بذر

بذر گل کلم سفید بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت :0/5سانت
  • تاریخ کشت: در مناطق معتدله بهاره
  • در مناطق گرمسیری زمستانه
  • نوع کشت: فضای باز نشایی
  • رنگ: سفید برفی
  • نحوه مصرف: همراه غذا یا تهیه ترشی
  • رسیدگی: 90روز پس از انتقال نشا


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل کلم یکی از اعضای خانواده Brassicaceae است. کاشت گل کلم دردسر خیلی زیادی ندارد و تقریبا به راحتی می توانید آن را به عمل آورید فقط باید در زمان برداشت انرژی بیشتری برای حفظ کیفیتش صرف کنید.

دمای محیط رشد

گل کلم در دمای حدود 16 الی 18 درجه سانتیگراد رشد می کند. در بین تمام محصولات کلم، گل کلم حساس ترین به دما است. هنگامی که دما از 25 درجه تجاوز کند گیاه آسب می بیند.

زمان کاشت گل کلم

گل کلم از جمله گیاهان فصل خنک می باشد و به هیچ عنوان نمی تواند گرمای تابستان را طاقت بیاورد، اکثرا در فصل پاییز کاشته می شود اما برخی از کشاورزان حرفه ای در فصل بهار هم آن را می کارند.

یک گل کلم پاییزی 6 تا 8 هفته قبل از اولین تاریخ یخبندان پاییزی بعد از اینکه دمای روز به طور منظم به زیر 23 درجه سانتی گراد رسید باید کاشته شود، در صورت لزوم گیاهان را از گرما دور کنید.

به طور کلی خانواده کلم ها در مقاومت به سرما معروفند. در مناطق با آب و هوای گرم تر در پاییز و زمستان و در مناطق سردسیر در بهار کاشت می شود.

نحوه کاشت گل کلم

طول دوره رشد گل کلم از 50 تا 80 روز بعد از کاشت متغیر است. بهترین راه برای کاشت گل کلم هم در خانه و هم در باغ تهیه نشا است.

بسیار مهم است که گل کلم را به به موقع بکارید تا قبل از رسیدن گرما بالغ شود، اما نه آنقدر زود که هوای سرد بهار به گیاهان آسیب برساند.

برای کاشت بهاره معمولا 4 هفته قبل از سرما در محیط خانه پرورش می دهند اما برای کاشت پاییزه گل کلم میتوان بذر را مستقیما کاشت.

بذرها را در عمق 6 میلی متری در گلدان های با خاک با زهکشی خوب بکارید و  هنگامی که بذرها جوانه زدند، آن ها را به مکانی با نور مستقیم خورشید در دمای مناسب انتقال دهید.

لازم است تا نهال ها را مرطوب نگه داشته شود.  برای آن ها فاصله 50 ساهتی متری در ردیف هایی با فاصله 70 تا 90 سانتی متری مناسب است. توصیه می شود برای کمک به کند شدن علف های هرز و حفظ رطوبت، اطراف گیاهان جوان را مالچ پاشی کنید.

نشاها را به مدت 5 روز تا یک هفته قبل از کاشت در بیرون با قرار دادن آنها در سایه و سپس قرار دادن تدریجی در معرض آفتاب طولانی تر، سفت کنید.

کاشت را در یک روز خنک و ابری یا اواخر بعد از ظهر انجام دهید تا از تنش در گیاهان جلوگیری شود.همچنین کوددهی در هنگام نشا و بعد از آن با کمپوست غنی از نیتروژن توصیه می شود.

آبیاری گل کلم

گل کلم برای داشتن بافت و طعم خوب نیاز به رطوبت خاک دارد و نباید تنش آبی را تجربه کند. اگر در منطقه کشت گل کلم باران نمی آید لازم است حداقل هفته ای یک بار خاک را کاملا خیس کنید. همچنین اگر خاک شما شنی است، آبیاری بیشتر از هفته ای یک بار اهمت پیدا میکند.

کنترل علف های هرز

یکی از راه های مقابله با علف های هرز شخم عمیق است با این کار علف های هرز زیر سطح خاک از بین می روند.

مالچ پاشی با بریده‌های علف‌ کش، کاه بدون علف‌ های هرز یا سایر مواد ارگانیک تا عمق 10 سانتی متر نیز می‌تواند به جلوگیری از رشد علف‌های هرز کمک کند و نیاز به کشت مکرر را کاهش دهد.

آفات و بیماری های گل کلم

سوسک های کک با ایجاد سوراخ های کوچکی در برگ ها گیاه در برابر آسیب ها آسیب پذیر می کنند همچنین مگس های ریشه از ریشه ها تغذیه می کنند، گیاهان را زخمی می کنند و در برخی موارد حتی آنها را می کشند.

انواع بیماری‌ها روی گل کلم تأثیر می‌گذارند، از جمله لکه‌های برگ آلترناریا، پوسیدگی سیاه، ساق سیاه و ریشه کلمبی.

بسیاری از بیماری ها روی بذر آلوده می رسند. همیشه بذر تمیز و عاری از بیماری را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید. مواد گیاهی بیمار را از باغ خارج کنید و از بین ببرید یا در جایی که پیدا شد دفن کنید.

از دیگر اقداماتی که می توانید برای جلوگیری از آفات و بیماری های گل کلم انجام دهید این است که تناوب زراعی را رعایت کنید. مکانی را در باغ خود انتخاب کنید که در آن محصولات مرتبط مانند کلم، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم پیچ، و غیره را در چهار سال گذشته رشد نکرده باشید زیرا هاگ های بیماری در خاک به راحتی می توانند کاشت های جدید را آلوده کنند.

انواع رنگ گل کلم چه نکته ای دارد؟

سرهای قهوه ای نشان دهنده کمبود بور در خاک است. با 1 قاشق غذاخوری بوراکس در 1 گالن آب خیس کنید یا فورا عصاره مایع جلبک دریایی را تهیه کنید. هر 2 هفته یکبار تکرار کنید تا علائم ناپدید شوند. خاک نیاز به کمپوست بیشتری دارد.

رنگ صورتی نشان دهنده قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا نوسانات دما است و رنگ بنفش می تواند به دلیل استرس یا حاصلخیزی کم خاک باشد.

برداشت گل کلم

یکی از راهکار ها برای داشتن گل کلمی کاملا سفید این است که پس از نمایان شدن س گل کلم به اندازه 10 سانتی متر، برگ های بیرونی را جمع کنید و با نخ یا کش روی سر ببندید. این کار باعث می شود گل ها سفید رنگ یا اصطلاحا “بلانچ” شوند، زیرا در یک محیط سایه رشد و از تماس آب و پوسیدگی آن جلوگیری می شود همچنین این کار باعث طعم بهتر در گل کلم می شود..

زمان برداشت گل کلم حدودا یک یا دو هفته پس از بلانچ کردن یا پوشاندن سرها است.

وقتی سرها فشرده، سفید و سفت هستند، زمان برداشت آنها فرا می رسد. در حالت ایده آل، قطر سرها به 15 اغلی 20 سانتی متر برسد. قبل از اینکه قسمت های گل شروع به جدا شدن کنند گل کلم را با یک چاقوی بزرگ از گیاه جدا کنید و حداقل یک سری برگ برای محافظت از سر باقی بگذارید.

هر گونه تغییر به شکل دما، رطوبت، تغذیه خاک یا حشرات می تواند باعث رشد زودرس گیاهان یا خراب شدن سر گیاه شود.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز گل کلم # نحوه کاشت گل کلم # بذر طلایی رویان # White cauliflowerSeeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل کلم سفید بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط