نخود

نخود گل شور اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 64,500 تومان
قیمت : 67,875 تومان
  • طبع نخود گل گرم و خشک است. 
  •  امسالی و کاملا تازه و با کیفیت
  •  مناسب برای کودکان و بزرگسالان
  •  سرشار از پروتئین ، فیبر ، کلسیم و روی
  •  منبع ویتامین Eو مفید برای تقویت حافظه

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

نخود همیشه یاد آور خاطرات خوب خانه پدر بزرگ و مادر بزرگ ها است. طعم همیشگی و بی نظیر روز های بچگی را به همراه دارد. عضوی جدا نشدنی از خاطرات و همراه همیشگی ظرف های آجیل.

نخودچی در حقیقت همان نخود های تازه و ریزی هستند که در آب پخته میشوند که در آب پخته می شوند و پوستشان را جدا می کنند و طی فرآیندی به مرحله فروش میرساند. یکی از انواع روش های آماده سازی آنها، بو دادن است. نخودچی جزو دسته آجیل میباشد که طرفدار خاص خود را دارد. اکثر ما نخودچی را همراه با کشمش می شناسیم و اگر صحبتی از نخود به میان آید در ذهن ما نخودچی و کشمش نقش می بندد. اما این دانه آجیلی به تنهایی اگر خوب برشته شود یکی از خوشمزه ترین انواع آجیل می باشد. نخودچی، در واقع یکی از قدیمی ترین انواع حبوبات می باشد؛ در حقیقت همان نخود است که پوست آن گرفته شده است و در دمای بالا همراه با افزودنی های دیگر برشته میشود. طبع  نخودچی گرم و خشک است.

نخود از حبوبات بسیار مفید و پرویتامین است برای پوست و مو مفید است و حاوی بسیاری از ویتامین ها و املاح ضروری برای بدن است. نخود در برخی غذاهای ایرانی استفاده می شود ولی فقط در برخی غذاها کاربرد دارد و به مقدار کمی در ماه مورد استفاده هر فرد قرار می گیرد. یکی ازراههای بهره بردن از این خواص، استفاده از نخود برشته به عنوان یک میان وعده بسیار مفید مخصوصا برای کودکان است. برای تهیه نخودچی درجه یک و با کیفیت به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه کنید.

خواص نخود گل:

نخود به شکل فرآوری شده و بوداده شده عرضه می شود و به آن نخودچی یا نخود گل  می گویند نخودچی را بیشتر با انواع ادویه و نمک مزه دار می کنند و مورد استفاده قرار می دهند.

از خواص بسیار مورد توجه نخود می توان به تضمین سلامت قلب و کاهش بیماری های قلبی و عروقی، جلوگیری و کاهش خطر سکته ی قلبی اشاره کرد. نخود حاوی مواد معدنی مفید برای بدن از جمله پتاسیم، فسفر، کلسیم، روی و اسید فولیک می باشد. نخود دارای میزان زیادی منگنز می باشد که برای رفع چین و چروک صورت و جوانسازی و زیبا سازی پوست کمک بسیاری می کند. منگنز موجود در نخود باعث نگهداری آب در پوست می شود و خاصیت انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد. پروتئین موجود در نخود به علاوه منگنز آن از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند. کلسیم موجود در نخود به سلامت بافت استخوان ها کمک کرده و از پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند.

نخود به دلیل حفظ سطح قند خون، برای افرادی که دچار بیماری دیابت هستند توصیه می شود. همچنین مصرف نخود از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند. ویتامین A موجود در نخود به سلامت و بینایی هرچه بهتر چشم کمک شایانی می کند. آهن موجود در نخود به حمل بهتر اکسیژن در بدن کمک کرده در نتیجه سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.
حالا دیگر متوجه شده ایم که دلیل طرفداری بسیار زیاد پدر بزرگ و مادر بزرگ ها از نخود و مخصوصا نخود مخلوط با کشمش چیست.

نخودچی منبعی سرشار از فیبر است و به کاهش وزن کمک می کند. همچنین یک منبع سرشار از پروتئین است. به طور مثال ترکیب نخودچی شور با سایر مغزها می تواند یک منبع پرانرژی برای یک روز باشد. اجیل و خشکبار همواره یکی از محبوب ترین خوراکی ها می باشند که در جشن ها و اعیاد مختلف استفاده میشوند. اینگونه تنقلات رژیمی، سرشار از مواد مغذی می باشند که برای بدن مفید می باشند و می توانند ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کنند.

کالری نخودچی

نخودچی از دسته آجیل‌هاست و همیشه یکی از مواردی است که در خانه‌های ایرانی به عنوان آجیل با آن از میهمان پذیرایی می‌کنند. نخودچی کالری بالایی دارد و با هر ۱۰۰ گرم نخودچی چیزی نزدیک به ۳۸۰ کالری وارد بدن می‌شود.

بنابراین مصرف زیاد آن باعث ایجاد اضافه وزن خواهد شد. البته ۱۰۰ گرم نخودچی حجم بالایی دارد اما اگر به صورت آجیل مصرف شود می‌تواند خواص و فواید زیادی بر روی سلامتی افراد داشته باشد.

نخودچی میان وعده‌ای مغذی است و به عنوان میان وعده‌ و دسر برای افرادی که مشکل وزن ندارند و کودکان بسیار مناسب است.

در استفاده از نخود برشته در غذاهای دیگر خودتان را محدود نکنید، چون نخود برشته بسیار تُرد و خوشمزه بوده و تقریبا با هر ماده غذایی به خوبی ترکیب می‌شود.

میان وعده‌ای بسیار عالی

یک فایده‌ی دیگر نخود برشته این است که می‌توانید آن را به عنوان میان وعده مصرف کنید. اگر به دنبال میان وعده‌‌ای سالم هستید، نخود برشته با پروتئین و فیبر بالایی که دارد یک انتخاب عالیست. ضمنا نخود برشته دارای مواد معدنی مانند آهن است.
نخود برشته را می‌توانید با خود هر جا که می‌‌خواهید نیز ببرید و خیلی سالم‌تر از غذاهای فرآوری شده و صنعتی است.

دیگر خواص نخودچی

این محصول به دلیل دارا بودن ویتامین B9، به ساخت گلبول‌های قرمز و سفید کمک می‌کند و در پیشگیری از کم خونی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارد. این ویتامین علاوه بر اینکه در تقسیم سلولی و رشد خوب جنین نقش دارد؛ بلکه باعث کاهش خطر ناهنجاری‌های سیستم عصبی مرکزی جنین می‌شود.

همچنین ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و از مبتلا شدن به برخی از سرطان‌ها مانند سرطان خون پیشگیری کرده و با تحریک اسیدهای گوارشی باعث بهبود اشتها می‌شود.

کربوهیدرات‌های موجود در آن برای تولید انرژی فوق‌العاده هستند. بهتر است بدانید که حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد انرژی روزانه ‌ی بدن ما از طریق کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود. حتماً می‌دانید که مغز ما برای عملکرد بهتر نیاز به گلوکز دارد که در مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها به میزان زیادی وجود دارد.

این خشکبار نیز سرشار از آهن است و کمک می‌کند تا اکسیژن لازم از ریه‌ها به سمت بخش های مختلف مانند عضلات، کبد، قلب یا مغز برسد. آهن باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت یادگیری می‌شود. این ماده‌ی معدنی مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها را بالا می برد و در برابر میکروارگانیسم‌ها از بدن محافظت می‌کند.

با داشتن ذخیره‌ی آهن کافی مشکلاتی مانند خستگی و کم‌خونی برای بدن مفهومی نخواهد داشت. تحریک عملکرد سیستم عصبی مرکزی، کنترل دمای بدن و کنترل تیروئید از دیگر وظایف آهن است. علاوه بر این‌ها سلامت پوست، موها و همچنین ناخن ها نیز در گرو جذب آهن کافی است.

نگهداری

نگهداری حبوبات نیز مهم است؛ آن‌ها را می‌توانید در دمای اتاق و در ظرفی دربسته نگهداری کنید تا بافت و طعم آن به مرور زمان تغییر نکند.

برای خرید نخود گل شور اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید نخودچی # خواص نخودچی # خرید انواع آجیل # قیمت نخودچی # قیمت نخودچی در مشهد # خرید خشکبار در مشهد # خرید نخودچی دو آتیشه # خرید نخود گل # خرید نخود گل شور

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای نخود گل شور اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط