بذر

بذر زیره سیاه

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 200,000 تومان
قیمت : 240,000 تومان
  • نام علمی: Carum carvi
  • عمق کشت: 1سانتیمتر
  • تاریخ کشت:  اسفندماه و اوایل بهار
  • قسمت خوراکی: بذر
  • تعداد برداشت: یک چین
  • چرخه زندگی: یکساله
  • نحوه مصرف کاست :استفاده در غذا، دمنوش
  • رسیدگی :90روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

زیره سیاه با نام علمی Carum carvil گیاهی دو ساله است که ارتفاع آن به 30 تا 60 سانتی متر می رسد. ساقه های این گیاه شیار دار، منشعب و توخالی بوده و ریشه ای راست، دوکی و گوشتی دارد. همچنین برگ های آن نازک، نخی شکل و به رنگ سبز روشن بوده و ارتفاعی به اندازه 20 الی 30 سانتی متر دارد. میوه یا دانه گیاه هلالی شکل بوده که از 5 خط برجسته به طول 1 تا 1.5 میلی متر ساخته شده است. رنگ آن قهوه ای شکلاتی یا مایل به زرد است. میوه های زیره سیاه دارای بوی مطبوع و اسانس مانند است که در حفره هایی از نوع شیزون ذخیره می شوند. این گیاه ممکن است آفاتی همچون شته سبز، شته سیاه، آگروتیس و کرم غوزه را بگیرد. زیره سیاه ممکن است به بیماری بوته میری از اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت، سوختگی زیره و سفیدک پودری دچار شود. اغلب بیماری ها در مرحله گلدهی اتفاق میفتند. برای رفع این بیماری باید از محلول پاشی قارچ کش ها از محلول پاشی قارچ کش ها به مدت 10 روز یکبار استفاده کنید.

نحوه کاشت بذر زیره سیاه

این گیاه به صورت منفرد یا مخلوط کاشته می شود. اگر کاشت به صورت منفرد بوده و با گیاهان دیگری مخلوط نشود، معمولا فاصله ردیف ها باید بین 30 تا 40 سانتی متر باشد که مقدار 80 تا 100 بذر در طول ردیف ها کاشته می شود. با این حساب بین 10 تا 12 کیلوگرم بذر برای هر هکتار کافی است.

اگر اقدام به کاشت مخلوط این گیاه کردید، ابتدا باید محصول مورد نظر را کاشته، سپس زیره های دو ساله را به آن اضافه کنید. زیره ها را در فاصله ای بین 46 تا 50 سانتی متر بکارید. اغلب در این موارد به 8 تا 10 کیلوگرم بذر نیاز دارید.

اگر قصد کاشت زیره یک ساله به همراه زیره دو ساله را دارید، سعی کنید وزن خزه دانه هر دو یکسان باشد و آن ها را به صورت ردیفی کنار یکدیگر قرار دهید. لازم به ذکر است انجام غلتکی سبک، به تراکم بستر سطح خاک کمک می کند. صبح زود یا غروب اقدام به برداشت محصول در حجم کم به وسیله دست و در حجم بالا با ماشین های مخصوص کنید.

آبیاری:

پس از کاشت به صورت سیفون آبیاری شود. با توجه به نوع بارندگی 1 تا 3 مرحله آبیاری نیاز است.

خاک:

آماده سازی خاک در فصل پاییز و مبارزه با علف های هرز با استفاده از کولتیوار و علف کش مالوران؛ همچنین استفاده از خاک سبک، رسی، شنی، لومی و غنی همچون خاک باغچه برای رشد گیاه مناسب است.

دما:

بذر زیره سیاه در مناطق معتدل در دمای 6 تا 8 درجه سانتی گراد جوانه می زند.

کود:

کودهای شیمیایی و حیوانی 10-15، کود فسفاتر به میزان 100-300 kg/h در موقع کاشت و کود ازته به میزان 100-150 kg/h به صورت سرک در سه نقطه اضافه شود.

نور:

این گیاه آفتاب دوست است.

 زمان مناسب کاشت بذر زیره سیاه

در برخی کشورها بذر زیره در اوایل فصل تابستان یا در مرداد و شهریور کشت می شود؛ در صورتی که مناسب ترین فصل کشت آن بهار یا اواخر اسفند است. اغلب در مناطق مدیترانه ای پس از محصولاتی که در زمستان کشت می شوند مانند غلات، سیب زمینی و کلم قادر به کاشت زیره سیاه هستید. همچنین در فصل برگساره یا فصل رشد، گل و میوه می دهد.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت گیاهان دارویی # بذر بسته بندی # خرید بذز زیره سیاه # نحوه کاشت زیره سیاه # Carum carvil

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر زیره سیاه
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط