روغن

روغن جوجوبا اصل

وزن : 30 گرم

قیمت برای شما : 65,000 تومان
قیمت : 78,000 تومان
  • 100 درصد خالص و ارگانیک
  • روغن گیری از دانه های تازه جوجوبا
  • بدون مواد افزودنی و نگهدارنده
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • روغن جوجوبا اصل دارای طبع سرد است
  • حاوی ویتامین B وE و C
  • دارای خواص ضد باکتریایی،ضد قارچی و ضد التهابی
  • مناسب برای انواع پوست و مو
  • محافظ ساقه مو و تقویت ضخامت و رشد مو
  • درمان کننده اگزما و پسوریازیس
  • رفع ترک های پوستی
  • آب‌رسان پوست
  • روشن کننده پوست
  • درمان تبخال
  • حجم 30cc در ظروف آنتی باکتریال


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

روغن جوجوبا از دانه‌های درختچه جوجوبا که در کویرهای آمریکای شمالی یافت می‌شود، استخراج می‌شود. این محصول مانند استر مومی عمل کرده و از پوست و موهای شما در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت می‌کند. علاوه بر آن دارای ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است که پوست و مو را به خوبی تغذیه می‌کنند.

دانه‌های جوجوبا از نظر ظاهری، کمی شبیه به دانه‌های قهوه هستند؛ اما اغلب بزرگ‌ترند و همه شبیه به هم نیستند. ساختار روغن جوجوبا با دیگر روغن‌های گیاهی تفاوت دارد؛ چراکه این روغن در اصل نوعی موم اشباع‌نشده است. روغن جوجوبا به عنوان یک موم در محافظت، کنترل رطوبت و نرم کردن پوست و مو بسیار مفید است. به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، این روغن در دمای اتاق کاملا به شکل مایع درمی‌آید و برخلاف روغن‌های دیگر عمر طولانی دارد و زود فاسد نمی‌شود. همین موضوع یکی از ویژگی‌هایی است که این روغن را تبدیل به گزینه‌ی خوبی برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی می‌کند. با استفاده از این روغن داروسازان نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده‌ی شیمیایی به میزان زیاد نخواهند داشت.

روغن جوجوبا باعث تقویت پوست و مو شده و آن‌ها را هیدراته می‌کند. در واقع پوست صورت را تغذیه و رطوبت‌رسانی می‌کند. این ماده تولید سبوم را تنظیم کرده و مانع از پیری زودرس پوست می‌شود. فاقد مواد آلرژ‌ی زاست و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

ویتامین‌های موجود در روغن جوجوبا

طبع روغن جوجوبا سرد است. به همین دلیل از آن برای درمان آکنه و التهاب‌های پوستی استفاده می‌شود. این ماده معجزه‌آسا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم از قبیل ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B، روی و مس است که باعث تغذیه پوست می‌شود.

این ماده همان قدر که برای پوستتان مؤثر است، برای موهای‌تان نیز تقویت‌ کننده است. روغن این گیاه، فولیکول‌های مو را مرطوب کرده و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند.

ویتامین E 

ویتامین E در واقع نقش یک آنتی‌اکسیدان را بازی می‌کند که با قوی کردن دیواره‌ی مویرگ‌های موجود در پوست، باعث افزایش نرمی و انعطاف‌پذیری آن می‌شود و مانند یک ماده‌ی مغذی ضد پیری در بدن عمل می‌کند. تحقیقات نشان داده است که ویتامین E به کاهش التهابات هم در بدن و هم پوست کمک می‌کند. همچینین، خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین E در پیشگیری از سرطان به کسانی که در معرض سیگار  یا اشعه‌های فرابنقش خورشید قرار می‌گیرند کمک می‌کند.

ویتامین B کمپلکس 

ویتامین‌های گروه ب هم در بدن ما به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند. این ویتامین‌ها به بدن کمک می‌کنند تا با رادیکال‌های آزاد مبارزه و از آسیب‌هایی که به سلول‌ها می‌رسانند جلوگیری کند. ویتامین‌های گروه B برای پوست و تنظیم هورمون‌های بدن بسیار مناسب هستند. برای مثال ویتامین B5 به درمان واکنش‌های پوست در اثر رادیوتراپی کمک می‌کند، سرعت بهبود زخم و بریدگی را بهبود می‌بخشد و همچنین ظهور لک و علائم پیری را به تعویق می‌اندازد.

خواص روغن جوجوبا

رفع ترک پاشنه

روغن جوجوبا یک درمان کننده عالی برای پاهای خشک و ترک خورده است. استفاده منظم از روغن جوجوبا روی پاها باعث صاف شدن آن ها و جلوگیری از ترک پاشنه می شود. برای درمان ابتدا جورابی را آغشته به روغن کرده و به مدت یک ساعت آن را بر روی پاها بگذارید بماند. بعد از استفاده از این روغن شاهد پاهای زیبا، صاف و نرم خواهید بود.

مناسب برای داشتن ناخن های سالم

بر روی ناخن های دست و پا پوستی نازک به نام کوتیکول قرار دارد که در صورت خشک بودن این کوتیکول ها باعث شکننده بودن ناخن ها می شود. از آنجا که روغن جوجوبا سرشار از ویتامین E است، استفاده منظم از آن به مرطوب کردن کوتیکول ها و کاهش شکستگی و رشد سالم ناخن ها کمک می کند. شما می توانید هر روز بعد از حمام، مقداری روغن جوجوبا را بر روی ناخن هایتان بزنید تا از داشتن ناخن های سالم بهرمند شوید.

بالم لب طبیعی

اگر می خواهید لب های نرم،زیبا و جذابی داشته باشید، به جای بالم و یا رژهای شیمیایی عرضه در بازار از روغن جوجوبا استفاده کنید. ساختار مومی آن به تجدید رطوبت از دست رفته لب کمک می کند و ساعت ها رطوبت آن باقی می ماند. این امر موجب می شود که لب های شما از پوسته پوسته شدن و خشکی در امان باشد.

رفع کننده تیرگی دور چشم

تحقیقات متعددی ثابت کرده اند استفاده از روغن جوجوبا یکی از راحت ترین روش ها برای کاهش تیرگی های پوست از جمله تیرگی دور چشم است. مقادیر مساوی روغن جوجوبا و روغن بابونه را با هم مخلوط کرده و آن را به آرامی زیر چشم ماساژ دهید. بعد از 10-15 دقیقه آن را کاملاً با آب گرم بشویید. این ترکیب در کاهش تیرگی موجود در ناحیه مورد نظر کمک می کند و پوستی درخشان و زیبا را به شما هدیه می دهد.

درمان اگزما و پسوریازیس

اگزما یک واکنش آلرژیک پوست به مواد مختلف از جمله رنگ های معمول و مواد شیمیایی موجود در صابون ها است. پسوریازیس، بیماری است که باعث ایجاد سلول های مرده روی پوست می شود و باعث پوسته پوسته شدن و التهاب آن می شود. هر دو بیماری با لکه های خشک و خارش دار که مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی هستند، مشخص می شوند. روغن جوجوبا به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد در بهبود این بیماری بسیار موثر است.

درمان قارچ و عفونت 

از دیگر فواید روغن جوجوبا می‌توان به خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی آن اشاره کرد. این روغن را می‌توان برای درمان قارچ ناخن پا، بیماری پای ورزشکاران (نوعی بیماری قارچی) و رفع زگیل استفاده کرد. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۵ انجام شد، روغن جوجوبا قادر به کاهش علائم التهاب در گوش و پنجه‌های موش‌ها بود. همچنین از گسترش زخم جلوگیری و بهبود آن را تسریع بخشید.

همانطور که متوجه شدید این روغن طبیعی فواید زیادی دارد. می‌توانید این روغن را برای مقاصد مختلف مانند نرم کردن پوست صورت، نرم کردن مو، پاک کردن آرایش، بالم لب، پیشگیری از عفونت و قارچ پا و مبارزه با پیری استفاده کنید.

خواص روغن جوجوبا برای پوست

خواص روغن جوجوبا علاوه بر نرم و درخشان کردن پوست، مواد مغذی مورد نیاز پوست را به آن می‌رساند. علاوه بر آن روغن جوجوبا ماندگاری بیشتر نسبت به دیگر روغن‌ها دارد.

محافظ و مرطوب‌کننده

روغن جوجوبا مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین‌های A و E و اسیدهای چرب امگا 6 است که از اجزای ضروری محافظت از پوست هستند. این ماده به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده نیز عمل می‌کند. این لایه محافظ، همراه با اثرات ضدالتهابی ویتامین E، به پوست تنفس لازم برای بهبود را می‌دهد. علاوه بر آن این خواص روغن جوجوبا می‌تواند برای مبتلایان به اگزما و پسوریازیس نیز مفید باشد.

رفع خشکی پوست

مشابه روغن‌های دیگر، روغن جوجوبا برای تسکین پوست خشک و تحریک شده بسیار مناسب است. فواید ضدالتهابی آن به ملایم و طبیعی شدن رنگ صورت کمک می‌کند. با ایجاد لایه محافظ و مرطوب باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود. پس از تمیز کردن پوست، از چند قطره روغن جوجوبا به ‌طور مستقیم استفاده کنید.

حفظ تعادل چربی پوست

روغن جوجوبا می تواند برای پوست های چرب نیز استفاده شود، زیرا منافذ صورت را مسدود نمی کند. استفاده از روغن جوجوبا به تنظیم تولید چربی پوست کمک می کند و از این طریق باعث متعادل شدن پوست می شود. بعد از شستن صورت، مقداری از این روغن را روی پوست خود استعمال کنید تا از خشکی پوست در امان باشید.

درمان آکنه

ترکیب شیمیایی این روغن سبوم پوست را تقلید می‌کند، بنابراین با عدم تولید بیش از حد روغن در مناطقی از پوست، آن را متعادل می‌کند. همچنین حاوی خواص ضد میکروبی است که یک گزینه عالی برای پوست‌های مستعد آکنه است. پس از خرید روغن جوجوبا با استفاده از پنبه چند قطره از آن را روی صورت تمیز بمالید.

جوان‌سازی

روغن جوجوبا به‌طور طبیعی سرشار از ویتامین E است، یک آنتی‌اکسیدان قوی که به پوست کمک می‌کند از خود در برابر رادیکال‌های آزاد دفاع کند. این ویژگی می‌تواند باعث پیشگیری از پیری زودرس و آسیب به پوست شود. همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است که عناصر سازنده کلاژن هستند. کاهش ظاهر خطوط ریز و چین ‌و چروک و بهبود بافت، رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست از فواید استفاده از این روغن محسوب می‌شود.

یک پاک‌کننده‌ی آرایش طبیعی است

استفاده از روغن جوجوبا برای پاک کردن پوست صورت کاملا بی‌خطر و مفید است. به جای استفاده از محصولات پاک‌کننده‌ی آرایش با ترکیبات شیمیایی، می‌توانید ذرات گرد و غبار، مواد آرایشی و باکتری‌های محیطی را با استفاده از این روغن از پوست خود پاک کنید. حتی استفاده کردن از روغن جوجوبا برای دور چشم هم اشکالی ندارد؛ چراکه این روغن کاملا ضد حساسیت است.

مناسب برای لب های ترک خورده

روغن جوجوبا یک مرطوب کننده و محافظ عالی برای لب ها می باشد و باعث می شود آن ها خیلی با طراوت و زیبا به نظر آید. همچنین شما می توانید با مخلوط کردن روغن جوجوبا با موم زنبور عسل یک اسکراب لب مفید درست کنید و مخلوط را به مدت 15 دقیقه بر روی لب هایتان قرار دهید و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

خواص روغن جوجوبا برای مو

در روغن تراپی ، موهای شما نیز می‌تواند از خواص روغن جوجوبا برای افزایش سلامت و زیبایی بیشتر بهره‌مند شود.

حالت مو

همان‌طور که گفته شد، مولکول‌های روغن جوجوبا مشابه سبوم هستند که به ‌طور طبیعی موهای شما را با روغن می‌پوشانند. استفاده از آن بر روی پوست سر و موهای شما می‌تواند تارهای مو را آب‌رسانی کرده و به ماندگاری رطوبت کمک کرده و موهای شما را نرم و سالم کند.

شوره سر

روغن جوجوبا به ‌طور طبیعی حاوی اسید پالمیتیک و اسید استئاریک است که هر دو برای تنفس و محافظت از مو معروف هستند. وقتی روی پوست سر ماساژ داده می‌شود، هیدراتاسیون اضافه شده می‌تواند به جلوگیری از شوره سر یا خارش پوست سر کمک کند.

محافظت از مو

 اسیدهای چرب موجود در روغن جوجوبا نه تنها مو را نرم می‌کند، بلکه از آن در برابر آسیب ناشی از حرارت نیز محافظت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در خواص روغن جوجوبا نیز از موهای شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

تقویت ضخامت و رشد مو

ویتامین‌های B و C، روی، مس موجود در خواص روغن جوجوبا تغذیه‌کننده مو هستند و به ضخیم شدن و رشد آن کمک می‌کنند. جوجوبا برای تقویت مو نیز بسیار عالی است و هرکسی که از ریزش مو رنج می‌برد به عنوان یک درمان منظم چند قطره از آن را می‌تواند به پوست سر خود بمالد. در واقع می‌توان از این روغن برای رشد مو استفاده کرد.

موهای خاکستری

کمبود مس می‌تواند منجر به از بین رفتن رنگ‌دانه‌ها و موهای خاکستری شود. از آنجا که روغن جوجوبا همراه با آنتی‌اکسیدان‌های محافظ مانند ویتامین C و E حاوی مس است، به کند شدن این روند کمک می‌کند. با خرید روغن جوجوبا می‌توانید از بروز این عارضه جلوگیری کنید. پس از دوش گرفتن و قبل از حالت دادن موها، چند قطره بر روی پوست سر و موی خود ماساژ دهید.

در خواص روغن جوجوبا مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری یافت می‌شود که در تغذیه پوست و مو نقش مهمی دارند. با خرید روغن جوجوبا پوست و مویی شاداب، جوان و سالم را به خود هدیه دهید.

نحوه نگهداری روغن جوجوبا

روغن جوجوبا در حال حاضر یک ماده با ماندگاری طولانی مدت است، اما مهم است که آن را به درستی ذخیره و نگهداری کنید تا اثرات خود را از دست ندهد.

روغن جوجوبا را می توانید در بطری های شیشه ای دربسته یا در ظروف پلاستیکی که حاوی مواد مضر و سمی نیستند، نگهداری کنید.

پس از تنظیم ظروف نگهداری، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید تابش نور خورشید است. توصیه می شود روغن جوجوبا را در محیطی خشک و خنک که در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد و یا حتی تاریک و بدون نور، نگهداری شود.

هرگز نباید روغن جوجوبا را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا خنک بماند. تمام خواص مفید روغن جوجوبایی که منجمد شود از بین می رود.

عوارض احتمالی روغن جوجوبا

گرچه روغن جوجوبا گیاهی و کاملا بی‌خطر است، اما ممکن است استفاده طولانی مدت از آن برای افراد حساس، باعث بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک شود.

روغن جوجوبا حاوی سیانید است که آن را تبدیل به یک ماده غیر خوراکی می‌کند. از آنجایی که این ماده حاوی ماده شیمیایی بنام اسید اروسیک است، خوردن اشتباهی آن ممکن است باعث ایجاد عارضه قلبی شود. عوارض خوردن روغن این گیاه مشروط بر مصرف طولانی مدت آن است، اما استفاده موضعی از آن هیچ ضرری برای پوست و مو ندارد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد روغن جوجوبا اصل ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید روغن جوجوبا اصل # روشن کننده پوست # درمان خشکی پوست # آبرسان پوست

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای روغن جوجوبا اصل
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط