کینوا

کینوا سفید ایرانی اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 218,000 تومان
قیمت : 228,900 تومان
  • کینوا فاقد گلوتن و مناسب برای افراد مبتلا به سلیاک
  • جلوگیری از پوکی استخوان
  • کاهش وزن
  • کنترل قندخون
  • پروتئین بالا و اسیدهای آمینه ضروری متعادل
  • فیبر بالا
  • آنتی اکسیدان بالا
  • ضد التهاب
  • پایین آوردن کلسترول خون
  • سلامتی قلب
  • کنترل دیابت و پرفشاری خون
  • بهبود سیستم گوارش با کینوا

کینوا باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

کینوا (Quinoa) دانه‌ای باستانی و مادر همه دانه‌های گیاهی جهان است؛ آنقدر مقوی است که غربی‌ها از آن به جای گندم استفاده می‌کنند و آنقدر با ارزش غذایی بالاست که از آن به عنوان خاویار گیاهی یاد می‌شود.

کینوا شبیه به غلات است و مانند آن پخته و مصرف می‌شود، ولی در اصل غلات نیست. این گیاه عضو خانواده چغندر و اسفناج است و سرشار از مواد پروتئینی است. آنقدر ارزش غذایی بالایی دارد که موجب مقایسه‌ی آن توسط سازمان خواربارجهانی با شیر خشک شده است. روش پختش هم خیلی ساده است و مانند برنج پخته می‌شود.

مقابله با دیابت نوع دو، جلوگیری از کم خونی، همیار لاغری و کلسترول، تسکین درد‌های میگرنی، تسکین بخش مشکلات گوارشی و جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش سطح ایمنی بدن از دیگر مزایای کینوا است.

خواص کینوای سفید ایرانی

گرچه خواص کینوا دوای هر درد بی درمانی است؛ ضد پیری است و سرشار از پروتئین، منیزیم، فیبر، پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفر، ویتامین‌های گروه ب، ویتامین‌ای و حاوی آنتی اکسیدان‌ها و همه 9 آمینو اسید ضروری بدن است، اما خواص دیگری هم دارد.

منگنز یک آنتی اکسیدان قوی است و سرعت فرآیند پیری را کاهش می‌دهد، در نتیجه کسانی که از ظاهر پوست خود در آینده نگران هستند، می‌توانند از کینوا به دلیل داشتن منگنز فراوان استفاده کنند.

کاهش وزن با معجزه این دانه

این صبحانه‌ در عرض 1 ماه لاغرتان می‌کند کینوا دارای مقادیر زیادی پروتئین است که فرد را دچار سیری زودرس کرده و مانع از پرخوری می‌شود،
کینوا علاوه بر تامین بسیاری از نیاز‌های بدن، فرد را در کاهش وزن بدون هیچ گونه عوارضی یاری می‌کند. گرانول‌های نشاسته موجود در کینوا بر خلاف برنج بسیار ریز بوده و اثرات چاق کنندگی ندارد.

کنترل قند خون

کینوا به علت پروتئین بسیار زیاد به عنوان خاویار گیاهی در جهان شهرت یافته است؛ میزان فیبر کینوا بسیار بالا بوده و مورد تائید کارشناسان تغذیه است. فیبر می‌تواند باعث کاهش کلسترول و شاخص قند خون شود وسطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد و برای سالمندان هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

کینوا عاری از گلوتن است

رژیم غذایی فاقد گلوتن برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و عدم تحمل گلوتن شدید توصیه می‌شود؛

از آنجایی که کینوا به طور طبیعی فاقد گلوتن است می‌تواند بهترین گزینه برای رژیم غذایی فاقد گلوتن باشد.

محصولاتی که از کینوا ایجاد شده‌اند حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به محصولات بدون گلوتن دیگر هستند.

کینوای سفید ایرانی یک پروتئین کامل است

کینوا برای اینکه تنها گیاهی است که می‌تواند پروتئین کامل بدن را تامین کند و تمامی آمینواسید‌های مورد نیاز برای حفظ تعادل سلامتی بدن را فراهم آورد.

آمینواسید‌های ضروری یکی از مواردی است که بدن نمی‌تواند خود آن را تولید کند و پروتئین کامل حاوی تمامی این آمینو اسید‌های ضروری است.

کینوا و سایر غلات سبوس‌دار همچنین حاوی ۲۵ درصد پروتئین بیشتری نسبت به غلات تصفیه شده هستند.

پایین آوردن کلسترول خون با کینوای سفید ایرانی

محتوای خوب فیبر در کینوا می‌تواند در پایین آوردن سطح کلسترول خون مفید باشد؛ فیبری که به هضم کمک می‌کند نیازمند اسید‌های صفراوی است که تقریبا از کلسترول ساخته شده‌اند.

زمانی که سیستم گوارش شما بهبود می‌یابد، کبد کلسترول موجود در خون را برای ایجاد اسید‌های صفراوی بیرون می‌کشد بنابراین سطح کلسترول خون پایین می‌آید.

بیشتر غذا‌ها زمانی که تحت فرآیند اکسیداسیون قرار می‌گیرند اسید‌های چرب سالم خود را از دست می‌دهند، اما مواد مغذی موجود در کینوا با جوشیدن، بخار دیدن و پخته شدن افزایش می‌یابد.

بهبود سیستم گوارش با کینوای سفید ایرانی

میزان فیبر در گیاه کینوا بسیار قابل توجه است و در سلامت اعمال روده تاثیر زیادی می‌گذارد چراکه فیبر دارای ظرفیت بالایی در نگهداری آب است و همین امر باعث جذب اسید‌های صفراوی و ترکیبات سمی می‌شود. دانه کینوا بسیار کم حجم و بسیار خوش هضم بوده و منبع غنی از پروتئین، آهن، منیزیم، فیبر، فسفر و ویتامین‌های گروه B است.

کینوا یکی از آن غلات کامل و خیلی مغذی است که اتفاقاً پروتئین بیشتری نیز نسبت به هم خانواده‌های خود دارد. می‌توان گفت یک پیاله‌ی 250 میلی لیتری کینوای پخته شده حاوی 8 گرم پروتئین است. کینوا نیز مانند برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین B، مس، منیزیم و منگنز است. در آمریکای جنوبی یعنی وطن اصلی این دانه‌ی مغزی آن را مادر غلات می‌دانند.
دانه های این گیاه مقدار سدیم کمتر ولی میزان کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهن، مس، منگنز و روی بیشتری از گندم، جو و ذرت دارند.

تاثیر کینوا برای دیابت و پرفشاری خون

آن‌ها دریافتند که کینوا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی به نام کورستین است و پتانسیل بیشتری برای مدیریت دیابت و پرفشاری خون دارد.

کینوای سفید ایرانی و تاثیر آن بر افزایش طول عمر

بر اساس گفته‌های برخی از دانشمندان، فیبر موجود در کینوا می‌تواند به افراد کمک کند عمر بیشتری داشته باشند.

انواع کینوا

کینوا از نظر ژنتیکی دستکاری نشده و به‌صورت طبیعی بدون گلوتن است؛ این غله را معمولا به‌صورت ارگانیک می‌کارند؛ کینوا واقعا غله نیست ولی غذای غله‌ای کاملی محسوب می‌شود.

دو نوع کینوا ایرانی و خارجی داریم

در بررسی تفاوت کینوای ایرانی و خارجی نخستین نکته ای که اهمیت مییابد فرق ظاهری آنها است. کینوا خارجی رنگی روشن و شفاف دارد. در مقابل کینوای ایرانی کرم رنگ و کدر است و به تیرگی میزند.

از نظر دانه بندی هم کینوا ایرانی با کینوا خارجی فرق دارد. کینوا ایرانی معمولاً کمی ریزتر از کینوا خارجی است. این تفاوت بیشتر به دلیل ژنوتیپ و نوع بذر است.

مورد بعدی در تفاوت کینوای ایرانی و خارجی در بوی خاص کینوا است. بوی خاص کینوا در کینواهای ایرانی بیشتر است و ممکن است برای برخی اشخاص خیلی خوشایند نباشد. این مورد علاوه بر این که خیلی محسوس نیست. به راحتی با ترفندهایی قابل حل است.

کینوای ایرانی و خارجی از جهت ارزش غذایی هیچ تفاوتی ندارند. میزان فیبر، پروتئین، ویتامینها و مواد معدنی در هر دو آنها یکی است. نه کینوا ایرانی و نه کینوای خارجی هیچکدام ترا ریخته نیستند.

قیمت کینوای ایرانی و خارجی بسیار متفاوت است. پیشنهاد ما به مشتریان گرامی این است که اگر میخواهند کینوا را هر روز مصرف نمایند و یا در خیلی از موارد جایگزین برنج کنند. از کینوای ایرانی استفاده نمایند. برای رستورانها و سالاد بارها هم کینوای خارجی مناسب تر است.

انواع کینوای خارجی

کینوای خارجی سه نوع داریم کینوای سفید ، کینوای قرمز ، کینوای سیاه ، کینوای سه رنگ

کینوا سفید:

کینوای سفید رایج ترین و پر مصرف ترین نوع کینوا است و دارای بافتی بسیار نرم و طعمی خوشمزه می باشد. کینوا سفید مشابه به برنج سفید است.پخت و پز کینوا بسیار سریع و آسان می باشد. کینوا منبع خوبی از پروتئین است و ۵۰ درصد ارزش غذایی روزانه ریبوفلاوین را تأمین می کند. هر سه نوع کینوا را می توان کاملاً همانند برنج دم کرد.

 دانه کینوا سفید به دلیل مزه ملایمش و زمان پخت کوتاهی که نیاز دارد از سوی متخصصین تغذیه برای افرادی که رژیم لاغری دارند و یا بیماران دیابتی به عنوان بهترین جایگزین برنج توصیه میشود.

کینوا قرمز:

کینوا قرمز دارای رنگ قرمز یا نارنجی تیره است.کینوا قرمز عطر و طعمی منحصر به فرد دارد. مدت زمان پخت کینوا قرمز نسبت به کینواهای دیگر ۱۰ دقیقه بیشتر است. کینوا قرمز همانند سایر کینواها سرشار از فیبر است و حین پخت و پز شکل خود را حفظ می کند، به همین دلیل مردم ترجیح می دهند که روی سالاد ها استفاده کنند. اگر بدن شما نیاز به فیبر دارد کینوا انتخاب بسیار خوبی است. کینواها منبع خوبی از پروتئین هستند اما کینوا قرمز ۱۵ درصد ارزش روزانه ریبوفلاوین را تأمین می کند. اما به هر حال ماباقی انواع کینوا نیز دارای میزان فیبر و پروتئین یکسان با کینوا قرمز هستند.

کینوا سیاه:

دانه کینوا سیاه دارای ویتامین و مواد معدنی بسیاری است.کینوا سیاه نیز همانند سایر کینواها منبع خوبی از ریبوفلاوین،ویتامین ویتامین B،C و E می باشد و غنی از کلسیم است. کینوا سیاه نیز همانند کینوا قرمز بوده و حین پخت و پز شکل خود را حفظ می کند و دارای بافتی ترد است.

کینوای سه رنگ:

رایج ترین رنگ های کینوا سفید، قرمز و سیاه می باشد. کینوا سه رنگ نیز ترکیبی از این سه رنگ است.

در مرتبه بعدی میکس سه رنگ کینوا قرار دارد که استفاده از آن امروزه در فودکورتها، رستوران ها، سالادبارها و … بسیار رایج است. محبوبیت کینوا سه رنگ برای استفاده در انواع سالاد و دسر بیشتر به دلیل ظاهز زیبای آن است.

کینوا قرمز وسیاه به دلیل اینکه پس از پخت نسبت به کینوا سفید بافت خود را حفظ می کنند ، جهت تزئین و سالاد مناسبتر هستند و کینوا سفید نیز بدلیل دارا بودن بافت نرم خود ایده آل جهت جایگزین کردن برنج است.

تفاوت بین کینوا سفید ،قرمز و سیاه در چیست؟

کینوا در سه رنگ سفید،سیاه و قرمز می باشد. کینوا سیاه دارای قویترین طعم و عطر و تردترین بافت می باشد و کینوا سفید بعد از پخت دارای بافتی نرم تر است و طعمی لذیذ دارد.

تفاوت بزرگ دیگر در بافت این ۳ نوع کینوا است. کینوا سیاه پوسته ضخیم تری نسبت به کینوا سفید دارد و بافت آن پس از پخت نسبت به سفید ترد تر است.

کینوا قرمز نیز همانند کینوا سیاه دارای بافتی تردتر نسبت به کینوا سفید است، و مدت زمان پخت آن نیز نسبت به کینوا سفید ۱۰ دقیقه بیشتر است.

اما باید ذکر کنیم که از نظر ارزش غذایی هیچ تفاوتی وجود ندارد و تفاوت اصلی و بارز آنها در رنگ و بافت آنهاست و از لحاظ ارزش غذایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

از حیث طعم کینوای سفید طعم ملایم تری دارد، طعم کلی غذا را تحت تاثیر قرار نمیدهد و به همین دلیل استفاده از آن متداول تر از انواع دیگر است. کینوای قرمز طعم و مزه ای فندقی مانند دارد. کینوای سیاه هم طعمی خاکی تر دارد و کمی به شیرینی میزند.

از نظر خواص هم تفاوت کینوا سفید و رنگی بسیار جزئی است. همه انواع کینوا از نظر میزان ویتامینها، پروتئین، فیبر، مواد معدنی و … تقریباً یکسان هستند و تنها در میزان آنتی اکسیدان که مقدار کمی کینوای قرمز و مشکی آنتی اکسیدان بالاتری دارند. در عوض میزان آهن و ریبوفلاوین (یا همان ویتامین ب 2) در کینوای سفید بیشتر از کینوای قرمز و مشکی است.

مضرات کینوای سفید ایرانی

خطر بسیار اندکی در مورد خوردن کینوا وجود دارد؛ دانه‌های کینوا با ساپونین پوشیده شده‌اند که مواد شیمیایی هستند که برای محافظت از گیاه در برابر بیماری‌های ناشی از قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها به کار می‌روند.

ساپونین می‌تواند طعم تلخی داشته باشد بنابراین قبل از پختن کینوا باید آن را به طور کامل زیر آب سرد شستشو داد؛ برای برخی از افراد، ساپونین می‌تواند کار‌های بیشتری بر روی آن‌ها داشته باشد.

این ماده می‌تواند باعث ایجاد التهاب معده و آسیب به روده کوچک شود همچنین محتوای غنی کینوا از فیبر ممکن است باعث ایجاد درد شکم شود.

کینوای سفید ایرانی در رژیم غذایی

کینوا خیلی سریع‌تر از سایر غلات می‌پزد و پخت آن معمولا بین ۱۲ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. همین امر موجب می‌شود که کینوا به یک ماده غذایی عالی برای افرادی باشد که مشغله کاری زیادی دارند.

همچنین برخی از غلات بعد از پخت خشک می‌شوند، اما کینوا بعد از پخت نیز طراوات و خوشمزگی خود را حفظ می‌کند؛ تمامی موارد ذکر شده به این معناست که کینوا باید در رژیم غذایی افراد قرار گیرد.

شما می‌توانید کینوا را به روش‌های مختلفی همچون پوره، اضافه کردن به سالاد یا مواد غذایی آماده کنید؛ کینوا برای غلیظ کردن سوپ یا خورشت بسیار عالی است.

آرد کینوا می‌تواند در آشپزی فاقد گلوتن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

برای خرید کینوا سفید ایرانی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده کینوا # خرید کینوا سفید # خواص کینوا # خرید کینوا رنگی # خرید کینوا سیاه # خرید کینوا قرمز # خرید کینوا ایرانی # خرید کینوا خارجی # Quinoa

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای کینوا سفید ایرانی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط