عرق

عرق شاهتره یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 67,500 تومان
قیمت : 70,875 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی شاهتره 
  • طبیعت آن معتدل و خشک است.
  • مدر(ادرار آور)
  • تب بر
  • تصفیه کننده خون
  • مفید برای نارسائی های کبد
  • اشتها آور
  • درمان عفونت های پوستی ، قارچ های جلدی ، اگزما
  • خارش بدن
  • ضد یرقان
  • رفع حرارت
  • درمان جزام
  • مفید برای زخم های دهان
  • رفع صفرا
  • کم کننده غلظت و چسبندگی خون
  • نشاط آور
  • روشن کننده پوست

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق شاهتره ، آب غلیظ یا عصاره ی خالص از گیاه شاهتره است که با روش تقطیر آب به دست می آید، در طب سنتی این عرق دارای طبیعت گرم و خشک  است. و همه خواص شاهتره را دارد.

عرق شاهتره از نوشیدنی های گیاهی است که در بهبود سلامت و درمان نقش مهمی را ایفا می کند. این نوشیدنی گیاهی دارای ترکیبات معجزه آسایی می باشد که زیبایی را مجدد به پوست باز می گرداند. همچنین یک خوراکی مناسب برای فصل گرما است.

طبع گیاه شاهتره از نظر حکمای طب سنتی، «معتدل و خیلی خشک» است. معتدل یعنی نه در دسته عرقیجات گرم و نه در دسته عرقیجات خنک قرار نمی‌گیرد. البته برخی اطبا آن را گرم و خشک انگاشته‌اند، اما ابوعلی سینا آن را سرد دانسته است.

مصلح گیاه شاهتره و عرق آن را «کاسنی» دانسته اند که «سرد و تر» است. در واقع این عرق به عنوان مکمل عرق کاسنی شناخته می‌شود.

عرق گیاهی شاهتره التهابات را در بدن کاهش می دهد و سلامت قلب را تضمین می کند. از دیگر خاصیت های این گیاه آن است که به افراد در رژیم لاغری کمک زیادی می کند و مصرف آن باعث سم زدایی و پاکسازی بدن خواهد شد. این عرق  سرشار از انواع ویتامین‌هاست، صفرابر، اشتهاآور و تصفیه کننده خون است و  دارای طعم تلخی می‌باشد. در گذشته از این گیاه به عنوان ملین و مدر استفاده می‌کرده‌اند و برای درمان بیماری‌های پوستی و اگزما نیز کاربرد داشته است.

ترکیبات شاهتره

تمام قسمت‌های گیاه شاتره قابل استفاده هستند. مخصوصاً قسمت گل‌دار و هوایی آن که دارای آلکالوئید است. شاتره حاوی مقادیری آلکالوئیدهای فومارین، سیناکتین و فوماریلین است. همچنین اسید فوماریک و موسیلاژ نیز در این گیاه یافت می‌شود. از دیگر ترکیبات شاتره می‌توان به تانن و پنتاتریاکونتان اشاره کرد که ترکیباتی غیر آلکالوئیدی هستند. برای تهیه عرق شاتره نیز گیاه تازه شاتره را در آب جوشانده و پس از سرد شدن و با استفاه از عملیات تقطیر، عرق شاتره حاصل می‌شود.

خواص عرق شاتره

خاصیت عرق شاهتره برای کبد چرب

مصرف غذای چرب و انباشته شدن آن در کبد باعث عدم عملکرد صحیح کبد و در نتیجه آن به اختلالات هورمونی، عدم تصفیه خون، چرب شدن کبد، زرد شدن پوست،ایجاد لک‌ها و جوش‌های پوستی عدم دفع سموم بدن و هزاران مشکل دیگر در بدن منجر می‌شود. یکی از راه‌های درمان کبد چرب استفاده از رژیم غذایی مناسب است. طب سنتی به افرادی که کبد چرب دارند پیشنهاد می‌کند که روزانه یک لیوان از ترکیب عرق شاهتره و عرق کاسنی را بعد از غذا بنوشند. عرق شاهتره کبد را تقویت و پاکسازی می‌کند و آلکالوئید پروتوپین موجود در شاهتره موجب کاهش صفرا در بدن می‌شود. برای عملکرد بهتر کبد، این ترکیب  و مصرف آن‌ها به صورت همزمان توصیه می‌شود. این کار به پاکسازی کبد کمک شایانی می‌کند. در صورت عدم درمان چربی کبد مشکلاتی نظیر گیجی، سردرد، خستگی زیاد، سرطان کبد و… در بدن به‌وجود می‌آید.

درمان التهابات با عرق شاهتره

التهابات درونی ناشی از عفونت و آسیب دیدگی می تواند بسیار دردناک باشد. مسکن و داروهای شیمیایی زیادی وجود دارد که می تواند التهابات را تسکین دهند. اما هر دارویی شیمیایی بدون شک عوارضی را به همراه خواهد داشت.

این امکان وجود دارد با استفاده از خوراکی های گیاهی مانند عرق شاهتره سلامت را به بدن خود بازگرداند. یکی از خواص این عرق اینست که سرشار از ترکیبات ضد التهابی است. با استفاده از همین خاصیت  نقش مؤثری در بهبود التهابات بدنی، زخم‌ها، تورم و قرمزی ، خارش بدن و درد پوست و سایر اندام‌ها دارد.

پاکسازی خون با مصرف عرق شاهتره

همواره بر اثر فعالیت‌های گوناگون، مانند سیگار کشیدن، استنشاق ریزگردها، سموم کشاورزی و … سموم خطرناکی وارد بدن ما می‌شود. عرق شاهتره دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌های قوی و مفید و متنوعی بوده که برای پاکسازی خون و کبد بسیار مؤثر عمل می‌کند. این خاصیت شاهتره باعث حذف سموم بدن می‌شود.

امروزه به دلیل رژیم غذایی ناسالم، کبد و خون در معرض خطرات و بیماری های زیادی قرار دارند. اگر خون دچار سموم باشد این آلودگی به تمامی بدن منتقل می شود و باقی اجزای بدن را با مشکل روبرو خواهد کرد. این امکان وجود دارد با مشورت یک پزشک طب سنتی مصرف عرق شاهتره را با میزانی که او تجویز می کند برای سم زدایی خون و کبد مورد استفاده قرار داد.

درمان مشکلات گوارشی وافزایش وزن

این عرق به ترشح آنزیم های گوارشی کمک کرده و باعث هضم آسان غذا می شود. عرق شاهتره اشتهاآور خوبی به شمار می رود. یعنی باعث می شود غذا مدت زمان کمی در معده باقی بماند. از طرفی به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها سوخت و ساز بدن را بسیار بالا می برد در نتیجه ی این عملکرد شخص نسبت به قبل زودتر احساس گرسنگی خواهد کرد. اما این متابولیسم و هضم سریع غذا با جذب خوب مواد غذایی همراه است. برای رفع سوءهاضمه توصیه می‌شود. عرق گیاه شاهتره از آنجایی که دارای خواص ضد باکتریایی است، عضلات روده را نیز تقویت خواهد کرد. عملکرد آن اینگونه است میزان باکتری های مخرب روده را کاهش خواهد داد و بر میزان باکتری های مفید داخل روده می افزاید.

فواید عرق شاهتره برای سلامت پوست

یکی از بهترین خواص عرق شاهتره کمک به سلامت و روشن شدن سطح پوست است. این عرق نیز با پاکسازی کبد و خون، روشنی را به پوست‌های تیره و کدر بازمی‌گرداند؛ مصرف آن یکی از روش‌های طبیعی روشن کردن پوست است. از قدیم الایام برای درمان اگزما و مشکلات پوستی از جوشانده گیاه شاتره استفاده می‌کردند. مصرف غذاهای چرب، آلودگی‌های پوستی، فشار و استرس روزانه، تنش‌های عصبی و… همگی باعث ایجاد جوش‌های پوستی در صورت می‌شوند. یکی از بهترین خواص عرق شاهتره کمک به سلامت و روشن شدن سطح پوست می باشد.

بعلاوه با مزیت های فراوانی که دارد موجب بهبود و درمان آکنه و جوش های چرکی سر سفید و آکنه می شود. همچنین علاوه بر این به افراد جوانی که جوش های غرور جوانی و زیر پوستی دارند مصرف این عرق بسیار توصیه می شود. ترکیب مقداری عرق شاهتره و عرق کاسنی برای شفافیت پوست و زیبایی استفاده می‌شود؛ و همچنین تأثیر خوبی در از بین رفتن جوش‌های صورت و بدن دارد. پماد یا کرمی که از گیاه شاهتره تهیه می شود برای نابودی راش های دچار خارش، درمان بسیار مناسبی است. اکثر افراد بر اثر خوردن شیرینی و خوراکی های حاوی قند فراوان دچار آکنه و جوش می شود. اما با مصرف عرق شاتره می توان به خنکی بدن کمک کرد و تاثیرات منفی گلوکز بر پوست را خنثی کرد.

خارج کردن سموم بدن با ادرار

عرق شاهتره و دمنوش آن یکی از خوراکی های ادرار آور است. افرادی که برای سنگ کلیه یا عفونت مجبور هستند مایعات زیادی میل کنند، مصرف مشتقات این گیاه از بهترین گزینه ها است.

از طرفی با ادرار زیاد بسیاری از سموم بدن دفع می شود. همچنین برخی افراد دچار بیماری های تجمع آب میان بافتی هستند که با مصرف عرق این گیاه و خاصیت ادرار آوریش کم کم این بافت ها از مایعات جمع شده خالی می شود.

خواص عرق کاسنی و شاهتره

عرق کاسنی و شاهتره هر کدام به تنهایی فواید و خواص بی‌شماری دارند و ترکیب این دو عرق با‌هم تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و اثربخشی آن‌ها را دوچندان می‌کند. البته نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

مصرف زیاد عرق کاسنی به علت داشتن طبع سرد، ممکن است برای بدن مشکلاتی را به همراه داشته باشد. بهتر است عرق کاسنی را با شاهتره که طبعی معتدل دارد ترکیب و سپس استفاده کنید.

عرق کاسنی و شاهتره باز‌کننده هستند و سموم کبد را دفع می‌کنند.

عرق کاسنی و شاهتره در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری موثر هستند.

بهترین دارو برای آب آوردن شکم است و در نفخ و تحلیل مواد بسیار نافع است.

مالیدن این ترکیب  به محل‌های خارش بدن باعث کاهش التهابات و خارش می‌شود.

مصرف عرق کاسنی و شاهتره در باز کردن و روان شدن خلط بسیار مفید است.

عرق شاهتره و کاسنی، مجاری گوارشی را پاک کرده و بهترین تصفیه ‌کننده‌ خون است.

عرق کاسنی و شاتره برای تقویت معده، افزایش ادرار، رفع درد مفاصل و یرقان بسیار مفید است و مشکلات صفراوی را بهبود می‌بخشد.

در درمان التهابات معده و پاک کردن مجاری ادراری مفید است.

برای مبتلایان به نقرس و هپاتیت مفید است.

عرق کاسنی و شاهتره برای رفع ضعف اعصاب، ضعف چشم و فشار خون مفید است.

قلب، کلیه و کبد را فعال و با نشاط میکند.

برای درمان جوش صورت عرق کاسنی و شاهتره ، توصیه می‌شود.

مضرات عرق شاهتره

این گیاه در دوز‌های زیاد، می‌تواند سمی باشد وبه علت وجود آلکالوئیدهای فراوان، سبب تشنج و لرز، اسهال شدید، گرفتگی عضلات و تنگی‌نفس‌ شود.

مصرف طولانی مدت عرق شاهتره باعث خواهد شد، رگ های شبکیه پاره شوند.

اگر شاهتره را متعادل مصرف نکرد. به دلیل پایین آوردن فشار خون می تواند باعث شود، شخص دچار سرگیجه و حالت تهوع شود.
مصرف عرق شاهتره برای افرادی که دارای مزاج سرد هستند توصیه نمی‌شود.

گیاه شاهتره با وجود خواص دارویی فراوان، از دسته گیاهان سمی بوده و در نتیجه باید در مصرف آن احتیاط را رعایت کنید. زیاده‌‌روی در مصرف این گیاه، باعث فلج عضلات و دستگاه تنفس می‌شود.

مقدار مجاز مصرف گیاه شاتره ۱۲ تا ۲۰ گرم است و برای تهیه جوشانده آن ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم کافی است.

شاهتره از گیاهان دارویی بوده و خواص درمانی عرق شاتره بسیار زیاد است. این گیاه سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان و یکی از مهم‌ترین خواص شاتره محافظت از کبد است.

در صورتی که از مشکل یا بیماری خاصی رنج می‌برید یا اینکه باردار هستید یا دوران شیردهی را سپری می‌کنید، بهتر است پیش از مصرف این عرق گیاهی با پزشک خود مشورت کنید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق شاهتره ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق شاهتره ان جی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق شاهتره # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی # خرید عرق شاطره

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق شاهتره یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط