بذر

بذر گوجه گلابی زرد بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 0/5الی 1 سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اواسط اردیبهشت
  • نوع کشت: فضای باز نشایی
  • میوه :گلابی شکل و کوچک
  • رنگ: قرمز
  • طعم :شیرین
  • رسیدگی: 60روز پس از انتقال نشا


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گوجه گلابی زرد با نام انگلیسی “Lycopersicum Esculentum pyriforme” یکی از از ارقام گوجه فرنگی می باشد که به گوجه لامپی زرد نیز معروف است.
این گوجه چری گلابی زرد در بین طرفداران کاشت صیفی جات گلدانی بسیار محبوب است چراکه علاوه بر طعم و مزه شکل ظاهری جذاب و خیره کننده گلابی مانند آن  جلوه ای زیبا به گلدان و محیط اطراف خود می بخشد.
طعم این گوجه نیز فوق العاده بوده که با مزه ترش مانند خور علاوه بر خام خوری برای تهیه سالاد و سفره آرایی گزینه مناسبی می باشد.

نحوه کاشت بذر گوجه گلابی زرد :

در صورت کاشت بذر گوجه گلابی زرد داخل منزل بصورت نشا یا گلدانی بذرها را برای عملکرد و بالا رفتن درصد جوانه زنی به مدت 1 روز در یک ظرف آب قرار دهید.برای پرورش نشاء خاک باغچه یا گلدان را شیار دهید و بذر را بریزید و به اندازه دو برابر حجم بذر روی آن ها خاک بپاشید. خاک مناسب برای کاشت و جوانه زنی بهتر است ترکیبی از 80 درصد کوکوپیت و 20 درصد پرلیت باشد.
مطمئن باشد خاکی که از آن استفاده می کنید عاری از هرگونه قارچ باشد.
برای جوانه زنی و رشد اولیه نیازی به کود نمی باشد.
هر روز به بذرها آب دهید. با آبپاش آبیاری کنید تا بذرها جابجا نشوند. کاشتن بذر در عمق بیشتر، دو ایراد دارد، اول اینکه امکان خفگی بذر وجود دارد و دیگری دیرتر سبزشدن بذرهاست. تا زمان جوانه زنی بذر که حدودا 6 الی 10 روز طول می کشد حتما محیط کشت را مرطوب نگه دارید.
سپس روی بذرها را با نایلون پوشانده و در دمای 20 الی 25 درجه قرار دهید و بعد از 2 الی 4 برگی شدن کاور را سوراخ کنید و آنرا در معرض نور بیشتر خورشید قرار دهیداین کار را آنقدر تکرار کنید تا کم کم نهال گوجه شما خود را با محیط بیرون منطبق کند.بعد از جوانه زدن بذرها، صبر کنید تا قد آن ها به ۵ تا ۱۰ سانتی متر برسد.

نشا گوجه گلابی زرد

این جوانه های بلند نشاء هستند. نشاء ها را با ریشه به آرامی از خاک بیرون آورید و هر نشاء را در یک گلدان بکارید. اگر بخواهید آن ها را در باغچه بکاری بهتر است فاصله هر نشاء تقریبا بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد. اگر به اندازه کافی جا ندارید سعی کنید تعداد زیادی نشاء تولید نکنید؛ که مجبور شوید آن ها را در مساحت کمی جا دهید.

خاک

بهتر است خاک کمی سبک باشد که آبیاری به خوبی انجام شود. مثلا می توانید مخلوطی از کوکو پیت و خاک باغچه را استفاده کنید. به این گیاه دست نزنید تا به ارتفاع ۳۰ سانتی متر برسد. سپس اگر پاجوش داشت جدا کنید. کمی که بلندتر شد برگ های پائینی را هرس کنید و ساقه را به کمک یک طناب نازک ببندید و سر دیگه طناب را به بالا وصل کنید تا بوته بتواند دور این طناب بالا رفته و روی زمین نیافتد.گوجه فرنگی نیاز به خاک همیشه مرطوب دارد؛ اما نه خیس!

آبیاری

نکته دیگر در مورد آبیاری اینکه گوجه فرنگی دوست ندارد از غروب به بعد آبیاری شود. پس در طول روز آبیاری را انجام بدهید. و در فصول گرم سال به آب بیشتری نیاز دارد. هر دو هفته یک بار هم می توانید از کودهای مایع استفاده کنید. سه عنصر اصلی برای گوجه فرنگی، فسفر، پتاسیم و ازت است.
هر وقت گیاهتان گل داد شاخه را کمی تکان دهید تا گرده ها پخش شوند؛ به این ترتیب قدرت باروری گیاه را بالا می برید. فاصله بین گیاهان در گلدان حداقل ۵ سانتی متر باشد.

کاشت گوجه فرنگی

اگر شما هم چنین عقیده و علاقه به گوجه فرنگی دارید بعد از مطالعه این مطلب دست به کار شوید و بعد از مدت کوتاهی از نوش جان کردن گوجه فرنگی های پرورشی خودتان لذت ببرید.

توجه به نیازهای خاک به سلامت گیاه کمک می کند. گوجه فرنگی در خاک کمی اسیدی رشد می کند.

وسایل مورد نیاز:
سنگریزه
دسنکش
گلدان
سینی نشاء
چوب کوچک
اسپری
بیلچه
برچسب باغی
ورقه پلاستیک
مواد مورد نیاز:
خاک حاصلخیز
ورمی کمپوست و یا هر کمپوست آلی دیگر
بذر گوجه فرنگی
کود

1. سینی را با خاک پر کنید

سینی نشا را با خاک تا لبه پر کنید.

2. قراردادن بذر در مراحل کاشت گوجه فرنگی

از یک چوب کوچک برای ایجاد سوراخ به عمق ½ سانتی متر در خاک هر خانه سینی استفاده کنید. چند دانه در هر سوراخ قرار دهید. سوراخ را با خاک بپوشانید.

برای خرید انواع بذر گوجه فرنگی (بذر گوجه گیلاسی بزرگ، بذر گوجه فرنگی آس 55 ، بذر گوجه فرنگی روم، بذر گوجه فرنگی چف ، بذر گوجه فرنگی زرد گلابی و ده ها مدل دیگر) اینجا کلیک کنید

3. آبیاری سینی نشاء

خاک را به طور کامل در سینی آب بشویید. برچسب سینی را به منظور تشخیص آن از دیگر دانه های جوانه زده بچسبانید.

4. سینی را با یک ورق پلاستیکی بپوشانید

اطمینان حاصل کنید که قسمت روشن ورقه به روی خاک باشد و قسمت تاریک ورق باید در معرض دید قرار گیرد. گوجه فرنگی نور خورشید را دوست دارد، اما نه در طول فرآیند جوانه زنی. ورق پلاستیکی مقدار نور در حال رسیدن به دانه و درجه حرارت را بررسی می کند. پس از جوانه زدن، ورقه پلاستیکی را بردارید.

5. نظارت بر روند جوانه زنی و رشد گیاه

بهترین محدوده دما برای تسهیل جوانه زنی 75 تا 90 درجه فارنهایت است، اما محدوده پایین تر در طی جوانه زنی ممکن است به 60 درجه فارنهایت برسد. برای ظهور اولین جوانه یک هفته زمان لازم است. هنگامی که اولین جوانه ظاهر شد، سینی جوانه زنی را به یک نقطه آفتابی منتقل کنید. در این مرحله، نهال ها در حدود 3 هفته برای پیوند زایی بالغ میشوند. خاک را در طول رشد نهال نگه دارید.

6. خاک را برای کاشت نهال تهیه کنید

گوجه فرنگی ترجیح می دهد در یک خاک بارور وغنی از مواد آلی با زهکشی خوب پرورش یابد. بهترین انتخاب خاک لومی شنی است. مطلع شوید که گوجه فرنگی ها کمی خاک اسیدی با PH 6 تا 6.8 را تحمل میکنند، اما می توانند به میزان pH زیر 5/5 اسیدیته در خاک عادت کنند. 2 قسمت خاک بارور را با 3 قسمت کمپوست را ترکیب کنید. خاک را با دست های خود مخلوط کنید.

7. پایین گلدان را با چند سنگ ببندید

گلدان بزرگی را انتخاب کنید که زهکشی خوب را تسهیل کند. سوراخ هایی را که در انتهای گلدان وجود دارد با چند سنگ ببندید.

8. گلدان را با خاک آماده کنید

گلدان را با خاک آماده کنید، 1 تا 2 اینچ از لبه را پر کنید تا گلدان شما پس از آبیاری سرریز نگردد.

9. جوانه ها را با دقت از سینی نشا جدا کنید

با استفاده از یک چوب و با دقت جوانه ها را از سینی جوانه زنی جدا کنید. چوب را در زیر ریشه بگذارید، سپس به آرامی به سمت بالا فشار دهید تا ریشه ها را تحت تأثیر قرار ندهید.

10. جای گیری نشاء در خاک

یک سوراخ عمیق در خاک در گلدان ایجاد کنید. نهال را به آرامی داخل سوراخ قرار دهید. حفره را با خاک پر کنید، ریشه ها و ساقه های پایین را پر کنید. اطمینان حاصل کنید که نهال شما در موقعیتی صحیح قرار دارد  اگر نمی خواهید آن را مانند “برج پیزا” کج رشد دهید!

11. آب و برچسب گیاه

دو فاکتوری که گوجه فرنگی دوست دارد خورشید و آب زیادی است. اما هیچ گیاهی بستر خاکی را خیس از آب نکنید. نهال خود را آزادانه آبیاری کنید، گوجه فرنگی با رطوبت سازگار است. برچسب گیاه برای راحتی شما است تا بعدا تاریخ کاشت گوجه فرنگی خود را فراموش نکنید.

12. نظارت بر پیشرفت

گوجه فرنگی ها روزانه به 8 ساعت آفتاب نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که گلدان خود را به یک منطقه که نور خورشید را بیشتر دریافت می کند حرکت دهید. وقتی گوجه فرنگی شروع به رشد می کند، گوجه فرنگی را تکان دهید.

پس از اینکه نهال، شکوفه های زرد داد، به مراقبت ویژه احتیاج دارد. تغییرات دما برای داشتن یک میوه سالم بسیار حیاتی است. اکثر بیماری ها (پوسیدگی شکوفه) و مشکلات مانند آن می تواند توسط آبیاری متعادل کنترل شود. در حال آبیاری، شاخ و برگ گیاهان آسیب دیده مرطوب نکنید.

هنگامی که میوه های سبز کوچک ظاهر می شوند، کرم های سبزو تخم حشرات و دستکاری غیر ماهرانه آفت گیاه میشوند.

13. گوجه فرنگی های رسیده را برداشت کنید

تغییر رنگ، شاخصی برجسته از رسیدن میوه است.ساقه رادریک دست ومیوه درطرف دیگرنگه دارید و ساقه را به آرامی جدا کنید.

گوجه فرنگی های ریز باید لمس شوند، اما نه خیلی سخت و نه خیلی نرم. از بین بردن گوجه فرنگی های رسیده گیاه را از استرس نیز رهایی می دهد و باعث می شود که میوه ها باقی مانده شانس بیشتری داشته باشند.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز گوجه فرنگی گیلاسی # نحوه کاشت گوجه فرنگی # بذر طلایی رویان #  Red Cherry Tomato

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گوجه گلابی زرد بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط