بذر

بذر لوبیا سبز بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • فصل کاشت: بهار و تابستان

  • زمان کاشت تا برداشت محصول: ۶۰ روز
  • مدت زمان جوانه زدن: ۱۰ روز
  • خاک: خاک های حاصلخیز و مرطوب و با زهکش مناسب
  • نور مورد نیاز گیاه (نور خورشید): خیلی زیاد
  • دمای مورد نیاز گیاه: ۲۱-۳۰ درجه سانتیگراد
  • آبیاری: رطوبت کمی مرطوب


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

برای کاشت لوبیا سبز شما به مزرعه ای با بافت خاک لومی (رسی، شنی و خاک برگ) نیاز خواهید داشت؛ به عبارت دیگر، این بهترین نوع بافت خاکیه که میتوانید لوبیا سبز را در آن پرورش بدهید. به علاوه خاک مورد استفاده شما باید از زهکشی مناسب برخوردار باشد. در رابطه با اقلیم و آب و هوا، بهترین دما برای رشد لوبیا سبز، دمای 20 تا 30 درجه سانتی گراد است و در رابطه با نیاز آبی، لوبیا سبز گیاهی است که به آبیاری متوسط نیازمند است. این گیاه همچنین نورپسند بوده و بنابراین نور کامل خورشید رو برای رشد و نمو خودش ترجیح میدهد. لوبیا سبز اسیدیته نسبتا خنثی را می پسندد و بهترین رشد ان در pH 6-6.5 اتفاق می افتد. در نهایت قبل از کاشت لوبیا سبز باید علف های هرز مزرعه را وجین کنید.
گ

 کاشت لوبیا سبز:

لوبیا سبز را از طریق بذر آن مورد کاشت و پرورش قرار میدهند، و بهترین شیوه کار معمولا بدین صورت است که میتوانید  پس از آماده سازی مزرعه مورد نظر، لوبیاها رو ابتدا به مدت 24 ساعت در آب خیس کرده و هر چند ساعت یکبار نیز آب را تعویض کنید. توجه داشته باشید که بذور لوبیا را در عمق مناسب (3-2 سانتی متر (اگر خاک مزرعه شنی است عمق کاشت رو اندکی عمیق تر در نظر بگیرید)، با فواصل کاشت 40 تا 60 سانتی متری قرار داده و یک لایه خاک نرم روی اون قرار بدهید. سپس زمین را آبیاری کنید و تا زمانی که گیاهان جوانه می زنند، خاک را مرطوب نگه دارید. انتظار میرود که مزرعه شما طی یک الی نهایت دو هفته پس از کاشت، جوانه زنی کرده و رشد خودش را آغاز کند.

کودهای مورد نیاز لوبیا سبز در زمان کاشت:

لوبیا سبز گیاه پرمصرفی از نظر نیاز به مواد مغذی محسوب نمیشود، اما کاربرد مواد مغذی مورد نیاز عملکرد ان را افزایش میدهد و باعث حصول محصول با کیفیت تری میشود. برای این منظور استفاده از کود کامل تانسو 10-52-10 تانسو که یک کود npk است در ابتدای کاشت پیشنهاد میشود. به علاوه کاربرد ریزمغذی ها میتواند فواید استفاده از کود و افزایش عملکرد محصول رو دو چندان کند و در نهایت اگر خاکی که در ان لوبیا سبز را کشت میکنید بافت سنگینی دارد، استفاده از کودهای آلی و ارگانیک از جمله کود هیومیک اسید و کود عصاره جلبک دریایی توصیه میشود.

مرحله داشت لوبیا سبز:

همان طور که قبلا اشاره کردیم لوبیا سبز به آبیاری متوسطی در طول دوره رشد نیاز دارد. این گیاه خاک بسیار مرطوب را نمی پسندد و بنابراین شما باید وجود زهکش مناسب و نور مستقیم آفتاب رو در نظر داشته باشید. به علاوه بسته به نیاز گیاه و خاک منطقه مورد کشت، بایستی در طول دوره رشد از کود نیتروژن به صورت سرک و یا کود کامل 20-20-20 (در ابتدای مرحله رویشی و قبل از گلدهی) و همچنین از عناصر میکرو در مزرعه استفاده کنید. در ادامه حتما علف های هرز رو از مزرعه جمع و پاکسازی کنید و مراقب شیوع آفات و بیماری ها باشید و در صورت لزوم از سموم و آفتکش ها جهت مبارزه با آنها استفاده کنید.

برداشت لوبیا سبز:

اگر قبل از برداشت لوبیا سبز، گیاه به یخبندان برخورد کند، شکوفه و غلاف ها ریزش پیدا خواهند کرد، بنابراین حتما زمان کاشت را به گونه ای انتخاب کنید که گیاه از گرماهای شدید تابستان و سرمای زودرس پاییزه در امان باشد. به طور معمول بوته های لوبیا سبز 60 الی 70 روز پس از کاشت قابل برداشت هستند و گلدهی یک ماه پس از کاشت صورت میگیرد. نکته ای که در رابطه با برداشت باید مورد توجه قرار دهید این است که لوبیا سبز را باید زمانی که غلاف ها هنوز سفت و محکم هستند و در مرحله نارسی بچینید. به عبارت دیگر شما باید بتوانید دانه را از گیاه خارج کنید بدون اینکه ساقه ها پاره شوند، چرا که اگر اجازه دهید گیاه به رسیدگی کامل برسد، دانه های داخل آن سفت و سخت خواهند شد.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز کلم بروکلی # نحوه کاشت کلم بروکلی # بذر طلایی رویان #  Phaseolus vulgaris

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر لوبیا سبز بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط