بذر

بذر گل شمعدانی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ :چندرنگ
  • فرم: پُرگل
  • ارتفاع: متوسط
  • عمق کشت: 1سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت: 35 × 35
  • نوع گل: دائمی


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

شمعدانی، گیاهی عامه پسند بوده که هر فردی با دیدن آن به وجد می‌آید. شمعدانی‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند، ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند و قیمت بسیار زیادی داشته باشند. اگر اقتصادی فکر کنید به این نتیجه می‌رسید که کاشت بذر گل شمدانی به صرفه‌تر از خرید یک شمعدانی بالغ است. شاید جز افرادی باشید که دوست دارند بذر گیاه را خریداری کرده و تا زمان بالغ شدن مراقب آن باشند.

مراحل کاشت بذر گل شمعدانی

زمانی که صحبت از کاشتن می‌شود، در ذهن کاشتن بذر در خاک و نگهداری از آن تداعی می‌شود، اما اینطور نیست و بذر باید قبل از دفن شدن زیر خاک، بررسی‌هایی روی آن انجام شده و مراحلی را پشت سر بگذارد. اول از همه مطمئن شوید که توانایی و شرایط کاشت بذر شمعدانی را دارید. وقتی بذر شمعدانی را تهیه کردید ابتدا امتحان ورودی از بذر بگیرید تا مطمئن شوید بذر آمادگی کاشته شدن را دارد یا خیر.

تکثیر گل شمعدانی با بذر

تست جوانه زنی بذر گل شمعدانی

منظور از بررسی اولیه این است که تست جوانه‌زنی از بذر شمعدانی بگیرید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. برای تست جوانه‌زنی بذر، ابتدا یک ظرف آب آماده کنید و تمام بذرها را درون ظرف بریزید. 40 الی 60 دقیقه به بذرهای شعمدانی فرصت بدهید و بعد از گذشت زمان، بذرها را چک کنید. بذرهایی که در آب فرو رفته‌اند برای کاشت مناسب‌اند، اما بذرهایی که روی آب شناور شده‌اند در مبحث آموزش کاشت بذر شمعدانی جایی ندارند.

نحوه کاشت بذر گل شمعدانی

بذرهایی که توانسته‌اند تست سلامت را با موفقیت پشت سر بگذارند را به‌مدت 24 ساعت در آب بخیسانید و آب ظرف را هر 4 ساعت یک‌بار عوض کنید تا بذر گل شمعدانی دچار بیماری نشود. یک سینی نشاء تهیه کرده و خاک را با قارچ کش سم زدایی کنید. حالا زمان انتقال بذرها به خاک است و باید هر یک از بذرها را در یکی از گلدانک‌های سینی نشاء بکارید. برای جوانه زدن سریع‌تر بهتر است، بذرهای سینی نشا را در مکانی گرم بگذارید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید.

در بین تمام روش‌ها، این ساده‌ترین و بهترین روش کاشت بذر شمعدانی است که نتیجه بهتری به شما می‌دهد. بعد از یک الی دو هفته بذرها سر از خاک بیرون می‌آورند. بعد از گذشت یک الی دو ماه، زمان آن است که هر کدام از گیاهچه‌های گل شمعدانی را به یک گلدان مناسب منتقل کنید. اگر هنوز نحوه کاشت بذر این گیاه برایتان نامفهوم است پیشنهاد می‌کنم فیلم کاشت بذر شمعدانی را ببینید.

طرز کاشت بذر شمعدانی

فصل مناسب کاشت بذر گل شمعدانی

در بحث پرورش بذر شمعدانی، تنها نحوه و طرز کاشت بذر شمعدانی در اولویت قرار ندارد و اولویت‌های دیگری از جمله فصل مناسب را هم باید در نظر داشت. توصیه می‌شود بیشتر بذرها اوایل و اواخر اسفند ماه کاشته شوند، اما بذر شمعدانی باید در فروردین و اردیبهشت ماه کاشته شوند تا به ثمر بشیند. شمعدانی جز گیاهانی هستند که علاقه زیادی به گرما دارند و به‌همین‌دلیل توصیه می‌کنم بذر آن را اوسط فصل بهار بکارید. این زمان مناسب‌ترین فصل کاشت بذر شمعدانی محسوب می‌شود.

میزان آبیاری بذر گل شمعدانی

اگر به‌طور کلی به این آموزش نگاه کنید تا این بخش از مطلب، همه مراحل کاشت بذر این گیاه گفته شده، اما اگر کمی جزئی‌‌تر به این مسئله نگاه کنید متوجه می‌شوید که میزان آبیاری بذر گل شمعدانی را جا انداخته‌ایم. بعد از موضوع زمان کاشت بذر شمعدانی به میزان آبیاری بذر این گیاه باید بسیار توجه شود. در صورت آبیاری بیش از حد بذر شمعدانی، ممکن است گیاه دچار کپک زدگی یا بیماری قارچی شود. این عوامل مانع رشد و جوانه‌زنی بهتر بذر شمعدانی می‌شوند.

در آموزش کاشت بذر شمعدانی یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و جوانه زدن، آبیاری دقیق و حساب شده است. یکی از اشتباهاتی که باعث از بین رفتن و جوانه نزدن بذر می‌شود آبیاری بذر با آب کلردار است. پس لازم باید آبی که می‌خواهید به گیاه یا بذرتان بدهید 24 ساعت در فضای اتاق نگهداری شود. این کار باعث می‌شود کلر و دیگر املاح مضر موجود در آب ازبین بروند و هیچ آسیبی به گیاه نرسد.

تا زمانی که بذرها سر از خاک بیرون نیاورده‌اند بهتر است آبیاری نکنید و تا حد امکان فضایی مرطوب برای بذرها ایجاد کنید. آبیاری را زمانی انجام دهید که بذرها از خاک بیرون آمده‌اند. در ذهن بعضی افراد فرضیه‌ای وجود دارد که می‌گوید هر زمان سطح خاک کمی خشک شده است به گیاه آب بدهند، اما این فکر کاملا غلط بوده و بهترین زمان برای آبیاری بذر زمانی است که خاک گیاه کاملا خشک شده باشد.

کاشت بذر شمعدانی

روشی ساده برای تشخیص زمان آبیاری بذر

تشخیص رطوبت خاک شاید در ظاهر کمی سخت به نظر برسد، اما اینطور نیست و با یک سیخ چوبی ساده می‌توانید رطوبت خاک را اندازه‌گیری کنید. سیخ چوبی را به آرامی در خاک گلدان فرو کنید تا زمانی که سیخ چوبی به ته گلدان برسد و پس از آن سیخ چوبی را بیرون بکشید. اگر حدود 80 درصد سیخ چوبی خشک بود و ذرات خاک به آن نچسبیده بود می‌‎توانید بذر را آبیاری کنید.

خاک مناسب کاشت بذر گل شمعدانی

خاک یکی از مهمترین عوامل رشد و نمو بذر گل شمعدانی است. البته این موضوع برای همه گیاهان صدق می‌کند. برای کاشت بذر شمعدانی در سینی نشا بهتر است از خاک کوکوپیت و خاک سبک استفاده کنید تا بذر جوانه بزند. وقتی که بذر تبدیل به یک گیاهچه شد، باید آن را به یک گلدان بزرگ و خاک سنگین یا به اصطلاح خاک لومی منتقل کنید.

نکته آخر و تکمیل کننده آموزش کاشت بذر شمعدانی

یادتان باشد که همه گیاهان از جمله گل شمعدانی نیاز بسیار زیادی به نور خورشید دارند و بهتر است بعد از انتقال گیاهچه به گلدان گیاه را در مکانی که نور کافی دارد، قرار دهید. این کار باعث می‌شود شمعدانی‌تان زودتر گل بدهد. بعد از ریختن گل‌های شمعدانی، بذرها به وجود می‌آیند و تکثیر آن با بذر امکان‌پذیر می‌شود.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گیاهان دارویی # کشت گیاهان دارویی # Geranium Seeds # بذر بسته بندی # خرید بذر شمعدانی # نحوه کشت بذر شمعدانی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل شمعدانی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط