بذر

بذر تخم شربتی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 1سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اواسط بهار
  • قسمت خوراکی :بذر
  • تعداد برداشت :یک چین
  • چرخه زندگی: یکساله
  • نحوه مصرف: استفاده از بذر در شربت و نوشیدنی ها
  • رسیدگی :90الی 120 روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

تخم‌ شربتی گیاهی مفید است که مصرف آن در فصل تابستان افزایش می‌یابد. این گیاه خواص درمانی مختلفی دارد. اگر می‌خواهید بذر تخم شربتی را در خانه بکارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

این گیاه سرعت رشد خوبی داشته و درصورتی که بتوانید شرایط مناسب رشد آن را فراهم کنید بین 50 تا 90 سانتی‌متر رشد خواهد کرد. این گیاه کالری کم و ارزش بالایی بسیار بالایی دارد که می‌توانید به‌صورت خام یا شربت میل کنید. همچنین این گیاه حاوی مواد معدنی مانند منگنز، سدیم، منیزیوم و… است.

نوع بذر تخم شربتی

بذر این گیاه بیضی شکل بوده و اندازه‌ای بسیار کوچک دارد. یکی از ویژگی‌های بذر تخم شربتی، قدرت جذب فوق‌العاده آن است. این دانه می‌تواند تا 11 برابر وزنش، آب به خود جذب کند. گیاه این بذر می‌تواند بین 50 تا 90 سانتی‌متر رشد کند.

نحوه کاشت بذر تخم شربتی

برای کاشت بذر تخم شربتی باید ابتدا دانه‌ها را به‌مدت 2 تا 3 روز در آب قرار دهید تا آب را جذب کرده و حالتی ژله‌ای پیدا کنند. بهترین گلدان که می‌توانید برای کاشت این گیاه انتخاب کنید، گلدانی با قطر 7 سانتی‌متر است. برای تهیه بستر رشد مناسب برای کاشت تخم شربتی باید خاک باغچه، ماسه نرم یا خاک برگ را ترکیب کرده و گلدان را پر کنید. حتما هنگام کاشت به زهکشی مناسب گلدان توجه داشته باشید.

قبل از کاشت، بذرها را از آب بیرون آورده و روی یک کاغذ یا پارچه پهن کنید تا رطوبت آن‌ها خارج شود. پس از کم شدن رطوبت، بذرها را با عمق 0.5 سانتی‌متری در خاک کاشته و روی آن‌ها را با یک لایه نازک از خاک بپوشانید. فاصله مناسب بین هر بذر را رعایت کنید تا دانه‌ها بتوانند فضای مورد نیاز برای جوانه‌زنی را داشته باشند. اگر بذر تخم شربتی را در فضایی بزرگ می‌کارید، بهتر است دانه‌ها را با 40 سانتی‌متر از یک‌دیگر بکارید. درصورتی که گلدانی کوچک را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید 2 تا 3 سانتی‌متر بین بذرها فضای خالی بگذارید.

بهتر است گلدان را در محیطی با نور مستقیم خورشید قرار دهید تا بتواند نور کافی را دریافت کند. خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد، پس بهتر است گیاه را مرتب آبیاری کنید؛ البته نباید خاک گیاه کامل خیس شود. تا قبل از جوانه‌زنی می‌توانید روی گلدان را با استفاده از یک نایلون پوشانده و چند روزنه روی آن ایجاد کنید تا رطوبت و اکسیژن مورد نیاز برای جوانه‌زنی بذرها تامین شود. 1 تا 2 هفته بعد از کاشت بذرها، جوانه‌زنی انجام می‌شود و گیاه کم‌کم سر از خاک بیرون می‌آورد.

بعد از جوانه‌زنی، پوشش روی گلدان را برداشته و گلدان را در محیطی پرنور قرار دهید. البته اگر از سینی نشا برای تکثیر تخم شربتی استفاده کرده‌اید، می‌توانید زمانی که ارتفاع جوانه‌ها به حدود 4 سانتی‌متر رسید، گیاه را به خاک اصلی یا گلدان بزرگ‌تر منتقل کنید.

زمان مناسب برای کاشت بذر تخم شربتی

بذر این گیاه را می‌توانید در هر فصلی بکارید، البته اگر فصل تابستان را برای کاشت این گیاه انتخاب کنید، می‌تواند رشد بهتری داشته باشد. دمای مناسب برای کاشت 18 تا 24 درجه سانتی‌گراد است و اگر بتوانید این دما را فراهم کنید، می‌توانید این گیاه را در هر فصلی بکارید.

خواص درمانی تخم شربتی

تخم شربتی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان فلانوئید بوده و می‌تواند مقاومت بدن را نسبت به رادیکال‌های آزاد بالا ببرد. همچنین مصرف این گیاه می‌تواند از ابتلا به سیروز و سرطان کبد پیشگیری کند. از دیگر ویژگی‌های تخم شربتی می‌توانیم به پاکسازی کبد اشاره کنیم. در فصل‌های گرم سال برای جلوگیری از تشنگی می‌توانید مقداری شربت تخم شربتی تهیه کرده و بنوشید. این شربت می‌تواند هنگام کم شدن آب بدن، آب ذخیره شده را در بدن آزاد کرده و مانع از تشنگی بیش از حد و گرما زدگی شود.

نحوه تشخیص بذر تخم شربتی مرغوب

بذر تخم شربتی سالم بدون بو وبدون نشانه‌های ضربه و شکستگی است. بذرهای این گیاه باید در اندازه و رنگ یکسان به‌فروش برسد. هنگام خرید بذر تخم شربتی به اندازه و بیضی شکل بودن آن نیز توجه داشته باشید.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گیاهان دارویی # کشت گیاهان دارویی # نحوه کشت تخم شربتی # خرید بذر تخم شربتی # خرید بذر طلایی رویان # Seeds of chia seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر تخم شربتی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط