چای

چای کوهی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 50,000 تومان
قیمت : 52,500 تومان
  •  طبغ چای کوهی گرم خشک است.

  • این گیاه باز کننده قولنج‌های سرد است.

  • به سبب مواد موثره‌ای که دارد به منظور درمان کمکی در تنظیم ایمنی و مقابله با بیماری‌های ویروسی، توصیه شده است.

  • به خصوص در سینوزیت، برونشیت و عفونت‌های ریوی که با ترشحات فراوان همراهند، انتخاب خوبی است.

  • برای درمان سنگ کلیه و عفونت مجاری ادراری کاربرد بسیار موثری دارد.

  • در تسکین مشکلات خواب و افسردگی افراد سردمزاج، توصیه می‎‌شود.

  • نوشیدن یک فنجان دمنوش چای کوهی در سالمندان، موجب بهبودی حافظه و رفع بی‌اشتهایی می‌شود.

  • در افرادی که تشخیص ورم معده دارند، از صدای شکم شکایت می‌کنند و نفخ دارند و گاهی بی‌علت، دچار بیرون روی می‌شوند نیز نوشیدن آن توصیه می‌شود.

  • چای کوهی باعث افزایش اشتها می‌شود.

  • این گیاه در درمان و بهبود دردهای قاعدگی مؤثر است.در مبتلایان به تخمدان پلی کیستیک در کنار دمنوش عناب، دمنوشی مناسب محسوب می‌‎شود.

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

 برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

چای کوهی گیاه با نام علمی (Stachys lavandulifolia) با ساقه رونده است و گل‌های آن شبیه به سنبله‌های پنبه مانند و به رنگ صورتی مایل به بنفش هستند.  همچنین به نام‌های چای چوپان، چای پشمی، گل کوفته، سنبله‌ی زیبا، چای کوهی، گل کوو، توکلیجه، کرک گربه، کُلکِنَه و پپوک نیز معروف است. این گیاه در فصل بهار به گل می‌نشیند دارای عطر و بوی خاصی است که محبوبیت آن را به عنوان یک دم نوش خوش عطر و طعم دو چندان می‌کند.

این دمنوش، هزاران سال است که توسط مردم یونان مورداستفاده قرار می‌گیرد. «بقراط»، پدر علم پزشکی و فیلسوف باستانیِ یونان، تأثیر مثبت نوشیدن آن را بر روی سیستم تنفسی و ایمنی بدن انسان تشخیص داده بود. این دمنوش ، در اروپا و آمریکا نیز از قرن‌ها پیش شناخته‌شده است.

طبع چای کوهی

طبع آن از نظر طب قدیم ایران، گرم و خشک است، بنابراین برای درمان بیماری های ناشی از مزاج سرد و رطوبت زیاد مفید است، ماده قرمز رنگِ هایپریسین که در برگ های آن وجود دارد برای التیام زخم ها و سوختگی ها استفاده می شود.

خواص چای کوهی

این گیاه باعث افزایش اشتها می شود؛ و در درمان و بهبود سرماخوردگی موثر است؛چای کوهی گرفتگی صدا را باز می کند و خلط آور است؛ افراد برای رفع افسردگی و بی خوابی باید سه روز متوالی از چای کوهی استفاده کنند.

و در درمان برخی از بیماری ها مانند فلج، مننژیت، کزاز و سیاه سرفه نقش موثری دارد؛ این گیاه کرم معده و روده را هم برطرف می کند؛ و ادرارآور و قاعده آور است.

برای درمان و التیام زخم ها، سوختگی ها و جای نیش حشرات برگ های چای کوهی را پودر کنید و روی زخم های عمیق قرار دهید؛ چای کوهی، اسهال خونی را درمان می کند.

این گیاه تاثیر چشمگیری در بهبود درد پشت، گردن و سیاتیک دارد؛ نوشیدن این دمنوش، برای رفع کم خونی مفید است. ویروس ها را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؛ مصرف این گیاه در مبتلایان به روماتیسم و درد مفاصل ضروری است؛ جوشانده سرشاخه‏ های چای کوهی مجاری ادراری را ضدعفونی و سردرد و میگرن را رفع می کند؛ این گیاه خاصیت ضد سرطانی هم دارد.

گیاه چای کوهی معطر و خوش‌طعم و دارای مزاج گرم و خشک است، لذا برای درمان اکثر بیماری‌های رطوبی و سردمزاج مفید است.

طرز تهیه دمنوش و جوشانده چای کوهی

برای تهیه این دمنوس یک قاشق مربا خوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید. و با قاشق هم بزنید، سپس روی آن را با یک نعلبکی بپوشانید و بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند تا دَم بکشد. آن را صاف و با کمی عسل میل کنید. برای تهیه جوشانده آن باید حدود یک قاشق چای خوری برگ و گل خشک این گیاه را در 2 فنجان آب جوش بریزید. و این ترکیب را آن قدر بجوشانید تا یک فنجان از آن باقی بماند.

در مناطقی از کشورهای اطراف دریای سیاه، چای کوهی را با انواع چای سبز نیز مخلوط کرده و مورداستفاده قرار می‌دهند.
مزه‌ی این دمنوش، مزه‌ای مطبوع است و یک چای خوش‌رنگ محسوب می‌شود. نوشیدن این چای در طی دو یا سه روز متوالی، تأثیر زیادی بر روی بهبود افسردگی و بازیابی انرژی انسان دارد.

چه کسانی نباید چای کوهی بخورند؟

زنان باردار و همچنین افرادی که قرص های ضد بارداری، آسم، سرماخوردگی و حساسیت استفاده می کنند. باید از مصرف چای کوهی پرهیز کنند.استفاده زیاد از آن برای افراد گرم مزاج مضر است و موجب خون آلود شدن ادرار می شود.

برای خرید عمده وجزیی چای کوهی اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده چای کوهی # خرید چای کوهی # خواص چای کوهی # خرید آنلاین چای کوهی # خرید چای چوپان # Stachys lavandulifolia # خرید چای پشمی # خرید کرک گربه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای چای کوهی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط