بذر

بذر گل سنگ بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ چندرنگ
  • فرم برگ زینتی
  • ارتفاع کوتاه
  • عمق کشت 0/5سانتیمتر
  • تاریخ کشت اوایل بهار بصورت نشایی
  • فاصله کشت 25 × 25
  • نوع گل یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل سنگ و یا هیپواستس گیاهی با ارتفاع ۱۵ تا ۵۰ سانتیمتر و برگ‌های مستطیلی و یا تخم مرغی است که طول برگ‌هایش ۵ تا ۷ سانتیمتر و عرض آن به ۴ سانتیمتر می رسد. کناره برگ‌های آن صاف بوده و به رنگ سبز تیره با خالهای صورتی رنگ است. گلهای هیپواستس بنفش رنگ با گلوگاه سفید و نقطه های صورتی می‌باشد. این گیاه گلهای ریزی می‌دهد که همواره تحت تاثیر رنگ زیبای برگ‌ها قرار می‌گیرد. می‌توان گفت گل سنگ برای برگش پرورش داده می شود نه گل های ریزش. شرایط نگهداری این گیاه بسیار به بنفشه آفریقایی نزدیک است.

تکثیر گل سنگ با استفاده از بذر

کشت بذر و انتخاب دمای مناسب

برای کشت بذر گیاه بهتر است که در ابتدا بذر مورد نظر را مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در آب ولرم قرار دهید و سپس در داخل یک گلدان یا سینی بذر در عمق ۰.۵ سانتیمتر کشت شود. بستر کشت بذر گیاه باید مخلوطی از پیت ماس و پرلیت باشد. درصورت استفاده از خاک یا بسترهای دیگر درصد جوانه‌زنی کاهش می‌یابد و در مواردی موجب عدم سبز شدن بذرها می‌شود. از اواسط تا اواخر بهار، بذرها را به صورت پراکنده بکارید ودر دمای ۲۰ تا ۲۳ درجه سانتیگراد قرار دهید.

زمان کشت

بهتر است که بستر کشت از نور مستقیم خورشید دور باشد.بهترین زمان کشت بهار و تابستان است. توجه کنید برای آماده سازی گیاه جهت کاشت در فضای باز در حدود ۱۲-۱۰ هفته قبل از آخرین سرمای بهاره بذرها باید کاشته شوند.

جوانه زنی

فراموش نشود کشیدن یک لایه پلاستیک شفاف بر روی بستر کاشت بذرها به حفظ رطوبت هوا و در نتیجه جوانه زنی بهتر بذرها کمک خواهد کرد. بذرها در طی دو هفته شروع به جوانه زدن کرده و زمانی‌که نهال‌های بذری به اندازه کافی بزرگ شدند، آن‌را بیرون آورید و در گلدانی با قطر دهانه ۷ یا ۸ سانتی متر حاوی کمپوست گلدان بکارید.
نکات لازم در تکثیر گل سنگ با استفاده از بذر
هر زمان سطح خاک خشک شد کمی با آبپاش مرطوب کنید و تا زمان سبز شدن بذرها مرطوب نگاه دارید.
زمان سبز شدن هر گل و گیاهی متفاوت است و از یک هفته تا ۲ماه متغیر است.
گیاهانی که بایدبیرون از خانه نگهداری شوند را تا حداقل ۴-۵ برگه شدن نهال و مساعد شدن هوای بیرون در داخل خانه نگه دارید و پس از آماده شدن شرایط به حیاط انتقال دهید.

توصیه:

برخی از افراد بذر را روی مکانی که مورد نظر خود هست می‌پاشند تا در همان جا سبز شود اما این روش صحیحی نیست به این دلیل که زمان بذر پاشی، بذرها به‌صورت نامنظم روی زمین افتاده و وقتی شروع به سبز شدن می‌شوند اغلب بذرها در کنار هم سبز می‌شوند این در حالی است که اگر بذرها درون گلدان بکارید در زمان بعد می‌توانید به صورت منظم بوته های این گل را به هر طریقی و به هر فاصله‌ای که می‌خواهید بکارید. برای آشنایی با شرایط و نگهداری از گیاه گل سنگ یا خال صورتی در منزل، این مقاله را در ستاره مطالعه کنید.

آفات و بیماری گل سنگ

شته، مگس سفید، کنه تارعنکبوتی و شپشک از آفات رایج این گیاه هستند. وجود این حشرات و فعالیت آنان موجب کاهش رشد و ضعیف شدن گیاهان می‌شود. در صورت فعالیت شته و شپشک ماده چسبناکی به نام عسلک تولید می‌شود که بر اثر آن سطوح برگ براق و چسبناک می‌شوند و مصرف این دو حشره از شیره گیاه موجب کم رنگ شدن برگ‌ها و بدشکل شدن آنان و همچینن ضعیف شدن کل گیاه می‌شود. کنه تار عنکبوتی موجب کم رنگ شدن برگها در نهایت زرد شدن آنان می‌شود و در زیر سطح برگها نیز تارهای عنکبوت بوجود می‌ایند.

بیماری خاصی این گیاه را تهدید نمی‌کند اما شاید از متداولترین آنان سفیدک پودری از بیمایهای قارچی این گیاه است که منجر به ظهور لکه های خاکستری یا قهوه‌ای بر روی برگ‌ها می‌شود. شرایط نور کم و سرد و مرطوب بودن محیط این بیماری را تشدید می‌کند. محیطی با دما و نور مناسب برای گیاه تهیه کنید و از خیس شدن برگسار گیاه در حین آبیاری جلوگیری نمایید. در مورد آفت زدن احتمال مقاوم شدن آفت به سم وجود دارد بنابراین، سم دیازینون توصیه می‌شود.

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گلها # کشت گلها # نحوه کشت گل سنگ # خرید گل سنگ # خرید بذر طلایی رویان # Flower Stone Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل سنگ بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط