بذر

بذر سویا (لوبیا روغنی) بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 2سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اردیبهشت
  • نوع کشت: فضای باز مستقیم
  • میوه: غلاف کشیده
  • رنگ: سبز روشن
  • طعم: شیرین
  • رسیدگی: 60روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سویا گیاهی علفی و یکساله است که به صورت بوته‌ای رشد می‌کند. این گیاه شاخ و برگ زیادی دارد. از سویا استفاده های مختلفی می‌شود. این گیاه در سه دسته علوفه‌ای، حبوبات و روغنی قرار دارد.

خواص دارویی و درمانی زیادی دارد. سویا یک ریشه اصلی و تعدادی ریشه فرعی دارد، ریشه این گیاه تا 150 سانتی متر در خاک نفوذ می‌کند. ساقه ای استوانه‌ای شکل و کرکدار دارد که معمولاً ناحیه قاعده آن چوبی است.

برگ‌های این گیاه به صورت بیضی شکل و کرکدار می‌باشد برگ‌های سویا از سه برگچه پهن تشکیل شده است. برگ‌ها به رنگ سبز نزدیک به زرد یا تیره می‌باشد. گل‌های کوچکی به رنگ سفید یا بنفش دارد که به هنگام شکوفه دادن منظره زیبایی را نمایان می‌کند. گل‌های سویا در محل تلافی شاخه فرعی با اصلی به وجود می‌آید.

گل‌ها به صورت خوشه‌ای است. گل‌های سویا به غلاف و سپس دانه تبدیل می شوند. در هر غلاف تقریباً دو تا 3 عدد دانه وجود دارد. دانه سویا بیضی مانند و به رنگ زرد، سبز و قهوه‌ای است. برداشت این گیاهی زمانی انجام می‌شود که برگ‌های این گیاه خشک و نیام نیز زرد شده باشد.

طرز کاشت بذر سویا:

سویا به راحتی از طریق بذر تکثیر می‌شود. در کشت بذری پس از شخم زدن زمین و اضافه کردن مواد آلی و کود بذرها را در فصل بهار بر روی زمین به صورت ردیفی بکارید و بر روی آن لایه نازکی خاک نرم و کود بریزید. سپس گیاه را آبیاری کنید طوری که مرطوب شود. تا زمان جوانه زنی سطح خاک را مرطوب نگه‌دارید. پس از گذشت مدت زمانی بذر جوانه می زند و سر از خاک بیرون می آورد و گیاه رشد خود را آغاز می‌کند.

ارتفاع گیاه سویا:

ارتفاع سویا یا توجه به شرایط اقلیمی و موارد دیگر متغیر و بین 50 تا 150 سانتی متر است.

فاصله کاشت بذر سویا:

فاصله کاشت بذر 20 تا 30 سانتی متر است.

عمق کاشت بذر سویا:

عمق کاشت بذر سویا 3 تا 5 سانتی متر است.

خاک مناسب رشد سویا:

خاک‌های شنی، رسی و لومی مناسب می‌باشد. خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد.

زمان گلدهی گیاه سویا:

گلدهی این گیاه فصل تابستان می‌باشد.

مقدار آبدهی سویا:

به آبیاری کمی نیاز دارد.

نور مناسب گیاه سویا:

به آفتاب کامل و نیمه سایه برای رشد نیاز دارد.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز سویا # نحوه کاشت سویا # بذر طلایی رویان # Soybean Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر سویا (لوبیا روغنی) بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط