فندق

فندق با پوست اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 312,000 تومان
قیمت : 327,750 تومان
  • طبع فندق  گرم و خشک است
  • جایگزین لبنیات
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • سرشار از ویتامین‌ها
  • سرشار از چربی‌های سالم
  •  افزایش قدرت باروری مردان
  • کمک به ارتقا سلامت قلب و عروق
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان دردهای مربوط به دوران قائدگی
  • تقویت حافظه
  •  داروی ضد اضطراب
  • خاصیت جوان‌ کنندگی فندق
  • کاهش وزن


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

فندق در زبان انگلیسی Hazelnuts گفته می‌شود. البته نام دیگر آن در زبان انگلیسی Filbert می‌باشد.دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. فندق، یکی از غنی‌ترین مواد غذایی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک میان وعده‌ سالم به رژیم غذایی اضافه کرد. در دنیای پر از میان وعده‌های پر چرب و پر از نگه‌دارنده‌هایی که برای سلامتی چیزی جز ضرر ندارند، آجیل‌ هایی مانند فندق انتخاب بسیاربرای سلامتی به‌حساب می‌آیند. این خوراکی بسیار مقوی که اندازه آن به یک تیله می‌رسد مجموعه‌ای بی‌نظیر از مواد مغذی فوق‌العاده است.

اگر آجیل در اندازه مناسب استفاده شود، می‌تواند پروتئین، فیبر، چربی اشباع‌نشده و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم دیگر را برای بدن فراهم کند. از جمله خاصیت فندق خام اینکه می‌توانند با بیماری قلبی و دیابت مبارزه کنند، عملکرد مغز را بهبود بخشند و سبب کاهش وزن شوند. خواص فندق برای بدن و سلامتی ما بی نهایت می باشد و شما می توانید با مصرف آن، تغییرات را در بهبود سلامت بدن خود احساس نماید.

فندق یک منبع خوب از ویتامین‌های B1، B2 و B6 است. این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصاً برای کودکان در حال رشد.

ویتامین E ثابت شده‌است که مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تأمین می‌کند و برای پیشگیری از بیماری‌های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است.

روغن آن بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه‌های قلب و دیگر ماهیچه‌های بدن ضروری است.

این ویتامین همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل ضروری می‌باشد. ویتامین E از تجزیه و همولیز گلبول‌های قرمز خون جلوگیری می‌کند، بنابراین به عنوان نوعی محافظ در برابر کم خونی یا آنمی عمل می‌کند.

از دیگر فواید ویتامین E که در فندق به وفور یافت می‌شود، پیشگیری و ممانعت از عوامل ایجادکننده سرطان می‌باشد.

فندق نیز مانند بادام کاربردهای متنوعی دارد. از آن می‌توان به‌صورت خام، بوداده، در تهیه انواع دسرها و اسنک‌ها یا به‌عنوان یک افزودنی به برخی غذاها استفاده کرد. معمولاً در برخی خوراکی‌های فوق‌العاده مانند نوتلا (Nutella نوعی شکلات فندقی) و بسیاری از شکلات‌های دیگر یافت می‌شود. از آن در برخی موارد برای طعم‌دار کردن قهوه نیز می‌گردد؛

خواص فندق

سرشار از چربی‌های سالم

خوب است بدانید که مغز خوشمزه فندق که سنجاب‌ ها زودتر از ما انسان‌ها پی به خوشمزگی و فایده آن برده بودند، سرشار از چربی‌های سالم است. چربی‌هایی که مواد ضروری برای یک رژیم غذایی متعادل به شمار می‌روند، شما را سیر نگه می‌دارند و سوخت و ساز بدن را به حداکثر می‌رسانند.

سرشار از ویتامین‌ها

از فواید فندق؛ می‌ توان به منبع ویتامین بودن آن اشاره کرد. این میوه دارای ویتامین‌های E، B6، C و K است. این خواص آن؛ هم با خوردن این آجیل مقوی به دست می‌آید و هم مصارف متعدد دارویی و آرایشی دارد.

سرشار از آنتی اکسیدان

 یکی از خاصیت فندق، آنتی‌اکسیدان بودن آن است. آنتی اکسیدان‌ ها وظیفه از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن را بر عهده دارند و از انتشار بیماری‌ هایی نظیر آلزایمر، پیری زودرس و بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کنند.

دیگر مواد معدنی موجود در خواص فندق

فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، تیامین، منگنز، مس، منیزیم، فولات، آهن، فسفر، نیاسین، کلسیم، زینک، پتاسیم نیز دیگر مواد مهم تشکیل دهنده فندق هستند.

 افزایش قدرت باروری مردان 

در گذشته‌ های نه چندان دور، طب سنتی برای درمان ناباروری مردان بهره مندی روزانه از مغزهایی قدرت مند مانند گردو، فندق و بادام را تجویز می‌کرد. یکی از مهم‌ترین خواص و فواید آن، افزایش قدرت باروری در مردان با افزایش تعداد اسپرم است.

کاهش وزن

از آنجایی که بسیاری از ما علاقمند هستیم تا یک چیزی بخوریم تا لاغر شویم، خوب است بدانید که از خواص فندق، ویژگی لاغرکنندگی آن است. وجود مقادیر قابل توجهی فیبر در آن سبب می‌ شود تا با خوردن چند دانه از این آجیل خوشمزه برای مدت طولانی احساس سیری کنید.

بنابراین این میوه ضمن اینکه جلوی پرخوری شما را می‌گیرد، انرژی مورد نظر را تأمین می‌کند و به جهت خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، سوخت و ساز بدن شما را نیز افزایش می‌دهد.

 جایگزین لبنیات

گروهی از کارشناسان معتقدند، کلسیم موجود در فندق می‌ تواند جایگزین مناسبی برای لبنیات باشد. برخی افراد به خوردن لبنیات و سردی‌ها حساس هستند و آلرژی به پروتئین گاوی، دستگاه گوارشی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

از خواص فندق، مقادیر بالای کلسیم موجود در ترکیبات آن است.

خاصیت جوان‌ کنندگی فندق:

فندق به مثابه یک ضد آفتاب و آب‌رسان مناسب عمل می‌کند، به‌طوری که از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند و لکه‌های تیره را از بین می‌برد.ویتامین E موجود در آن خاصیت مرطوب‌کنندگی و جوانسازی دارد و در برابر نور خورشید نیز از بروز آفتاب سوختگی پیشگیری می‌کند. این خاصیت فندق؛ هم از طریق خوردن حاصل می‌ شود و هم استفاده از ترکیبات آرایشی و بهداشتی‌.

مناسب برای فشار خون و دیابت

بیماران مبتلاء به فشار خون و دیابت، پرهیزهای غذایی خسته‌کننده‌ ای دارند. در واقع این بیماران از زمان ابتلا به این عوارض به بعد، ناگزیر هستند تا قید یک‌سری غذاها را بزنند و برای حفظ سلامت خود، دور خیلی از علایق تغذیه‌ای خود را خط قرمز بکشند.

اما قطعا برای این بیماران، خوشحال‌ کننده خواهد بود اگر بدانند که به علت وجود مقادیر قابل توجهی منیزیم در ترکیب فواید فندق، این آجیل خوشمزه نه تنها از ابتلا به فشار خون و دیابت جلوگیری می‌کند، بلکه منع مصرفی برای این بیماران هم ندارد. فقط مبتلایان به فشار خون نباید فندق شور را برای خوردن انتخاب کنند و باید از فندق ساده در رژیم غذایی خود بهره ببرند.

 ضد سرطان 

از خواص فندق؛ باید به خاصیت ضد سرطانی آن هم اشاره کرد. ویتامین E موجود در این میوه با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند و امکان ابتلاء به این عارضه را می کاهد. از سوی دیگر این آجیل، مقدار کلسترول خون را کم می کند و هم‌چنین از بروز سرطان سینه و سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

 داروی ضد اضطراب

ویتامین E خاصیت آرام‌بخشی دارد و می‌ تواند نقش تعیین کننده‌ای در کاهش سطح اضطراب و استرس داشته باشد.از خواص فندق؛ باید به ویژگی ضد انعقادی و ضد التهابی آن که در ایجاد آرامش مؤثر است.

تقویت حافظه

 آجیل‌ها و مغزهایی مانند گردو، فندق و بادام، موجب تقویت حافظه می‌شوند. و باعث سلامت مغز می شود.

چگونه فندق را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟

حقیقت این است که بسیاری از شکلات‌ های صبحانه، شیرینی‌ها و شکلات‌های گران‌قیمت و کرم برخی بیسکوییت‌ها حاوی مغز یا کره فندق هستند. اما اگر بخواهید رژیم سالمی را دنبال کنید و قصد داشته باشید با توجه با فواید این مغز خوشمزه را هم در آن بگنجانید، باید چه کنید؟!

ما برای شما چند پیشنهاد غذایی جذاب داریم:

سالاد سبز با خرده‌های فندق

سالاد سبزیجات درست کنید. کاهو، کلم بروکلی، خیار، نخود فرنگی، اسفناج و هر سبزی تازه دیگری که در دسترس دارید را با هم ترکیب کنید. کمی‌روغن زیتون، یک مقدار تخم کتان، چند قطره آب لیموی تازه و یک مشت فندق خرد شده، چی از این بهتر؟!

ماست میوه‌ای با فندق

یک میان وعده جذاب درست کنید که از خواص فندق، هم بی‌بهره نمانید. کافی است چند عدد توت فرنگی یا بلوبری را به ۶ قاشق ماست اضافه کنید و یک مشت فندق خرد شده را به اضافه مقداری بلغور جو دو سر درون ظرف ماست و میوه بریزید. از طعم فوق‌العاده آن شگفت‌زده خواهید شد.

پنکیک رژیمی با فندق

فواید فندق به اندازه‌ ای است که فرقی نمی‌ کند رژیم غذایی شما چه بایدها و نبایدهایی دارد، می‌ توانید یک راهی برای اضافه کردن آن به رژیم غذای پیدا کنید. یک پنکیک رژیمی بپزید و یک برگ آناناس نازک کبابی روی آن قرار دهید. به جای آناناس می‌ توانید از چند ورق موز استفاده کنید. تکه‌های خرد شده فندق را روی آن بریزید و نوش جان کنید.

برای خرید فندق اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
#  خرید فندق #  خواص فندق # خرید انواع آجیل # قیمت مغز فندق  # خرید خشکبار در مشهد # Hazelnuts 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای فندق با پوست اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط