بذر

بذر گل نخودی بذر طلایی رویان

وزن : 15 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 39,000 تومان
  • رنگ: رنگارنگ
  • فرم :پُرگل
  • ارتفاع: متوسط
  • عمق کشت: 1الی 2 سانت
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت: 35× 35
  • نوع گل: یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل نخودی به دلیل گل های ظریف و معطر معروف است و معمولا آنها در باغ کاشته میشوند. این گل از گیاهان بسیار زیبا، زینتی و محبوب است که گل های به صورت خوشه ای در کنار شاخه دارد. گل نخودی معطر گیاهی یکساله و بالا رونده است که رشد آسان و سریعی دارد. این گل از طریق بذر گل نخودی معطر تکثیر میشود.

اطلاعات تکمیلی گل نخودی

نام علمی گل نخودی Lathyrus odoratus و از خانواده Fabaceae بوده و این گل، گیاه بومی ایتالیا میباشد. ارتفاع ساقه ی این گل ۵۰ الی ۱۰۰سانتی‌ متر و حیطه گسترش آن نیز به ۱۰۰الی ۱۵۰ سانتی متر میرسد. گل نخودی معطر بعد از ۸ الی ۱۱ هفته شروع به گلدهی میکند. گل های زیبایی شبیه به گل لوبیا به رنگ های آبی، نارنجی، صورتی، یاسی، بنفش و قرمز دارد.

شرایط نگهداری گل نخودی

دمای مناسب: دمای مناسب برای رشد این گل ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است و نسبت به سرما مقاوم میباشد.
میزان آبیاری: گل نخودی معطر به آبیاری متوسط و منظم نیاز دارد و بین دو آبیاری باید سطح خاک خشک شود. ۴ روز یکبار آبیاری گل نخودی معطر مناسب است.
خاک مناسب: نسبت به خاک سختگیر نیست ولی باید خاک زهکشی شده باشد.
نور مناسب: این گل آفتاب دوست بوده و در محیط نیمه سایه نیز به خوبی رشد میکند.

نحوه کاشت بذر گل نخودی معطر

برای کاشت بذر گل نخودی لازم است از اوایل بهار و تابستان اقدام به کاشت کنید.
به دلیل سفت بودن و بافت محکم بذرها باید آنها را ۲۴ ساعت در آب ولرم خیس کنید.
گلدان پلاستیکی کوچک تهیه کنید و چند سوراخ ته آن ایجاد کنید تا آب اضافی از پایین گلدان خارج شود، سپس گلدان را از خاک سبک و ماسه دار پر کنید.
بذر گل نخودی معطر را نباید در عمق زیاد بکارید زیرا باعث خفه شدن بذرها میشود. بلکه بذرها باید در عمقی دوبرابر اندازه خود کاشته شوند.
پس از کاشت بذر در عمق مناسب، خاک را با آبپاش مرطوب نمایید. توجه کنید سطح خاک نباید خشک باشد و باید همیشه مرطوب نگه داشته شود.
پس از ۱۰ الی ۲۰ روز بذرها شروع به جوانه زدن خواهند کرد، زمانی که جوانه ها به ارتفاع ۴ الی ۵ سانتی متر رسیدند باید از ۲ سانتی متری ساقه و از روی خاک ساقه را با فشار انگشت له کنید تا دراز نشده و از قسمت پایین جوانه های بیشتری بزند و موجب شود شاخه های گل بیشتر شود.
بعد از اینکه ارتفاع نهال ها به ۸ الی ۱۲ سانتی متر رسید میتوانید آنها را به مکان اصلی یا گلدان بزرگتر انتقال دهید تا بهتر رشد کند.
زمانی که جوانه گل از دو برگ تشکیل شد، میتوانید به راحتی آن را به گلدان اصلی منتقل نمایید تا بهتر رشد کند.

محصولات

محصولات استثنائی که ما ارائه می‌دهیم. ما با بکارگیری کارشناسان متخصص علوم و تکنولوژی بذر اقدام به تولید بذرهای اصلاح شده و استاندارد در بسته بندی های کوچک و بزرگ در ایران نموده‌ایم. هدف ما اینست که با رعایت اصول استاندارد، بذرهایی با خلوص و قوه نامیه بالا و نهایتا بهترین کیفیت را برای شما کشاورزان و مصرف کنندگان این محصولات فراهم آوریم.

قوه نامیه بالای بذر

با انجام آزمون جوانه زنی بذر ، قوه نامیه بذرها را تضمین می کنیم.

دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی

اخذ مجوز رسمی از مراجع زیربط جهت تولید و بسته بندی بذر انواع گیاه

تنوع محصولات

اغلب محصولات شرکت با شرایط آب و هوای ایران کاملا سازگار هستند تقویم کشت محصول باغچه شما هیچگاه خالی نیست ، برای هر فصل میتوانید محصول جدیدی انتخاب کنید. سبزی های بهاره و پاییزه، گلهای بهاره و پاییزه، صیفی جات تابستانه.


# بذر گلها # کشت گلها # نحوه کشت گل نخودی # خرید بذر گل نخودی # خرید بذر طلایی رویان # Lathyrus odoratus seedr

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل نخودی بذر طلایی رویان
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط