روغن

روغن گردو اصل اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 89,000 تومان
قیمت : 93,450 تومان
  • روغن گردو طبع گرمی دارد
  • حاوی مواد مغذی و مورد نیاز پوست
  • بهبود زخم‌ها و کاهش التهابات پوستی
  • کمک به کاهش کلسترول و فشار خون
  • جلوگیری از انواع بیماری های قبلی عروقی
  • کاهش چشم گیر چین‌وچروک در پوست
  • ضخیم کردن مو، ترمیم موهای آسیب دیده، درمان شوره و خشکی پوست سر، جلوگیری از سفید شدن مو   
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

روغن گردو از فشردن مغز گردو‌، تهیه می‌شود. رنگ روغن گردو، قهوه‌ای مایل به طلایی و طعم آن، شیرین و آجیلی است. البته وقتی بیش از حد گرم شود، کمی قابض می‌شود، چون روغن گردو یک ماده با نقطه دود پایین است. این روغنی نیست که بخواهید روی حرارت زیاد استفاده کنید، در صورت حرارت زیاد طعم تلخی ایجاد می کند. طبع روغن گردو خیلی گرم است.

گردو به دلیل ساختاری که دارد به عنوان غذای مغز از آن یاد می شود و مواد مغذی آن به ویژه ویتامین د، اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پروتئین، آنتی اکسیدان ها و ویتامین آ برای سلامت مغز بسیار مفید است.

روغن گردو سرشار از امگا 3 و ویتامین ها و مواد معدنی نظیر ویتامین E است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد.

خواص بی نظیر روغن گردو

پوستی سالم‌ تر با استفاده از خاصیت روغن گردو:

روغن گردو حاوی مواد مغذی و مورد نیاز پوست است. به‌ طور مثال هر 1 قاشقی که جهت غذاخوری مورد استفاده قرار میگیرد( 6  گرم روغن گردو)  بیش از 5 برابر مورد احتیاج بدن در روز امگای 3 دارد. امگا 3 موجود در فواید روغن گردو اسیدی به نام (آلفا لینولنیک) است که به ریکاوری سلول‌های پوستی بدن جهت کمک شایانی می‌کند. علاوه بر امگا 3 روغن گردو حاوی امگا 6 با نام لینولئیک اسید است که محافظ خارجی‌ترین لایه از پوست شما به‌حساب می‌آید.

در حالت کلی سلامت پوست وابسته به مصرف اسیدهای چرب در بدن است که روغن گردو این مواد را در خود دارد. برای بهره‌مندی از خواص روغن گردو، هم می‌توانید آن را به مواد خوراکی مثل سالاد اضافه کنید و هم می‌توانید در ترکیبات ماسک‌های خانگی برای پوست از این روغن استفاده نمایید.

بهبود زخم و کاهش التهابات پوستی:

از دیگر فواید روغن گردو؛ برای پوست می‌ تواند به‌ سرعت بخشیدن در بهبود زخم‌ها و کاهش التهابات پوستی ناشی از آفتاب‌سوختگی یا حساسیت اشاره کرد. روغن گردو سرشار از ویتامین E و K است. این دو ویتامین مسئولیت بهبود و بازسازی پوست را به عهده‌دارند. علاوه بر آن با کاهش التهابات پوستی خارش و سوزش پوست را نیز کم می‌کنند.

روغن گردو و کمک به کاهش فشارخون :

وجود مقادیر بالای پلی فنول در گردو و روغن آن به کاهش فشارخون کمک زیادی می‌کند. از خواص روغن گردو، می توان به تاثیر مثبت آن در کاهش فشارخون در به وجود اسید آلفالینولئیک اشاره کرد. این ماده به‌عنوان تقویت‌کننده عروق خونی به‌حساب می‌آید. تقویت قلب و عروق باعث کاسته شدن فشارخون شود.

روغن گردو و کاهش کلسترول :

روغن گردو ماده‌ ای مغذی که حاوی موادی از جمله توکوفرول‌ ها، اسیدهای فنولیک، ملاتونین یا فلاوونوئیدها است. این محصول چربی‌های غیراشباع متنوعی دارد که با مصرف آن می‌توان سطح کلسترول نا مناسب LDL را کاهش دهید. حتی این روغن به افزایش سطح کلسترول خوب HDL کمک قابل‌ توجهی می‌کند.

کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی:

از دیگر خواص روغن گردو، جلوگیری از انواع بیماری های قبلی عروقی می توان اشاره کرد. از آنجایی‌ که روغن گردو کلسترول و فشارخون را نرمال می‌کند، به‌سلامت هرچه بیشتر قلب و عروق کمک خواهد کرد. علاوه بر آن روغن گردو حاوی ویتامین‌های B6، K و E است. این ویتامین‌ها ماده مغذی برای قلب به‌حساب می‌آیند.

کنترل قند خون با مصرف روغن گردو:

طی تحقیقاتی که محققان بر افرادی که دیابت نوع دو دارند، اشخاص به مدت سه ماه روزانه یک قاشق مرباخوری روغن گردو را به وعده غذایی خود اضافه کرده‌اند. این افراد بعد از دوره آزمایش، قند خون ناشتا کمتری را به نسبت شرایط مشابه قبل از آزمایش تجربه کرده‌اند. محققان دلیل این موضوع را میزان بالای آنتی‌ اکسیدان موجود در روغن گردو بیان نموده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌های روغن گردو از استرس اکسیداتیو در افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می‌کند؛ پس کاهش قند خون نیز از خواص روغن گردو، به‌حساب می‌آید.

ممکن است به کاهش و کنترل سرطان کمک کند:

طبق نظر پزشکان برخی مواد موجود در روغن گردو می‌ تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. علاوه بر آن خاصیت روغن گردو، تنها به پیشگیری از سرطان محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند روند پیشروی سرطان را نیز با کندی مواجه کند.

به‌ طور مثال مایعی به نام اورولیتین‌ ها در روغن گردو وجود دارد که می‌تواند سلول‌ های بد خیم سرطانی پروستات را از بین ببرد. با این‌ حال در ارتباط با تأثیر روغن گردو بر کاهش سرطان هنوز به آزمایش‌های بیشتر برای دسترسی به اطلاعاتی جامع‌تر نیاز است.

خواص روغن گردو برای چین‌ و چروک‌ ها:

روغن گردو بافتی نرم و بویی ملایم دارد. هیچ‌گونه ممنوعیتی برای استفاده از روغن گردو در ترکیبات ماسک‌های خانگی اعلام‌ نشده و به دلیل مواد مغذی بی‌نظیری که برای پوست دارد، می‌تواند به‌عنوان محرکی برای تولید سلول‌های جدید به‌حساب آید. علاوه بر آن روغن گردو توانایی انعطاف‌ پذیری پوست را بالا ببرد که همین عامل باعث کاهش چشم گیر چین‌وچروک در پوست می‌شود.

با عفونت‌های قارچی و پسوریازیس خداحافظی کنید:

عفونت‌ های پوستی و پسوریازیس دو بیماری مجزای پوستی هستند. روغن گردو، به‌عنوان محافظ و ترمیم‌کننده قدرتمند پوست می‌تواند عفونت‌های قارچی پوست را برطرف کند. علاوه بر آن روغن گردو می‌تواند پوست را چرب و مرطوب نگه دارد این عامل کمک می‌کند که خارش بخش‌هایی از پوست که به پسوریازیس مبتلا است کمتر شود و شاید با این کار زخم‌ها زودتر بهبود یابند.

پیری پوست خود را به تعویق بیندازید:

روغن گردو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای مو و پوست می باشد، این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از پوست در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت کنند. علاوه بر آن از اثرات رادیکال‌ های آزاد روی پوست نیز جلوگیری می‌کنند. این دو عامل به‌ صورت چشمگیری می‌تواند پیری پوست را به تعویق بیندازد. پس یکی دیگر از خواص روغن گردو، حفظ جوانی و شادابی پوست است.

سلامت استخوان‌های خود را تضمین کنید:

روغن گردو سرشار از ویتامین K است؛ این ویتامین نقش مؤثری در استحکام استخوان‌ها دارد. با مصرف روغن گردو می‌توانید از فواید بی‌نظیر آن دست بیابید. برای بهره‌ مندی از خاصیت روغن گردو، کافی است  بخشی از آن را به سس سالاد خود اضافه نمایید . به خاطر داشته باشید این روغن توان حرارتی بالایی ندارد و درصورتی‌که در معرض حرارت قرار گیرد، بخشی از مواد مغذی خود را از دست می‌دهد؛ پس بهتر است روغن گردو را حرارت ندهید.

کاهش ریزش مو با استفاده از روغن گردو:

روغن گردو حاوی ویتامین B6 است؛ این ویتامین را به‌ عنوان ویتامین تقویت‌کننده ریشه مو می‌شناسند. علاوه بر آن روغن گردو مقادیر زیادی پتاسیم دارد که طبق نظر پزشکان، پتاسیم ریشه‌های مو را تقویت کرده و به‌عنوان محرکی برای رشد بیشتر مو شناخته می‌شود. برای بهره‌ مندی از خواص روغن گردو، می‌ توانید آن را به‌ صورت موضعی روی موها و کف سر ماساژ دهید و بعد از 15 الی 30 دقیقه موها را با شامپو ملایم بشویید.

مضرات روغن گردو

عوارض جانبی مصرف روغن گردو بسیار محدود است و صرفا به مشکلات معده‌ و چند مشکل قلبی‌عروقی محدود می‌شود.

استفاده از این روغن درحد اعتدال برای بیشتر مردم کاملا بی‌خطر است.

درصورت لزوم می‌توانید باتوجه به شرایط فردی خود درمورد وجود هرگونه خطر احتمالی درنتیجه‌ی مصرف این روغن با پزشک صحبت کنید.

ناراحتی معده

معمولا مصرف خوراکی روغن گردو کاملا بی‌خطر است، ولی ازآنجاکه این روغن بسیار قوی است می‌تواند موجب بروز واکنش التهابی در روده شود.

این واکنش التهابی به‌شکل ناراحتی معده، گرفتگی، نفخ، حالت تهوع، اسهال یا حتی استفراغ بروز می‌کند.

اگر پس از مصرف روغن گردو دچار چنین حالاتی می‌شوید، بهتر است از این روغن به‌صورت موضعی استفاده کنید.

سلامت قلب

گاهی اثرات کاهش‌دهندگی فشار خون این روغن با سایر داروهای فشارخون تداخل پیدا می‌کند.

بنابراین بهتر است پیش از مصرف خوراکی این روغن با پزشک خود مشورت کنید.

قند خون

روغن گردو برای بیماران دیابتی یا کسانی که درمعرض خطر ابتلابه دیابت قرار دارند، عالی است

ولی اگر این روغن همراه با بعضی از داروها مصرف شود، سطح قند خون را به‌میزان خطرناکی پایین می‌آورد.

بنابراین بیماران دیابتی باید با احتیاط از این روغن در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند.

التهاب پوست

روغن گردو نیز مانند بسیاری از روغن‌های قوی و غلیظ‌شده وقتی به‌صورت موضعی برای مصارف آرایشی یا دارویی استفاده می‌شود، گاهی موجب تحریک و ناراحتی پوست می‌شود.

پیش از مصرف روغن گردو (به‌ویژه اگر پوست حساسی دارید) مقدار کمی از این روغن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید و چند ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که پوست شما نسبت‌به آن واکنشی منفی نشان نمی‌دهد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد روغن گردو ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهجوانسازی پوستیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید روغن گردو به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید روغن گردو  # خواص روغن گردو  # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت روغن گردو  # WHEAT GERM OIL 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای روغن گردو اصل اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط