بذر

بذر شلغم ارغوانی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 1الی2 سانتیمتر
  • تاریخ کشت: بهار و پاییز
  • نوع کشت :فضای باز مستقیم
  • میوه :گرد
  • رنگ: قرمز
  • طعم: شیرین
  • رسیدگی: 90الی 120روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

 گیاهی دوسالانه است که به صورت یکساله کشت می‌شود.در سال اول تولید ریشه می کند و در سال دوم گل می دهد. ساقه این گیاه نیز علفی و به رنگ سبز مایل به قرمز است که به طور مستقیم از قسمت بالایی غده زیرزمینی گیاه منشعب می‌شود. برگهای این گیاه به رنگ سبز، دندانه‌دار با شیارهای عمیق است. ریشه این گیاه در قسمت انتهایی غده زیرزمینی گیاه قرار دارد که به صورت باریک و دراز است که ارتفاع ریشه آن به 8 سانتیمتر و بیشتر نیز می‌رسد.اگه برای کاشت چغندر لبویی به دنبال بذر با کیفیت هستید حتما به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت سر بزنید.

چغندر لبویی در هر آب و هوایی رشد می کند ولی در آب و هوای خنک بهترین رشد را دارد. چغندر لبویی جزء گیاهان روز بلند است و اگر در دوره رشد، طول روز کمتر از ۱۰ ساعت باشد مواد غذایی به اندازه کافی ذخیره نمی شود و در نتیجه غده ها تشکیل نمی شوند. دارای پوست نازکی به رنگ قرمز و قسمت گوشتی آن نیز به رنگ قرمز است.

کاشت چغندر لبویی

دمای مناسب برای کاشت بذر چغندر لبویی ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی گراد است. مصرف زیاد کود ازت، باعث کم رنگ شدن ریشه ها می شود. بذرها را باید در اواخر فروردین ماه در ردیف های به فاصله ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر کاشت و فاصله بوته ها باید ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر باید باشد.
بذر چغندر لبویی باید با عمق ۲ یا ۴ سانتی متر کاشت شوند. بعد از ظاهر شدن جوانه ها، باید آن ها را در چند مرحله تنک کرد. در مرحله اول فاصله بوته ها را به ۵ سانتی متر، در مرحله دوم فاصله بوته ها را به ۱۰ سانتی متر و در مرحله سوم فاصله بوته ها را به ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر می رسانند.

روش های کاشت

کاشت چغندر به صورت دست پاش یا ردیفی و نشتی انجام میگردد. در صورت ردیفی یا نشتی فاصله خطوط کشت ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر و فاصله دو بوته در ابتدای کشت ۴ تا ۵ سانتی متر است.  ولی با تنک کردن فاصله بوته ها می توان این میزان را ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر در نظر گرفت. عمق کاشت بستگی به جنس خاک دارد. در خاکهای شنی بذور عمیق تر و در خاکهای سنگین سطحی تر کاشته می شوند بطور کلی عمق کاشت بین ۲ تا ۴ سانتی متر در نظر گرفته می شود.با کاشت هر بذر بیش از ۲ گیاه (ممکن است تا ۶ بوته) بوجود می آید که بوته های اضافی تنک می گردند. میزان مصرف بذر ۵ تا ۸ کیلوگرم در هکتار است در صورت دست پاش بودن حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم در هکتار بذر مورد نیاز می باشد.

در مناطق سردسیری به محض بر طرف شدن سرما کشت انجام می شود. ولی در مناطق گرمسیری در اوایل پائیز یا اواخر پائیز کشت انجام می شود.
در مناطق سردسیر معمولاً اولین تاریخ کشت ۳ تا ۴ هفته قبل از آخرین یخبندان بهاره است آخرین تاریخ کشت می تواند حدود ۶ تا ۸ هفته قبل از اولین یخبندان پائیز صورت گیرد، بطورکلی وقتی دما بین ۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد باشد می توان اقدام به کشت نمود.

داشت چغندر:

پس از کاشت میوه تعداد 2 تا 4 گیاه سبز می شود. به منظور تولید چغندرهای بزرگتر باید یک گیاه را نگه داشت و بقیه را حذف کنیم. بوته ها را به فواصل 10 سانتی متر از یکدیگر تنک می کنند. دفع علف های هرز در کشت های ردیفی با کولتیواتور و یا با ادوات دستی باغبانی صورت می گیرد.

آفات وبیماریها

از آفات این گیاه می توان Caradrina را در اوایل رشد نام برد. که با انواع سموم حشره کش از قبیل مالاتیون، باراتین و دیازینون قابل کنترل است. از حشراتی که می توانند به گیاه آسیب برسانند می توان لتیای چغندر ، شب پره زمستانی یا آگروتیس ، کک چغندر ، سرخرطومی چغندر، کفشدورزک چغندر ، مگس چغندر ، شته و کرم ریشه و نماندها را نام برد. از بیماریهای چغندر می توان از بیماری سفیدک سطحی چغندر ، بیمار سفیدک داخلی چغندر، بیماری لکه گرد برگ چغندر ، بیماری زنگ چغندر و بالاخره بیماری پوسیدگی ریشه چغندر را نام برد. که برای مبارزه با آنها می توان از انواع قارچ کشها استفاده نمود.

زمان برداشت چغندر:

وقتی که ریشه چغندر به اندازه کافی رشد کرد و قطر آن بین ۵ تا ۶ سانتی متر رسید موقع مناسبی برای برداشت می باشد. اگر قطر ریشه بیش از این باشد، خشک و سخت شده، از کیفیت آن کاسته می شود. ممکن است قبل از برداشت سرزنی صورت گیرد و برگهای اضافی جدا شوند و یا اینکه بعد از خارج نمودن چغندر از زمین برگها جدا گردند. می توان با گاو آهن به خارج نمودن چغندر از زمین اقدام نمود.
تذکر : گاهی دیده می شود که چغندر در سال اول تولید ساقه گل دهنده کرده، بذر تولید می نماید. در این صورت ریشه به کلی از بین می رود و دیگر قابل عرضه به بازار نیست. آزمایش نشان داده است اگر تعداد بوته را به مدت یکی دو هفته در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد نگهداری کنیم بوته ها بی موقع به بذر خواهند نشست هر چه این مدت بیشتر گردد، درصد بیشتری از بوته ها به گل می روند.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز چغندر # نحوه کاشت چغندر # بذر طلایی رویان #  Beta vulgar

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر شلغم ارغوانی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط