بذر

بذر گل لاله عباسی الوان بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ: چندرنگ
  • فرم: پُرگل
  • ارتفاع :متوسط
  • عمق کشت: 1الی 2 سانت
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت: 40 × 40
  • نوع گل: یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه لاله عباسی جزئی قدیمی و محبوب در باغ ها است که گل هایی معطر، قیفی شکل و لوله مانند و پنج آویز گلبرگ مانند خیره کننده دارد. گل لاله عباسی برای کسانی که دوست دارند پرچین یا حفاظ خانه شان از گیاه باشد و در عین حال از لحاظ زیبایی چشم نواز باشد انتخاب خوبی است.

گل لاله عباسی در بعداز ظهر و قبل از غروب خورشید یا در در هوای ابری باز و صبح جمع می‌شوند. کاشت این گل در هوای بارانی شمال توصیه می شود که تمام زیبایی خود را در این آب و هوا به نمایش می گذارد، فصل کاشت این گل بهار یا تابستان بوده و گلدهی آن از اواخر بهار شروع می شود و تا شروع سرما و یخبندان ادامه می یابد.

همچنین

لاله عباسی در رنگ های مختلفی یافت می شود : قرمز، صورتی، سفید، زرد، چند رنگ، دو رنگ و…، این گیاه با نام ساعت ۴ یا “Four O’Clock” نیز در دنیا شناخته می شود که دلیل آن این است که گل‌ها در ساعت ۴ بعداز ظهر به بعد باز می شود، اگرچه برخی معتقدند که دلیل آن این است که گل ها را در رنگ‌های مختلف می‌توان به طور همزمان در یک گیاه مشاهده کرد.

اندازه ی گلهای لاله عباسی نسبتاً درشت بوده، گل‌ها پنج گلبرگ به هم پیوسته دارند، برگ‌ها سبز و بدون کرک بوده و حاشیه برگ‌ها کاملاً صاف و دارای ریشه غده‌ای (ژوخه ای) می‌باشد و در مناطقی که در فصل زمستان یخبندان نباشد به صورت گیاهی چند ساله باقی می‌ماند.

به طور کلی اندازه ی دانه های لاله عباسی در مقایسه با دیگر گیاهان زینتی درشت تر است و کاشت ساده ای دارد.

لاله عباسی را در تمامی نقاط ایران از شمال تا جنوب می توان یافت، در شمال کشور معمولاً در کنار جاده ها یافت می شود.

در برخی کشورها از گلهای لاله عباسی برای رنگ آمیزی در مواد غذایی یا ساختن رنگ استفاده می شود.

ارتفاع این گل و رشد عرضی آن معمولاً ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

شرایط محیطی کاشت بذر گل لاله عباسی الوان:

آبیاری:

نیاز به آبیاری متوسط دارد، آبیاری منظم به گلدهی بهتر کمک می کند، در مناطق بارانی بهترین عملکرد را دارد، به دلیل دارا بودن ریشه های غده ای (ژوخه ای) در پاییز و زمستان آبیاری کاهش یابد.

نور:

لاله عباسی برای رشد مناسب و گلدهی نیاز به آفتاب مستقیم دارد اگرچه سایه ی جزئی را نیز می پسندد.

دما:

در دمای متوسط و معتدل رشد و گلدهی بهتری نسبت به دماهای بالا دارد، دمای ۱۵ تا ۳۵ درجه برای گلدهی ایده آل می باشد، اگرچه گاهاً این گل در مناطق جنوب ایران و دمای بالای ۵۰ درجه نیز به رشد و گلدهی خود ادامه می دهد.

در زمستان یا قبل از شروع سرما می توانید گلدان های خود را به محیطی محفوظ از سرما و پرنور با دمای مناسب انتقال دهید تا تمام طول سال از داشتن این گیاه لذت ببرید.

خاک:

به راحتی در تمامی خاک ها رشد می کند و حساسیتی نسبت به نوع خاک ندارد، رشد در خاک های دارای زهکشی مناسب و تخلخل مناسب می باشد.

نشاء کردن بذر گل لاله عباسی الوان :

توصیه می شود که بذر گل لاله عباسی را به صورت مستقیم بکارید و از نشاء کردن آن به جز شرایط خاص بپرهیزید.

ظرف کشت خود (لیوان یکبار مصرف یا سینی نشاء) را با خاک مورد نظر پر کنید، سپس اقدام به آبیاری کنید تا آب از انتهای ظرف کشت خارج شود و خاک نشست کند.

سپس سوراخی ریز به عمق ۰٫۵ تا ۱ سانتی متر ایجاد کنید و یک یا دو عدد بذر را داخل آن قرار دهید و سپس با خاک ورمی کمپوست روی بذر ها بریزید، البته میتوانید از همان ترکیب خاک نیز بر روی بذر بریزید ولی استفاده از کمپوست باعث به وجود آمدن نشاء هایی قوی تر می شود.

دمای ایده آل برای کاشت بذر ۱۵ تا ۲۵ درجه می باشد و نیاز به محیطی خیلی گرم ندارد.

اکنون ظرف کاشت را به محیطی مناسب ببرید و با اسپری خوب آبیاری کنید تا آب به بذر ها برسد و خاک کاملاً مرطوب شود.

تا قبل از جوانه زدن بذرها نباید اجازه دهید سطح خاک خشک شود، اگر ظرف کاشت را در مقابل آفتاب مستقیم قرار داده اید مشکلی نیست ولی باید بیشتر مراقب بود تا خاک رطوبتش را از دست ندهد، چون بذر در عمق کمی کاشته شده که به سرعت ممکن است در مقابل آفتاب خشک شود و جوانه بمیرد.

بعد از اینکه نشاء چهار برگه شد و رشد کافی کرد آنها را به گلدان اصلی یا باغچه منتقل کنید.

اگر میخواهید گلدان را در منزل نگه داری کنید حتماً باید محیطی پرنور را برایش درنظر بگیرید، پشت پنجره ی جنوبی با حداقل ۸ ساعت نور در روز ایده آل می باشد، اگر این شرایط را نمیتوانید فراهم کنید باید از نورهای کمکی (فلورسنت) استفاده کنید برای این کار باید چراغ فلورسنت را در فاصله ی ۸ تا ۱۰ سانتی متری گیاه قرار دهید.

کاشت مستقیم بذر گل لاله عباسی الوان:

برای کاشت مستقیم بذر در گلدان ابتدا مطمئن می شویم که ته گلدان سوراخ های مناسبی برای خروج آب اضافی دارد سپس به ارتفاع ۴ سانتی متر کف آن ماسه درشت میریزیم و سپس گلدان را با ترکیب خاکی که در بالا بیان شد پر میکنیم و خوب آبیاری میکنیم تا خاک نشست کند و آب از ته گلدان خارج شود.

اکنون بذر ها را در عمق ۲ برابر طول بذر (حدوداً ۰٫۵ تا ۱ سانتی متر) و در فواصل ۵ تا ۱۰ سانتی متری می کاریم و روی آن را با کمپوست پوسیده یا همان ترکیب خاک اصلی پر می کنیم و به آرامی آبیاری می کنیم، بهتر است با افشانه یا اسپری آبیاری شود تا بذر ها جابجا نشود.

تا قبل از جوانه زنی بذرها اجازه ندهید خاک خشک شود و همیشه مرطوب باشد. بعد از جوانه زنی بذرها باید گلدان در جای پر نور باشد .

اگر اقدام به نگهداری گلدان در آپارتمان میکنید باید توجه نمود که میزان نور دریافتی روزانه ۷ تا ۸ ساعت باشد.

آبیاری گیاه باید هر چند روز یک بار هنگامی که سطح خاک کمی خشک شد انجام شود.

تا قبل از جوانه زنی بذر ها و در صورتی که هوا خیلی گرم نبود میتوانید گلدان را با مشما شفاف کاور کنید. تا با بالا رفتن رطوبت و دما جوانه زنی سریع تر اتفاق بیفتد.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گلها # کشت گلها # نحوه کشت گل لاله عباسی # خرید بذر لاله عباسی # خرید بذر طلایی رویان # Laleh Abbasi Alvan Seed

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل لاله عباسی الوان بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط