بذر

بذر چغندر قند بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 2سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اسفند و بهار
  • نوع کشت: فضای باز مستقیم
  • میوه: دوکی و کشیده
  • رنگ: سفید
  • طعم: شیرین
  • رسیدگی :120الی 160روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

چغندرقند گیاهی علفی، دولپه و دوساله با نام Beta vulgari از خانواده اسفناج می باشد.بذر چغندر قند یک بذر ارگانیک است.چغندرقند دارای غده زیرزمینی با برگهای بالا رونده کشیده می باشد و از نظر ارزش غذایی با محصولاتی همچون برنج، ذرت، گندم، سیب زمینی و حبوبات به رقابت می پردازد. چغندر قند گیاهی است با دو محصول؛ 1. ریشه 2. برگها ؛ ریشه ی غده ای و مخروطی شکل این گیاه مصارف خوراکی و همچنین دارویی دارد، از برگ چغندرقند برای تهیه آش و بورانی های مختلف استفاده می شود.توجه داشته باشید که چغندرقند مکانیسم خاصی برای جذب قند ندارد، بلکه آن را از محیط دریافت می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در چغندر قند حاوی خواص ضد سرطان و محافظت از قلب هستند و به افزایش میزان هموگلوبین در خون یاری می رسانند. علاوه بر فواید غذایی ذکر شده برای چغندر قند، کاشت این گیاه در افزایش پوکی و حاصلخیزی خاک و کاهش تراکم علف های هرز تاثیر قابل توجهی دارد. چغندر قند به صورت پخته شده و به عنوان میان وعده و یا به عنوان یکی از اجزاء سوپ به کار برده می شود.
این گیاه میوه دار از طریق بذر کشت می شود و انتخاب بذر خوب چغندر قند از مهمترین قسمت عملیات پرورش آن می باشد.

طرز کاشت بذر چغندر قند :

چغندرقند از طریق بذر تکثیر می شود. توجه نمایید که بذرهای چغندر قند در واقع نوعی میوه است که در درون آن بین 2 تا سه تا بذر وجود دارد. زمان کشت بذرها جوانه میزند. به بذر چغندرقند در اصطلاح پلی ژرم می گویند. برای کشت بذری ابتدا زمین را شخم زده و آماده نمایید. سپس بذرهای این گیاهی را به صورت ردیفی در عمق 1 تا 3 سانتی متری بکارید و آن را آبیاری کنید و مرطوب نگه دارید بعد از چند روز بذرهای جوانه می زند. بعد از جوانه زنی نهال اضافی را تک کنید. هر از چند گاهی علف های هرز را وجین کنید. چغندر در فصل بهار کشت می شود و در فصل پاییز برداشت می شود.

زمان کاشت بذر چغندرقند :

بهترین زمان برای کاشت این گیاه اوایل بهار تا اوایل تابستان می باشد.

ارتفاع:

ارتفاع این گیاه بین 15 تا 25 سانتی متر می باشد.

فاصله کاشت بذر چغندر قند :

فاصله کاشت این گیاه بین 5 تا 7 سانتی متر است.

عمق کاشت بذر چغندر قند :

عمق کاشت بذر چغندرقند بین 1 تا 3 سانتی متر می باشد.

خاک مناسب رشد بذر چغندر قند :

در خاکهای حاصلخیز رشد بهتری دارد. از خاکی استفاده کنید که زهکشی خوبی دارد.خاک هایی با بافت لومی یا شنی لومی مناسب است زیرا در این نوع بافت محدودیتی از نظر حجیم شدن غده ها بر گیاه اعمال نمی شود. این گیاه Ph خاک ۶ تا ۷٫۵ را بیشتر می پسندد.

دمای مناسب رشد چغندر قند :

دمای مناسب رشد برای رشد چغندرقند بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد.دمای بالا برای رشد چغندر مناسب نیست چون گیاهی است که هوای خنک را ترجیح می دهد.

آبیاری بذر چغندر قند :

گیاه چغندر باید به طور متوسط آبیاری شود و باید خاک آن همیشه مرطوب باشد. آبیاری زیاد باعث آسیب دیدن ریشه خواهد شد که در نهایت گیاه پوسیده می شود.

زمان گلدهی چغندر قند :

زمانی گلدهی این گیاه اواخر بهار و فصل تابستان است.

مقدار آبدهی چغندر قند :

به آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد و نسبت به خشکی مقاوم است.

نور مناسب چغندر قند :

چغندر قند روزانه به ۸ ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد. وجود روزهای آفتابی با شدت نور زیاد در اواخر تابستان و اوایل پاییز موجب افزایش ذخیره قند و بالا رفتن ارزش چغندر قند می شود.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز چغندر # نحوه کاشت چغندر # بذر طلایی رویان #  Beta vulgar

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر چغندر قند بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط