بذر

بذر نخود فرنگی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 2سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • نوع کشت: فضای باز مستقیم
  • میوه :غلاف سبز رنگ
  • رنگ: سبز
  • طعم: شیرین
  • رسیدگی :60روز پس ازکاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

نخود فرنگی یکی از سبزیجات محبوب است. این سبزی را در کنار بسیاری از غذاها استفاده می کنند. اگر شما نیز به نخود فرنگی علاقه مند هستید، حتما به کاشت این گیاه فکر کرده اید. اولین قدم در کاشت این گیاه تهیه بذر نخود فرنگی است.

نخود فرنگی یا نخود سبز که با نام انگلیسی Pisum Sativum می شناسند، گیاهی یک ساله است. خاستگاه این گیاه به اروپای شرقی و آسیای غربی برمی گردد. این گیاه در دسته گیاهان روز بلند قرار می گیرد؛ به این معنا که برای گلدهی به زمان روشنایی بیشتری نیاز دارد. نخود فرنگی را یکی از سرسخت ترین سبزیجات می دانند.

جالب است بدانید که گاهی به این گیاه نخود برفی نیز می گویند. زیرا نهال های جوان نخود فرنگی در یخبندان نیز زنده می مانند. نخود فرنگی از گیاهان زودرس است. این گیاه مانند لوبیا دو نوع درختی و بوته ای تقسیم می شود. همچنین بذرهای این گیاه نیز به دو صورت وجود دارند؛ بذر صاف و چروکیده. =بذرهای صاف این گیاه نسبت به سرما مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. در حالی که بذرهای چروکیده میوه های شیرین تری دارند.

برای خرید بذر نخود فرنگی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه کنید.

نوع بذر نخود فرنگی

بذر نخود فرنگی از دسته بذر صیفی جات و از نوع بذرهای سلکسیون است. بذرهای سلکسیون همان بذرهای گزینش شده هستند که به روش های سنتی تولید می شوند. روند تولید بذرهای این گیاه به این صورت است که بوته های سالم و پرمحصول را انتخاب می کنند. سپس بذر این بوته ها را با یکدیگر ترکیب می کنند. در نهایت بذری که تولید می شود، بدون نیاز به افزایش آبیاری و کوددهی عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. با توجه به روند تولید این بذرها در می یابیم که بذر این گیاه کاملا طبیعی و غیرتراریخته است. از این رو هیچ نگرانی در رابطه با این موضوع نخواهید داشت.

مراحل کاشت بذر نخود فرنگی

روش کاشت مستقیم

فراهم سازی بستر مناسب برای کاشت بذرها

کشت بذر نخود فرنگی هم در فصل بهار و هم در فصل پاییز امکان‌پذیر است. البته برای کشت آن در فصل پاییز باید زمستان‌های معتدلی داشته باشید. اگر در زمستان خطر یخبندان شدید وجود دارد، بهترین زمان برای کشت آن فصل بهار خواهد بود. ترکیبی از خاک رس بارور با ماسه و استفاده از کمپوست و سایر مواد مغذی می‌تواند شرایط رشد این بذر را فراهم آورد.

کاشت بذرها در خاک

نخود فرنگی از انواع بذر سبزیجات روز بلند است. به این معنی که نیاز به روزهای بلندی برای دریافت نور خورشید و رشد دارد. از این رو مکانی از باغچه را برای کشت آن انتخاب کنید که ۶ تا ۸ ساعت در روز نور مستقیم خورشید را دارا باشد. بذرها را قبل از کاشت به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در آب قرار داده و سپس آنها را در عمق ۲ تا ۳ سانتی‌متری خاک و در فواصل ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متری از هم بکارید.

آبیاری و نگهداری

برای رشد بهتر نخودفرنگی‌ها را باید به صورت مرتب آبیاری نمایید تا سطح خاک خشک نشود. البته یک بار در هفته نیز نیاز به آبیاری عمیق برای آن وجود خواهد داشت.

برداشت

تبدیل نخودفرنگی‌ها از رنگ سبز تیره به سبز روشن و پر دانه شدن غلاف‌های گیاه بذر نخود فرنگی از نشانه‌های رشد کافی آن است و اعلامی برای زمان برداشت محصول است.

روش کاشت غیرمستقیم بذر نخود فرنگی

روش کاشت غیرمستقیم نخود فرنگی در مراحلی تقریباً مشابه با روش مستقیم صورت می‌پذیرد. در این متد به جای زمین از ظروف مخصوص کشت بذر برای کشت نخود فرنگی استفاده می‌شود. ته این ظروف را پس از تهیه کمی سوراخ کرده و یک لایه نازک سنگ ریزه یا پوکه صنعتی در زیر آن بریزید تا شرایط برای زهکشی آب اضافی گلدان نیز فراهم آید. بذرها را در این متد در عمق ۳ سانتی‌متری گلدان کاشته و در هر حفره ۳ تا ۴ عدد بذر بریزید.

نیازهای اولیه برای کاشت بذر نخود فرنگی

نور ۸ ساعت در روز نور مستقیم خورشید
دما دمای بهینه برای رشد ۱۳ تا ۱۸ درجه
خاک خاک لومی سبک و حاصل خیز با زهکشی مناسب
کود کود دامی پوسیده، پتاس و فسفر
آبیاری آبیاری باید به آرامی و به وسیله آب‌پاش صورت پذیرد.
منطقه آب و هوایی سرد و معتدل
فصل کاشت بهار و پاییز
طول دوره رشد  یکساله
عادت رشدی رونده

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز نخود فرنگی # نحوه کاشت نخود فرنگی # بذر طلایی رویان #   Pisum Sativum

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر نخود فرنگی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط