بذر

بذر کدو تنبل بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • عمق کشت: 2سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اواسط اردیبهشت
  • نوع کشت: فضای باز مستقیم
  • میوه: گرد
  • رنگ: نارنجی
  • طعم: خوش طعم و شیرین
  • رسیدگی: 70الی 90 روز پس از کاشت


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

کدو تنبل گرد نارنجی،نوعی صیفی شیرین، خوشمزه و گوشتی است. این گیاه سرشار از مواد مغذی و مفیدی است که در تهیه انواع غذا، سالاد، دسر، پیش غذا و مراسم های مختلف مانند هالووین استفاده می شود.برای خرید بذر کدو تنبل میتوانید به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه کنید.

این صیفی رقم کدو حلوایی زمستانی است که گرد با پوستی صاف و کمی آجدار دارد و اغلب به رنگ زرد تا نارنجی عمیق است. پوسته غلیظ حاوی دانه ها و تفاله است.
اغلب در زمستان و فصل سرما که بیماری هایی همچون سرماخوردگی رایج می شود، استفاده از کدو تنبل نیز رواج پیدا می کند؛ زیرا دارای خواص فراوانی برای درمان سرفه و گلو درد بوده و ضد التهاب است.

کاشت بذر کدو تنبل

کدو تنبل سبزی فصل گرم و گیاهی یکساله است که دارای ساقه های استوانه ای به ضخامت ۵-۴ سانتیمتر با کرکی ظریف می باشد. این ساقه ها به صورت گسترده روی زمین رشد می کنند و سطحی به طول بیش از سه متر را اشغال می کنند. کدو تنبل محصول فصل گرماست و به آب و هوای سرد و یخبندان حساس می باشد. بسیار آفتاب دوست،سریع الرشد،محصول بزرگ و درشت همراه با پوسته و بافت گوشتی نارنجی. بین 75 تا 100 روز طول می کشد تا بذر کدو تنبل رشد کند و آماده ی برداشت گردد. بنابراین به راحتی می توانید زمان برداشت خود را مشخص کنید. اگر در منطقه ی شما زمستان سرد است و تابستان معتدل است، بهتر است بذر کدو تنبل را در اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه و پس از آخرین یخبندان بکارید. در این صورت کدوها در پاییز و به موقع میرسند.

شرایط  لازم رشد بذرکدو تنبل

شرایط خاص لازم برای رشد کدو تنبل ها نیاز دارد که دمای خاک به عمق 8 سانتی متر و حداقل 15.5 درجه سانتیگراد باشد و خاک، آب را به خوبی نگه دارد. محصولات کدو تنبل ممکن است در صورت کمبود آب یا به دلیل درجه حرارت سرد (زیر 18 درجه سانتیگراد) دچار مشکل شوند. خاکی که ماسه ای با احتباس آب ضعیف داشته باشد یا خاک هایی با زهکشی ضعیف که پس از باران شدید غرقاب می شوند، هر دو ضرر دارند. کدو تنبل بسیار مقاوم است و حتی اگر بسیاری از برگ ها و قسمت های مختلف آن از بین برود یا آسیب ببیند، گیاه می تواند خیلی سریع برگ های ثانویه را دوباره جایگزین کند.

خواص کدو تنبل

وزن کدو تنبلهای سنتی معمولاً بین 3 تا 8 کیلوگرم است، اگرچه بزرگترین ارقام به طور منظم به وزنی بیش از 34 کیلوگرم می رسند. رنگ کدو تنبل از رنگدانه های کاروتنوئید نارنجی، از جمله بتا-کریپتوکسانتین، آلفا و بتا کاروتن ناشی می شود، همه ترکیبات پروویتامین A هستند که در بدن به ویتامین A تبدیل می شوند. در مقدار 100 گرم، کدو تنبل خام 26 کیلو کالری انرژی غذایی تأمین می کند و یک منبع عالی از بتاکاروتن و ویتامین A است. کدو تنبل حاوی ویتامین سی ،92٪ آب، 6.5٪ کربوهیدرات، 0.1٪ چربی و 1٪ پروتئین است.

فواید دیگر کدو تنبل

تخمه کدو تنبل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند منگنز و ویتامین K است که هر دو در بهبود زخم ها مهم هستند. آنها همچنین حاوی روی هستند، یک ماده معدنی است که به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با باکتری ها و ویروس ها کمک می کند. دانه کدو تنبل همچنین منبع عالی از فسفر است.

انجمن قلب آمریکا یک چهارم فنجان مصرف روزانه دانه کدو تنبل را به عنوان بخشی
از یک رژیم غذایی کلی سالم، تقریباً 30 گرم توصیه می کند. این مقدار پروتئین، چربی های سالم، فیبر، روی، سلنیوم، منیزیم و سایر مواد مغذی موثر را در اختیار شما قرار می دهد.

تخمه کدو یک غذای سالم غنی از مواد مغذی است که ممکن است اهداف کاهش وزن و نگهداری مانند پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده را پشتیبانی کند.
از آنجا که دانه ها از نظر مواد مغذی بسیار غنی هستند، نیازی نیست که این مقدار زیاد بخورید تا از مزایای آن استفاده کنید. اندازه دقیق وعده غذایی بسته به نوع دانه ای که می خورید متفاوت است، اما یک راهنمای کلی خوب این است که از یک وعده 200 کالری (حدود 2 قاشق غذاخوری) در روز استفاده کنید.

تخمه کدو تنبل حاوی مقدار زیادی روغن چرب غنی است که برای رشد مو شگفت انگیز است. دانه های حاوی امگا 3، ویتامین B، منیزیم، آهن و پروتئین می توانند کیفیت و استحکام موهای ما را افزایش دهند.

روغن تخم کدو تنبل (PSO) سرشار از ویتامین E، روی، اسیدهای چرب امگا 3- و 6- و همچنین آنتی اکسیدان ها است، بنابراین از نظر حفظ رطوبت، مبارزه با رادیکال های آزاد و حفظ ظاهر جوان فواید فوق العاده ای برای پوست دارد.
این محصول توسط شرکت بذر طلایی در بسته بندی مخصوص استفاده خانگی تهیه شده است که حاوی تعدادی بذر با کیفیت مناسب و قدرت جوانه زنی الا می باشد.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت صیفی جات # بذر بسته بندی # خرید بذز کدو تنبل # نحوه کاشت کدو تنبل # بذر طلایی رویان # Pumpkin Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر کدو تنبل بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط