بذر

بذر گل شقایق کالیفرنیا بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ: چندرنگ
  • فرم: پُرپَر
  • ارتفاع: متوسط
  • عمق کشت: 0/5سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت: 30 × 30
  • نوع گل :یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بذر شقایق یا Poppy Flower مخصوصاً برای کسانی که در کاشت بذر زینتی و بذر گل و گیاه تجربه زیادی ندارند، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. کاشت آسان‌تر این بذر نسبت به سایر گل‌ها و گیاهان و در عین حال داشتن گلی بسیار زیبا و خوش رنگ باعث شده تا در هر باغچه و باغی تعدادی از انواع آن را مشاهده کنیم. این گل نوستالژی‌های زیادی نیز برای ما به دنبال دارد. از آن به عنوان گل همیشه عاشق نیز یاد می‌کنند. این گل در داستان‌های قدیمی نمادی برای غربت سربازان در جنگ بوده و یاد آن‌ها را تداعی می‌نماید.

رشد بذر شقایق در شرایط کاملاً معمولی انجام گرفته و در کشور ما این گل حتی در باغچه‌ها به عنوان علف هرز نیز رشد کرده و البته به دست باغ داران هرس می‌شود. برخلاف بسیاری دیگر از گل‌ها، بذر زینتی شقایق یک بذر وحشی بوده و به صورت خودرو در تپه‌ها و چمن‌زارهای ایران به راحتی می‌توان تعداد بسیار زیادی از آن را پیدا کرد. شما هم به راحتی می‌توانید بذر گل شقایق را به راحتی در گلدان خانگی پرورش داده و محیطی زیبا و دل‌نشین در خانه خود ایجاد نمایید.

انواع بذر شقایق

علاوه بر نمونه شقایق خودرو وحشی که در کشور ما به وفور یافت می‌شود، این بذر دارای انواع مختلفی است. معروف‌ترین نمونه‌های آن عبارت‌اند از:

شقایق کالیفرنیایی (California Poppy Flower)

شقایق کالیفرنیا که به آن لاله باغی نیز می‌گویند، نماد ایالت کالیفرنیا آمریکا است و به وفور در دشت‌های این ایالت یافت می‌شود. گیاهی یک ساله که گل‌های همه رنگ آن که بر روی ساقه‌ای به نسبت کوتاه قرار دارند، در روزها باز شده و در شب بسته می‌شود. برگ‌های این گیاه شباهت زیادی به برگ گیاه هویج داشته و زمان رشد آن 55 تا 75 روز است.

شقایق نُعمانی (Anemone Poppy Flower)

نعمان نیز یکی دیگر از انواع گل شقایق است. بذر شقایق نعمان انواع بسیار مختلفی دارد. قرابت نام‌گذاری این گل به اسم پادشاهی بوده که آن را از کوهستان یافته و با خود آورده است. Poppy Anemone یا A.Coronaria، Biflora یا نعمان تاجدار سوری، Caucasica یا نعمان قفقازی، Balkan یا نعمان بالکان، Petiolulosa یا نعمان تاشکندی و Hupehensis یا نعمان ژاپنی از انواع مختلف شقایق نعمان می‌باشند.

مراحل کاشت بذر شقایق
روش کاشت مستقیم

این روش مناسب برای آب و هوای خوب و فصل بهار است.

مرحله اول تهیه بستر مناسب برای کاشت است.
در گام دوم بذر زینتی شقایق را باید با فواصل 15 سانتی‌متری از هم در عمق 1 تا 1.5 سانتی‌متری بکارید.
گام سوم و مرحله آخر کاشت شقایق آبیاری و داشت آن است. آبیاری این بذر شرایط معمولی داشته و نیاز به اعمال خاصی ندارد.

روش کاشت غیرمستقیم

این روش کاشت بذر شقایق نیز مشابه با حالت قبلی است. با این تفاوت که در روش غیرمستقیم فاصله بذرها از هم 2 تا 3 سانتی‌متر بوده و برای کاشت آن‌ها از ظروف مناسب مانند گلدان استفاده می‌شود. در فصل‌های سرد برای حفظ رطوبت گیاه نیز می‌توانید تا زمان جوانه‌زنی از یک گنبد پلاستیکی سوراخ دار استفاده کنید.

نیازهای اولیه برای کاشت بذر شقایق

نور مستقیم و کامل آفتاب
دمای بهینه برای رشد شقایق 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد است.
خاک حاصلخیز با زهکشی مناسب ایده‌آل‌ترین شرایط رشد شقایق است.
کود پوسیده دامی و خاک‌برگ
آبیاری به صورت منظم و دو بار در هفته
منطقه آب و هوایی سرد و معتدل
فصل کاشت اواخر زمستان و بهار
طول دوره رشد 1 ساله و برخی چندساله
عادت رشدی بوته‌ای

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گیاهان دارویی # کشت گیاهان دارویی # Poppy Flower seed # بذر بسته بندی # خرید بذر شقایق # نحوه کشت بذر شقایق

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل شقایق کالیفرنیا بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط