روغن

روغن بادام شیرین اصل

وزن : 30 گرم

قیمت برای شما : 70,000 تومان
قیمت : 84,000 تومان
  • طبع روغن بادام شیرین اصل (30 سی سی) گرم و تر است.

  • حاوی ویتامین‌های A، D، E، B1، B2، B6 و همچنین روی، کلسیم، پتاسیم

  • جذب راحت توسط پوست

  • حاوی اسیدهای چرب کمیاب، مانند امگا 3، 6 و 9

  • دارای رایحه مطبوع چربی کم و سبک غنی از مواد مغذی

  • برطرف کننده قطعی آرتروز گردن و زانو

  • از بین برنده دردهای مفصلی

  • از بین برنده چین و چروک پوست

  • سفید کننده و رفع جوش های صورت

  • تقویت ابرو، مژه ها و ناخن ها

  • رفع سیاهی اطراف چشم

  • رفع کننده خشکی پوست

  • جوانسازی پوست

  • رفع اگزما و پسوریازیس

  • جلوگیری و رفع ریزش موی سر و رفع موخوره و شوره سر

  • نرم کننده و درخشان کننده و مرطوب کننده موی سر

  • رفع یبوست و مسهل

  • از بین برنده کرم های روده

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

روغن بادام شیرین اصل همانطور که از اسمش پیداست، یکی از محصولات طبیعی بادام است. این روغن از تحت فشار قرار دادن دانه‌های بادام به دست می‌آید. در واقع تقریباً نصف وزن بادام خشک را روغن تشکیل می‌دهد.

روغن بادام دو نوع دارد: شیرین و تلخ.

تفاوت روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین چیست؟

اصطلاح روغن بادام شیرین اصل که رواج بیشتری دارد، به روغن بادام شیرین اصل اشاره دارد. این همان محصولی است که در آشپزی و مراقبت‌های پوست و مو کاربرد قابل توجهی دارد. این روغن خوراکی است و از درخت‌های بادام با شکوفه‌های سفید استخراج می‌شود.

روغن بادام تلخ که کاربرد محدودتری دارد، از درخت‌های بادام با شکوفه‌های صورتی رنگ به دست می‌آید. این روغن برای پوست مناسب نیست و در صورتیکه فرآیند تصفیه را به درستی نگذراند، ممکن است سمی باشد. البته این نوع روغن نیز کاربردهای درمانی خاص خودش را دارد. همچنین از روغن بادام در رایحه درمانی و ماساژ استفاده می‌شود. بوی خیلی تند نشانه این روغن است.

مهم‌ترین عنصر تشکیل دهنده روغن بادام تلخ، ویتامین E است. به علاوه این روغن حاوی مقادیر قابل توجهی از منیزیم، بیوتین، مس و فسفر می‌باشد. همچنین اسیدهای چرب امگا 3، از دیگر مواردی است که در روغن استخراج شده از دانه‌های بادام تلخ یافت می‌شود.

این روغن به خاطر خواص آنتی اکسیدانی خود و قابلیتی که در مقابله با رادیکال‌های آزاد دارد شناخته می‌شود. ضد التهاب بودن و تقویت سیستم ایمنی از دیگر خواص این روغن طبیعی است.

روغن بادام شیرین اصل دارای ویتامین A است. رتینول موجود در ویتامین A توانایی تولید سلول‌های پوستی جدید رو تحریک کرده و به کمرنگ کردن خطوط ریز پوست کمک می‌کند. ویتامین E موجود در این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به جلوگیری از آسیب سلولی کمک کند و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن بادام شیرین، علاوه بر حفظ سطح کلسترول سالم و بهبود حافظه، به جلوگیری از پیری زودرس و آسیب‌های نور خورشید کمک می‌کنند.

روغن بادام شیرین اصل چه خواصی برای پوست و مو و ناخن دارد؟

روغن تراپی بادام شیرین می‌تواند جایگزین استفاده از محصولات مراقبتی پوست شود که پایه شیمیایی دارند. فقط کافی است در استفاده از این روغن کمی مداومت به خرج داده و با نظم و پیگیری آن را به روتین برنامه‌های مراقبتی پوست و موی خود اضافه کنید.

کاربردی‌ترین خواص این روغن عبارتند از:

جوان کننده پوست

تحقیقات زیادی انجام گرفته است که نشان می‌دهد روغن دانه‌های بادام شیرین، نشانه‌های پیری را بر روی پوست به تأخیر می‌اندازد. همچنین چین و چروک‌های موجود را می‌توان با استفاده منظم از این روغن گیاهی تا حدودی برطرف کرد. خواص جوان کنندگی پوست در روغن بادام شیرین به دلیل وجود اسید اولئیک، اسید چرب امگا ۹ و همچنین ویتامین E است که با رادیکال‌های آزاد موجود در محیط مبارزه کرده و به نوعی اثر آنان را در پیری پوست خنثی می‌کند.

ضد آفتاب

این روغن حاوی SPF طبیعی ۵ است و بر همین اساس یک ضد آفتاب گیاهی برای پوست محسوب می‌شود. همچنین خواص آنتی اکسیدانی روغن بادام شیرین اصل از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و بدین ترتیب اجازه نمی‌دهد، آسیبی از جانب اشعه‌های مضر آفتاب به پوست وارد شود.

درمان کننده عارضه های پوستی

بیماری‌هایی نظیر اگزما و پسوریازیس که سلامت و ظاهر پوست را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، بسیار رایج است. یکی از روش‌های درمان این بیماری‌ها، روغن تراپی بادام است. در واقع این روغن نه تنها نقش آبرسان را برای پوست بازی می‌کند، بلکه رطوبت را در سلول‌های پوستی و لایه‌های مختلف آن حفظ می‌کند. نتیجه این قابلیت، پوستی شفاف، با طراوت و جوان است.

درمان کننده آکنه

وجود ویتامین A و ویتامین E با غلظت بالا در این روغن، درمان آکنه، اسکار، جای زخم و بریدگی بر روی پوست است. همچنین خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی این ماده، باکتری‌های تجمع یافته در آکنه را پاک کرده و این عارضه را التیام می‌بخشد.

ضد لک

لکه‌های پوستی که ممکن است در اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده باشد، یا دیگر انواع تیرگی‌هایی که در گذر زمان و تحت شرایط مختلفی که پوست از سر می‌گذراند، از طریق این روغن درمان می‌شوند. استفاده منظم از این روغن بر روی پوست، باعث روشن شدن  رنگ پوست می‌شود.

آبرسانی به پوست

یکی از خواص روغن بادام شیرین برای پوست آبرسانی آن می باشد، اگر پوست خشکی دارید، استفاده از روغن بادام شیرین را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا این روغن باعث می‌شود پوستتان آب از دست نداده و رطوبت آن حفظ شود، در نتیجه پوستی نرم خواهید داشت. التهابات و خشکی پوست و خارش پوست را با این روغن درمان نمایید. روغن غیراشباع موجود در آن خیلی سریع جذب پوست شده و رطوبت را حفط می‌کند.

نرم کردن پوست

از دیگر فواید روغن بادام شیرین نرم کنندگی پوست است، برای جلوگیری از ترک و نرم شدن پوست بهتر است پوست خود را با این روغن ماساژ دهید. بی شک استفاده از روغن‌های طبیعی اثری ماندگارتر خواهد داشت. در قسمتهایی از بدن که فکر می‌کنید خشک شده و نیاز به آبرسانی دارد، از ماساژ این روغن بهره ببرید. حتی می‌توانید وری آرنج، قوزک پا و دیگر قسمتها مالیده و ماساژ دهید. همچنین برای جلوگیری و پیشگیری از ترکهای پوست در دوران بارداری می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

خاصیت ضد پیری و جوانسازی

روغن بادام شیرین یکی از محصولاتی است که بسیار در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی پوست و مو بکار می‌رود. طبق تحقیقات این روغن چروکهای ریز پوست را از بین می‌برد و رطوبت و آبرسانی لازم را انجام می‌دهد تا پوست جوانتر بنظر بیاید. فوائد روغن بادام شیرین برای جوان سازی پوست فوق العاده میباشد.

نرم کننده لب طبیعی

یکی دیگر از فوائد روغن بادام شیرین برای پوست استفاده به عنوان نرم کننده لب است. از این روغن طبیعی به جای انواع بالم‌های گران قیمت بازار استفاده کنید.

از بین بردن سیاهی زیر چشم

یکی از فوائد دیگر روغن بادام شیرین کمک به کمرنگ شدن سیاهی زیر چشم است. با دهیدراته شدن پوست، حلقه‌ها و سیاهی‌های زیر چشم دیده می‌شوند، با روغن بادام به حذف این سیاهی‌ها کمک کنید. لازم نیست مالش دهید، تنها چند قطره به آرامی زیر چشمها بزنید.

استفاده به عنوان تونر پاک کننده آرایش

یکی از روغن‌های ملایم و خوشبو که می‌توانید برای پاک کردن آرایش از آن استفاده کنید روغن بادام شیرین است. این روغن را برای زیر چشم نیز می‌توان بکار برد. با یک پنبه آغشته به روغن پوست و زیر چشمتان را خیلی آرام پاک کنید تا هم پوستی تمیز و هم نرم و لطیف داشته باشید.

فواید روغن بادام برای زیبایی و سلامت ناخن‌ها

گاهی اوقات بد نیست ناخن‌هایتان را با یک روغن ماساژ دهید. روغن بادام شیرین برای رشد و سلامت ناخن و نیز پوسته‌ها اطراف ناخن بسیار معجزه‌گر است. ناخن‌های شکننده‌تان را با ماساژ این روغن درمان کنید. روی موجود در این روغن باعث می‌شود شکنندگی آنها از بین برود.

خواص روغن بادام برای مژه و ابرو

بی شک یکی از پرپشت‌ کننده‌های طبیعی برای ابرو و مژه روغن بادام شیرین است. این روغن موهای ابرو و مژه را پرپشت و تقویت می‌کند. البته در صورتی که مکرر استفاده شود.

اطراف چشم

استفاده از روغن بادام شیرین، پف و حلقه‌های زیر چشم را کاهش می‌دهد. از آنجا که روغن بادام یک منبع ضدالتهابی است، ممکن است به کاهش تورم پوست نیز کمک کند. لازم به ذکر است این روغن برای افرادی که مستعد میلیا هستند، مناسب نیست.

رفع اسکار

روغن بادام شیرین ظاهر اسکارها را کاهش می‌دهد. در طب چینی و آیورودا باستان، از این روغن برای کاهش اسکار مورد استفاده قرار می‌گرفت. علاوه بر آن محتوای ویتامین E ممکن است به صاف شدن پوست کمک کند.

طرز استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست

چند قطره از روغن بادام شیرین خوشبو را کف دست ریخته و کمی آن را با دو دست بمالید تا گرم شود. سپس به آرامی پوست خود را ماساژ دهید. بهتر است بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید این کار را انجام دهید.

خواص روغن بادام برای مو

از قدیم در خصوص فواید روغن بادام برای مو شنیده اید و خیلی ها اعتقاد دارند روغن بادام تلخ بسیار برای پوست خواص دارد ولی این را بدانید که برای مو هم خواص زیادی دارد.

درخشان‌تر کردن مو

روغن بادام را بصورت یک ماسک موی طبیعی بکار برده و موهای درخشانی داشته باشید.می‌توانید روغن بادام شیرین را با ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و موهای درخشانی داشته باشید.

از بین برنده شوره سر

اگر مبتلا به شوره سر هستید و از آن رنج می‌برید، روغن بادام شیرین را شب روی سر بمالید تا از شرشان خلاص شوید. همچنین سلامت موهایتان را اینگونه تضمین نمایید.

درمان مو خوره با روغن بادام شیرین

یکی از خواص روغن بادام شیرین درمان موخوره است. روغن بادام شیرین را به موهایتان بمالید و ماساژ دهید تا کم کم موخوره‌ها حذف شوند. این روغن با موادی که در خود دارد و با انواع ویتامین‌ها موهای خشک شما را درمان نموده، رطوبت رسانی کرده و موخوره را کم می‌کند. پس با استفاده از آن زیبایی طبیعی را به ساقه‌های موهایتان ببخشید و آن را از موهایتان دریغ نکنید.

جلوگیری از ریزش مو

گاهی اوقات به دلیل مسائل گوناگون ریزش موها آغاز می‌شود. برای اینکه ریزش موهایتان کمتر شود روغن بادام شیرین را با روغن بادام تلخ گرم کرده و روی پوست سر بمالید. صبح بشویید و ببینید چطور ریزش موهایتان قطع می‌شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد روغن  بادام شیرین ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید روغن بادام شیرین اصل # روغن کاهش درد مفاصل # روغن جوان سازی پوست # تقویت کننده ناخن # درمان اگزما

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای روغن بادام شیرین اصل
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط