گل

گل همیشه بهار

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 46,000 تومان
قیمت : 55,500 تومان
  • طبع گل همیشه بهار سرد و خشک است.
  • درمان سوختگی، یبوست،
  • میخچه، تقویت معده و کبد،
  • درمان بیماری های پوستی،
  • درمان قاعدگی های نامرتب و…
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود.


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گیاه گل همیشه بهار marigold گیاهی علفی، یکساله دارای ساقه‌ای به طول 20 تا 50 سانتی‌متر است، برگهایی ساده بیضوی، دراز، پوشیده از کرک، با کناره‌های موجدار و به رنگ سبز، مایل به قهوه‌ای روشن دارد، روی ساقه منشعب آن کاپیتول‌های درشت و زیبا ظاهر می‌گردد.

گل همیشه بهار همانند اسمش  وجودی پر از سلامتی و شادابی دارد. این گل یکی از گل‌های متولد فصل بهار است. هزاران سال است که با هدف استفاده‌های دارویی مورد توجه پزشکان و حکما بوده است. همچنین دمنوش گل همیشه بهار هم به شدت مورد استفاده قرار می‌گرفته و هنوز هم محبوب و پرطرفدار است. طعم دمنوش این گل کمی غیر معمول است و شما را غافلگیر می‌کند. گل همیشه بهار یا زرگل با نام های دیگری چون حی العام، ابرون، همیشه بهار، قوقحان، اقحوان، زبیده، آذرگون، آذریون الحدانق دارای طبع سرد و خشک است.

اسم این گیاه را می توان برگرفته از مدت زمان گل دهی آن مربوط دانست که بر خلاف بسیاری از گل های دیگر مدت زمان بسیار طولانی این کار را انجام می دهد، تقریبا از اول فروردین تا پایان پاییز یعنی 9 ماه از سال گل می دهد!

یکی از ویژگی های جالب این گیاه می توان به این نکته اشاره کرد که صبح ها در حدود ساعت 10 صبح شکوفا می شود و بعد از ظهرها تقریبا ساعت 5 دوباره جمع می گردد.

 نام علمی گل همیشه بهار کالاندولا آفیسینالیس است. این دمنوش از طریق دم کردن تمام قسمت‌های گل این گیاه که دارای رنگ نارنجی روشنی هستند، تهیه می‌شود.

این گیاه دارای انواع مختلفی می باشد که تعداد آن بالای 50 نمونه می باشد که دو مدل پرپر و پرتقالی رنگ که دارای خواص دارویی بسیار زیادی می باشند را می توان مهمترین این مدل ها دانست.

خواص گل همیشه بهار

مهم‌ترین خاصیت دمنوش گل همیشه بهار، خاصیت تب‌بری آن است.این گیاه همچنین برای درمان التهاب معده، کاهش فشار خون و تقویت عمومی بدن مفید است.

از روغن این گیاه در کرم‌های ضد عرق‌سوز استفاده می‌شود.
دمنوش گل همیشه بهار به هضم غذا کمک می‌کند.
این گیاه ادرار آور است.
تاثیر ضدسرطانی به ویژه در برابر سرطان خون، پوست، سینه، پروستات، ریه، لوزالمعده و روده بزرگ دارد.
چشم را با چای این گیاه دارویی بشویید تا قرمزی و درد آن التیام یابد.
 دمنوش این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان و فلاونوئید است که کمک می‌کند رادیکال‌های آزاد به پوست شما آسیب نزنند. همچنین لکه‌های پیری را بهبود بخشیده و ایجاد چین و چروک را به تعویق می‌اندازند.
ضد نفخ معده و روده، تحریک کننده کار کلیه ها، افزایش دهنده جریان خون و فعالیتهای قلبی می‌باشد.
در درمان ناراحتی‌های گوارشی: در مصرف داخلی (به صورت دم کرده) گل همیشه بهار ممکن است برای کمک به درمان التهابات سراسر دستگاه گوارشی نظیر زخم معده و گاستریت استفاده شود.
گل همیشه بهار به صورت لوسیون ، کرم یا پماد باعثث تسریع در بهبود طیف وسیعی از مشکلات و ناراحتیهای پوستی نظیر سوختگی های جزئی و آفتاب سوختگی، گزش و نیش حشرات، جوشهای چرکی، ورم پستان (ماسیتیت)، بریدگیها و خراشها بثورات پوستی و سایر التهابات پوستی می شود.
برای معالجه عفونت گوش، چای گل همیشه بهار بخورید.
قاعده آور و برای رفع درد‌ها و اختلالات قاعدگی موثر است، برای این منظور باید یک مشت از گل خشک شده همیشه بهار را درون آب جوش بریزید و بگذارید پنج دقیقه دَم بکشد، سپس آن را میل کنید. بهترین زمان مصرف این دمنوش یک هفته قبل از آغاز قاعدگی است.

برای رفع اضطراب و خستگی مقداری روغن گل همیشه بهار، به آب حمام اضافه شود.

نحوه مصرف گل همیشه بهار

دمنوش گل همیشه بهار را می‌توان، بسته به هدف مصرف، به صورت گرم یا سرد استفاده کرد.

 غالبا برای دلپذیرتر کردن طعم این دمنوش، مقداری دارچین ، عسل و سایر شیرین‌کننده‌ها را به آن اضافه می‌کنند. فواید متعدد این دمنوش، علی‌رغم این‌که طعم آن چنان ایده‌آلی ندارد، آن را به یک نوشیدنی با ارزش و محبوب تبدیل کرده‌اند.

 تهیه ضماد:

گل همیشه بهار 4 تا 6 گرم عصاره آن را با کمی کره و یا چربی ترکیب می کنیم و برای مصارف خارجی استعمال می کنیم.

درمان یرقان:

نیز به صورت دمنوش استفاده می کنیم به این صورت که 1 تا 2 قاشق غذاخوری از این گیاه را در دو لیوان آب ریخته دم کرده و میل می کنید.

پایین آوردن کلسترول خون:

30 گرم از گل همیشه بهار را در یک لیتر آب جوش ریخته و 20 دقیقه دم می کنیم و در یک روز استفاده می کنیم.

موانع مصرف

مصرف گل همیشه بهار همیشه با داروهای مسکن یا کاهنده فشارخون توصیه نمی‌شود. مصرف این گیاه ممکن است به طور بسیار نادر ایجاد حساسیت نماید. استفاده خوراکی از آن توسط زنان حامله و شیرده بهتر است انجام نشود.

این گیاه به خاطر خاصیت آرامبخش بودنش در زمان هایی که مشغول رانندگی و یا کار هستید توصیه نمی شوند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گل همیشه بهار ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید گل همیشه بهار درجه یک # marigold # دمنوش گل همیشه بهار # کالاندولا # درمان اگزما

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گل همیشه بهار
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط