روغن

روغن مورد اصل

وزن : 30 گرم

قیمت برای شما : 59,000 تومان
قیمت : 61,950 تومان
  •  طبع روغن مورد سرد و خشک است.
  • تقویت موی سر
  • درمان کننده قطعی ریزش مو
  • از بین برنده بوی تعریق بدن
  • روند بهبود زخم را سرعت می بخشد
  • ضدعفونی کننده
  • رفع چین و چروک پوست
  • ضد عفونی کننده
  • التهاب و انواع آلرژی را به طور کل درمان می کند
  • تسکین دهنده درد
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

یکی از روغن های گیاهی که خواص درمانی و زیبایی بسیاری دارد روغن مورد اصل می باشد.

گیاه مورد دارای برگ، گل و میوه می باشد که خواص دارویی و درمانی مختلفی دارند. میوه گیاه مورد دارای دانه هایی است که روغن موجود در این دانه‌ ها دارای ترکیبات بسیار عالی می باشد. از جمله این ترکیبات می‌ توان به پالمیتیک، لینولئیک و همچنین اسیدهای چرب اشاره کرد که تمامی این موارد در روغن مورد موجود می باشد.

این روغن گیاهی فوق العاده دارای خواص متعددی است که می توان به درمان بواسیر، بهبود آکنه، رفع عفونت لثه، بهبود اختلالات سیستم گوارشی، رفع تبخال، از بین بردن بوی بد زیر بغل، درمان کمر درد، رفع ناراحتی‌ های مجاری و بهبود سرفه های خشک ،درمان سلولیت، درمان درد، بهبود پوست تقویت مو و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه استفاده از روغن های گیاهی رو به افزایش است. یکی از روغن‌هایی که بسیار محبوب است و خواص فوق‌ العاده‌ ای دارد روغن مورد اصل  می باشد.بنابراین شما می‌ توانید با استفاده از این روغن زیبایی و سلامتی را به خود هدیه کنید.و آن را از فروشگاه بهسا مارکت تهیه کنید.

خواص روغن مورد اصل :

فواید روغن مورد برای پوست، مو و مژه

اگر از وضعیت موهای خود راضی نیستید، ریزش مو شدید دارید یا موهای شما ضخامت کمی دارند، وقت آن رسیده به سلامت موهای خود بیشتر اهمیت دهید.

مصرف داروهای گیاهی برای رفع مشکلات مو بسیار موثر است. برخی روغن‌های گیاهی مثل روغن مورد خواص بی‌نظیری برای مو دارند. خواص آن برای درمان ریزش مو، تقویت ریش، مژه و ابرو کاربرد دارد. همچنین باعث تقویت پوست هم می‌شود.

تقویت موی سر:

در زمان های قدیم مصریان باستان از گیاه مورد برای زیبایی موهایشان استفاده می‌ کرده اند. آن ها برگ های خوشبوی گیاه را می جوشانده و برای شستشوی موی خود از جوشانده برگ مورد استفاده می کرده اند. این کار باعث تقویت موهایشان می شده است. امروزه نیز استفاده از روغن مورد برای تقویت موها بسیار محبوب است.

برای تقویت موی سرکافیست هر شب چند قطره از روغن مورد را روی کف سر ریخته و کف سر را به آرامی ماساژ دهید . صبح روز بعد با آب ولرم سر خود را شستشو نمایید

شما می توانید چند قطره از روغن مورد را با آلوئه ورا بجوشانید و برای تقویت پرپشت شدن موهایتان استفاده کنید.

از خواص روغن مورد برای مو می‌توان به درمان قارچ و شوره اشاره کرد. این روغن مانع سفیدی مو می‌شود. همچنین برای تقویت مژه، ابرو و ریش هم مفید است.

رفع خارش سرکافیست چند قطره از روغن مورد را در یک شامپو ریخته و خوب تکان دهید و باآن موهای خود را به خوبی شستشو دهید پس از ۱۰ دقیقه موهای خود را آبکشی کرده .

درمان بیماری های پوستی و اگزما

ابتدا محل مورد نظر را با صابون گلیسیرینه شستشو و خشک نمایید سپس ۲ الی ۳ قطره از روغن مورد اصل را روی محل آسیب دیده چکانده و ماساژ دهید

رفع سوختگی و تسکین درد رماتیسم

کافیست چند قطره از روغن مورد را روی محل درد چکانده و به آرامی ماساژ دهید .پس از چند دقیقه خواهید دید که از درد شما کاسته شده است

درمان کمر درد:

یکی از تاثیراتی که این روغن بر روی بدن دارد درمان کمردرد، دیسک کمر و... است.کافیست چند قطره از روغن مورد را با پودر زیره و زرده تخم مرغ و روغن گل سرخ مخلوط نمایید .

همچنین این روغن دارای ویتامین c فراوان است و برای درمان و بهبود دردهای قاعدگی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای استفاده از این روغن ها چند قطره از آن را بر روی محل درد ریخته و ماساژ دهید.

زیبایی پوست:

روغن مورد برای زیبایی پوست خواص بسیار شگفت انگیزی دارد. شما می توانید از این روغن فوق العاده برای رفع چین و چروک های پوست، بهبود اگزما، رفع خارش پوست، درمان درماتیت، رفع جای جوش های سرسیاه و... استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی:

استفاده از روغن مورد در بهبود سرماخوردگی بسیار موثر است. کافی است تنها چند قطره از این روغن فوق‌ العاده را داخل ظرف بخور بریزید و آن را استشمام کنید تا در مدت کوتاهی سرماخوردگی های شدید درمان شود. همچنین می توانید مقداری از پودر مورد را داخل آب حل کرده و غرغره کنید تا گلودرد شما التیام پیدا کند.

رفع سلولیت:

برای رفع سلولیت ابتدا پوست خود را کمی ماساژ دهید تا پوست گرم شود. در این هنگام از چند قطره روغن استفاده کنید و حدود ۱۰ دقیقه پوست را ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد رفع سلولیت و بهبود آن خواهید بود.

بهبود درد:

روغن مورد به عنوان یک تسکین دهنده عالی عمل می‌ کند. بنابراین شما می توانید آن را به صورت موضعی بر نواحی مختلف بدن بمالید و شاهد بهبود درد باشید.

آنتی باکتریال:

روغن گیاهی مورد خواص آنتی باکتریایی دارد که به عنوان یکی از خواص درمانی فوق‌ العاده‌ این روغن شناخته می‌ شود. بنابراین می ‌توانید برای ضدعفونی کردن از آن استفاده کنید.

رفع اثرات سوختگی:

شما می توانید با استفاده از روغن گیاه مورد اثرات سوختگی را به طور کامل درمان کنید. در واقع این روغن تاثیر فوق‌ العاده ‌ای که در درمان اثرات سوختگی و جای زخم دارد. به همین در طب سنتی کاربرد فراوانی پیدا کرده است.

رفع بوی بد بدن:

افرادی که بوی بدن آن ها آزاردهنده است می‌ توانند با کمک روغن مورد این بوی بد را از بین ببرند. بنابراین می توانند به صورت روزانه مقداری از روغن را به بدن خود بزند.

کمک به درمان مشکلات مجازی اداری و مثانه:

یکی خواص روغن مورد برای سلامتی، درمان ورم مجاری ادرار و کلیه است. این روغن برای رفع سنگ کلیه نیز مفید است. برای استفاده از تاثیر این روغن روی کلیه و مجاری ادرار، روغن را کمی گرم کرده و روی کلیه و مثانه ماساژ دهید تا توسط پوست جذب شود. سپس محل را با پارچه گرم شده ببندید و گرم نگهدارید. همزمان نوشیدنی‌های گرم بنوشید تا مشکلات مجاری رفع شود یا سنگ کلیه دفع شود.

درمان آلرژی و التهاب

اسید لینولئیک موجود در روغن مورد یک آنتی اکسیدان قوی است و بدن را در برابر التهاب و تغییر سلولی محافظت می‌کند. این اسید چرب غیر اشباع در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارد.

ضد عفونی کننده دهان:

در گذشته از روغن مورد به عنوان دهانشویه استفاده می‌شد و این به دلیل خواص ضدعفونی این گیاه پر خاصیت است. قرقره کردن با روغن مورد گلو و دهان را ضد عفونی می‌کند.

 مناسب رایحه درمانی:

روغن مورد به دلیل ترکیبات سینئول، ژرانیول و کامفن، بوی خوبی دارد و جزو روغن‌های مناسب برای آروماتراپی نیز محسوب می‌شود‌. این روغن را برای ماساژ استفاده می‌کنند تا علاوه بر خواص آن روی پوست و جسم، روان را نیز با آن آرام کنند. بوی خوش مورد روی آرامش روان تاثیر خوبی دارد و از این رو برای آروماتراپی استفاده می‌شود.

بهبود سریع زخم

روغن مورد به دلیل وجود اسید لینولئیک که یک ضد التهاب است، از التهاب زخم‌ها جلوگیری کرده و روند بهبودی آن‌ها را تسریع می‌کند. از طرفی ویتامین C موجود در این روغن، در فرایند بهبود زخم و کلاژن سازی نقش مهمی دارد و به بهبود زخم کمک می‌کند.

نکات مهم در رابطه از استفاده از روغن مورد برای تقویت مو

1- روغن مورد را باید به پوست سر بمالیم و برخورد آن با ساقه های مو نیاز نیست و تاثیرات مثبت چندانی نیز نخواهد داشت.

2- برای این که روغن گیاهی مورد به خوبی در ناحیه سر و پوست آن جذب شود و تاثیرات مثبت خود را بگذارد، باید چند دقیقه ماساژ داده شود. برای ماساژ دادن پوست سر با روغن توصیه می شود که تنها از نوک انگشتان خود استفاده کنید.

3- روغن گیاهی مورد را نباید به هیچ وجه بر روی موها و سر خود به طور مستقیم بریزید. لذا توصیه می شود که در ابتدا نوک انگشتان خود را به روغن آغشته کنید و سپس آن را به نواحی مورد نیاز پوست سر بمالید و همزمان آن را ماساژ دهید.

4- باید ماساژ دادن پوست سر را تا ۱۵ دقیقه به طور مداوم ادامه دهید تا تاثیرات مثبت و مطلوبی را به همراه داشته باشد. می توانید برای این که این اقدام بهینه تر شود و روند جذب روغن مورد توسط پوست سر به خوبی انجام شود، از یک حوله یا دستمال کرم استفاده کنید و آن را بر روی سر قرار دهید.

5-برای نتیجه گیری بهتر لازم است تا برای مدت چند ساعت روغن بر روی پوست سر باقی بماند لذا به همین جهت توصیه می شود که انجام این اقدام را قبل از خواب شبانه انجام دهید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند. پس از آن می توانید با استفاده از یک شامپو به خوبی روغن و سر خود را شستشو دهید. استفاده از این اقدام تنها یک بار در هفته مناسب است و نباید در انجام آن زیاده روی کرد.

طرز تهیه روغن مورد اصل

روش اول :

در این روش از دانه‌های روغنی مورد استفاده می‌کنیم. به این منظور دانه‌ها را در کمی آب بجوشانید تا نرم شود. سپس دانه‌ها را به همراه آبشان به روغن حامل مانند روغن زیتون بریزید. روغن زیتون باید سه برابر دانه‌های مورد باشد. سپس. این مخلوط را به آرامی حرارت دهید تا آب آن. بخار شود. بعد از بخار شدن آب، روغن را صاف کرده و در جای خنک نگهداری کنید.

روش دوم :

در این روش به کمی برگ مورد و عرق مورد نیاز داریم. ۱۰۰ گرم برگ مورد را در ۲۰۰ میلی گرم عرق مورد خیس کنید. بعد از خیس شدن کامل برگ‌ها، آن‌ها را به همراه عرق، به ۳۰۰ گرم روغن زیتون طبیعی اضافه کنید و با شعله ملایم حرارت دهید تا کمی غلیظ تر شود. سپس روغن را صاف کرده و در جای خنک نگهدارید.

طریقه مصرف روغن مورد برای مو

مقداری روغن روی انگشت می‌ریزیم. سپس آن را به پوست سر ماساژ می‌دهیم. برای تقویت کف سر حدودا 5 تا 10 دقیقه سر را به آرامی ماساژ می‌دهیم. این کار گردش خون سر را بیشتر می‌کند. برای تقویت ساقه مو مقداری روغن روی دست می‌ریزیم و به آرامی کل موها را ماساژ می‌دهیم. پس از 1 ساعت موها را با آب ولرم شستشو می‌دهیم.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد روغن مورد ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید روغن مورد اصل به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید روغن مورد # خواص روغن مورد # خرید روغن مورداصل # روغن تقویت مو

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای روغن مورد اصل
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط