روغن

روغن اسطوخودوس یا لاوندر اصل

وزن : 30 گرم

قیمت برای شما : 73,000 تومان
قیمت : 87,600 تومان
  • طبع روغن اسطوخودوس گرم و خشک است.
  • ضد افسردگی و بی‌خوابی
  • آرامش‌بخش و ضد میگرن
  • درمان سوختگی ، بریدگی و زخم
  • تسکین اگزما و خشکی پوست
  • تقویت رشد مو
  • ترمیم موهای آسیب دیده
  • درمان شوره و خشکی پوست سر
  • درخشندگی موها
  • 100 درصد خالص و ارگانیک، بدون مواد افزودنی و نگهدارنده
  • حجم 30cc در ظروف آنتی باکتریال
  • روغن گیری از اسطوخودوس تازه

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

روغن اسطوخودوس یا لاوندر (lavandula angustifolia) یکی از انواع روغن های مفید بخصوص برای پوست است.

طبیعت روغن اسطوخودوس گرم و خشک می باشد.

رومی ها از روغن اسطوخودوس برای حمام کردن، آروماتراپی، ماساژ، پخت و پز و خوشبو کردن و تمیز کردن هوا استفاده می کردند.

اسطوخودوس یک آرامش بخش طبیعی برای بدن است. همچنین برای رفع کبودی و سوزش پوست بسیار مفید است.

روغن اسطوخودوس فواید متعددی برای پوست و مو نیز دارد که باعث تقویت موها می‌شود و برای ماساژ ریلکسی پوست صورت و بدن و همچنین برای رفع کبودی و سوزش پوست بسیار مفید است.

خواص روغن اسطوخودوس

استفاده از روغن اسطوخودوس به عنوان آرامش بخش

۲-۳ قطره روغن اسطوخدوس را در کف دست خود بریزید و سپس آن را استنشاق کنید و این عطر را به مغز خود بسپارید تا ذهن شما را آرام کند.

پس از آن مقداری از این روغن را بر روی پاها، گیجگاه و مچ دست (یا هر جای دیگر) بمالید تا از خاصیت آرامبخشی آن استفاده کنید.

 کمک به خواب راحت

مجددا از روش اسپری کردن و استنشاقی این روغن استفاده کنید.

سپس یک قطره روغن اسطوخودوس بر روی کف دست خود بمالید و بر روی بالش خود بکشید تا به شما کمک کند خوب خوابید.

 درمان سوختگی های جزئی

۲-۳ قطره روغن اسطوخودوس را روی سوختگی های کوچک قرار دهید تا باعث تسکین درد آن شود.

به طور مثال اگر چای بر روی دست شما بریزد و از این روش استفاده کنید این نتایج را خواهید داشت: قرمزی، تورم و یا دردی حس نخواهید کرد و نشانه ای از سوختگی باقی نخواهد ماند.

 ترمیم بریدگی و زخم و خونریزی

روغن اسطوخودوس را بر روی بریدگی بزنید تا خونریزی متوقف شود، زخم را پاک کنید و با این کار باکتری را از بین ببرید.

درمان اگزما / درماتیت با روغن اسطوخودوس

چند قطره روغن اسطوخودوس را با مخلوط یک روغن دیگر مثل روغن نارگیل یا کنجد مخلوط کنید و بر روی موضع اگزما استفاده کنید.

کاهش تهوع و یا بیماری حرکت

برای رفع علائم بیماری حرکت و تهوع، یک قطره روغن اسطوخدوس را در انتهای زبان، پشت گوش و اطراف ناخن قرار دهید.

تقویت مو

بسیاری از افراد برای کاهش مصرف داروها و مواد شیمیایی برای پوست و موهای خود به داروهای گیاهی روی آورده اند. از نظر علمی خواص روغن اسطوخودوس برای سلامت و کاهش ریزش مو ثابت شده است. همچنین این روغن باعث نرم شدن مو و تقویت آن می شود.

 رشد مجدد مو

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است که باعث ریخته شدن قسمتی از موی سر می شود که می توان با اسانس اسطوخودوس آن را درمان کرد.

روغن اسطوخودوس  همراه با دیگر اسانس ها مانند آویشن، رزماری و چوب سدر یک درمان موثر برای آلوپسی آره آتا است.

مخلوط کردن چند قطره از اسانس اسطوخودوس در ۲ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و یا هر روغن حامل دیگر برای این کار مفید است.

با این روغن پوست سر را هر روز ماساژ دهید.

بعد از چند وقت متوجه رویش مجدد مو خواهید شد.

از بین برنده موهای زائد

ممکن است از بین بردن مو با تأثیر روغن اسطوخودوس در رشد مو کمی متناقض به نظر برسد. اما طبق مطالعاتی که در مجله تحقیقات غدد درون ریز منتشر شد، نشان داد ترکیب اسانس اسطوخودوس با روغن درخت چای خاصیت ضد آندروژنی به وجود می آورند. در تحقیقات علمی زنان جوانی شرکت داشتند که از هیرسوتیسم ایدیوپاتیک (پر مویی شدید) رنج می بردند که به آنها برای رفع موهای زائدشان ترکیب روغن اسطوخودوس با روغن درخت چای داده شد. اسپری این مخلوط دو بار در روز به مدت سه ماه در مناطق تحت تأثیر هیرسوتیسم توصیه شد. در پایان تحقیقات، ثابت شد که روغن اسطوخودوس و درخت چای در کاهش موهای زائد در بدن زنان موثر است.

جلوگیری از شپش مو

مطالعه ای در سال 2011 نشان داد که روغن اسطوخودوس می تواند به طور موثری از شپش مو جلوگیری کرده و حتی آن را نیز از بین ببرد. با این حال، مطالعات بیشتری برای کشف مزایای درمانی این روغن برای شپش لازم است. دستورالعمل مصرف روغن اسطوخودوس برای از بین بردن شپش به صورت زیر می باشد:

یکی از روش ها برای از بین بردن و جلوگیری از شپش مو مخلوط روغن اسطوخودوس با روغن درخت چای است.
توصیه می شود 10 قطره روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای را هر کدام به طور جداگانه در یک روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن جوجوبا مخلوط کنید.
موها را به چند قسمت تقسیم کنید و ترکیب را روی موهای مرطوب و پوست سر استعمال کنید.
سپس با یک شانه دندانه پهن برای شانه زدن موها از پوست سر تا انتهای آن استفاده کنید تا ساقه های مو به خوبی از ترکیب آغشته شوند.
بعداز شانه زدن موها می توانید یک کلاه دوش را به مدت 2-3 ساعت بر روی آن ها بگذارید.
سپس می توانید موهای خود را شستشو دهید. موهای مرطوب را با یک شانه نیت (شانه مخصوص شپش) آغشته به سرکه رقیق، شانه کنید. این روش را هفته ای یک بار تکرار کنید تا مشکل شپش از بین برود.

رفع شوره سر

چندین قطره روغن اسطوخودوس را روی پوست سر تمیز بمالید تا باعث درمان شوره سر شود.

خواص روغن اسطوخودوس برای پوست

با خرید روغن اسطوخودوس اصل می‌توانید پوستی سالم، جوان و شاداب را تجربه کنید. علاوه بر آن این روغن، روغنی محبوب برای روغن تراپی پوست و ماساژ محسوب می‌شود.

آکنه

روغن اسطوخودوس در از بین بردن باکتری‌ها مؤثر است. این ویژگی می‌تواند از بروز آکنه جلوگیری کرده و علائم آن را کاهش دهد. علاوه بر آن منافذ پوست را از بین می‌برد و وقتی آن را روی پوست قرار می‌دهید، التهاب را کاهش می‌دهد. پس از خرید روغن اسطوخودوس می‌توانید آن را روی پوست تمیز و شسته شده، بمالید.

تسکین اگزما و خشکی پوست

اگزما می‌تواند در هر نقطه از بدن شما ظاهر شود. با اگزما، پوست شما خشک، خارش‌دار و پوسته پوسته می‌شود. این عارضه ممکن است خفیف یا مزمن باشد و در مکان‌های مختلفی از بدن ظاهر شود. از آنجا که اسطوخودوس دارای خواص ضد قارچی است و التهاب را کاهش می‌دهد، می‌تواند به تسکین اگزما کمک کند. از روغن اسطوخودوس همچنین می‌توان برای کاهش علائم پسوریازیس نیز استفاده کرد. روغن اسطوخودوس به پاک ‌سازی پوست و کاهش قرمزی و تحریک آن نیز کمک می‌کند.

روشن ‌کننده پوست

روغن اسطوخودوس می‌تواند در روشن شدن پوست نیز موثر باشد. این روغن می‌تواند تغییر رنگ پوست، از جمله لکه‌های تیره را بهبود دهد. روغن اسطوخودوس به کاهش لک و قرمزی نیز کمک می‌کند. از این طریق می‌توانید پوستی با رنگ طبیعی و سالم را تجربه کنید.

چین‌ و چروک صورت

رادیکال‌های آزاد تا حدی مسئول خطوط ریز و چین ‌و چروک صورت هستند. روغن اسطوخودوس سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. همچنین از این روغن می‌توان یک یا دو بار در روز به عنوان مرطوب کننده نیز استفاده کرد. روغن زیتون نیز از جمله روغن‌های مفید برای کاهش و پیشگیری از چروک صورت به شمار می‌رود.

ضد التهاب

اثرات تسکین دهنده این روغن به تسکین التهاب کمک می‌کند. این در حالی است که بتا کاریوفیلن موجود در آن نیز به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل می‌کند. اگر آفتاب سوختگی دارید این روغن می‌تواند به شما کمک کند.

خواص ترمیمی

اگر سوختگی، بریدگی یا زخم دیگری دارید، روغن اسطوخودوس ممکن است به تسریع روند ترمیم زخم کمک کند. در مطالعه‌ای که در سال 2016 انجام شد، محققان دریافتند که روغن اسطوخودوس باعث بهبود بافت پوست می‌شود. اگر زخم شما از قبل بهبود یافته است، روغن اسطوخودوس می‌تواند جای زخم‌های باقی مانده را نیز کاهش دهد.

دفع حشرات

 این روغن به عنوان یک ماده دافع حشرات عمل می‌کند و می‌تواند خارش را پس از گزش تسکین دهد. جالب است بدانید که بسیاری از مواد دفع کننده حشرات تجاری دارای روغن اسطوخودوس هستند. نیش حشرات باعث قرمزی، خارش و درد می‌شود. روغن اسطوخودوس با دفع باکتری‌ها و کاهش التهاب به رفع گزش حشرات کمک می‌کند. همچنین به طور طبیعی به تسکین درد ناشی از آن نیز کمک می‌کند.

روغن اسطوخودوس از جمله روغن‌ های درمانی است که فواید متعددی برای پوست دارد. شما می‌توانید با خرید روغن اسطوخودوس برای رفع خشکی پوست، پیشگیری از آکنه و جوان ‌سازی آن استفاده کنید. علاوه بر آن از این روغن می‌توانید برای ماساژ بدن و بهبود نواحی مختلف پوست آن نیز بهره‌مند شوید.

 عوارض و مضرات روغن اسطوخودس

جنین، زنان باردار و زنان شیرده

همانند بسیاری از روغن های ضروری دیگر، زنان در دوران بارداری و شیردهی باید از مصرف روغن اسطوخودوس اجتناب کنند.

نوزادان و کودکان

روغن اسطوخودوس ممکن است باعث به هم خوردن تعادل هورمون ها در بدن نوزادان و کودکان پسر شده و باعث ایجاد ژنیکوماستی (رشد غیر طبیعی سینه ها در پسر) شود.

دیابت و قند خون

به دلیل تحقیقات کمی که درباره ی اثرات روغن اسطوخودوس خوراکی بر روی بیماران دیابتی صورت گرفته توصیه می شود که افراد مبتلا به دیابت از مصرف این روغن خودداری کنند.

آلرژی و حساسیت

استعمال موضعی روغن اسطوخودس بر روی پوست می تواند باعث واکنش های آلرژیک مانند سوزش پوست در برخی افراد شود.

روغن اسطوخودوس خوراکی هم می تواند باعث ایجاد حساسیت در افراد شود که با علائمی از جمله مشکل تنفسی، سوزش چشم، استفراغ و اسهال مشخص می شود.

پیش‌از مصرف هر گونه روغن بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با استفاده مقدار کمی از آن‌ برروی پوست دست خود و صبرکردن به مدت بیست دقیقه ، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد روغن اسطوخودوس یا لاوندر اصل ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید روغن اسطوخودوس اصل # تقویت مو # ترمیم پوست # روشن کننده پوست

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای روغن اسطوخودوس یا لاوندر اصل
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط