بذر

بذر خربزه خاتونی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 3سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • نوع کشت: فضای باز مستقیم
  • میوه :خط دار
  • رنگ :زرد
  • طعم: شیرین
  • رسیدگی: 90روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

این گیاه با نام علمی Cucumis Melo در تیره Cucurbitaceae قرار می گیرد.خربزه خاتونی گونه‌ای خربزه خوش‌فرم است که به صورت کشیده و در سایز متوسط رشد می‌کند. از طریق بذر خربزه خاتونی تکثیر می‌شود و گیاهی یکساله است که طعم شیرینی دارد. برای تازه خوری و دسر مناسب است. خواص بسیاری دارد و در بیشتر مناطق رشد می‌کند.برای خرید بذر خربزه خاتونی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه کنید.

خربزه خاتونی به مانند سایر گیاهان از طریق بذر تکثیر می‌شود. در کشت بذری پس از شخم زمین مورد کشت بذرها را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب ولرم قرار دهید و چندین بار آب آن را تعویض کنید، خیساندن بذر سبب تسریع در جوانه زنی گیاه می‌شود. بذر گیاه را در عمق مناسب بکارید و روی آن را با خاک نرم و کود غنی الک شده بپوشانید که پس از گذشت یک تا نهایت سه هفته بذر گیاه سر از خاک بیرون می‌آورد و شروع به رشد می‌کند که از رشد سریع و مطلوبی نیز برخوردار است. این گیاه پوست زرد همراه با خطوط موازی سبز کم رنگ دارد.

این نوع خربزه مانند سایر خربزه ها گیاهی یک پایه است که گل های نر و ماده آن از یکدیگر جدا هستند. همچنین حشرات و باد در گرده افشانی این گیاه نقش پررنگی ایفا می کنند. با کاشت بذر خربزه خاتونی میوه هایی دوکی شکل و کشیده برداشت خواهید کرد که گوشت سفید مایل به زرد آن ها طعم فوق العاده ای دارد. این گیاه را در ایران با نام های خربزه خاتونی یا مینو می شناسند.

نحوه کاشت بذر خربزه خاتونی

کاشت این گیاه به دو روش مستقیم و غیرمستقیم امکان پذیر است. به منظور کاشت مستقیم ابتدا باید زمین را به صورت جوی و پشته درآورید. سپس در هر کپه 3 الی 5 بذر از قبل خیس شده را بکارید. زمانی که بوته ها 4 برگی شدند، باید آن ها را تنک کرده و تنها یک بوته قوی را نگه دارید.این زمان باید فاصله بین هر دو بوته 60 تا 100 سانتی متر و فاصله بین هر دو خط کشت 2 الی 3 متر باشد.

در صورتی که به دنبال کاشت این گیاه در مناطقی با دوره رشد کوتاه هستید، روش نشایی به کمک شما می آید. در این روش باید بذرها را در گلدان های جیفی پات و در گلخانه یا شاسی بکارید. زمانی که بوته ها 4 برگی شدند، آن ها را به زمین اصلی انتقال دهید.

در کاشت بذر خربزه خاتونی موارد زیر را از یاد نبرید:

خاک: این گیاه در خاک های سنگین و رسی رشد خوبی نخواهد داشت. از این رو خاک های شنی و سبک با ph بین 5.5 تا 7 انتخاب درستی برای کاشت این گیاه محسوب می شوند.
کود: خربزه در دوران رشد خود به مواد غذایی زیادی نیاز دارد. با نقویت این گیاه با کودهای شیمیایی کامل حاوی ازت، فسفر و پتاسیم محصولات مرغوبی برداشت خواهید کرد.
نور: این گیاه را در مکانی با نور کامل و آفتاب مستقیم بکارید.
آبیاری: خاک این گیاه به خصوص زمانی که گیاه در حال رشد است، باید همیشه مرطوب باشد. گیاه پس از انتقال به زمین اصلی نیز باید روزانه آبیاری شود.

زمان مناسب کاشت بذر خربزه خاتونی

به منظور کاشت خربزه خاتونی در زمان مناسب ابتدا باید از نیازهای آب و هوایی این گیاه آگاه باشیم. خربزه برای رشد نیاز به آب و هوای گرم و آفتابی دارد. علاوه بر این با کاشت این گیاه در فصل رشد طولانی میوه های خوبی برداشت خواهید کرد. به همین دلیل این خربزه را برای مناطقی که فاصله آخرین سرمای بهاره تا اولین سرمای پاییزه آن حدود 140 روز باشد، مناسب می دانند. این در حالی است که میوه های این گیاه در آب و هوای مرطوب نیز به اندازه کافی شیرین نخواهد بود. با این تفاسیر بهترین زمان کاشت بذر خربزه خاتونی فصل بهار است. با کاشت این گیاه پس از رفع خطر سرمای بهاره شاهد گلدهی آن در تابستان خواهیم بود.

داشت و برداشت بذر خربزه خاتونی

اگر به دنبال میوه هایی سالم و خوشمزه هستید، باید به خوبی از گیاه خود مراقبت کنید. به این منظور از موارد زیر غافل نشوید:

سله شکنی، آبیاری و وجین علف های هرز؛

هرس و گل گیری.

در هرس این گیاه ساقه اصلی را بعد از برگ سوم و ساقه فرعی را بعد از برگ پنجم قطع می کنند. در نهایت با گذشت 80 تا 100 روز میوه های شما قابل برداشت خواهند بود. البته زمان برداشت با توجه به زودرس یا دیررس بودن گیاه و واریته های مختلف آن متفاوت خواهد بود. معمولا این میوه را پس از رسیدن کامل برداشت می کنند که در ادامه به ویژگی های خربزه رسیده را اشاره می کنیم:

تشکیل خطوط مدوری در اطراف دم میوه؛
برجستگی های شبکه های روی خربزه؛
تغییر رنگ پوست خربزه؛
نرم شدن سر میوه ها.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز خربزه # نحوه کاشت خربزه # بذر طلایی رویان # Pineapple melon

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر خربزه خاتونی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط