بذر

بذر استویا یا شیرین برگ

وزن : 10 گرم

قیمت برای شما : 350,000 تومان
قیمت : 420,000 تومان
  • نام علمی: Stevia rebaudiana Bertoni
  • ارتفاع گیاه: 1 متر
  • مدت زمان جوانه زنی: 7 الی 14 روز
  • دمای جوانه زنی: 18 تا 21 درجه
  • فصل کاشت: بهار


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

استویا   Stevia یا شیرین برگ یکی از جذاب ترین نوع سبزیجات است که شیرین کننده است و جایگزین بسیار خوبی برای شکر است. استویا با اینکه مقادیر زیادی قند و شکر در خود دارد اما هیچ جذب قند در خون انسان ایجاد نمی‌ کند و حتی می‌ تواند به عنوان یک سبزی رژیمی برای کاهش قند خون نیز به کار برده شود. استویا گیاهی چند ساله و گرمسیری از خانواده کاسنیان است که خواص دارویی و درمانی فوق العاده ای دارد.

جهت خرید بذر گیاهان دارویی به سایت فروش بهسا مارکت مراجعه کنید. این گیاه بهترین و بی ضرر ترین شیرین کننده است و به دلیل عدم وجود کالری در برگ‌ های آن، در صنایع غذایی و دارویی نیز کاربرد دارد. از استویا معمولا برای بهتر کردن طعم دارو و چای استفاده می‌ شود. امروزه از خاصیت شیرین کننده استویا در صنایع نوشابه سازی و نوشیدنی ، تولید شیرینی و شکلات و حتی مربا و آدامس استفاده می شود. استویا نوعی بوته کوچک با ریشه‌ های نرم و ضخیمی است که در فاصله کمی از سطح زمین پخش می‌ شود. ساقه این گیاه عمدتاً باریک و نیمه چوبی است و ساقه‌ های ثانویه با سرد شدن هوا خشک می‌ شوند و در سال بعد مجدد رشد می‌ کنند. برگ های استویا ساده و کوچک، نوک تیز، کشیده و دندانه‌ ای است و مهم‌ ترین بخش این گیاه است. استویا بیشتر به خاطر برگهای شیرینش مورد کشت قرار می گیرد. اگر برگهای این گیاه خشک شود دو سال ماندگاری دارد. بر حسب نوع آب و هوا و میزان دمای محیط در 54 تا 104 روز به گل دهی می‌ رسد. گلهای استویا کوچک و سفید و دارای دهانه بنفش کمرنگ بوده و گرده آنها می‌ تواند آلرژی زا باشد. بذر استویا با داشتن آندوسپرم کوچک بسیار سبک است و توسط باد پراکنده می شود. تکثیر استویا در طبیعت به همین طریق انجام می‌ شود. استویا اخیرا به عنوان یک محصول رژیمی در سازمان غذا و داروی امریکا نیز مورد تایید قرار گرفته است.

زمان مناسب کاشت بذر استویا

این سبزی از انواع گیاهانی است که برای رشد نیاز به شرایط آب و هوایی گرم داشته و تحمل سرمای زمستان را ندارد. بنابراین در صورت کشت در مناطق سردسیر، باید اقدامات لازم در برابر یخبندان زمستانه انجام شود. بهترین زمان برای کاشت بذر استویا در مناطق گرمسیر از اواخر اسفند تا اوایل بهار است.

استویا :

برای کاشت بذر استویا در اواسط بهمن ماه بذر را در خانه و یا گلخانه در گلدان و یا سینی نشاء بکارید. ظرف کشت را با خاک مناسب پر کنید. استفاده از ترکیب کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت ایده‌ آل‌ ترین شرایط رشد را برای این بذر به وجود خواهد آورد. قبل از کاشت بذر سطح مورد نظر را مرطوب کنید، سپس بذر استویا را روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید طوری که بذر به خاک بچسبد. سپس لایه نازکی خاک روی آن بریزید. با استفاده از آبپاش گیاه را آبیاری کنید. برای رشد بهتر گیاه سطح مورد کشت بذر را با پلاستیک روشن بپوشانید تا رطوبت گیاه حفظ شود. توجه داشته باشید که سطح مورد نظر باید همیشه مرطوب باشد و نباید سطح خشک شود. دمای مناسب جوانه زنی دما را بین 20 تا 22 درجه است. در این دما بذرها بعد از حدود یک الی دو هفته جوانه می زنند و می توانید پلاستیک را بردارید. بعد از رفع سرما می توانید گیاه را به زمین اصلی منتقل کنید. برای رشد دوباره برگ‌ های این بذر نیز می‌ توانید با قیچی باغبانی آن‌ ها را بچینید.

خواص استویا :

این گیاه جز شیرین‌ کننده‌ های بدون‌ کالری یا کم کالری است که در کنترل و ثابت نگه داشتن سطح قند خون موثر است. بنابراین می تواند نقشی در لاغری و کاهش وزن افراد داشته باشد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در گیاه استویا به رفع چین و چروک صورت کمک کرده و برای جوان سازی پوست صورت مفید می باشد. یکی از مهم ترین خواص گیاه استویا، توانایی آن برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت می باشد. استویا یک جایگزین ایده آل برای شکر در افراد مبتلا به دیابت محسوب می شود. گیاه استویا یک دیورتیک طبیعی است که به سم زدایی و پاک سازی بدن و کبد کمک کرده و برای درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب مفید می باشد. مصرف استویا می تواند باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد. استویا با افزایش متابولیسم کلسیم، به افزایش تراکم استخوان کمک کرده و برای درمان پوکی استخوان مفید است. استویا یکی از بهترین مواد طبیعی است که به کاهش باکتری در دهان و پوسیدگی دندان ها کمک کرده و به عنوان یک افزودنی محبوب برای خمیر دندان و دهانشویه محسوب می شود. استفاده ی موضعی از گیاه استویا به عنوان یک استروئید عمل کرده و به درمان اگزما و خارش ناشی از آن کمک می کند. احتیاط : اطلاعات دقیقی از اثر آن بر روی جنین و زنان باردار در دست نیست پس بهتر است در دوران بارداری از مصرف استویا اجتناب کنید. بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون پایین بهتر است بعد از هر بار مصرف گیاه استویا، میزان قند خون و فشار خون را کنترل کنند. استویا می تواند در برخی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک شود که علائم نفخ، گرفتگی و گاهی اوقات سردرد مشخص می شود.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گیاهان دارویی # کشت گیاهان دارویی # خرید بذر گیاهامن دارویی # خرید بذز استویا # نحوه کاشت استویا # Stevia seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر استویا یا شیرین برگ
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط