به زودی

گردو

گردو ایرانی درجه یک

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 75,900 تومان
قیمت : 91,680 تومان
  • گردو ایرانی درجه یک
  • مغز گردو سرشار از ویتامین، پتاسیم، کلسیم و آهن میباشد.
  • خوش طعم و دارای چربی بالا
  •  سرشار از امگا3
  •  کاملا تازه و با کیفیت
  •  یک میان وعده بسیار مفید

به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

 گردو ایرانی، علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، دارای خواص معجزه آسایی نیز می باشد. طبیعت گردو گرم و خشک می باشد. این آجیل سرشار از چربی های ضروری و مفید، آنتی اکسیدان ها، انواع ویتامین ها، مواد معدنی؛ پروتئین و فیبر است. گردو یکی از بهترین خوراکی ها برای تقویت مغز می باشد و به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 که دارد به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند، باعث سلامت قلب و عروق و برای لاغری و کاهش وزن مفید است.

شما می‌توانید گردو را همینطوری که هست به عنوان میان‌وعده میل کنید اما در عین حال می‌توانید آن را به سالاد، پاستا، غلات صبحانه، سوپ و محصولات پختنی اضافه کنید.

از این خوراکی خوشمزه همچنین برای تهیه روغن گردو هم استفاده می‌شود – روغن آشپزی گران قیمتی که از آن برای انواع سالاد استفاده می‌شود.

قیمت گردو به عوامل مختلفی مثل رنگ، تازگی، اندازه گردو، اندازه مغز آن، میزان چرب بودن، تعداد گردوهای پوک، نژاد گردو، با پوست یا بدون پوست بودن و… بستگی دارد. برای خرید گردو با کیفیت و تازه به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه کنید.

تفاوت گردو ایرانی با خارجی

پوست چوبیِ گردو خارجی قهوه‌ای روشن (مایل به زرد یا سفید) است اما گردوی ایرانی اگر بدون دستگاه پوست سبزرنگش جدا شده باشد، رنگش به تیره‌ است. البته اگر پوست گردوی ایرانی با دستگاه جدا شده باشد و بعد از آن با آب شسته شود، پوستش روشن می‌شود.

اندازه گردوهای خارجی یکدست و یک‌اندازه است اما گردوی ایرانی به درخت بستگی دارد و ممکن است اندازه‌ و شکلشان متفاوت باشد مگر آنکه از یک درخت باشند.

مزه مغز گردوی ایرانی چرب‌تر است، کمی طعمش گس است اما گردوی خارجی سه نوع مزه دارد؛ بی‌مزه، تلخ و شیرین

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.
مس: مس موجود در گردو دارای مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب، بهبود عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده معدنی است.
اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B9 نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می شود.
ویتامین E: گردو دارای مقدار زیادی ویتامین E است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.
فسفر: نزدیک به 1٪ بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.
منگنز: بیشترین مقدار این ماده معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

نحوه استفاده از مغز گردو

مغز گردو تازه و خشک شده را می توان به تنهایی به عنوان یک آجیل برای میان وعده استفاده کرد و یا از آن برای تهیه انواع دسر، مربا، ترشی، کیک، کوکی، کلوچه، شیرینی، اسموتی، معجون و انواع سالاد میوه و سبزیجات و سس سالاد استفاده کرد.

مغز گردو را به صورت پخته شده برای تهیه انواع غذا از جمله خورش فسنجان، خاگینه، میرزا قاسمی، انواع پلو و خوراک گیاهی به کار می برند.

گردو و تاثیرات مثبت آن بر بدن

بهبود حافظه و تقویت ذهن

با گنجاندن این میوه سرسخت و بدون پوست، در رژیم غذایی خود در واقع لطف بزرگی به حافظه خود می کنید؛ زیرا این مغزدانه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و6 به تقویت حافظه و بهبود عملکرد شناختی مغز کمک زیادی می کند و خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه و پروستات

از بین انواع آجیل، این مغزدانه که شبیه به مغز انسان دارد، بیشترین میزان آنتی اکسیدان را شامل میشود. این آنتی اکسیدان ها می توانند در کاهش ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات و روده بزرگ بسیار مفید باشند. روزانه مقدار کمی از گردو،می تواند به کاهش خطر سرطان پستان کمک کند.

جنین و زنان باردار

گردو غنی از مواد معدنی ضروری از جمله پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم می باشد که برای رشد جنین و تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز زنان در دوران بارداری مفید می باشد.

منگنز وجود در آن یک ماده مهم برای رشد مغز، بافت ها و عضلات جنین می باشد.

چربی و کلسترول خون

گردو غنی از اسید های چرب امگا 3 بوده و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به کاهش چربی و کلسترول خون بالا کمک می کند.

در طب سنتی از ترکیب گردو با عسل برای کاهش کلسترول خون بالا در افراد استفاده می شود.

گردو مناسب برای سلامت استخوان ها

گردو شامل یک اسید چرب ضروری به نام اسید آلفا لینولنیک است. این اسید آلفا لینولنیک و ترکیبات آن با استخوان های قوی تر و سالم تر در ارتباط است. همچنین وقتی شما اسیدهای چرب امگا 3 را از طریق گردو جذب می کنید، التهاب کاهش می یابد و این مربوط به حفظ استخوان ها، برای مدت زمان طولانی تر است.

کمک به کاهش وزن و تناسب اندام

خرید گردو سیاه و سفید، و مصرف منظم آن در رژیم غذایی متعادل، در مقایسه با خرید داروهای گران قیمتی که برای لاغری مضر هستند، پیشنهاد منطقی تری به حساب می آید. فیبر، پروتئین و چربی مفید موجود در این میوه خوراکی کمکتان می‌ کند تامدت طولانی تری احساس سیری کنید. در عین حال ویتامین B موجود در مغز آن، انرژی شما را چندین برابر می کند. این کمتر خوردن و بیشتر حرکت کردن به شما کمک می کند تا در یک بازه زمانی منطقی حسابی وزن کم کنید.

تاخیر در پیری پوست

گردو برای پوست خوب است، زیرا مملو از ویتامین های B می باشد. ویتامین B استرس و خلق و خو را بسیار عالی مدیریت می کند. افزایش سطح استرس می تواند منجر به ظهور زودرس چین و چروک شود و در نتیجه باعث افزایش سرعت روند پیری می شود. حضور ویتامین های B، همراه با ویتامین E، به مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از استرس کمک می کند و این امر فرآیند سالخوردگی را به تاخیر می اندازد.

گردو برای نوزادان و کودکان

گردو، شامل مواد مغذی ارزشمندی است که می‌ تواند رشد و تکامل کودک شما را تقویت کند. آن‌ها منبعی غنی از ویتامین E، آهن، کلسیم، چربی‌های غیراشباع و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می‌توانند بخش بزرگی از نیازهای غذایی روزانه کودک شما را برآورده کنند.

بنابراین فواید گردو از ارتقای سلامت ذهن تا حفظ نرمی پوست و محافظت در برابر عفونت‌ها را در بر میگیرد. رژیم غذایی حاوی گردو می‌تواند فواید زیادی برای کودک شما داشته باشد.

اگر می‌خواهید خواص گردو را در برنامه غذایی کودک خود بگنجانید، آن را با میوه‌ها و سبزیجات مغذی مخلوط کنید تا پوره و اسموتی درست کنید. همچنین می‌توانید پودر گردو را در غلات کودک خود برای یک وعده غذایی پر انرژی مخلوط نمایید.

اغلب، تمام مواد مغذی که در غذاهای فانتزی، بسته بندی شده و مکمل‌های غذایی به دنبال آن می‌گردیم را می‌توان به راحتی در میوه‌ها، سبزیجات و آجیل‌های ساده و سالم موجود در آشپزخانه یافت.

چگونگی نگهداری از گردو

شما می توانید گردو را در یک ظرف محفوظ از هوا در یک ناحیه خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید ذخیره کنید.

این کار یک عمر طولانی از 3 ماه به شما می دهد، به شرطی که گردو در پوستش قرار داشته باشد.

زمانی که پوسته را برمیدارید، می توانید آن را به مدت شش ماه در یخچال خود نگه دارید.

شما می توانید گردو را در یک بسته بدون هوا نگه دارید و برای یک سال بدون هیچ آسیبی از آنها استفاده کنید.

گردو به طور کلی طعم های غذایی را به راحتی جذب می کند.

در حالی که منجمد است، مطمئن شوید که از غذاهایی مانند پیاز، کلم و ماهی در فاصله ای امن نگهداری می شوند.

عوارض و مضرات گردو

زیاده روی در مصرف مغز گردو می تواند باعث نفخ شود، برای اینکه زودتر هضم شود می توانید آنها را به مدت یک شب در آب خیس کرده و سپس استفاده کنید.

رطوبت و گرما باعث رشد حشرات و قارچ ها بر روی مغز گردو شده و این ها پتانسیل ایجاد رشد آفلاتوکسین ها را که سمی بوده و باعث مسمومیت و سرطان می شوند، افزایش می دهند.

بعضی افراد ممکن است به گردو آلرژی یا حساسیت داشته باشند که با علائمی مانند تنگی نفس، خارش، بثورات و حتی شوک آنافیلاکسی مشخص می شود.

برای خرید گردو اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید گردو اعلی # خرید مغز گردو ایرانی # خرید مغز گردو خارجی # خواص مغز گردو # خرید گردو ایرانی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گردو ایرانی درجه یک
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط