترکیب خواص ضد التهابی و تقویت کننده ایمنی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی، تسکین درد و ورم معده ، رفلاکس معده، اثنی عشر، ناراحتی دستگاه گوارش، ترمیم دیواره معده ، از بین بردن نفخ شکم و بهبود روند هضم می شود. اسید گلیسریزیک(glycyrrhizic acid) موجود در شیرین بیان از تکثیر و رشد هلیکوباکتر پیلوری در روده و معده پیشگیری می کند . این باکتری از عوامل اصلی زخم معده و ناراحتی دستگاه گوارش محسوب می شود. مصرف مداوم عرق شیرین بیان تأثیر بسیار خوبی بر تقویت معده می‌گذارد.

امروزه در اروپا و آمریکا، از این عرق در انواع شربت برای درمان سرطان‌های معده استفاده می‌کنند. این گیاه، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، یکی از تاثیرگذارترین روش درمان است. این عرق سطح اسید معده را تنظیم می‌کند و از آسیب به معده جلوگیری می‌کند. ریشه شیرین بیان با افزایش تولید مخاط در معده و به حفاظت از پوشش معده کمک می کند. عرق شیرین بیان به دلیل وجود گلابریدین و گلابرون، که فلاونوئید‌های موجود در ریشه شیرین بیان هستند، به تسکین ناراحتی معده کمک می کند.

درمان مشکلات پوست و مو با عرق شیرین بیان

پوست از مهم‌ترین اعضا بدن محسوب می‌شود و مراقبت از آن اهمیت بالایی دارد.  یکی از بهترین راه‌ها استفاده از خواص عرق شیرین بیان برای پوست است. عرق شیرین بیان بیماری‌هایی مثل اگزما و عفونت‌های پوستی و تبخال را به راحتی درمان می‌کند. ژل‌های موضعی این گیاه نیزبه همین منظور مورد استفاده قرارمی‌گیرند. استفاده موضعی از عرق شیرین بیان برای درمان التهاب و خارش پوست بسیار مفید است و با نور فرابنفش خورشید و رادیکال‌­های آزاد که باعث بروز چین و چروک،گودی زیر چشم و افتادگی پوست مبارزه می کند. خواص عرق شیرین بیان برای پوست باعث درمان تیرگی وضد پیری می‌شود. این عرق از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب حافظت می‌کند. عرق شرین بیان در تهیه بسیاری از محصولات مراقبتی پوست کاربرد دارد.

برای درمان آفتاب سوختگی فقط کافی است یک فنجان از عرق این گیاه را با یک فنجان آب خیار تازه ترکیب کنید و بر روی پوست آسیب دیده بمالید. قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

فلاونوئیدها و فیتو استروژن ها موجود در شیرین بیان باعث کاهش ترشح روغن و پیشگیری از شوره سر می شود و به این طریق به حفظ موی سالم کمک می کند. این گیاه هم چنین با مهار رشد هورمون دی هیدروتستوسترون سبب تحریک رشد مو و حفظ سلامت پیاز مو ها می شود و ریزش مو را کاهش می دهد. همچنین عرق شیرین بیان فولیکول موها را تقویت می‌کند و برای رویش مجدد مو مفید است.

عرق شیرین بیان در پاکسازی دستگاه تنفسی و مجاری آن 

گیاه شیرین بیان دارای خاصیت خلط آوری است و به عنوان یک مکمل شفابخش میتواند به بدن کمک کند که مخاطی سالم تولید کند. این ویژگی کمک می کند تا از انسداد مجاری تنفسی پیشگیری شود و مخاط چسبنده و قدیمی دفع شود. به این ترتیب تنفس را بهبود می بخشد و از انسداد مجاری تنفسی پیشگیری می کند که در نهایت منجر به تقویت ریه ، تقویت نایژه و درمان بیماری ها و اختلالات تنفسی می شود. عرق شیرین بیان عفونت دستگاه تنفس را برطرف می‌کند. این عرق برای دفع باکتری‌ها و ویروس‌ها بسیار مفید است.

عرق شیرین بیان می‌تواند برای ناراحتی‌های تنفسی و ریوی، چون آنفولانزا و آسم، سرفه‌های شدید، برونشیت و گلودرد موثر عمل کند. در داروسازی نیز، از عصاره و عرق آن برای شربت سرفه استفاده می‌کنند.

بهبود اختلالات عصبی و استرس

از فواید عرق شیرین بیان می‌توان به رفع اختلالات عصبی اشاره کرد. عرق شیرین بیان استرس را درمان می‌کند و باعث افزایش عملکرد غدد فوق کلیوی می‌شود.غدد فوق کلیوی مسئولیت ترشح هورمون‌های مختلفی نظیر آدرنالین و کورتیزول را برعهده دارند. فعالیت بیش از حد این غدد موجب آزاد شدن مداوم این هورمون‌ها، تحلیل غدد یاد شده و بروز اختلال در سیستم هورمونی بدن می‌شود. عرق شیرین بیان ترشح آدرنالین و کورتیزول در بدن را به حد تعادل می رساند و از کم یا زیاد شدن میزان این هورمونها در بدن جلوگیری می کند. هم چنین این گیاه حاوی مواد معدنی ضروری نظیر منیزیم،تا کاروتن و فلانوئید،کلسیم و بتا کاروتن می باشد که به پیشگیری از افسردگی کمک می کند. از آنجایی که بسیاری از اختلالات روحی و روانی مانند اضطراب و افسردگی و … ریشه در اختلالات هورمونی و تنظیم نبودن میزان آنها در بدن دارد، عرق شیرین بیان در جهت رفع این اختلال و درمان افسردگی به کمک بشر آمده است.

 عرق شیرین بیان برای سلامت دهان و دندان

خواص ضد باکتریایی موجود در شیرین بیان مانع از پوسیدگی دندان می شود و برای پیشگیری از آسیب به دندان و لثه استفاده می‌شود. این عرق از فعالیت باکتری‌های مضر در دهان جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از تشکیل پلاک روی دندان می‌شود. عرق شیرین بیان برای تهیه دهان‌شویه، خمیردندان و محصولات مراقبتی دندان استفاده می‌شود.

خواص عرق شیرین بیان برای درمان آفت دهان بسیار مفید است. عرق شیرین بیان سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند و مانع از بروز آفت می‌شود.

دیگرخواص عرق شیرین بیان

مصرف عرق شیرین بیان به روند درمان هپاتیت نوع B و C کمک می‌کند.

مصرف این عرق گیاهی، روند پیشرفت ویروس ایدز را کند می‌کند.

خواص عرق شیرین بیان برای یبوست مفید است. این عرق ملین است.

همچنین دل دردهای ناشی از این بیماری را از بین می‌برد. عرق شیرین بیان باکتری‌های مفید روده را افزایش می‌دهد و دفع را آسان می‌کند.

مصرف آن به دلیل کاهش میزان هورمون استروژن، مشکلات و درد‌های قاعدگی را کاهش می‌دهد.

مشکلات باروری زنان که ناشی از بی‌ نظمی‌های هورمونی همچون تخمدان پلی ‌کیستیک است را درمان میکند.

عرق شیرین بیان می‌تواند در کاهش تب نیز موثر باشد.

عرق این گیاه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

مصرف این عرق در هنگام ورم‌های چشم، بینی و گلو می‌تواند تسکین بخش باشد و آن را از بین ببرد.

وقتی دچار گرفتگی صدا شدید می‌توانید با عرق شیرین بیان این مشکل را حل کنید.

عرق شیرین بیان سموم کبد را دفع می‌کند و مانع از آسیب به بافت کبد می‌شود. این عرق از رسوب چربی در کبد جلوگیری می‌کند. همچنین استرس اکسیداتیو را کاهش داده و برای درمان کبد چرب مفید است.

شیرین بیان حاوی گلابریدین یک فلاونوئید می باشد. این ترکیب ازاز آسیب های اکسیداتیو در مغز پیشگیری می کند و باعث بهبود عملکرد مغز و حافظه می شود.

عرق شیرین بیان دارای ترکیبات خاص و مقادیر زیادی فیبر گیاهی است و به کاهش وزن کمک کند.

طریقه مصرف

طریقه مصرف عرق شیرین بیان بستگی به شدت و نوع بیماری دارد که برای آن استفاده می کنیم.

پس اگر از عرق شیرین بیان جهت درمان بیماری استفاده می کنید، حتما با مشورت متخصص آن را مصرف کنید.

در حد معمول می توانید از این محصول مصرف نمایید.

مضرات و احتیاط  در مصرف

مصرف طولانی مدت و بیش از اندازه از شیرین بیان و مشتقات آن میتواند باعث افزایش فشارخون و در نتیجه بیماری قلبی شود.

افراد دیابتی، افراد با فشار خون بالا  و فرادی دچار بیماری های کبدی از جمله افرادی هستند که باید بسیار در مصرف آن دقت و از زیاده روی پرهیز کنند.

در صورت زیاده روی در مصرف عرق شیرین بیان (بیش از ۶ استکان در روز) موجب ایجاد عوارضی مانند افزایش وزن، افزایش فشار خون و آسیب رسیدن به طحال می‌شود و یا دچار درد در ناحیه عضله و برخی دیگر با کرخت شدن دست و پا مواجه می ‌شوند.

از شیرین بیان در دوران شیردهی و بارداری  حتما طبق نظر متخصص مصرف گردد، چون ممکن است باعث سقط جنین گردد.

مصرف بیش از اندازه این محصول در مردان ممکن است باعث کاهش قوای جنسی گردد.

همچنین کودکان زیر ده سال نباید مصرف کنند .زیرا ممکن است فشار خونشان را افزایش دهد.
مصرف زیاد پودر ریشه شیرین بیان سبب افزایش وزن میگردد.
شیرین بیان می تواند پتاسیم را در خون کاهش دهد. اگر پتاسیم شما در حال حاضر پایین است، شیرین بیان آن را کم تر می کند. اگر این بیماری را دارید، شیرین بیان مصرف نکنید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق شیرین بیان ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق شیرین بیان به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق شیرین بیان # خواص عرق شیرین بیان # خرید عرق ضد چربی خون # قیمت عرق شیرین بیان # خرید عرقیات سنتی # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق شیرین بیان یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط