به زودی

مغز

مغز پسته خام اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 357,000 تومان
قیمت : 375,000 تومان
  • طبع مغز پسته گرم و خشک است. 
  • طعم خوشمزه و دلپذیر
  • مناسب برای مجالس و مهمانی ها
  • محبوبیت زیاد در داخل و خارج کشور
  • ظاهری زیبا، یکدست و کشیده
  • داشتن پوست قرمز رنگ در زمان رسیدن
  • قرمز رنگ بودن روی مغز پسته
  • سبز یشمی بودن رنگ مغز پسته
  • سفید استخوانی بودن رنگ پوسته سخت پسته

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

مغز پسته، یکی از مهم ترین اقلام آجیل است؛ پسته، بذر درخت پسته است. این نوع آجیل، معمولا سبز رنگ و کمی شیرین است.

مغز پسته خام و شور دو نوع مختلف از این محصول است. اما مدل خام آن خواص بیشتری دارد. مغزپسته شور، که از نمک برای تهیه آن استفاده میشود، برای کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند، بسیار ضرر دارد، زیرا کلا نمک را باید از سبد غذایی حذف کرد. اما پیشنهاد ما به شما این است که برای از بین رفتن میکروب های مغزپسته خام، حتما برای یک زمان کوتاه، این آجیل را داخل تابه تفت جزئی دهید تا میکروب های آن کشته شود.

ارزش غذایی مغز پسته

مغز پسته تنها قسمت خوراکی پسته می‌باشد دارای رنگی سبز، طعم خوش و پوست نازک می باشد و در هنگام مصرف لزومی به برداشتن این پوسته نمی باشد.

پوسته‌ای نازک، که روی مغز پسته را در برگرفته، مغز را از اکسیژن هوا و تند شدن محافظت می‌کند و در ضمن همین پوسته نازک سرشار از آنتی‌اکسیدان می باشد.
بعد از برداشتن پوسته قهوه‌ای روی مغز (دو پوست کردن) مغز پسته با رنگ سبز روشن که نشان دهنده تازگی محصول است نمایان می‌شود.

مغز پسته کاربرد گسترده‌ای به عنوان تنقلات دارد.

از مغز پسته در صنایع به عنوان طعم دهنده و یا تزیین کننده استفاده می‌شود به طور کل در صنایعی، همچون روغن پسته، حلوای پسته، کره پسته، شیرینی سازی، بستنی و شکلات‌سازی استفاده می‌شود.

بی‌شک مغز پسته یکی از دانه‌های بسیار مقوی و مغذی می‌باشد.

به طور کلی مغزدانه‌ها منبع غذایی خوبی از ویتامین‌ها و املاح می‌باشند.

30 گرم پسته (حدود 47 دانه) 10 درصد نیاز روزانه بدن به فیبر و همچنین فسفر، تیامین، منیزیم و مس را تأمین می‌کند.

این دانه روغنی حاوی مقدار زیادی استرول گیاهی است که موجب کاهش بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود.

این مغز حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند لینولنیک و لینولئیک است.

این اسیدها برای بدن لازم و ضروری می باشند.

همچنین حاوی ویتامین ای و همچنین مقدار زیادی پروتئین و عناصری دیگر مثل کلسیم، روی و آهن می باشد.

با مصرف پسته می‌توان فشارخون و سطح ‌تری گلیسیرید در خون را کاهش داد.

 خواب راحت  تنها با چند عدد مغز پسته

مصرف پسته قبل از خواب کمک می کند که راحت بخوابید، زیرا دارای مقادیر قابل توجهی ملاتوئین است. مصرف تنها چند عدد مغز پسته همچون مکمل ملاتوئین با دز بالا عمل می کند.

خواص مغز پسته برای سلامتی بدن

در مغزپسته، مقدار بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده و پتاسیم وجود دارد. همچنین دارای آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی را برای بدن به دنبال دارد.
می تواند شانس شما را برای بیماری های قلبی عروقی کاهش دهد.
این میوه غنی از فیبر، مواد معدنی و چربی های اشباع نشده است که می تواند در کنترل قندخون، فشارخون و همچنین کاهش کلسترول کمک کند.
فیبر و پروتئین موجود در پسته می تواند برای مدت طولانی تری احساس سیری را در شما افزایش دهد.
فیبرموجود در آن، به باکتری ها و میکروب های خوب کمک می کند تا تاثیر مثبتی بر روده شما بگذارد.
مغزهای پسته می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید وزن خود را مدیریت کنید، زیرا این خوراکی یک میان وعده ی مقوی و بسیار عالی بشمار می آید. مغز با ارزش ترین دانه آجیلی به شما کمک می کند تا غذای کمتری بخورید و وزن خود را کم کنید.
برخی از تحقیقات ثابت کرده است که مصرف مغز پسته خام، می تواند میزان چربی و قند خون را کاهش دهد. همچنین انعطاف پذیری و عروق خونی را بهبود می بخشد.

مضرات مصرف زیاد پسته

اگرچه پسته دارای خواص بسیاری است اما به خاطر داشته باشید که مصرف مقادیر زیادی از آن عوارضی چون چاقی، فشار خون، بیماری‌های روده‌ای، معده‌ای و … را به همراه دارد.

پسته خام، سدیم زیادی ندارد. اما پسته بو داده که اغلب مقدار زیادی نمک دارد، سدیم موجود در آن نیز بیشتر است. یک فنجان پسته بو داده و نمکین، باعث افزایش دریافت سدیم به ۲۶۳ الی ۵۲۶ میلی‌گرم سدیم است. مصرف سدیم بیش از حد می تواند باعث افزایش فشارخون و در نهایت منجر به بیماری های قلبی و سکته مغزی شود. مغزپسته، ممکن است موجب بروز نفخ شکمی، حالت تهوع و درد در شکم شود. افراد کمی هستند که به این محصول حساسیت دارند؛ اما ممکن است در برخی از افراد موجب حساسیت شود. پس حواستان باشد که هر آنچه از مزایای پسته ذکر شد مربوط به پسته خام است.

 انواع مغز پسته

تقسیم بندی دیگری نیز وجود دارد و آن عبارت است از مغز سبز، مغز کال، مغز کوهی، مغز ارگانیک و مغز دهن بست. مغز کال یکی از بهترین و مرغوب ترین نوع مغز می باشد. این نوع مغز در زمانی که خوشه های پسته هنوز نرسیده اند، تهیه میشوند. این نوع مغز کوچک سبز رنگ می باشد و معمولا قیمت مغز پسته آن بالاتر از انواع دیگر است. مغز سبز هم مانند مغز کال هنوز نرسیده اند و تهیه میشوند. با این تفاوت که زمان دیرتر و طولانی تری از پسته کال تهیه میشود. در نتیجه نسبت به مغز کال سنگین تر و ارزان تر است.

مغز پسته سبز

مغز پسته سبز نوعی از میوه ی درخت پسته است، که مصارف مختلفی دارد. بیشترین دلیل مصرف آن به علت رنگ سبز مخصوص به خود است، که پودر و یا خرده آن باعث زیبایی خاصی به شیرینی ها و مصارف دیگر میشود. اگر چه طعم مغز سبز واقعا منحصر به فرد است، اما در برخی از مناطق پسته کاری به علت خاک و یا شرایط آب و هوایی مغزدانه آنها سبز تر است و البته نوع پسته هم می تواند تاثیرگذار باشد؛ به طور مثال در زرند پسته ممتاز مغز سبز تری دارد یا پسته قزوین سبز تر از سایر مناطق دیگر است.

مغزپسته کال 

مغزپسته کال، باید زمانی برداشت شود که هنوز پسته کال و نارس می باشد و معمولا برداشت آن در ماه های مرداد و شهریور است. هر چه به شهریور نزدیک تر می شویم؛ از سبزی مغز کم میشود و مغزکال شیری رنگ و پوست سفید رنگی دارد. اما داخل مغز کاملا سبز می باشد. مغزکال را می توان گران ترین و بهترین نوع مغزپسته از لحاظ سبز بودن و طعم دانست.

مغز دندانه پسته

مغزدندانه پسته یا همان مغز خرد شده پسته می باشد که معمولا اندازه آن بین 2 تا 5 میل می باشد. مغزدندانه از لحاظ قیمت  ارزان تر و ریز بودن آن مصارف مختلفی برای پودر شدن و مصارف کارگاه های شیرینی دارد. معمولا مغزهای دندانه در هنگام شکستن پسته دهن بست برای مغزکردن در دستگاه های خردکن پسته تفکیک میشود. علاوه بر آن دارای پوست سخت است که لازم است جدا شود.

مغز لپه پسته

مغز لپه یا همان مغز دوقاب شده به مغزپسته ای گفته میشود که از وسط به دو نیم تقسیم شده است و برای بستنی فروشی ها و قنادی ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. این محصول در مصارفی مانند تولید گز و سوهان و سایر مصارف نیز می تواند مفید باشد. مغز لپه اکبری بسیار درشت تر و کشیده تر است و  در صورتی که دوقاب باشد و مغز سالم و ریز آن مخلوط نباشد بسیار زیباتر است.

مغز تو جمع کن پسته 

به مغزی گفته میشود که از داخل پسته جدا میشود. به این صورت که مغزی که قاطی پسته در زمان فرآوری شده است را جدا می کنند. شاید در برخی از موارد نمی توان مغز دهن بسته را تشخیص داد؛ زیرا از لحاظ کیفیت درجه های مختلفی دارند. حتی در برخی از موارد هم مغز لپه هم قاطی آن است و بهترین نوع آن توجمع کن اکبری است. این نوع معمولا قیمت کمتری در مقایسه با مغز دهن بست دارند.

مغز دهن بست

این نوع مغز پسته ، برای مصارف مختلفی مانند صادرات بسیار طرفدار دارد. مغز دهن بست را از شکستن پسته دهن بست با دستگاه خوردکن بدست می آورند و چون دهن بست فندقی گرد است؛ شکستن آن با دستگاه پرت کمتری دارد و نتیجه مغز بهتری بدست می آید. مغزدهن بست نوع سبز و گل دار آن برای تهیه گز و سوهان نیز کاربرد دارد.

مغز پسته گندمی 

مغز پسته گندمی، به مغزی گفته میشود که بسیار ریز و تقریبا به اندازه گندم می باشد. و پوست قهوه ای متمایل به سیاه دارد؛ اما داخل مغز می تواند سبز باشد که برای پودر کردن مناسب و ارزان است. اما پوست رویی سیاه آن موجب میشود که در پودر شده آن دانه های سیاه رنگ مشخص باشد و معمولا برای رفع این مشکل یا آن را با یک مغز بهتر مخلوط می کنند و یا اینکه پوست مغز جدا میشود که اصطلاحا به آن دوپوست می گویند.

مغز پسته دوپوست 

مغز دو پوست شده به مغزی گفته میشود، که به اصطلاح پوست دوم یا پوست رویی مغز آن کنده شده که این فرآیند به روش های مختلفی صورت می گیرد. معمولا در پوست گرفتن ازمغز پسته۱۰ تا ۲۰ درصد بستگی به نوع مغز از وزن مغز به دلیل جداشدن پوست و خشک شدن آن کم میشود که همین موضوع باعث افزایش قیمت مغز پسته این نوع پسته میشود.

نحوه نگهداری مغز پسته

گرما و رطوبت از مهمترین عوامل خراب شدن پسته می باشند، رطوبت احتمال رشد قارچ را افزایش می دهد و گرما باعث رشد حشرات درون مغز می شود که اصطلاحا به آن پروانه زدن می گویند.

به همین دلیل شرایط نگهداری پسته و مغز پسته اهمیت زیادی پیدا می کند و برای تازه نگهداشتن پسته کافیست پسته را داخل ظرف درب دار قرار گیرد تا از رطوبت محیط در امان باشد و آن را در طبقات پایینی یخچال نگهداری کرد.

پسته در دمای  6 درجه سانتیگراد، 12 ماه تازه می ماند.

برای خرید مغز پسته خام اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید مغز پسته # خواص مغز پسته # خرید انواع آجیل # قیمت مغز پسته # قیمت مغز پسته در مشهد # خرید خشکبار در مشهد # خرید مغز پسته شور # Pistachio

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای مغز پسته خام اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط