بذر

بذر گل پریوش الوان بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ: چندرنگ
  • فرم :بسیار پُرگل
  • ارتفاع :متوسط
  • عمق کشت: 0/5سانتیمتر
  • تاریخ کشت :اواسط بهار
  • فاصله کشت: 25 × 25
  • نوع گل: یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

پریوش الوان جزو خانواده­ی خرزهره بوده که نام علمی آن Catharanthus roseu است. پریوش الوان گیاهی چند ساله می­باشد که در نواحی استوایی ماداگاسگار رشد و تکثیر می­یابد. این نوع گل بیش­تر در مناطق سردسیر یافت می­شود و رنگ آن صورتی، سفید و قرمز است. لازم به ذکر است که این گیاه در باغچه و فضای سبز جذابیت زیادی را به نمایش می­گذارد و در برابر گرما به شدت از خود مقاومت نشان می­دهد و هیچ علاقه­ زیادی به مناطق گرمسیر ندارد. خیلی از افراد این گل را با نام­ های پیچ تلگرافی، گل تلگرافی و گیاه جادوگر می­شناسند. در آخر اینکه گل پریوش الوان را به صورت دم کرده و لوسیون بکار ببرید تا از خواص داروئی آن بهره ­مند شوید.

مشخصات ظاهری پریوش الوان:

همانطور که می­دانید این نوع گل از پنج گلبرگ تشکیل یافته است. یک ساقه دراز دارد و دانه­ گل پریوش الوان را در سرشاخه­ نگه می­دارد. به صورت کشیده روی زمین قرار گرفته است که این باعث جذاب نشان دادن گل می­شود. ارتفاع این گل حدود 35 سانتی­متر بوده که بسیار سرسبز و در برابر سرد مقاوم است. نگهداری و آبیاری گل پریوش الوان بسیار سخت می­باشد و بهتر است قبل از خرید یا کاشت این نوع گیاه اطلاعات کافی درباره­ کاشت، نگهداری و آبیاری داشته باشید. در آخر اینکه از گل الوان برای کارهای زینتی نیز استفاده می­کنند و از رایحه و بوی عالی برخوردار است.

فصل کاشت پریوش الوان:

بهترین و مناسب­ترین فصل برای کاشت و تکثیر گل پریوش الوان، اوایل بهار تا اوایل پاییز است. توجه کنید که زمان گلدهی این نوع گیاه بایستی تا فرارسیدن فصل زمستان پایان برسد زیرا به هوای سرد و کم آبی بسیار حساس می­باشد پس بهتر است آبیاری را روزانه یا در طول هفته به اندازه­ی لازم انجام دهید و در جای سایه یا خنک آن را قرار ندهید.

میزان بذر مورد نیاز برای هر متر مربع:

میزان مصرفی بذر برای هر مترمربع در این گل پریوش الوان به فاصله­ قرار گرفتن بذرها از هم دیگر در داخل خاک وابسته است پس بهتر است فاصله­ ی بذرها را حدود 20 تا 30 سانتی­متر از هم قرار دهید و عمق 1 تا 2 سانتی­متری در داخل خاک بکارید. لازم به ذکر است که دمای محیط بذرها بایستی در 21 تا 25 درجه­ ی سانتی­گراد قرار گرفته باشد تا مرحله­ ی گلدهی و جوانه زنی را به خوبی انجام دهد.

شرایط کاشت پریوش الوان:

روش­ های کاشت این نوع گیاه به صورت قلمه زنی و کاشت بذر می­باشد که آسان­ترین روش برای کاشت گل پریوش الوان، روش بذر است. ابتدا بذرهای این نوع گیاه را با آب گرم خیس کنید سپس در داخل خاک زهکشی بکارید و با آبپاش به آرامی روی آن­ها آب بریزید تا خاک گل مرطوب باشد و در آخر منتظر بمانید تا مرحله­ ی گلدهی انجام گیرد. لازم به ذکر است که بذرها را در محلی که کاملا تاریک می­باشد قرار دهید تا سریع مرحله ­ی جوانه زنی را انجام دهد. توصیه می­کنیم آبیاری گل پریوش الوان را در طول روز یک بار صورت بگیرد تا ریشه­ ی این نوع گیاه در خاک خشک نشود.

خواص پریوش الوان:

گل پریوش الوان خاصیت داروئی زیادی دارد که برای درمان فشار خون، رفع عفونت­ های ریه و چشم، کاهش قند برای بیماری­ های دیابتی، رفع سرماخوردگی­ های شدید، گلو درد، رفع خونریزی، درمان کم خونی، درمان زخم­ های بسته و باز، ضد التهاب روده، رفع خون در مدفوع، اسهال خونی، رفع نگرانی و استرس، بازکندده مجاری عروق، درمان آنژین و ورم لوزه، آبریزش بینی، بهبود بعضی از سرطان­ها به خصوص غدد لنفاوی، ضد پیری، تقویت حافظه­ ی کوتاه مدت و درمان دل درد­های شدید بسیار مفید است. بهتر است که گلبرگ­های این نوع گیاه را با نور مستقیم آفتاب خشک کرده و سپس روزانه در یک لیتر آب آن را دم کرده و میل نمائید. لازم به ذکر است که مصرف خام گل پریوش الوان باعث مسمومیت خواهد شد پس ضروری است آن را دم کنید و به صورت دمنوش بنوشید.

مضرات پریوش الوان:

یکی از مهم­ترین عوارض گل پریوش الوان ایجاد توهم، سردرد شدید و اسهال خونی می­شود که در صورت استفاده­ بیش از حد از این نوع گیاه عوارض و مضرات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت پس بهتر است خودسرانه یا بیش از اندازه از این گل استفاده نکنید و به صورت خام بکار نبرید.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت گیاهان دارویی # بذر بسته بندی # خرید بذز گل پریوش الوان # Seed Catharanthus roseu # بذر طلایی رویان

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل پریوش الوان بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط