بذر

بذر گل عسلی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ: سفید
  • فرم: پُرگل
  • ارتفاع: کوتاه
  • عمق کشت: 0/5سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت: 25 × 25
  • نوع گل :دوساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل عسلی یا آلیسوم ، یکی از زیبا ترین گل های جهان میباشد که برای تزیین دکوراسیون منزل بسیار مناسب است. این گیاه بومی آفریقا و اروپا است. همچنین این گل را در باغچه های زینتی آمریکا نیز پرورش میدهند.

گل عسلی میتواند تا ارتفاع 20 سانتی متر رشد کند. البته ارتفاع آن میتواند تا 120 سانتی متر هم برسد. این گیاه میتواند به صورت عرضی نیز رشد کند.

این گل خاص ، اغلب به عنوان یک گیاه پوششی و مرزبندی نیز مورد استفاده قرار می گیره. همچنین عمر زیادی ندارد. با اینکه تمایل به کشت در مناطق معتدل و ساحلی دارد ، میتواند در مناطق خشک و نیمه خشک هم دوام بیاورد.

گل عسلی رنگ های متنوعی مانند قرمز ، سفید و یاسی دارد. اگر این گل را در مناطق سرد نگهداری کنید ، رنگ آنها متمایل به تیره میشود.

این گل ها انواع زیادی دارند که یک تا چند سال عمر میکنند.

گل عسلی به صورت علفی بر روی زمین رشد میکند و اطراف خود را میپوشاند.

کاشت گل عسلی

زمان کاشت:

بهترین زمان کاشت این گل فروردین ماه بوده و در صورت مهیا بودن شرایط محیطی مناسب این گیاه در اواخر بهار تا تابستان شروع به گلدهی می کند.

تکثیر: آلیسوم توسط بذر تکثیر می گردد. به این منظوربذر را میتوان در اواخر زمستان در خزانه کاشت و سپس نشاء را به زمین مورد نظر منتقل کرد و یا در اول بهار مستقیما در زمین کاشت. عمق کاشت مناسب این بذر 1 سانتی متر می باشد.

آبیاری:

پس از کاشت بذر آبیاری را به آرامی انجام دهید تا بذر ها در خاک جابجا نگردند.گل آلیسوم به آبیاری متوسط نیاز دارد و میبایست اجازه دهید بین دو آبیاری خاک آن خشک شده و ریشه تنفس نماید. آبیاری بیش از حد گیاه را از بین میبرد.
خاک: گل آلیسوم در انواع خاکها رشد میکند ولی باید خاک مورد نظر دارای زه کشی مناسب بوده که موجب ماندگاری آب نگردد.

دما:

گل آلیسوم به تغییرات دمایی نچندان شدید مقاوم بوده لیکن هوای خنک باعث گلدهی بیشتر این گیاه می گردد.دمای بین 18 تا 25 درجه برای رشد این گیاه مناسب است.

نور:

آلیسوم به آفتاب کامل یا نیمه آفتاب نیاز دارد و وجود سایه باعث میشود که رشد طولی گیاه زیاد شود، البته نور شدید خورشید در تابستان می تواند گیاه را از بین ببرد

بیماری گل عسلی

این گیاه معمولا به چیزی حساس نیست و کمتر مورد هجوم آفات و حشرات قرار میگیرد. اگر در نگهداری آن خیلی کوشا نباشید ، ممکن است دچار آفات شود. سعی کنید در سایه نگهداری نکنید ، چون حشرات در این صورت به این گل حمله میکنند. از خاک های سنگین و بدون زهکشی نیز استفاده نکنید. در این صورت شاید دچار بیماری های قارچی نظیر سفیدک پودری شود و یا اینکه ساقه ها بپوسند.

برای درمان میتوانید از دفع کننده حشرات آلی و یا شیمیایی استفاده نمایید.

گلدهی گل عسلی

گل عسلی عطر بسیار خوشبویی دارد که مشابه عسل است. همچنین شهد این گل نیز شیرین میباشد. به همین خاطر به آن گل عسلی میگویند.

مدت گلدهی گل عسلی بسیار بلند میباشد. از اواخر بهار تا اواخر پاییز گلدهی میکند. شما به مدت شش ماه از سال ، میتوانید از گل های آن لذت ببرید.

گیاه آلیسوم گل های کوچکی دارد. میوه‌اش نیز در پوششی مویی بوده و با لمس آن دانه‌هایش از هم جدا و پراکنده می‌شوند.

گل عسلی ، گرمای معمولی و متعادل را به سرما ترجیح میدهد. این گل زیبا و خاص به دلیل عطر اش طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده است. همچنین به منظره و یا منزل شما صفا خاصی میدهد.

کاربرد گل عسلی

این گل برای کف پوش های زمین بسیار مناسب است و میتواند به صورت زیاد رشد کند.

گل عسلی برای گلدان های خارج از منزل و برای فضای باز بسیار مناسب میباشد. این گل پرنده ها را به خودش جذب میکند و تصویر زیبایی میسازد.

گل های عسلی به صورت خوشه ای در انتهای ساقه میرویند.

روش تکثیر گل عسلی

تکثیر گل عسلی از طریق بذر امکان پذیر است. بذر ها را 40 روز قبل از به پایان رسیدن زمستان در داخل منزل بکارید. اگر میخواهید بذر ها را در باغچه بکارید ، باید تا فصل بهار صبر کنید. شما میتوانید بذر ها را روی بستر خاک بریزید ؛ حتما نیازی نیست تا زیر خاک ها باشند. فقط کمی بذر ها را روی خاک فشار دهید.

به طور غبار پاشی ، به گل های عسلی آب دهید.

بهترین دما برای کاشت بذر 15 تا 25 درجه سانتی گراد میباشد. گلدان را در آفتاب قرار دهید. پس از سه هفته بذر ها شروع به جوانه زدن میکنند. حالا میتوانید آنها را به باغچه منتقل کنید.

اگر گل عسلی را پیوند بزنید ، زودتر از روش بذر ، جوانه میزند.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گلها # کشت گلها # نحوه کشت کرچک # خرید کرچک # خرید بذر طلایی رویان

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل عسلی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط