بذر

بذر کلم بروکلی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت 0/5سانت
  • تاریخ کشت در مناطق معتدله بهاره
  • در مناطق گرمسیری زمستانه
  • نوع کشت فضای باز بصورت نشایی
  • رنگ سبز تره
  • نحوه مصرف خام، پخت غذا، ترشی
  • رسیدگی 70روز پس از انتقال نشا


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

کلم بروکلی با نام Brassica oleracea var. italica از خانواده شب بویان به ارتفاع حدود یک متر، دارای ساقه های ضخیم سبز و برگ های ضخیم خاکستری و آبی رنگ می باشد. بذر کلم بروکلی تبدیل به گیاهی مقوی سرشار از آهن، آنتی اکسیدان، فیبر، کاروتنوئید، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K می شود که به صورت خام و پخته مصرف می شود. این گیاه در جلوگیری از سرطان روده و معده، کنترل دیابت، پوکی استخوان و کنترل فشار خون موثر می باشد.

کلم بروکلی در واقع نوعی گل کلم از نوع بروکلی است که خواص بسیاری دارد و از آن در تهیه سالاد، ترشی، تازه خوری و … استفاده می‌کنند که در بیشتر مناطق رشد می‌کند و نوعی سبزی خوراکی است.

توجه داشته باشید که به هنگام برداشت باید از غنچه‌های باز نشده و جوانتر گیاه استفاده کنید. ساقه این گیاه نیز علفی و به رنگ سبز است که برگهای بزرگی به رنگ سبز با شیارهای عمیق به رنگ سبز روشن دارد که برگهای آن دارای بریدگی هستند که کلم بروکلی در میان آنها ظاهر می‌شود.

طرز کاشت بذر کلم بروکلی سبز:

برای کاشت مستقیم بذر بروکلی بهتر است بذور را قبل از کاشت به مدت 24 تا 48 ساعت در آب بخیسانید تا جوانه زنی به خوبی انجام شود. بذور را در عمق یک سانتی‌متری بکارید و روی بذر را با یک لایه ی نازک خاک بپوشانید.

بالافاصله بعد از کاشت آبیاری را انجام دهید.و نگذارید تا زمان جوانه زنی سطح خاک خشک شود چرا که در صورت خشک شدن بذر از بین می رود، در دمای مناسب پس از گذشت یک تا دو هفته بذر گیاه سر از خاک بیرون می‌آورد و شروع به رشد می‌کند.

بهتر است که تخم کلم بروکلی را ابتدا نشاء کنید به این منظور ابتدا بذرها را داخل سینی نشاء یا گلدان‌های کوچک (لیوان یک‌بارمصرف) بکارید و بعد از چهار برگه شدن آن را به گلدان بزرگ‌تر یا زمین اصلی منتقل کنید.کلم بروکلی از رشد سریعی نیز برخوردار است و پس از گذشت دو ماه قابل برداشت و استفاده می‌شود.

زمان کاشت بذر:

زمان کاشت بذری این گیاه پس از پایان فصل سرما در بهار است.

ارتفاع:

ارتفاع این گیاه متغیر و بین 30 تا 45 سانتیمتر است.

فاصله کاشت بذر:

فاصله کاشت بذر 40 سانتیمتر است.

عمق کاشت بذر:

عمق کاشت بذر متغیر و بین 20 تا 30 میلیمتر است.

خاک مناسب رشد:

Ph مناسب رشد بذر کلم بروکلی بین 6 تا 8 می باشد. بروکلی بیشتر خاک های شنی، رسی با زهکشی خوب را می پسندد.

دمای مورد نیاز: 

دمای مناسب برای رشد این گیاه 17 تا 30 درجه سانتی‌گراد است.

زمان گلدهی:

 گلدهی این گیاه یک ماه پس از کاشت بذر است.

مقدار آبدهی:

بروکلی به آبیاری متوسط و منظمی نیاز دارد. این گیاه ریشه به شدت حساس به رطوبت دارد و اگر رطوبت به اندازه کافی نباشد گیاه از بین می رود. هنگام آبیاری این گیاه دقت داشته باشید که سر کلم خیس نشود زیرا در این صورت پوسیده می شود.

نور:

 گیاهی آفتاب دوست است که برای رشد و نمو به نور کامل خورشید نیاز دارد. اگر گیاه در شرایط سایه رشد کند ساقه های باریک می شود و  گیاه رشد ضعیف تری دارد.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز کلم بروکلی # نحوه کاشت کلم بروکلی # بذر طلایی رویان #  Broccoli Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر کلم بروکلی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط