بذر

بذر گل همیشه بهار نارنجی

وزن : 250 گرم

قیمت برای شما : 50,000 تومان
قیمت : 60,000 تومان
  • رنگ: زرد و نارنجی
  • فرم: بسیار پُرپَر
  • ارتفاع :متوسط
  • عمق کشت :1الی 2 سانت
  • تاریخ کشت: اوایل بهار
  • فاصله کشت :30 × 30
  • نوع گل :یکساله


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل همیشه بهار با نام علمی Calandula officinalis از خانواده Asteraceae ، گلی یکساله است و به صورت خودرو در دامنه کوه ها و سنگلاخ ها می روید. رنگ گل همیشه بهار زرد روشن و نارنجی می باشد و گیاهی همیشه سبز است. برگهای آن بیضی شکل و سبز روشن بوده ودارای کرک است. ارقام ساقه بلند با گلهای درشت پر پر به عنوان گل در دسته گل استفاده می شوند و ارقامی که حالت بوته ای رشد می کنند، درمحوطه ها و گلدان ها به کار می رود. این گیاه خواص دارویی فراوانی دارد. وزن هزار دانه، 8 تا 12 گرم می باشد.

نحوه کاشت بذر همیشه بهار

کشت این گیاه از دو طریق 1- روش کاشت بذر: در این روش بذرها را در عمق کم در بیشتر فصلها کاشته می شود 2- روش غیرمستقیم: این گیاه را در زمستان در خزانه کشت می کنند و در اواسط بهار نشاء ها را به زمین اصلی انتقال می دهند.

بطور کلی بذر همیشه بهار را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز یا اواخر زمستان می کارند بگونه ای که اگر در اواخر تابستان بذر را کاشتید در اواسط پاییز به گل مینشیند و اگر سرمای زمستان شدید نباشد تا بهار باقی میماند.همچنین بذر همیشه بهار را در اواخر زمستان نیز می کارید که در بهار به گل بنشیند.بذرها در ردیف هایی با فاصله 40 -50 سانتیمتر و با عمق بذر 2 تا 3 سانتی متر می کارند.

زمان جوانه دارشدن بذر همیشه بهار

بعد از کاشت بذر همیشه بهار، حدود ۳ تا۵ روز بعد بذرها جوانه می زنند.این گیاه در طول دوره ی رشد به گرما و نور نیاز دارد و بذر ها در دمای 8 تا 10 درجه سانتی گراد جوانه می زنند. گل همیشه بهار درجه حرارت های پایین را به خوبی تحمل می کند.

طول زندگی گیاه همیشه بهار

گل همیشه بهار، از رشد و نمو سریعی دارد، بطوریکه 50-40 روز بعد از سبز شدن به گل می روند.

ارتفاع گیاه همیشه بهار

ارتفاع بوته های گل همیشه بهار بسته به رقم آن ۳۰ -–۶۰ سانتی متر است.

رنگ گل همیشه بهار

رنگ گل های همیشه بهار، زرد یا نارنجی است. گل ها اکثرا صبح ها باز و عصرها بسته می شوند. این گیاه دارای انواع کم پَر و پُرپَر می باشد.

نیاز خاکی بذر همیشه بهار

گیاه همیشه بهار، در انواع خاکها به راحتی رشد می کند و فقط به زهکش خاک حساس است که باید برای آن فراهم گردد.

نحوه و زمان برداشت گیاه همیشه بهار

گیاه همیشه بهار به سرعت رشد می کند و گل ها از اواخر بهار باز و قابل برداشت می شوند پس از چیدن گل ها، مجدداً گل های جدیدی به وجود می آیند به طوری که برداشت گل ها را می توان تا قبل از سرما همچنان ادامه داد. گل های همیشه بهار را در ساعات اولیه ی صبح می چینند،و باید به سرعت در سایه خشک و بسته بندی شوند. مقدار محصول گل خشک شده 350- 400 کیلو گرم در هکتار خواهد بود.

خواص درمانی و دارویی گیاه همیشه بهار

همیشه بهار باعث بهبود جریان خون در بدن و افزایش فعالیت قلب می شود. ضد التهاب، ضد نفخ روده و معده، خاصیت تعریق آور، نیرو دهنده، التیام دهنده بوده و برای رفع التهاب و زخم دستگاه گوارش، مداوای بیماری های معده ای و روده ای استفاده می شود و برای مداوای زخم های پوستی با نام کالاندولا استفاده می شودو برای رفع جوش های صورت و ترک پوست بدن مفید می باشد.


# بذر گلها # کشت گلها # نحوه کشت گل همیشه بهار # خرید بذر گل همیشه بهار # خرید بذر طلایی رویان # Calandula officinalis

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بذر گل همیشه بهار نارنجی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط