بذر

بذر فلفل دلمه سبز بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 1سانتیمتر
  • تاریخ کشت :اواسط اردیبهشت
  • نوع کشت: فضای باز نشایی
  • میوه: بلوکی و درشت
  • رنگ :سبز تیره
  • طعم: شیرین و خوش طعم
  • رسیدگی :70روز پس ازانتقال نشا


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

فلفل ها از آن دسته سبزیجات پر طرفدار هستند که در انواع مختلفی وجود دارند.این گیاه دارای رنگ های متفاوت و و در دو نوع تند و شیرین موجود است. از بهترین نمونه های فلفل شیرین می توان به فلفل دلمه ای اشاره کرد. فلفل دارای ویتامین های A، B، B6، C، پروتئین، کلسیم، منیزیم، چربی، روغن، فیبر، بتاکاروتن، هیدروکربن، شکر، بیوفلاونیدن، کپساسین و آنتی اکسیدان است که به دستگاه گوارشی در هضم غذا کمک می کند و باعث جلوگیری از سرطان دستگاه گوارشی می گردد. همچنین فلفل باعث ترشح آنتی باکتری ها و جلوگیری از عفونت روده ها می شود. فلفل گلسترول خون را کاهش میدهد . جریان خون را افزایش می دهد. همچنین در تسکین و آرامش اعصاب قبل از خواب نقش بسزائی دارد. فلفل سبب دفع سلول ها چربی می شود در منیجه از چاقی جلوگیری می کند و احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

راهنمای کاشت بذر فلفل دلمه ای سبز

اگر به دنبال کاشت وسیع این گیاه هستید، باید بذرها را خزانه گیری کنید. به این صورت که بذرها را در سینی نشا و در خزانه می کارید. پس از رشد گیاه نشاها را به زمین اصلی منتقل می کنید. زمانی که نشاها را به زمین اصلی انتقال می دهید، باید ارتفاع گیاه به ۱۲ الی ۱۸ سانتی متر رسیده باشد. این زمان تقریبا ۷ الی ۸ هفته بعد از کاشت بذرها اتفاق می افتد. توجه داشته باشید که بین هر بوته فلفل باید فاصله ۳۰ سانتی متری رعایت شود. برای کاشت خانگی این گیاه از روش مستقیم استفاده کنید. در این روش باید گلدانی تهیه شود و بذر فلفل دلمه ای الوان را در آن بکارید. زمانی که گیاه به ارتفاع لازم رسید، آن را به گلدانی بزرگتر یا باغچه انتقال دهید. دانه های فلفل دلمه ای برای رشد خود به ۸ الی ۱۰ هفته زمان نیاز دارند.

در کاشت این گیاه باید موارد زیر را در نظر داشته باشید که محصولاتی باکیفیت برداشت کنید.

دما: بذر این گیاه را باید در دمای بین ۲۷ ال ۳۲ درجه سانتی گراد کاشت.

خاک: زمین های سبک و قوی برای کاشت این گیاه بسیار مناسب هستند. همچنین PH خاک نیز باید بین ۶.۵ تا ۷.۵ باشد. در صورتی که تمایل به کاشت این گیاه در منزل دارید، از خاک های مخصوص کاشت بذر یا خاک های هلندی استفاده کنید.

نور: این گیاه را باید در مکان هایی با نور کافی و آفتاب مستقیم بکارید. نور یکی از عوامل موثر در رشد این گیاه است که کمبود آن منجر به پژمردگی گیاه شما خواهد شد.

آبیاری: خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد به خصوص زمانی که این گیاه در دوره رشد خود قرار دارد.

کود: این گیاه را با کودهای مایع حاوی پتاسیم تغذیه کنید. به این ترتیب به شکوفه دهی گیاه خود کمک کرده اید.

زمان مناسب کاشت بذر فلفل دلمه ای سبز

این گیاه از محصولات فصل گرما به شمار می آید. از این رو نسبت به سرما حساسیت دارد. به همین دلیل باید فلفل دلمه ای الوان را در فصل بهار در زمین اصلی بکارید. توجه داشته باشید که باید خطر سرمای بهاره رفع شده باشد؛ در غیر این صورت رشد این گیاه را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا دو ماه پس از کاشت گلدهی این گیاه آغاز می شود و یک ماه بعد شاهد میوه دهی گیاه خواهید بود. جالب است بدانید که دمای هوا در رنگ میوه های این گیاه تاثیر دارد. به این صورت که فلفل ها در هوای گرم رنگی تر خواهند شد. این در حالی است که هوای سرد منجر به کمرنگ تر شدن فلفل های شما می شود.

کوددهی فلفل

کودهای فسفره و پتاسی را هنگام آماده سازی زمین به آن اضافه می‌کنند و نیز حدود ۳/۱ از کود ازته را نیز قبل از کشت به زمین اضافه می‌کنیم و بقیه کود ازته را در هنگام شروع رشد زایشی به گیاه می‌دهند. البته لازم به ذکر است که استفاده دیر هنگام از کودهای ازته باعث دیررسی محصول و به تأخیر افتادن رشد زایشی می‌گردد و استفاده متعادل از این کود باعث زودرسی می‌گردد همچنین میزان ویتامین C در اثر استفاده زیاد از کودهای از ته کاهش می‌یابد.

آبیاری مزرعه فلفل

یکنواخت بودن توزیع آب در طی فصل رشد باعث جلوگیری از ریزش گل و کاهش میوه دهی و نیز جلوگیری از ایجاد عارضه پوسیدگی می‌گردد.

برداشت فلفل دلمه

برای جدا کردن فلفل دلمه‌ای رنگی از ساقه گیاه، حتما از قیچی استفاده کنید. زمان مناسب برداشت فلفل دلمه ای وقتی است که به قدر کافی ر شد کردهباشد. هر چه فلفل رسیده تر باشد، طعم شیرین تری نیز خواهد داشت.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز فلفل زینتی # نحوه کاشت فلفل زینتی # بذر طلایی رویان # Ornamental Pepper Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر فلفل دلمه سبز بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط