بذر

بذر هویج بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 0/5الی 1 سانتیمتر
  • تاریخ کشت :بهار و پاییز
  • نوع کشت: فضای باز مستقیم
  • میوه :کشیده
  • رنگ: نارنجی
  • طعم :شیرین
  • رسیدگی: 120الی 150روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

هویج، گیاهی دو ساله از خانواده چتریان است. این گیاه یک سبزی ریشه دار با ریشه خوراکی می باشد و رنگ آن معمولا نارنجی، زرد، سفید، قرمز و گاها سیاه است. کاشت هویج و یا هر نوع سبزیجات دیگر ریشه ای ریسک دارد، زیرا تا زمان برداشت محصول نمی توانید میزان عملکرد آنها را به چشم ببینید. حتی باغبانان باتجربه نیز می توانند در پرورش هویج شیرین و سالم مشکل داشته باشند. زیرا ممکن است ریشه های گیاه، نامناسب و نرم و نا امید کننده باشند. اما با توجه به خاک مناسب، آب و هوای خنک، آب فراوان و شرایط محیطی مناسب، هیچ عامل محدود کننده ای وجود ندارد که نتوانید هویج شیرین و ترد پرورش دهید.

طریقه کاشت هویج

هویج را می توان از طریق نشا کاشت، اما روش معمول کاشت مستقیم بذر است، بذرها طی 10 تا 21 روز جوانه می زنند. معمولا از کاشت بذر تا برداشت 50 الی 75 روز طول می کشد. حتی اگر زمستان در زمین بماند، ریشه ها می توانند کاملا خوشمزه باشند. این گیاه بهترین رشد را در دمای 16 الی 18 درجه سانتی گراد دارد.

هویج در هوای خنک به خوبی رشد می کند. به محض اینکه خاک در بهار گرم شود و یا حتی دو تا سه هفته قبل از آخرین سرما، می توانید نشا هویج یا کاشت بذر آن را شروع کنید. در مناطق با آب و هوای گرمسیر، در پاییز و زمستان کاشته می شود.

دانه های هویج ریز هستند، کاشت یکنواخت آنها را دشوار می کند. دانه ها را به صورت تصادفی و پشت سر هم بپاشید و روی آنها را تا حدود 0/5 سانتی متر خاک بپوشانید. جوانه زدن ممکن است به مدت سه هفته طول بکشد. (عده ای برای پاشش یکنواخت تر بذرها، آن ها را با مقداری خاک خشک مخلوط می کنند و می پاشند)

اگر مایل به کاشت ردیفی هستید بذر ها را با فاصله 2 الی 5 سانتی متر و فاصله ردیفی حدودا 20 الی 25 سانتی متر در کنار پشته ها بکارید.

خاک و مکان رشد هویج

هویج به خاک سست با زهکشی خوب نیاز دارد. وجود سنگ و توده باعث شکافتن و تغییر شکل ریشه ها می شوند. این گیاه خاک با اسیدیته 6 الی 6/8 را ترجیح می دهد. قبل از کاشت زمین را به خوبی شخم یزنید تا نرم شود.

حتی وقتی ریشه ها در زیر زمین رشد می کنند، برای پرورش گیاه و رشد قندهای هویج، شاخ و برگ ها نیاز به آفتاب دارند. برای جلوگیری از تغییر شکل ریشه حتما منطقه را عاری از علف های هرز نگه دارید.

آبیاری

این گیاه نیاز به آبیاری هفتگی دارد. همچنین مالچ پاشی گیاهان باعث حفظ آب و خنک شدن خاک می شود.

کوددهی

اگر خاک مزرعه از نظر مواد آلی غنی نباشد، تغذیه تکمیلی حدود دو هفته پس از ظهور قسمت بالایی هویج لازم است. می توانید حدود 10 سانتی متر از خاک را برای بهبود عملکرد با کمپوست مخلوط نمایید.

از آنجایی که محصول کاشت هویج یک محصول ریشه ای است، در استفاده از کود نیتروژن که بیشتر به رشد شاخ و برگ کمک می کند زیاده روی نکنید.

علف های هرز

هویج ها را عاری از علف های هرز نگه دارید، مخصوصا وقتی کوچک هستند. علف های هرز مواد مغذی و رطوبت را از خاک می گیرند و عملکرد هویج را کاهش می دهند.

آفات و بیماری ها

مهم ترین آفت مگس زنگار هویج است. تخمهای خود را در خاک نزدیک بالای هویج می گذارد. هنگام تخمگذاری، لاروها به داخل خاک و سپس به ریشه های هویج کار می کنند و در آنجا تغذیه می کنند و از طریق هویج تونل ایجاد می کنند.

شپشک هویج نیز می تواند آسیب مشابهی وارد کند. نماتدها، کرم های میکروسکوپی، می توانند در اواخر فصل به یک مشکل تبدیل شوند و موجب تغییر شکل در ریشه ها شوند. گرم شدن خاک از طریق آفتاب می تواند نماتدها را از بین ببرد.

تعداد کمی لکه های برگی و بیماری های باکتریایی وجود دارد که می تواند به هویج خسارت وارد کند، مانند بیماری برگ آلترناریا، کپک پودری و پوسیدگی نرم باکتریایی و غیره.

برداشت

زمان برداشت هویج بستگی به رقمی که کاشت می شود دارد، اما همانطور که گفته شد رشد هویج به طور متوسط ​​حدود 50 تا 75 روز طول می کشد. بهترین روش آزمایش، برداشت یک هویج و ارزیابی ریشه آن است.

به طور کلی، هرچه هویج کوچکتر باشد، طعم آن بهتر است. هر زمان به بلوغ یا اندازه دلخواه رسید، برداشت کنید. عرض هویج باید تقریبا به اندازه انگشت شست باشد.

اگر در بهار و اوایل تابستان هویج می کارید، قبل از گرم شدن بیش از حد دمای روزانه محصول را برداشت کنید.

طعم هویج بعد از یک یا چند سرما بسیار بهتر است.(یخ زدگی گیاه را ترغیب می کند تا برای استفاده های بعدی انرژی – قندها را در ریشه خود ذخیره کند.)

برای جلوگیری از پژمردگی ریشه ها پس از برداشت، قسمتهای بالای هویج باید جدا شود. همچنین برای نگهداری بهتر، توصیه می شود آنها ها شسته شوند. اگر هویج را در کیسه پلاستیکی برای حفظ رطوبت و در دمای نزدیک به صفر درجه سانتی گراد نگهداری کنید، چندین هفته حفظ خواهد شد.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز هویج # نحوه کاشت هویج # بذر طلایی رویان # Carrot Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر هویج بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط