بذر

بذر گل زبان درقفا بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ: چندرنگ
  • فرم: بسیار پُرپَر
  • ارتفاع: متوسط
  • عمق کشت: 1سانت
  • تاریخ کشت: اواسط بهار
  • فاصله کشت: 35 × 35
  • نوع گل: یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل زبان درقفا شامل ۲۵۰ گونه می باشد. شامل گیاهان یک ساله نیمه مقاوم و نیز چند ساله علفی است. زبان درقفا به عنوان گل شاخه بریده نیز استفاده می شود. عمر آن نیز در آب زیاد است و به ۱۵ روز نیز می رسد. گونه مهمی که امروز بیشتر کاشت می شود به نام زبان در قفای باغی می باشد که در انگلیسی به آن rocket larkspur می گویند. ریشه زبان در قفا اغلب افشان و گاهی گوشتی است. رنگ گل های آن قرمز، صورتی، بنفش و آبی است. در گل کاری این گیاه به صورت یکساله کشت می شود.

دارای ارقام پاکوتاه (۱۵ سانتی متر) و پابلند (۱۷۰ سانتی متر) است. گل ها به صورت سنبله و خوشه می باشد. در انگلیسی انواع زبان درقفای چند ساله را Delphinium و انواع یکساله را larkspur می نامند.

در بهار و پاییز زمانی که هوا خنک است گل می دهد ولی به مجرد گرم شدن هوا گل دادن متوقف می شود. بنا بر این در مناطق گرم فقط اوایل بهار و پاییز گل می دهد و اگر شاخه های گل داده در بهار از پایین قطع شود پاجوش هایی حاصل می شود که پاییز گل خوبی می دهند.

شرایط نگهداری و پرورش گل زبان درقفا:

مکان مناسب گل زبان درقفا :

مکان های آفتابی را ترجیج می دهد و باید در محلی کشت شود که حداقل یک نیم روز (حداقل ساعت) آفتاب کامل باشد. این گیاه مخصوص مناطق سردسیر است و سرمای شدید زمستان را به خوبی تحمل می کند. دمای شبانه در دو ماه اول رشد نباید از ۱۰ درجه سانتی گراد بالاتر رود ولی بعد از این مدت تا حد ۱۸-۱۳ درجه سانتی گراد نیز قابل تحمل است.

خاک مناسب گل زبان درقفا :

این گیاه خاک های با زهکشی خوب و پر از مواد هموسی را دوست دارد. خاک های کمی قلیایی مناسب تر است و اگر خاک اسیدی باشد باید به آن کمی آهک اضافه شود که باعث بهبود گل دهی می شود. به خاک های سنگین حساس است و در آن دچار پوسیدگی ریشه و طوقه می شود.

در مکان هایی که زمین یخ می زند در انواع چندساله باید با ریختن کاه روی زمین طوقه و ریشه ها را از خطر سرمازدگی محفوظ نگهداشت. خاک بستر برای زبان درقفا در گل خانه مخلوطی از خاک باغچه، خاک برگ پوسیده، ماسه یا شن ریز به مقدار مساوی است.

آبیاری گل زبان درقفا :

زبان درقفا نیاز به آب زیاد دارد و مرتباً باید آبیاری شود، با این وجود تا حدودی به خشکی نیز مقاوم است.

آفات گل زبان درقفا :

حلزون ها و مارها به این گل آسیب می رسانند، همچنین این گیاه مستعد مبتلا شدن به کنه نیز می باشد.
بیماری های گل زبان در قفا شامل کپک های پودری، سوختگی، لکه های باکتریایی و قارچی، خاکستری شدن گل ها، پوسیدگی تاج و ریشه، پوسیدگی سفید، سیاه شدن برگ ها، زنگ و زنگ سفید می باشد.

تکثیر گل زبان درقفا :

به وسیله تقسیم بوته، قلمه و بذر تکثیر می شود. دمای مناسب جهت جوانه زنی بذر آن ۱۲ درجه سانتی گراد است. از زمان کاشت تا سبز شدن مدت زیادی طول میشکد. زمان کاشت بذر در انواع یکساله بهار و در انواع چند ساله تیر، مرداد و شهریور است. البته کاشت در اواخر تابستان بهتر از کاشت بهاره است. اگر بذر ها در اوایل بهار در شاسی یا گلخانه کشت شود در همین سال گل می دهد ولی اگر در ماه های تیر و مرداد کشت شود در سال بعد گل می دهد. در مناطق گرمسیری بذر آن در اوایل پاییز به محض خنک شدن هوا کاشته می شود. هم به صورت نشایی و هم به صورت مستقیم، بذر کاری می شود. بهتر است ارقام چند ساله که رشد بیشتری دارند مستقیم کاشته شوند.

در موقع نشا کاری باید به دو نکته توجه کرد :

محل طوقه زیر خاک نرود چون باعث پوسیدگی گیاه می شود.

قسمت انتهای گیاه بشکند چون در این حالت انشعابات زیاد شده و گیاه حالت بوته ای پیدا می کند و خوشه های گل کوچک خواهند شد.

گیاهان گونه D.elatum به وسیله قلمه نیز افزایش می یابند که قلمه ها باید از قسمت های پایینی گیاه گرفته شود و پس از ریشه دار شدن در شهریور یا مهر به زمین اصلی منتقل می شود.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.

 
# بذر گیاهان دارویی # کشت گیاهان دارویی # بذر بسته بندی # خرید بذز گل ستاره ای # نحوه کاشت گل ستاره ای # Star Flower Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل زبان درقفا بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط