علف

علف لیمو یا لمون گرس اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 35,000 تومان
قیمت : 36,750 تومان
  •  طبع علف لیمو گرم و خشک است.
  • خواص ضد میکروبی
  • درمان ناراحتی های معده و افزایش سلامت دستگاه گوارش
  • افزایش سطح گلبول های قرمز و هموگلوبین خون
  • ضد التهاب و تسکین دهنده درد
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ضد افسردگی، آرام بخش و کاهش اضطراب
  • درمان بی خوابی
  • کمک به لاغری و کاهش وزن
  • کمک به سلامت پوست و رشد مو
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

 برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

علف لیمو یا لیمون گراس گیاهی با رایحه و عطر مرکال (یک آلدهید اشباع نشده) است. که به انگلیسی Lemon grass با نام علمی Cymbopogon  و نام های دیگر چمن معطر، پوتار، کاه مکی، کاه مکه، کور گیاه، گورگیاه، اذخر، گزنه دشتی و گربه دشتی، گیاهیست ۵ تا ۶ ساله از راسته گندم سانان تیره گندمیان که در مناطق گرمسیر در سطوح وسیعی می روید.

علف لیمو، گیاهی است علفی چند ساله به ارتفاع حدود 2 متر و دارای ساقه صاف و بدون کرک می باشد. این گیاه بومی هند و مناطق گرمسیری آسیا است. بوی لیمو و طعم مرکبات دارد ساقه‌ و پیاز این گیاه طعم لیموی تازه را دارد و گاهی به‌عنوان چاشنی به چای، گوشت و ماهی، کاری و آبگوشت اضافه می‌شود.

از طرف دیگر به عنوان Cymbopogon، چمن سیم خاردار (barbed wire grass) یا حتی تب یونجه شناخته می شود. علاوه بر مصارف آشپزیی آن، این گیاه انواع مزایای دارویی را ارائه می دهد و به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد میکروبی آن تقاضا و درخواست گسترده ای را در جنوب شرقی آسیا، آفریقا و آمریکا دارد.

خواص تغذیه ای 

علف لیمو حاوی آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و ترکیبات فنولیک مانند لوتئولین، گلیکوزیدها، کوئرستین، کائمپرفرول، المیسین، کاتچول، کلروژنیک اسید و اسید کافئین است. جزء اصلی این گیاه معطر لیمو یا مرکال است که دارای خواص ضد قارچ و ضد میکروبی است. علف لیمو یک انبار معطر از مواد مغذی ضروری است که مجموعه ای از فواید سلامتی را به همراه دارد. داده های مرکزی غذا USDA نشان می دهد که این منبعی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین های گروه B، فولات و ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز، روی و آهن است.

ارزش غذایی 

علف لیمو طعم‌دهنده‌ای عالی است. ۱ قاشق چای‌خوری علف لیموی تازه حدود ۵ کالری انرژی دارد که بیشتر آن از کربوهیدرات (فیبر) و پروتئین است.

مواد معدنی موجود در ۱ قاشق ‌چای‌خوری لمون گرس عبارت‌اند از:

کلسیم (۳ میلی‌گرم)؛ پتاسیم (۳۴ میلی‌گرم)؛ منگنز (۰٫۲ میلی‌گرم)؛ منیزیم (۲٫۹ میلی‌گرم)؛ آهن (۰٫۴ میلی‌گرم).

این گیاه ویتامین آ (A)، ویتامین سی (C)، فولات و نیاسین هم دارد، اما مقدارشان آن‌قدر کم است که نیاز روزانه بدن را تأمین نمی‌کنند.

روغن طعم‌دهنده لمون گرس ترکیب روغن‌های پخت‌و‌پز مثل روغن کانولا و عصاره علف لیموست، بنابراین کالری بیشتری دارد. مثلا هر ۱ قاشق چای‌خوری از این روغن ۴۰ کالری و ۴٫۵ گرم چربی دارد.

دمنوش علف لیمو

علف لیمو یا لمون گرس به نام های چمن معطر، پوتار و کاه مکی هم شناخته می شود که بوی لیمو و طعم مرکبات دارد. طبیعت و مزاج این گیاه  گرم می باشد.

یکی از بهترین روش های استفاده از علف لیمو به صورت دمنوش می باشد. چرا که گیاهی قوی است که در طب سنتی به درمان بی خوابی، بیماری های گوارشی و تنفسی، تب و عفونت کمک می کند. فعالیت آنتی اکسیدانی آن سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از استافیلوکوکوس اورئوس (یک نوع باکتری) مقاوم به آنتی بیوتیک محافظت می کند. حتی به متعادل کردن سطح کلسترول، تنظیم دیابت نوع 2، تقویت و ترویج پوست سالم کمک می کند. این گیاه به طور گسترده در آروماتراپی (طب سنتی) استفاده می شود و به درمان و از بین بردن خستگی، اضطراب و بوی بد بدن کمک می کند.

فواید دمنوش علف لیمو

بسیاری از مردم بر این باورند که چای علف لیمو فواید متعددی برای سلامتی دارد، که در ادامه مطلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

علف لیمو حاوی مقادیر بسیار بالای حاوی آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

اثرات آرام‌بخش این گیاه دارویی است که سبب کاهش سطح اضطراب در بدن می‌شود. در واقع، یک مطالعه‌ی برزیلی نشان می‌دهد که رایحه‌ی گیاه لمون گراس سبب می‌شود که سطح اضطراب را در بدن کاهش می دهد.

به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، می تواند باعث افزایش سطح گلبول های قرمز و هموگلوبین خون شود.

چای علف لیمو برای آرام کردن ماهیچه ها و اعصابی که ممکن است به تقویت خواب کمک کند مفید است. تحقیقات نشان داده است که این چای دارای خاصیت آرام بخشیست که می تواند به افزایش مدت زمان خواب شما کمک کند.

دمنوش علف لیمو به دلیل خواص ضد میکروبی قوی که دارد به درمان عفونت های دهان و دندان کمک کرده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و برخی ترکیبات موجود در علف لیمو مانند سیترال با تقویت سیستم ایمنی بدن و القای مرگ سلول های سرطانی خطر ابتلا به بیماری سرطان را کاهش می دهند.

چای علف‌لیمو به عنوان یک ماده‌ی سم‌زدای خوب عمل می‌کند و می‌تواند کلیه‌ها را نیز تمیز کند. این چای ممکن است به طور یکنواخت عملکرد این دو ارگان را بهبود بدهد.

چای علف لیمو دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی است که به سلامت پوست کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های پوستی مانند فولیکولیت، سرطان پوست و بیماری های قارچی را کاهش می دهد.

نوشیدن دمنوش علف لیمو به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد آن ها می شود.

گفته می شود که مصرف یک فنجان دمنوش علف لیمو به درمان ناراحتی معده کمک کرده و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود.
چای علف لیمو یک دیورتیک طبیعی است که با سم زدایی بدن به افزایش سوخت و ساز کمک کرده و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

کاربردهای علف لیمو

علف لیمو را در آروماتراپی برای تمیز کردن هوا، درمان استرس و بهبود خلق و خو استفاده می کنند.
به عنوان ادویه در تایلند برای تهیه انواع غذا مانند سوپ، خورش و خوراک استفاده می شود.
برگ های علف لیمو را برای تهیه دمنوش گیاهی و روغن آن به کار می برند
همچنین به دلیل بوی خوبی که دارد برای تهیه انواع دئودورانت ها، لوازم بهداشتی مانند صابون ها و لوازم آرایشی و تهیه شمع استفاده می کنند
بعلاوه از اسانس آن به صورت موضعی برای درمان درد روماتیسم استفاده می شود

عوارض و مضرات 

دمنوش علف لیمو در برخی افراد می تواند باعث آلرژی و حساسیت شود که به صورت راش، خارش، تنگی نفس و تپش قلب مشخص می شود.

زیاده روی در مصرف دمنوش علف لیمو باعث سرگیجه، گرسنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و خستگی می شود.

زنان در دوران بارداری و شیردهی ، افرادی که ضربان قلب پایین دارند، کسانی که دیورتیک استفاده می کنند ، افرادی که شیمی‌درمانی می‌کنند و افرادی که سطح پتاسیم خون آن ها کم است نباید از علف لیمو استفاده کنند.

برای خرید عمده وجزیی علف لیمو یا لمون گرس به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده علف لیمو # خرید علف لیمو # خواص علف لیمو # خرید آنلاین علف لیمو # خرید دمنوش علف لیمو #  Cymbopogon citratus # خرید لمون گراس # Lemon grass

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای علف لیمو یا لمون گرس اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط