بذر

بذر گل قهر و آشتی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ :صورتی
  • فرم :برگ زینتی
  • ارتفاع :کوتاه
  • عمق کشت: 0/5سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت: 40 × 40
  • نوع گل چند: ساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بذر گل قهر و آشتی یا Sensitive Plant ایجاد کننده یکی از عجیب‌ترین گونه‌های گل در دنیا است. این گل به نوعی عملکرد هوشمندی در برخورد با هر جسم و شی مهاجم از خود نشان می‌دهد که در نوع خود بسیار جالب و شگفت‌انگیز است. بذر زینتی گل قهر و آشتی با اینکه در برابر گرما و بی‌آبی مقاومت خیلی بالایی دارد، اما باز یک گل بسیار حساس تلقی می‌گردد که البته حساسیت‌های خاص خود را دارد.

یکی دیگر از نام‌هایی که برای معرفی گل قهر و آشتی استفاده می‌شود، نام مرا لمس نکن است. حساسیت این گیاه نیز مربوط به همین خصیصه آن است. به محض اینکه دستان شما یکی از برگ‌های آن را لمس نماید، گیاه یک واکنش ذاتی از خود نشان داده و آن برگ را می‌بندد. جالب است که این واکنش به سایر برگ‌های آن نیز سرایت کرده و همه برگ‌ها به تبعیت از برگ اول بسته می‌شوند.

بذر گل قهر و آشتی

چنین واکنش‌هایی را در برخی گیاهان دیگر مانند انواع گیاه حشره‌خوار نیز شاهد هستیم؛ اما آن‌ها برای تغذیه حشرات اقدام به بستن برگ‌های خود می‌نمایند که گیاه گل قهر و آشتی علاقه‌ای به حشره‌خواری ندارد. کسانی که تمایل به داشتن این گل زیبا و در عین حال عجیب و غریب در تراس خانه خود دارند به راحتی می‌توانند آن را کشت کنند؛ اما راز این گل چیست؟ چه توجیه علمی پشت این باز و بسته شدن برگ‌های آن وجود دارد؟

گیاه بعد از اولین لمس به سرعت فرمان خارج سازی آب از سلول‌های خود را صادر کرده و این عمل منجر به انفجار سلول‌ها و در نتیجه بسته شدن برگ‌ها می‌شود. رمز و رازهایی که در طبیعت وجود دارند تمامی نداشته و بذر گل قهر و آشتی نیز یکی از آن‌ها است.

خواص دارویی و خطرات مصرفی

جالب است که شگفتی‌ها و اعجاب‌های گل قهر و آشتی تمامی ندارد. گیاه گل قهر و آشتی در خواص دارویی نیز دارای شگفتی‌هایی بوده که نمی‌توان از آن‌ها به سادگی عبور کرد. کشت بذر این گل نه فقط برای زیبایی و جذابیت‌های ظاهری بلکه بیشتر برای خواص درمانی و دارویی آن صورت می‌گیرد. از ریشه آن برای تسکین و التیام درد ناشی از عادت ماهانه در بانوان بهره برده می‌شود و از برگ و ساقه له شده آن نیز برای درمان و بهبودی محل‌های مارگزیدگی استفاده می‌شود. درمان و التیام آسم نیز یکی دیگر از خواص دارویی قهر و آشتی است که برای آن از جوشانده گیاه استفاده می‌کنند.

البته برای استفاده و نگهداری آن احتیاط‌هایی نیز وجود دارد که باید به آن‌ها دقت شود. در واقع حس هوشمند این گیاه می‌تواند در طول عمر آن با تکرار زیاد دچار نقص و ایراد فنی شود. برخورد زیاد دست و لمس زیاد برگ‌های آن توسط افراد می‌تواند منجر به از بین رفتن این حساسیت در آن شده و از این رو باید آن را از دسترس کودکان دور نگه‌دارید. در ضمن برای استفاده از دم‌نوش گل قهر و آشتی نیز باید دقت نمایید؛ زیرا استفاده از دم‌نوش با غلظت بالای آن خطر مسمومیت را به دنبال خواهد داشت.

مراحل کاشت بذر گل قهر و آشتی

روش کاشت مستقیم

فراهم سازی شرایط مناسب برای کاشت

این گیاه برای رشد نیاز به خاکی غنی از مواد آلی داشته و حتماً باید این مورد را در تهیه بستر خاک کاشت آن لحاظ نمایید. مواد مغذی مانند کوکوپیت، پرلیت، پیت ماس و ترکیب کردن خاک باغچه با ماسه بادی و خزه شرایط رشد ایده آلی را برای بذر قهر و آشتی به دنبال خواهد داشت.

کاشت بذرها

برای رشد بهتر بذرها می‌بایستی حتماً آن‌ها را چند ساعت قبل از کاشت در آب بخیسانید. سپس آن‌ها را در فواصل 30 تا 45 سانتی‌متری و در عمق 0.5 تا 1.5 سانتی‌متری خاک بستر بکارید.

آبیاری بذر گل قهر و آشتی

آب‌پاشی بذرها با استفاده از آب‌پاش و یا افشانه می‌باشد. بعد از جوانه‌زنی که می‌تواند 21 تا 30 روز طول بکشد، از آب‌پاشی روی برگ‌های آن خودداری نمایید.

روش کاشت غیرمستقیم

روش کاشت غیرمستقیم این بذر برای اواخر فصل زمستان و در انتهای یخبندان می‌باشد. در این تکنیک بذرها در ظروف مخصوص کشت شده و سپس به گلدان‌های بزرگ‌تر و یا باغچه انتقال داده می‌شوند. مراحل این روش نیز مشابه با روش مستقیم می‌باشد؛ اما برای رشد بهینه‌تر و بهتر آن باید چند نکته مهم را لحاظ نمایید.

ته ظرف را حتماً برای زهکشی آب آماده نمایید. برای این کار آن را کمی سوراخ کرده و یک لایه نازک سنگریزه در زیر آن بریزید.
برای کاشت بذر گل قهر و آشتی از عمق مشابه با روش قبل و فاصله 2 تا 3 سانتی‌متری استفاده کنید.

همچنین برای حفظ رطوبت در زمستان تا زمان جوانه‌زنی بذرها از یک گنبد پلاستیکی شفاف روی آن استفاده نمایید. یا می‌توانید یک سینی آب را به صورت غیرمستقیم در زیر آن قرار دهید تا رطوبت گیاه تأمین گردد.

نیازهای اولیه برای کاشت بذر گل قهر و آشتی

نور زیاد اما غیرمستقیم خورشید
دمای بهینه رشد 29 درجه سانتی‌گراد
خاک با مواد آلی و زهکشی مناسب
کودهای 20 – 20 – 20 و پتاسیم دار
آبیاری منظم و بعد از خشک شدن خاک
منطقه آب و هوایی گرم
فصل کاشت زمستان و بهار
طول دوره رشد 4 تا 6 ماه
عادت رشدی بوته‌ای

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گلها # کشت گلها # نحوه کشت گل قهر و آشتی # خرید گل قهر و آشتی # خرید بذر طلایی رویان # Sensitive Plant Seed

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل قهر و آشتی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط