جوانه

جوانه گندم اعلی

وزن : 250 گرم

قیمت برای شما : 54,100 تومان
قیمت : 56,805 تومان
  • طبع جوانه گندم گرم و معتدل است.
  • حفظ سلامت پوست و مو
  • چاق یا لاغر شوید
  • رفع بی‌خوابی و تقویت حافظه
  • درمان یبوست و پیشگیری از سرطان روده
  • درمان ضعف تخمک‌گذاریتقویت عمومی بدن و رفع خستگی
  • تقویت بینایی
  • تقویت نیروی جنسی
  • مکمل طبیعی برای چاقی صورت
  • مکمل کامل برای رشد کودکان
  • سلامتی گوارش با فیبرهای جوانه گندم

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

جوانه گندم منبع عالی فیبر و بخش بسیار مفیدی از گندم است که سرشار از مواد مغذی متعدد است. این منبع عالی از ویتأمین‌ها، مواد معدنی، چربی و پروتئین داراست. فواید جوانه گندم بسیار زیاد است و عمدتاً به مواد مغذی آن نسبت داده می‌شود. حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

جوانه گندم یکی از سه قسمت هسته گندم به همراه سبوس و آندوسپرم است. جوانه گندم به تکثیر گیاه و تخم‌ریزی دانه‌های جدید کمک می‌کند. در طی فرآیند آسیاب از آندوسپرم خارج می‌شود و می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم غذایی شما باشد. می‌توانید جوانه گندم را به اسموتی‌ها، شیک‌های پروتئینی، کلوچه‌ها و نان‌های مورد علاقه خود اضافه کنید. 

مواد مغذی جوانه گندم

فیبر:

جوانه گندم منبع خوبی از فیبر غذایی است.فیبر با اتصال به کلسترول در دستگاه گوارش و جلوگیری از جذب آن، می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر مشکلات قلبی کمک کند.

 ویتامینE:

جوانه گندم سرشار از ویتامین E می‌باشد که یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین ویتامین E دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی گردد.

 چربی‌های مفید:

جوانه گندم حاوی مقادیر مناسبی از چربی‌های مفید، از جمله اسیدهای چرب امگا 3 است

خواص جوانه گندم :

1- حفظ سلامت پوست 

مواد آنتی اکسیدان، ویتامین B و ویتامین E که به فراوانی در جوانه گندم موجود هستند، باعث زیبایی و سلامت پوست می‌شوند.

خواص جوانه‌ گندم برای پوست بیشمار است زیرا سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی بوده و برای درمان مشکلات پوستی تاثیر بسیاری دارد و . استفاده از پودر جوانه گندم، چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک، در کاهش چین و چروک و تجویز پوست موثر است

برای درست کردن ماسک، مقداری از پودر جوانه‌ گندم را همراه مقداری شیر کم‌چرب روی صورت قرار دهید و قبل از خشک شدن آن را بشویید. این روش باعث پیشگیری از پیری و چروک زودرس پوست می شود. جوانه‌ گندم همچنین در جلوگیری از ریزش مو و در ترمیم موهای آسیب ‌دیده همچنین رفع شوره موی سر نقش موثری دارد.

2- چاق یا لاغر شوید

از جوانه گندم برای چاقی و یا لاغری میتوان استفاده کرد .جوانه‌ گندم مواد مغذی فراوانی دارد. برای لاغری و کاهش چربی های پهلو و شکم، پودر جوانه‌ گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می‌خواهید چاق شوید، آن را ۱۰ دقیقه بعد از غذا میل کنید.

3- رفع بی‌خوابی و تقویت حافظه

استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان در هوش و تقویت حافظه موثر است. موادی مانند سبزی‌های تازه با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، حالت ارتجاعی رگ‌ها را حفظ کرده و باعث خون‌رسانی بهتر به مغز و اعصاب شده و بطور غیرمستقیم از کاهش توانایی فکری جلوگیری می‌کنند. مصرف روزانه و مرتب جوانه‌ گندم، به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک می‌‌کند.

4- درمان یبوست و پیشگیری از سرطان روده

جوانه گندم حاوی مقدار زیادی فیبر بوده که باعث رفع یبوست ، دفع کامل مدفوع و مانع از سرطان روده می‌شود؛ بنابراین، مصرف آن یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ سلامت بدن است.

5- درمان ضعف تخمک‌گذاری

جوانه‌ گندم منبع غنی ویتامین E است که برای اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک‌گذاری زنان موثر است و برای سلامت زنان بیشترین اهمیت را دارد. ویتامین E با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند در مقابله با مشکلات زنانه، به ویژه اختلالات قاعدگی و ضعف تخمک گذاری، موثر باشد. و باید برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن، آن را در رژیم غذایی گنجاند.

6- تقویت عمومی بدن و رفع خستگی

جوانه‌ گندم به دلیل داشتن ویتامین ‌E، سلنیوم و منیزیم باعث حذف رادیکال‌های آزاد می‌شود و به تقویت سیستم ایمنی و فعالیت‌های مغز کمک می‌کند. در سنین بالا که بدن نیاز کمتری به انرژی داشته و پروتئین‌ و ویتامین‌های بیشتری می‌خواهد، می‌توان از جوانه‌ گندم در تهیه‌ سالاد، غذاهای روزمره و حتی نوشیدنی‌ها استفاده کرد.‌

یکی از خواص برجسته پودر جوانه گندم، توانایی آن در مقابله با حالات خستگی و ضعف است. ویتامین B که به فراوانی در جوانه گندم یافت می‌شود، به رفع احساس خمودی و افسردگی کمک می‌کند. علاوه بر این، کم‌خونی که ممکن است منجر به خستگی شود، با استفاده از جوانه گندم و خاصیت خون‌سازی آن می‌تواند تسکین پیدا کند.

اگر طی روز احساس خستگی و ضعف جسمانی دارید، روزانه کنار هر وعده‌ غذایی جوانه‌ گندم مصرف کنید. ویتامین B1 موجود در این جوانه موجب رفع خستگی مفرط، ضعف و بی‌حالی می‌شود.

7- تقویت بینایی

از آن جایی که جذب ویتامین A در روده انجام می‌شود، جوانه‌ گندم هضم غذا را در معده و روده آسان می‌کند و باعث جذب بهتر ویتامین A در روده می‌شود. همچنین ویتامین A موجود در آن به سلامت سیستم بینایی کمک فراوانی می‌کند.

8- تقویت نیروی جنسی

ویتامین E موجود در جوانه‌ گندم به عنوان معجزه‌ گر و اکسیر جوانی معرفی می‌شود و برای درمان ضعف جنسی مردان کاربرد دارد.

9- قلب و عروق

جوانه‌ گندم به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم باعث کاهش فشارخون بالا شده و برای کاهش کلسترول بسیار مفید می باشد. همچنین برای خون ‌سازی بسیار مفید است.

10. مکمل طبیعی برای چاقی صورت

استفاده از جوانه گندم به عنوان یک مکمل غذایی برای افزایش حجم ماهیچه‌ها و آب‌رسانی به بافت‌ها، سبب می‌شود که چاقی صورت به صورت طبیعی و بدون خطر حاصل شود. میزان پروتئین و کالری بالای آن در این امر نقش مهمی دارد.

11.مکمل کامل برای رشد کودکان

پودر جوانه گندم، با داشتن ویتامین‌های متنوع، اسید فولیک و مواد معدنی مانند آهن، منگنز و غیره، غذای کودکان را به یک معجون کامل و مغذی تبدیل می‌کند. افزودن این پودر به غذای کودکان به تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از بیماری‌ها، تقویت فعالیت‌های مغزی و استخوان‌سازی کمک می‌کند. برای بهره‌برداری از خواص این ماده غذایی، پیشنهاد می‌شود که از هشت ماهگی به کودک داده شود و در صورت امکان، در منزل خود تهیه کنید.

12. داشتن موهای سالم

خواص پودر جوانه گندم در تقویت سلامت موها بی‌نظیر است. اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیوم که در جوانه گندم یافت می‌شوند به همراه ویتامین‌های A, B1, B6, B12 و E در تقویت پایه و بنیه موها و مقابله با ریزش مو نقش پررنگی دارند.

13.سلامتی گوارش با فیبرهای جوانه گندم

پودر جوانه گندم حاوی فیبر گیاهی است که به بهبود فعالیت دستگاه گوارش و رفع مشکل یبوست می‌پردازد. بررسی‌های علمی نیز اثر مثبت این ماده را در جلوگیری از سرطان‌های مختلف، به ویژه سرطان روده، نشان داده است.

14. داشتن چشم‌هایی سالم

ویتامین A، که به فراوانی در جوانه گندم موجود است، یکی از مهم‌ترین مواد مورد نیاز برای بدن ماست. این ویتامین نقش موثری در حفظ سلامت و بینایی چشم‌ها دارد. مصرف منظم ویتامین A می‌تواند از افت بینایی ناشی از سن و پیری یا اختلال‌های ژنتیکی جلوگیری کند و سلامت بافت‌ها و سلول‌های چشم را حفظ کند.

15.افزایش حافظه و بهبود خواب 

پودر جوانه گندم از مواد طبیعی غنی است که به تقویت عملکرد ذهنی کمک می‌کند. این مواد می‌توانند فعالیت‌های مغزی را تحریک و حافظه را قوی‌تر کنند. همچنین، به افزایش قدرت تمرکز و یادگیری کمک کرده و باعث بهبود کیفیت خواب و استراحت شبانه می‌شود.

توجه!

برای افراد حساس به گلوتن

گلوتن یکی از پروتئین‌های موجود در گندم است. برخی از افراد به این پروتئین حساسیت یا آلرژی دارند، که ممکن است باعث بروز علائمی مانند نفخ، درد شکم یا سایر مشکلات پوستی شود. اگر مشکوک به داشتن حساسیت یا آلرژی به گلوتن هستید، پیش از مصرف هرگونه محصول حاوی گندم یا سایر غلات، حتماً مشاوره با پزشک تخصصی انجام دهید.

طریقه مصرف پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد:

- افزودن آن به غذاهای پخته شده مانند انواع سوپ، آش، عدسی و ...

- ترکیب با ماست، شیر، اسموتی‌ها و شیک‌ها.

- پاشیدن آن روی انواع سالاد.

احتیاط در مصرف پودر جوانه گندم

با وجود اینکه جوانه گندم به طور کلی یک ماده مغذی در نظر گرفته می‌شود، خطراتی مرتبط با مصرف آن به خصوص برای افراد خاص وجود دارد:

 آلرژی:

جوانه گندم از گندم که یک آلرژن رایج است به دست می‌آید. افراد مبتلا به آلرژی به گندم باید از مصرف جوانه گندم یا هر محصول دیگری بر پایه گندم برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک خودداری کنند.

 عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک:

جوانه گندم حاوی گلوتن است. این پروتئین در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک باید از مصرف جوانه گندم اجتناب کنند، زیرا می‌تواند منجر به تحریک علائم گوارشی گردد، به روده کوچک آسیب برساند و منجر به عوارض طولانی مدت شود.

برای خرید پودر جوانه  گندم به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده جوانه گندم # خرید جوانه گندم # خواص جوانه گندم # wheat germ

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای جوانه گندم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط