روغن

روغن رزماری اصل

وزن : 30 گرم

قیمت برای شما : 45,000 تومان
قیمت : 54,000 تومان
  • طبع روغن رزماری اصل (30 سی سی) گرم و خشک است.
  • صد در صد طبیعی
  • تقویت کننده مو و جلوگیری از ریزش
  •  تقویت کننده ابرو و جلوگیری از ریزش
  •  بهبود شوره سر
  •  ضد درد موضعی
  • پرپشت کننده ریش و سبیل
  • بهبود شوره سر
  • ضد درد موضعی
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

روغن رزماری ( rosemary oil)  از گلبرگ های گیاه رزماری به روش بنماری به دست می آید. این روغن مواد معدنی مانند ویتامین B6، کلسیم، آهن، آنتی اکسیدان و ترکیبات شیمیایی مفیدی از جمله رزمارینیک، اسید کافئیک، اسید بتولینیک، اسید کارنوزیک، اسید اورسولیک، کارنوزول و … دارا می باشد. این عناصر دارای خواص ضد التهاب، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد درد می باشد که این ها به هضم غذا، گردش خون و مجرای تنفسی کمک می کند.

خواص روغن رزماری برای مو

از قدیم مصرف روغن رزماری برای داشتن موهای سالم توصیه می‌شد و امروز نیز تحقیقات ثابت کرده است که این روغن گیاهی مفیدترین عصاره گیاهی برای مو و تقویت آن است. از مهم‌ترین خواص روغن رزماری برای مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیش گیری از آلوپسی آندروژنتیک

طبق تحقیقات انجام شده روغن رزماری برای موهایی که دچار آلوپسی هستند، بسیار کمک کننده است و از این بیماری که بدن فولیکول مو را پس میزند، پیشگیری کرده و در درمان آن نقش دارد. به این منظور به جای استفاده از محرک‌های شیمیایی، این روغن را روزانه دوبار و به مدت ۶ ماه به طور مداوم بر کف سر ماساژ دهید.

جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگر از عوامل ریزش مو کاهش گردش خون در پوست سر است. گردش خون موجب تغذیه فولیکول‌ها شده و در نهایت مو را تقویت می‌کند. روغن رزماری با بهبود گردش خون در کف سر، موها را پرپشت و ساقه‌های آن‌ها را ضخیم‌تر می‌کند.

جلوگیری از بروز عفونت و قارچ

همان طور که اشاره کردیم روغن رزماری خواص ضد قارچی دارد که برای پوست بسیار مفید است. برای جلوگیری از بروز قارچ یا عفونت کف سر، یا درمان قارچ و آکنه سر، چند قطره روغن رزماری به شامپوی خود اضافه کنید.

درمان شوره و التهاب

روغن رزماری یک ضدالتهاب فوق العاده است. این روغن با خواص آنتی باکتریایی خود از بروز هر گونه التهاب و رشد باکتری در پوست سر جلوگیری می‌کند و فولیکول‌های مو را از آلودگی مصون می‌دارد. ماساژ کف سر با روغن رزماری می‌تواند از التهاب، خشکی پوست و بروز شوره جلوگیری کند. خاصیت آنتی‌اکسیدانی روغن رزماری باعث رطوبت پوست شده و فولیکول‌های مو را به خوبی رطوبت رسانی می‌کند و از طرفی خشکی پوست و شوره سر را متوقف می‌کند.

رطوبت رسانی موهای خشک

روغن رزماری خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و پوست را رطوبت رسانی می‌کند. این خاصیت برای مو و ریشه مو نیز صادق است و رزماری برای موهای خشک نیز بسیار مفید است. برای رهایی از شر خشکی مو، به شامپوی روزانه خود کمی روغن رزماری اضافه کنید یا بعد از حمام چند قطره از روغن را روی کف سر ریخته و ماساژ دهید.

روش دیگر استفاده روغن رزماری برای مو به این صورت است که چند قطره روغن رزماری را چند قطره روغن نارگیل ترکیب کرد و هر روز آن را روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را به طور مداوم برای چند ماه تکرار کنید تا اثر آن را روی پاکسازی پوست سر، رشد‌ موها و ضخامت آن‌ها ببینید.

خواص روغن رزماری برای ابرو

تاثیر روغن رزماری برای ابرو، مانند تاثیر آن روی موی سر است. یعنی با افزایش گردش خون، فولیکول‌های مو تغذیه شده و ضیخم‌تر می‌شود و سرعت رشدشان افزایش میابد. در نتیجه ابرو پر پشت شده و ریشه آن تقویت می‌شود. برای حصول نتیجه می‌توانید یک قطره روغن رزماری را با نوک انگشت، گوش پاک کن یا فرچه کوچک روی ابرو ماساژ دهید. این کار را بطور مکرر هر شب انجام دهید تا ابروها تقویت شوند.

خواص روغن رزماری برای پوست

شما برای آفتاب سوختگی و رطوبت رسانی پوست می توانید از روغن رزماری استفاده کنید که در زیر توضیحات کاملی را برای شما ارائه می‌کنیم.

رطوبت رسانی

یکی از فواید تمام روغن‌ها برای پوست رطوبت رسانی است. روغن رزماری سریع جذب شده و پوست را مرطوب می‌کند.

درمان آفتاب سوختگی

خواص ضد التهابی این روغن، به بهبود التهاب ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند.

مبارزه با پیری پوست

رزماری قاتل رادیکال‌های آزاد پوست است که عامل اصلی پیروی پوست هستند.

درمان آکنه و جوش صورت

به دلیل رطوبت طبیعی که در روغن رزماری وجود دارد، این روغن را به یک درمانگر طبیعی برای آکنه و جوش صورت و قرمزی ناشی از جای جوش تبدیل کرده است. درخشان کننده پوست صورت روغن رزماری باعث بهبود گردش خون در سطح پوست صورت مشود. همچنین از این روغن میتواند به عنوان درخشان کننده پوست صورت نیز استفاده کرد.

جوان سازی پوست صورت

روغن رزماری سرشار از مواد مغذی مورد نیاز پوست می باشد. همچنین با حذف کردن رادیکال های آزاد سطح پوست به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

پاکسازی پوست صورت

روغن روزماری به دلیل خواص ضد باکتریایی و همچنین مقادیر زیاد مواد مغذی و ویتامین ها باعث افزایش جریان خون، مانع جذب چربی های مضر میشود که باعث پاک سازی پوست میگردد.

روش مصرف روغن رزماری

قبل از استفاده درمانی از روغن‌های گیاهی، ابتدا علت اصلی بیماری را برطرف کنید. مشکلات کم‌خونی، اختلالات هورمونی، استرس، رنگ‌ کردن زیاد مو، استفاده از سشوار و وسایل آرایشی، تغذیه نامناسب مانند استفاده زیاد از فست‌فود، ادویه‌های تند و گرم ممکن است علت مشکلات پوست و مو باشند که تا برطرف نشوند، استفاده از روغن‌ها تأثیری در درمان نخواهند داشت. بعد از برطرف کردن مشکل اصلی، طبق روش مصرف روغن رزماری قانون عمل کنید.

چون روغن رزماری باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود، برای تقویت و رشد و پیشگیری از ریزش مو، ده قطره از روغن را به پوست سر تمیز و ریشه مو بمالید و حدود دو تا سه دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

در فرایند درمان ریزش مو و بهبود شوره سر علاوه بر استفاده موضعی از روغن رزماری، چند قطره از روغن را در شامپوی خود بریزید و استفاده کنید. همچنین می توانید بین ده تا بیست گرم پودر برگ خشک شده رزماری را در شامپو ریخته و بعد از دو روز استفاده کنید.

روغن رزماری برای موخوره در صورتی مفید است که هرشب به مدت شصت روز ریشه موها را با پنج تا ده قطره روغن رزماری ترکیب شده با پنج قطره روغن کندش آغشته کنید و به آرامی با نوک انگشتان به صورت دورانی ماساژ دهید. در طول مصرف نوک موها را کوتاه کنید.

اگر از روغن رزماری برای تقویت و جلوگیری از ریزش ابرو استفاده می‌کنید،روغن رزماری و رشد ابروهر روز سه قطره روغن رزماری را روی ابرو بمالید. این کار را به مدت یک ماه انجام دهید تا نتیجه بگیرید‌.

اگر از روغن رزماری برای شوره سر استفاده می‌کنید، چند قطره از روغن را به کف سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود. این کار را هر شب قبل از خواب به مدت سی روز ادامه دهید.

خرید روغن رزماری برای پرپشت کردن سبیل و ریش، خرید خوبی است که برای کسب نتیجه باید حدود چهل روز مداومت مصرف داشته باشید. اگر هر روز پنج قطره روغن رزماری را کنار پنج قطره روغن سیاهدانه و پنج قطره روغن کندش استفاده کنید، شاهد بهبود رشد و پرپشتی ریش و سبیل و کمک به نرمی و حالت پذیری آن خواهید بود.

اگر از روغن رزماری برای کاهش دردهای مفصلی و ماهیچه‌ای استفاده می‌کنید، پنج قطره روغن رزماری را با ده قطره روغن دارچین یا روغن سیاهدانه مخلوط کرده و موضع را به صورت دورانی ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر بعد از استفاده از روغن ، محل درد را کمپرس گرم کنید.

نکته:

پس از استفاده از روغن رزماری به مدت یک الی دو ساعت محل را شستشو ندهید تا روغن به خوبی جذب شود. دوره مصرف این روغن بین چهل تا شصت روز است.

طرز تهیه روغن رزماری در منزل

شما می‌توانید روغن رزماری را در خانه نیز درست کنید. برای این کار دو روش معمول وجود دارد که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

روش اول:

مقداری برگ رزماری تازه را داخل یک روغن حامل بیندازید. مقدار روغن به رزماری باید ۱ به ۵ باشد. یعنی اگر یک فنجان برگ رزماری دارید باید ۵ فنجان روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن کنجد اضافه کنید. بعد از یک تا دو هفته روغن رزماری شما آماده است.

روش دوم:

این روش روغن رزماری خالصی به شما می‌دهد که باید در مصرف آن احتیاط کنید. برگ‌های رزماری را همراه مقداری آب بجوشانید و صبر کنید تا آب تبخیر شده و روغن رزماری باقی بماند. روغن را را خنک کرده و جمع کنید. روغن رزماری را در یخچال نگهداری کنید.

به طور کلی می‌توان گفت استفاده مکرر از روغن رزماری متناسب با نوع پوست و طبع بدن، به بهبود سلامت پوست، مو و سلامت عمومی کمک می‌کند. نکته مهم در خرید روغن رزماری اصل دقت به بوی روغن است. روغن رزماری اصل بوی تند گیاه رزماری می‌دهد.

نحوه مصرف روغن رزماری چگونه است؟

۱- ابتدا موضع رو با آب و صابون بشورید.

۲- چند قطره از روغن را روی محل ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا کامل جذب پوست شود.
۳- بعد از ۲ ساعت محل را با آب ولرم شستشو دهید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد روغن رزماری ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید روغن رزماری اصل # روغت تقویت مو # روغن تقویت ابرو # rosemary oil

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای روغن رزماری اصل
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط