بذر

بذر گل میخک بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ: چند رنگ
  • فرم: بسیار پُرگل
  • ارتفاع: کوتاه
  • عمق کشت: 1سانتیمتر
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت: 20 × 20
  • نوع گل: یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بذر میخک با نام لاتین Carnation گلی برای شما ایجاد خواهد کرد که حاوی قرن‌ها افتخار و بزرگی و پادشاهی در روم و یونان باستان است. گل این بذر زینتی سال‌ها بزرگی و شکوه را با خود به همراه دارد و خانه شما را نیز تبدیل به یکی از قصرهای پادشاهان روم خواهد نمود. بزرگی از سر و روی آن می‌بارد. به قدری این گل در دل خود تاریخ نهفته دارد که رازگشایی از آن‌ها به سال‌ها زمان نیاز دارد. هر رنگی نشانه‌ای و شخصیتی را تداعی می‌نماید و فقط در قصرها مورد استفاده قرار گرفته است. جالب است که نام علمی آن نیز به معنای خدای گل می‌باشد. این تفاسیر احتمالاً اهمیت و اعتبار بذر گل میخک را شناخته باشید. بذری با عقبه زیاد که گرما بخش هر خانه‌ای خواهد بود. به همراه این گل عشق و وفاداری و افتخار را به خانه خود خواهید برد.

Dianthus نام علمی بذر میخک است که در تاج‌گذاری‌های پادشاهان رومی از آن استفاده می‌شده است. اگر به دنبال یک هدیه خوب برای خانه خود هستید، می‌توانید گل میخک قرمز را انتخاب کنید. عشق و احساسات عمیق و تحسین زیاد کلماتی است که میخک قرمز به آن شناخته می‌شود. میخک صورتی بهترین هدیه برای مادر است زیرا عشق مادر را در دل خود دارد. برگ‌های باریک آن با رنگ‌های سبز زیبایی این گل را به اوج خود می‌رساند. گل‌های توپر و پر گلبرگ که هر کدام 3 تا 5 سانتی‌متر قطر دارند. انواع گونه‌های میخک یک ساله و چند ساله کشت شده و این گل قابلیت رشد تا ارتفاع 90 سانتی‌متری را نیز از خود به نمایش درآورده است.

انواع بذر میخک

میخک یکی از گل‌های زینتی است که گونه‌های آن بسیار زیاد است. بیش از 300 نوع از بذر این گل زیبا پرورش داده شده و در حال کشت در نقاط مختلف جهان می‌باشد. میخک قرنفلی، میخک سفید، میخک مینیاتوری، میخک هندی، میخک صدپر یک نمونه از دسته‌بندی این گل زیبا می‌باشند. در نوع دیگری از دسته‌بندی بذر این گل به نمونه‌های کم پر و پر پر و پاکوتاه و پابلند تقسیم می‌شود. میخک سالانه و میخک‌های دائمی مشهورترین نمونه‌های گل میخک هستند. اگر از روی رنگ گل بخواهیم گونه‌های میخک را دسته‌بندی نماییم، رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، سفید و صورتی اقسام رنگی آن خواهند بود. گل شاخه بریده میخک نیز مانند خود این گل دوام بسیار زیادی دارد و برای این منظور نیز برخی نمونه‌های آن پرورش می‌یابند.

میخک پاکوتاه(Dwarf Carnation)

بذر میخک پاکوتاه

ارتفاع ساقه در این نوع میخک کمتر از 20 سانتی‌متر بوده و با داشتن رنگ الوان گل‌ها، بسیار مناسب کشت در گلدان است.

خواص دارویی

گیاه میخک و گل آن در کنار همه زیبایی‌ها و ابهتی که در خود دارد برای مصارف دارویی و درمانی نیز استفاده زیادی در میان اقوام بشر داشته است. از دیرباز در طب سنتی از عصاره‌های این گل برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک گرفته می‌شده است. برخی از خواص دارویی گیاه میخک عبارت‌اند از:

عصاره میخک می‌تواند برای پیشگیری و یا حتی درمان برخی سرطان‌ها مثمر ثمر باشد.
استفاده از گیاه این گل برای جویدن می‌تواند برای درمان سرفه و گلو درد و تحریک بزاق دهان به کار گرفته شود.
دم کرده گل میخک برای تقویت حافظه در کسانی که با این قوه مغز خود مشکل دارند، مورد استفاده قرار گرفته و آن را تقویت خواهد کرد.
جوشانده گل میخک نیز در ترکیب با ریحان و نعنا برای رفع ناراحتی‌های روانی و استرس می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. ترکیب این جوشانده با عسل تبدیل به یک معجون شفابخش برای درمان استرس‌های روزانه خواهد بود.
از روغن میخک برای درمان دندان درد و رفع عفونت‌های ناحیه دهان استفاده می‌شود.
این گیاه خاصیت تحریک‌پذیری دستگاه گوارش را نیز داشته که می‌تواند به هضم غذا در بدن انسان کمک کند.

مراحل کاشت بذر میخک

روش کاشت مستقیم بذر میخک

ابتدا خاک بستر را باید آماده نمایید
بهترین ترکیب خاکی برای رشد ایده‌آل میخک ترکیبی از ماسه، رس و پیت یا خاک‌برگ و خاک باغچه و کود دامی پوسیده به همراه کمپوست می‌باشد.

کاشت بذرها

بعد از آماده سازی خاک نوبت کاشت بذرها می‌رسد. چند ساعت قبل از کاشت بذرها باید خاک را آبیاری نموده و سپس بذرها را در فواصل 30 تا 40 سانتی‌متری از هم و در عمق 0.5 تا 1.5 سانتی‌متری خاک بکارید.

آبیاری

تا قبل از جوانه‌زنی آبیاری با افشانه و بعد از آن نیز خاک گیاه نباید خشک شده و همیشه مربوط بماند. در روزهای سرد و نبود آفتاب آبیاری نیز به نسبت کاهش می‌یابد. زمان لازم برای جوانه‌زنی بذرهای این گل 1 تا 2 هفته می‌باشد.

روش کاشت غیرمستقیم

بسترسازی مناسب برای کاشت

بسترسازی مناسب برای کاشت بذر زینتی در روش غیرمستقیم شامل تهیه ظروف، ایجاد زهکشی مناسب در آن، تهیه خاک مناسب و پر کردن ظرف‌ها است. برای ایجاد زهکشی می‌توانید از ایجاد تکنیک سوراخ در کف ظرف مناسب کشت بذر استفاده نمایید. قبل از پر کردن آن با خاک نیز یک لایه نازک سنگ ریزه در کف آن قرار دهید.

کاشت بذر میخک

عمق 0.5 تا 1.5 سانتی‌متری خاک و فواصل 2 تا 3 سانتی‌متری بهترین شرایط کاشت این بذر می‌باشد.

آبیاری و نگهداری

آبیاری به مانند روش مستقیم بوده و برای رشد عالی آن نیز بایستی دمای محیط پیرامون را در حدود 20 درجه تنظیم نمایید.

نیازهای اولیه برای کاشت بذر میخک

نور مستقیم خورشید :

در نور کم برگ‌های گیاه بیشتر رشد کرده و در نور مستقیم خورشید گل‌ها به رشد ایده‌آل می‌رسند.
دما 13 تا 16 درجه سانتی‌گراد در روز و 10 درجه در شب
خاک شنی لومی با زهکشی مناسب
کودهای پتاسیم دار و فسفر دار
آبیاری خاک همیشه باید مرطوب بماند.
منطقه آب و هوایی معتدل
فصل کاشت زمستان تا بهار
طول دوره رشد 1 ساله
عادت رشدی بوته‌ای

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گلها # کشت گلها # نحوه کشت گل میخک # خرید بذر میخک # خرید بذر طلایی رویان # Carnation Seeds

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل میخک بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط